Kampfisk
Fra : Svein Tore Sølvik

Dato : 14-08-01 16:15

Raskt spørsmål: Kan kampfiskhunner bygge skumrede?
--
Svein Tore Sølvik

Fra : Søren Steffensen

Dato : 14-08-01 18:00

nej det er kun hannerne ! men nogen hanner gemmer sig som hunner, hvis der
er flere hanner i akvariet

--
SOS - www.overclocking.dk/uk
icq: 102169245

Fra : Svein Tore Sølvik

Dato : 14-08-01 18:22

On Tue, 14 Aug 2001 18:59:41 +0200, "Søren Steffensen"
<sorensteffensen@vip.cybercity.dk> wrote:

>nej det er kun hannerne ! men nogen hanner gemmer sig som hunner, hvis der
>er flere hanner i akvariet
Da er jeg ikke så overrasket over at det ikke ble noen egg og barn når jeg
prøvde å parre de to hannene mine :p (den ene endte opp som nesten død, men
jeg har pleiet den tilbake til livet nå)
Dyrebutikken skal nok få høre om dette..
--
Svein Tore Sølvik

Fra : Ditte Cecilie Simons~

Dato : 14-08-01 20:43

> [...]
men
> jeg har pleiet den tilbake til livet nå)
> Dyrebutikken skal nok få høre om dette..

Hej Svein Tore.
Der var du sørme heldig, for det plejer ikke at gå så veldig godt med den
tapende part, om de da ikke lige bliver skildt fra hinanden.....
Hilsen Ditte

Fra : Ditte Cecilie Simons~

Dato : 14-08-01 20:43

"Svein Tore Sølvik" <shazbot@mobilpost.com> wrote in message
> Raskt spørsmål: Kan kampfiskhunner bygge skumrede?
> --
> Svein Tore Sølvik
Hej Tore.
Såvidt jeg har klaret at læse mig fram til, så bygger hunnen ikke rede for
egen maskin. Men hun kan finde på at skulle hjælpe hannen (men det er ikke
så ofte at det sker.)
Hvis du vil vide noget mere om fisken, så kig lige på den her:
www.bettatalk.com Hende som laver siden, kan i hvertfald svare dig på
spørsmålet, hvis du sender hende en mail - hun har over 500 kampfisk hjemme
hos sig, og har drevet med opdræt i mange år. Og spørger du pænt på
engelsk - husk at skumrede hedder bubblenest på engelsk, i tilfælde du ikke
lige karede den selv :) - så får du svar, er jeg sikker på.
Du kan også lige se om du kan få fingrene i denne bogen: Bettas a complete
introduction, skrevet af Walt Maurus, ISBN: o - 86622 288 -X.
Den tager for sig kampfisken temmelig godt, og på et videnskabelig
plan......
Lad os lige vide hvad du kommer fram til, for dette kan blive enormt
interessant.... :)
Hilsen Ditte