Runa
Fra : Tomas Stæhr

Dato : 14-08-01 09:02

Er der nogle af jer, der har nogle erfaringer med Runa?
Kan jeg som 22 årig nybegynder få forsikret en SV650'er hos Runa? Og så er
det noget med at man skal være medlem af en forening ikke?

Jeg vil være taknemmelig for nogle af jeres oplevelser med
forsikringsjunglen...

Tomas Stæhr
Yamaha XJ600S
Yamaha TDR125

Fra : Carsten

Dato : 14-08-01 09:56

"Tomas Stæhr" <tsh@systime.dk> wrote in
message news:mU4e7.29$zL6.1362@news.get2net.dk...
> [...]
> det noget med at man skal være medlem af en forening ikke?
>
> Jeg vil være taknemmelig for nogle af jeres oplevelser med

Prøv dette her link, her vil du kunne finde en masse om Runa og
forsikringer i øvrigt. Det er en søgning i tidligere tråde.

http://groups.google.com/groups?q=runa&hl=da&safe=off&meta=site%3Dgroups%26g
roup%3Ddk.fritid.motorcykel

Carsten

Fra : Carsten

Dato : 14-08-01 09:58

> Prøv dette her link, her vil du kunne finde en masse om Runa og
> forsikringer i øvrigt. Det er en søgning i tidligere tråde.

> [...]

Ups, den ville ikke som jeg ville, nå men gå i hvert fald til:

http://groups.google.com/groups?q=dk.fritid.motorcykel&meta=site=groups

og skriv så "runa" i søgefeltet.

Carsten

Fra : Tomas Stæhr

Dato : 14-08-01 10:16

Det lyder jo forrygende. Men kan jeg f.eks. bare melde mig ind i Dansk
Veteranbil Klub? Eller skal jeg have noget mere relevant som f.eks. Prosa?

Fra : Carsten

Dato : 14-08-01 11:05

> Det lyder jo forrygende. Men kan jeg f.eks. bare melde mig ind i Dansk
> Veteranbil Klub? Eller skal jeg have noget mere relevant som f.eks. Prosa?

Du har åbenbart ikke læst/fundet dem alle

Runa har lukket af for at medlemmer af Dansk Veteranbil Klub (og de andre
lign. klubber) kan få forsikret andet end det klubben er beregnet for.
Der er vist ingen restriktioner omkring Prosa ?! men den er jo lidt dyr at
være
medlem af.

Carsten

Fra : Tomas Stæhr

Dato : 14-08-01 11:51

Ja, det fandt jeg også ud af, men de skriver de jo INTET om på deres
hjemmeside.
De kunne måske overtales til noget, men kun hvis jeg kunne dokumentere 5 års
skadesfri kørsel. Og det er jo lidt svært, når jeg ikke er ældre.
Er der virkelig ikke noget at gøre udover TopDK eller Fair, som vil have
14-17.000 kr. om året?

Tomas

Fra : Desilva

Dato : 14-08-01 12:30

> [...]
> lign. klubber) kan få forsikret andet end det klubben er beregnet for.
> Der er vist ingen restriktioner omkring Prosa ?! men den er jo lidt dyr at

Prosa er skam ikke dyre hvis du bare er medlem og ikke i a-kasse.
Man kan også deltidsforsikres..
Man skal dog kunne dokumentere edb-relevant arbejde.

Fra : Steffler

Dato : 14-08-01 14:23

"Desilva" <Alamyx@SPAMMOFFsofthome.net> wrote in message

> Prosa er skam ikke dyre hvis du bare er medlem og ikke i a-kasse.
> Man kan også deltidsforsikres..
> Man skal dog kunne dokumentere edb-relevant arbejde.

Ok... Den må jeg lige ha' EN gang til.. Man kan melde sig ind i prosa,
uden at man nødvendigvis er medlem af a-kasse og/eller fagforening. Og
det er nok til at blive forsikret i Runa ?....

/Steffler

Som BTW. er Drifts / Netværks-ansvarlig på DBA

Fra : Desilva

Dato : 14-08-01 15:28

> Ok... Den må jeg lige ha' EN gang til.. Man kan melde sig ind i prosa,
> uden at man nødvendigvis er medlem af a-kasse og/eller fagforening. Og
> det er nok til at blive forsikret i Runa ?....

Næ du skal være med i fagforeningen, men ikke i a-kassen.
Hvad skal man også med en a-kasse indenfor edb-faget? Mister man sit job, så
er der en masse andre gode, som bare venter på at blive nuppet

Hvis du arbejder med edb, så kan du være i prosa, og det er billigt hvis du
ikke skal i a-kasse.
Hvis du er studerende indenfor noget edb-tjavs, så er det gratis.

Fra : Armand

Dato : 15-08-01 01:49

Steffler <steffen.hansen@dba.dk> skrev i en

> Ok... Den må jeg lige ha' EN gang til.. Man kan melde sig ind i
> prosa, uden at man nødvendigvis er medlem af a-kasse og/eller
> fagforening.

Sædvanlig begrebs-sammenblanding:
Én ting er fagforeningen, en anden er A-kassen!
Man kan godt være medlem af en fagforening, uden nødvendigvis at være
medlem af A-kassen også!
A-kassebidraget er den dyreste del af en alm. "sammenlagt" medlemsskab,
hvorfor det er betragteligt billigere at nøjes med
fagforenings-medlemsskab!

Til gengæld går det ikke at være medlem af to fagforeninger samtidig,
hvorved man som f.eks smed, og derfor medlem af Metal(?), IKKE kan
ekstraindmelde sig (under fornøden argumentation), i Prosa (uden
A-kasse) blot for forsikringens skyld

--
Armand.
(der lige minder om at det tager 1 (ét) års fast arbejde at blive

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 14-08-01 17:54

> Runa har lukket af for at medlemmer af Dansk Veteranbil Klub (og de andre
> lign. klubber) kan få forsikret andet end det klubben er beregnet for.

Det var da skægt. Jeg er sjovt nok medlem af nævnte klub, og Runa reklamerer
på livet løs i klubbladene med at man da skal forsikre alle sine ting hos
dem, fordi det er jo sååå billigt. Det drejer sig både om indbo, alm. bil
osv.

Mvh
Steen

Fra : JM

Dato : 14-08-01 18:32

Steen S. Schmidt <SSchmidt@nospam.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:iObe7.212$lL.12323@news000.worldonline.dk...

> [...]
> dem, fordi det er jo sååå billigt. Det drejer sig både om indbo, alm. bil

Da jeg forsøgte at blive Runaforsikret gennem en af veteranklubberne, var
svaret at jeg enten skulle have mindst 5 års
anciennitet, eller have et veterankøretøj forsikret der i forvejen.

Mvh
Jesper Madsen
9½ tusser for banditten hos TopDK

Fra : HANS LYNGBÆK BALDRIA~

Dato : 15-08-01 07:28

Lidt forbrugerinformation til de, der mærker at det rykker efter en billig
forsikring.

Det er korrekt at Runa er meget billig. Imidlertid er moderselskabet
Lærerstanden endnu billigere.

Lærerstanden er som bekendt for lærere og pædagoger, Runa er for børn af
lærere, pædagoger og sygeplejersker og Bauta som osse er et datterselskab af
Lærerstanden er for sygeplersker.

Det betyder jo desværre at der ikke er så mange der kan blive medlem af de
pågældende selskaber.

mvh

Hans

Tomas Stæhr <tsh@systime.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:mU4e7.29$zL6.1362@news.get2net.dk...

Fra : Steen Persson

Dato : 15-08-01 12:20

....jo der er masser af andre "grupper" de forsikrer.
Forøvrigt så forstår jeg ikke hvorfor man bruger en masse tid på at gætte og
"mene" hvem der kan forsikres osv. Både Runa, Bauta og LB har en hjemmeside
som fortæller præcis hvilke grupper af mennersker de forsikrer.....og der
står sørme også telefon numre så man kan ringe til dem hvis man stadig er i
tvivl....

--
Steen Persson
BSA A10 Golden Flash '55

Fra : Thomas H

Dato : 15-08-01 15:12

> [...]
> står sørme også telefon numre så man kan ringe til dem hvis man stadig er

Jeg synes det er fint at få nogle tips omkring forsikringen her i NG. Jeg
var, da jeg ringende til tryg-baltica, 'on-hold' i ca. 25 minutter før jeg
kom til at tale med en medarbejder som fortalte mig at forsikringen kostede
27.000 kr. for 8 måneder ! Hvis jeg havde vidst det lå i det prisleje havde
jeg aldrig ringet til dem i første omgang.
Desuden er det de færeste forsikrings hjemmesider hvor man online kan få en
pris efter at have indtastet oplysninger.
Mvh Thomas

Fra : Tomas Stæhr

Dato : 17-08-01 12:02

Nå ja, det er altsammen meget godt, men når de nu ikke skriver alt på deres
hjemmeside? F.eks. at man skal have 5 års skadesfri for overhovedet at komme
ind i selskabet?

Tomas

Fra : Steen Persson

Dato : 17-08-01 14:25

Hvis det er tilfældet at man skal ha' 5 års skadefri kørsel for at komme
ind, så bør de få at vide at deres hjemmeside har en fejl. Hvis man prøver
at beregne et tilbud, så er det ikke noget problem at ha' mindre end 5 års
skadefri kørsel.

--
Steen Persson
BSA A10 Golden Flash '55