runa forsikring billigst
Fra : Thomas H

Dato : 14-08-01 16:17

Jeg får et års anciennitet pga af min fagforening (CS) når jeg til sommer
for forsikret en SV650 i runa.
Desuden bliver forsikringen billigere pga min alder (skiller vist ved 25
år).
Men det bedste er at runa er ligeglad med mærket eller typen af din
motorcykel. De har en pris under 175 cc og en over 175 cc. Derudover regnes
forsikringen ud fra hvad prisen på motorcyklen er.
Jeg kommer alt i alt (kasko + ansvar) til at betale 6800 kr om året som
førsteårs køre. Ved ikke hvad det ville koste uden det ekstra års
anciennitet, men jeg ved at det i tryg-baltica koster 27000 kr for nøjagtigt
det samme.
Mvh Thomas

Fra : Desilva

Dato : 14-08-01 16:37

> [...]
> førsteårs køre. Ved ikke hvad det ville koste uden det ekstra års
> anciennitet, men jeg ved at det i tryg-baltica koster 27000 kr for

Kan da lige tilføje at jeg er som dig. 1 års anciennitet, kører på 600 cc og
betaler søreme det samme.
I topdk ville de have 16.000 om året! Altså mere end det bobbelte :-/
Og så har de en vil selvrisiko (elle rettere kunden har).

Fra : Thomas H

Dato : 14-08-01 17:05

Jeg glemte at sige at jeg får en selvrisiko på 3500 kr. Men det er da til at
leve med. I topdanmark var den (vist) 5500 kr og i trygbaltica var den 8500
kr.!
Thomas

Fra : Sonny Toft

Dato : 14-08-01 17:41

Din selvrisiko bliver sandsynligvis 7000kr.

har lige klippe dette fra www.runa.dk
<KILP>
Selvrisiko ved alle kaskoskader. Hvis føreren er under 30 år opkræves der
dobbelt selvrisiko.
</KLIP>

Mvh

Sonny - R6 - 10K kr ved TopDanmark - 4,6K kr ved RUNA ( jeg er flyttet til
Runa )

Fra : Thomas H

Dato : 14-08-01 18:40

> [...]
> <KILP>
> Selvrisiko ved alle kaskoskader. Hvis føreren er under 30 år opkræves der

Så er det heldigt jeg er 32 :)

Thomas

Fra : Desilva

Dato : 14-08-01 21:28

> [...]
> <KILP>
> Selvrisiko ved alle kaskoskader. Hvis føreren er under 30 år opkræves der

Så gælder den forhøjede selvrisiko vel ikke ved hærværk? Da er man jo ikke
føre..

Så må man bare håbe at tyven er over 30

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 15-08-01 17:15

> Så gælder den forhøjede selvrisiko vel ikke ved hærværk? Da er man jo ikke
> føre..

Runa har friskade ved hærværk

Thore Jensen
RF600R - også forsikret i Runa.....

Fra : HANS LYNGBÆK BALDRIA~

Dato : 15-08-01 07:28

Lidt forbrugerinformation til de, der mærker at det rykker efter en billig
forsikring.

Det er korrekt at Runa er meget billig. Imidlertid er moderselskabet
Lærerstanden endnu billigere.

Lærerstanden er som bekendt for lærere og pædagoger, Runa er for børn af
lærere, pædagoger og sygeplejersker og Bauta som osse er et datterselskab af
Lærerstanden er for sygeplersker.

Det betyder jo desværre at der ikke er så mange der kan blive medlem af de
pågældende selskaber.

mvh

Hans

Thomas H <cfp14361@vip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9lbfd3$1ali$1@news.cybercity.dk...

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 15-08-01 17:49

"HANS LYNGBÆK BALDRIAN" <baldrian@get2net.dk> wrote:

>Lærerstanden er som bekendt for lærere og pædagoger
Ifølge deres hjemmeside folk, som er medlemsberettiget i:

BUPL - Forbundet for Pædagoger og Klubfolk
Danmarks Lærerforening
Danske Produktionshøjskolers Lærerforening
Dansk Teknisk Lærerforbund
Den Danske Præsteforening
Efterskolernes Lærerforening
Frie Grundskolers Lærerforening
Gymnasieskolernes Lærerforening
Handelsskolernes Lærerforening
Landsforeningen af faglærere og vikarer
Landsforbundet af Voksen- og Ungdomsundervisere
Seminarielærerforeningen
Socialpædagogernes Landsforbund
Speciallærerforeningen af 1981

>Runa er for børn af
>lærere, pædagoger og sygeplejersker
Hvor står det?

Desuden lukker de (ifølge deres hjemmeside) også folk ind fra:
Bibliotekarforbundet
Centralforeningen for Stampersonel
Danske Forsikringsfunktionærers Landsforening
Dansk Ford A Klub
Dansk Merkonomforening
Dansk Musikerforbund
Dansk Musikpædagogisk Forening
Dansk Navigatørforening
Dansk Psykolog Forening
Dansk Veteranbil Klub
Dansk Vintage Motor Club
Den Danske Landinspektørforening
DFDS Funktionærforening
Farmakonomforeningen
Film- og TV-arbejderforeningen
Foreningen af Kommunale Chefer
Merkantilt Forum
Forsvarets Civil-Etat
Hoffunktionærforeningen
Konstruktørforeningen
Landsforeningen af Polio-, Trafik- og Ulykkesskadede
LederForum Danmark
Luftfartsfunktionærerne
Maersk Air Kabinebesætningsforening
Nordjysk Vintage Motor Klub
Personaleforeningen for KL, med tilsluttede institutioner
PROSA
Radiotelegrafistforeningen af 1917
Roskilde Amerikaner Bil Club
Sjællands Motor Veteraner
Teaterteknikerforbundet (TEF)
VMC "Genbrug"

>og Bauta som osse er et datterselskab af
>Lærerstanden er for sygeplersker.
.... og folk som er medlemsberettiget i (fra deres hjemmeside):

Danske Afspændingspædagoger
Danske Bioanalytikere
Danske Fysioterapeuter
Dansk Socialrådgiverforening
Dansk Sygeplejeråd
Den Almindelige Danske Jordemoderforening
Ergoterapeutforeningen
Foreningen af Radiografer i Danmark
Oldfrueforeningen i Danmark
Økonomaforeningen