JOptionPane.showConfirmDialog med "Ja" og ~
Fra : Hajo Quint

Dato : 14-08-01 10:11

Jeg vil gerne vise showConfirmDialog med dansk "Ja" og "Nej" i stedet for
"Yes" og "No". Er der nogen der kender en god løsning til det her.

/hajo

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 14-08-01 20:07

After I finished the 3 Pan Galactic Gargle Blasters, "Hajo Quint"
<hquint@hqs.dk> just offered me, he muttered some weird stuff, and I
had to correct this gibberish:

>Jeg vil gerne vise showConfirmDialog med dansk "Ja" og "Nej" i stedet for
>"Yes" og "No". Er der nogen der kender en god løsning til det her.

Jeg saksede lige følgende fra
<URL:http://java.sun.com/docs/books/tutorial/uiswing/components/dialog.html>
Omskriv selv så det passer.

//Custom button text
Object[] options = {"Yes, please",
"No, thanks",
"No eggs, no ham!"};
int n = JOptionPane.showOptionDialog(frame,
"Would you like some green eggs to go "
+ "with that ham?",
"A Silly Question",
JOptionPane.YES_NO_CANCEL_OPTION,
JOptionPane.QUESTION_MESSAGE,
null,
options,
options[2]);
--
Martin Mouritzen.
The truth is out there! Does anyone know the URL?

Fra : The MaXx

Dato : 14-08-01 22:50

> //Custom button text
> Object[] options = {"Yes, please",
> "No, thanks",
> "No eggs, no ham!"};
> int n = JOptionPane.showOptionDialog(frame,
> "Would you like some green eggs to go "
> + "with that ham?",
> "A Silly Question",
> JOptionPane.YES_NO_CANCEL_OPTION,
> JOptionPane.QUESTION_MESSAGE,
> null,
> options,
> options[2]);

Det hjælper jo ikke på hans problem: "Yes" og "No" skal ændres til "Ja" og
"Nej".

Her er et par forslag:

1.: Lav din egen class der extender JOptionPane og definer så selv texten på
knapperne.

2.: Sæt "Look&Feel" til "SystemLook&Feel". jeg kan ikke huske om det ændrer
gængse begreber som "yes", "no" & "cancel, men jeg kunne da godt forestille
mig det.
Ud over det er jeg en stor tilhænger af at bruge "SystemLook&Feel" så
programmerne ligner de andre programmer på platformen.

The MaXx

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 15-08-01 08:45

On Tue, 14 Aug 2001 23:49:47 +0200, "The MaXx" <the_maxx@mail.dk>
wrote:

>Det hjælper jo ikke på hans problem: "Yes" og "No" skal ændres til "Ja" og
>"Nej".

Øh... Hvad forhinderer ham I at rette "Yes, Please" til Ja, og "No,
thanks" til Nej, og fjerne den sidste mulighed?

Fra : The MaXx

Dato : 15-08-01 15:37

> Øh... Hvad forhinderer ham I at rette "Yes, Please" til Ja, og "No,
> thanks" til Nej, og fjerne den sidste mulighed?

Intet.... men han spurgte ikke om hvordan man laver en JOptionPane.... han
spurgte konkret om hvordan man fik "yes" og "no" på dansk.

The MaXx

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 15-08-01 15:39

On Wed, 15 Aug 2001 16:37:27 +0200, "The MaXx" <the_maxx@mail.dk>
wrote:

>Intet.... men han spurgte ikke om hvordan man laver en JOptionPane.... han
>spurgte konkret om hvordan man fik "yes" og "no" på dansk.

Hmmm...
Han spurgte efter en god løsning, hvilket jeg mener jeg gav ham. :)
Din løsning vil selvf. kunne bruges hvis det ikke er hans egen
applikation og derfor ikke kan rette i den. - Men hvis det er en
applikation han selv står for, tvivler jeg på at han får normale
brugere til at gå ind og rette i filer osv.

Fra : The MaXx

Dato : 16-08-01 11:25

> [...]
> applikation han selv står for, tvivler jeg på at han får normale
> brugere til at gå ind og rette i filer osv.

Det var nu heller ikke mig der kom med det forslag.... men jeg synes måske
ikke ideen er helt tosset, hvis man kan lave et program der ændrer det....
man skal nok ikke forvente at folk selv gør det...

The MaXx

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 15-08-01 17:32

After I finished the 3 Pan Galactic Gargle Blasters, "The MaXx"
<the_maxx@mail.dk> just offered me, he muttered some weird stuff, and
I had to correct this gibberish:

>1.: Lav din egen class der extender JOptionPane og definer så selv texten på
>knapperne.

Det er jo egentlig mere bøvlet end "min" måde.

>Ud over det er jeg en stor tilhænger af at bruge "SystemLook&Feel" så
>programmerne ligner de andre programmer på platformen.

Bortset fra at der tit mangler noget (f.eks. til Windows platformen) -
Skulle dog blive bedre i Merlin :)

Jeg syntes nu også Metal er et fedt LF :)

Fra : Filip Larsen

Dato : 15-08-01 09:05

Hajo Quint skrev

> Jeg vil gerne vise showConfirmDialog med dansk "Ja" og "Nej" i stedet for
> "Yes" og "No". Er der nogen der kender en god løsning til det her.

Swing henter en del tekster fra de property filer der distribueres med dit
JRE. Specifikt kan du i $JAVA_HOME/lib/rt.jar finde filen
javax/swing/plaf/basic/resources/basic.properties, der bl.a. indeholder
teksten for JOptionPane's. Hvis du vil have en dansk version, så udtræk
filen, ret navnet til basic_da.properties, ret indholdet til dansk, og put
den tilbage i rt.jar. Nu skulle dine JOptionPane's og andre snakke dansk når
locale er sat til dansk.

Mvh,
--
Filip Larsen <filip.larsen@mail.dk>