"Lovens vogter"
Fra : H.P.Rossen

Dato : 14-08-01 16:24

Det er ved at være mit indtryk at mange jægere er af den opfattelse, at de
er sat til at kontrollere alt og alle for Jagttegn, Våbentilladelse,
patroner samt overholdelse af jagt /våbenloven !
Denne uheldige fremfærd mener jeg ikke fremmer det kammeratskab som burde
være jægere imellem.
Senest ser jeg her på siden at, Poul Kongsfelt spørger "måske lidt dumt
formuleret" hvilken afstand han skal inskyde sin salonriffel på, dette
afstedkommer prompte et svar fra Pierre Jakobi der ikke mener at kunne
besvare spørgsmålet men i stedet sår tvivl om Poul Kongsfelt´s erhvervelse
af jagttegn/våbentilladelse.
Dette er desværre ikke enestående eksempel ! De sidste 15-20 år er der sket
en holdningsændring inden for jagt blandt nogle "jægere".
Jeg er af den opfattelse at man ikke nødvendigvis skal rende rundt og
Kontrollere alt og alle ( man er jo ikke ekspert bare fordi man har været på
kursus og bestået en prøve ) Jeg mener at når man møder jægere i naturen,
eller her på siden har de sikkert papirerne i orden, ellers ville de nok
ikke være kommet frem i lyset!
Det var da hyggeligere før i tiden da man kunne få en sludder om mangt og
meget med dem man stødte ind i ved sin færden i naturen og ikke mindst nu
15-20 år senere her på siden.
Render de samme mennesker også rundt på gaden og stopper biler og cykler for
at sikre sig at de følger loven? eller er det et enestående fænomen der kun
findes blandt nogle få "jægere" ?
Jeg håber dette vil få disse personer til at tie eller i de mindste sørge
for deres eget er i orden, (de render måske ind i deres ligemænd en dag )
Jeg er i øvrigt godt klar over at tingene ikke er som for 15-20 år siden,
men kunne godt ønske det på nogle punkter.

H.P. Rossen

Fra : E.D.

Dato : 14-08-01 18:22

Hej H.P.Rossen

HØRT !!!

De fleste jægere er vel voksne mennesker som selv ved hvad der er ret og
hvad der er "vrang".

Så lad os da prøve at holde lidt mere sammen da der jo er nok som prøver på
at få ødelagt jagtretten og hvad der hører til af hygge og samvær...

Det var hvad jeg havede på hjertet for nu..

Knæk og bræk

Ed.

Fra : EGON STICH

Dato : 14-08-01 19:47

> [...]

> afstedkommer prompte et svar fra Pierre Jakobi der ikke mener at kunne
> besvare spørgsmålet men i stedet sår tvivl om Poul Kongsfelt´s erhvervelse

Hej Rossen.
Du har ganske ret.
Verden er efterhånden forpestet af små mennesker, der forsøger at blæse sig
op ved at "tage den store kasket på".

MVH
Egon.

Fra : Alex Linaa

Dato : 15-08-01 06:52

Det er bare usenet i en nøddeskal, og ikke specielt for jægere.
Der er i enhver nyhedsgruppe en lille flok der altid ved bedre, og
nybegyndere kan næsten altid regne med en svada af de værste, hvis de
stiller det i flokkens øjne forkerte spørgsmål. Jeg har oplevet det i
hundegruppen, hvor et forsigtigt spørgsmål om det er lovligt at bruge
el-halsbånd straks har affødt kommentarer som "Du burde aldrig have hund"
etc.
Det er jo et debatforum, så sligt må man nok vænne sig til, og kun læse de
seriøse kommentarer og svar. Men du har ret, det er f..... møgirriterende at
få sådan en gang skidt i hovedet, blot på grund af uvidenhed.

Venlig hilsen
Alex Linaa

Fra : Erik Prestmo

Dato : 20-08-01 15:21

Hørt!

ErikP

Alex Linaa <@nospam@a@linaa.com> skrev i

Fra : Rene Nyberg

Dato : 15-08-01 07:24

Hej

du har ful kommen rat men det er kun os der kan lave om på dette ved af holde
sammen.

Da vil jeg så også sige af jeg har haf nogle gode oplvelser men min Buejagt der
er sammen hold men det er og så for af ikke nogle for dummet sig.
så er det beder af hjælpe folk med ders udstyr en af de laver nåde som kunne få
dårlig omtale tænk over det.

MVH

René en glad jæger

Fra : Erik Prestmo

Dato : 20-08-01 15:28

Apropos buejakt:

I Norge åpnes det nå, som en prøveordning, for buejakt i 4 kommuner av
landets 435 kommuner.

Det er vårt håp at det kommer til å bli utvidet til å gjelder hele landet.

Det ville absolutt være i konkurranse(bue)-skytternes interesse, for å
stimulere interessen og øke tilslutningen, noe som i sin tur sikkert også
ville ha produsert noen flere talenter til å stille i de Olympiske
Leker.........

Men akkurat i denne situasjon, er det karakteristisk at en *Seriøs*[Tm]
bueskytter som opptrer som konkurranseskytter, går ut i radio og kritiserer
buejakt, som han hevder å være dyreplageri!

Kan ikke sporten rammes av myndighetene, finnes det alltid et beredvillig
fjols som står til tjeneste!

Både jakt og skyttersport kommer til å lage så mange umulige regler på egen
hånd og i samarbeid med myndighetene, at det kommer til å dø ut av åndenød!

--
-------

ErikP

Interested? just send empty e-mail to:
Plinking? : http://hfandrep.tripod.com/Plinking.htm
SWS? : SWS-FORUM-subscribe@topica.com
Gunsmithing? : Gun-Smithing-subscribe@yahoogroups.com
Concealed Carry?: PocketRockets-subscribe@yahoogroups.com
Smith&Wesson? : Smith-n-Wesson-subscribe@yahoogroups.com
Suppressors? : Suppressors-and-Scopes-subscribe@yahoogroups.com

Rene Nyberg <Rene.Nyberg@erl6.siemens.de> skrev i

Fra : Erik Prestmo

Dato : 20-08-01 15:19

> [...]
> patroner samt overholdelse af jagt /våbenloven !
> Denne uheldige fremfærd mener jeg ikke fremmer det kammeratskab som burde
SNIP
> [...]
> Jeg er i øvrigt godt klar over at tingene ikke er som for 15-20 år siden,
> men kunne godt ønske det på nogle punkter.

Det spørsmålet du tar opp, gjør seg spesielt gjeldende på internettet, og
gjelder i særlig grad det som litt spøkefullt kalles

NETZPOLIZEI eller NettVektere, som ser det som sin store misjon i livet og
ta i fatt med alt og alle som ikke opptrer i overenstemmelse med deres egen
særegne oppfatning av hva som er "politisk korrekt".

De gjør seg i særlig grad gjedende på internettet, fordi de der kan gjemme
seg bak den grad av annonymitet og fysisk adskillelse som nettet gir.

De foretrekker nettet, fordi denne type mennesker mangler for en stor del
det personlige mot som kreves til å si fra i et møte under 4 øyne.

Jeg tror ikke dette er spesielt for jegere og skyttere, men det manifesterer
seg sterkere her, fordi sporten vår i så stor grad er gjennomregulert av
myndighetene.

Men man ser akkurat samme type oppførsel i "charterdiskusjoner", og
overdrevne diskusjoner om "nettvett" på njus, og det er (som oftest) de
samme menneskene som går igjen.

Jeg er før øvrig enig med dine observasjoner!

--
-----

ErikP
Terminliste Militærhistorisk Skyting :
http://hfandrep.tripod.com/MILHTERM/Homepage.htm
Norsk Skytings Terminlister :
http://hfandrep.tripod.com/SKYTERMIL/homepage.htm
Plinking? : http://hfandrep.tripod.com/Plinking.htm

Norske våpenfora? just send empty e-mail to:
Norsk Jakt? : NorskJegerforum-subscribe@yahoogroups.com
Miltærhistorie? : milihistlist-subscribe@yahoogroups.com
Praktisk? : NorskPraktiskSkyting-subscribe@yahoogroups.com
Samler? : Norske-Patronsamlere-subscribe@yahoogroups.com