fortrolighed & grænser ?
Fra : Chokmah @lias R@bi@s~

Dato : 14-08-01 04:56

se nu er jeg jo den lykkelige store bror til en teenage lille søsster
på 15½ år - der lige er blvet aktiv og er noget så forelsket.
hun fortæller mig ALT men med værdighed-hun skirver mig også nogen
meget smukke sms om hvor glad hun er for at have en store bror hun kan
fortælle alt og spørge til råds.
men nu står jeg sådan lidt i et dillema - børn teenager ja mennesker i
det hele taget de skal vælge en fortrolighed er noget man gør sig
fortjent til og nu var der sådan nogen lidt tekniske forklaringer der
skulle til for at jeg kunne give et menings danneden svar og jeg ved
ikke om det er min blufærdighed eller man bare skal have tungen lige i
munden med den slags - for det skal jo ikke være lummeret - men go sex
hænger og falder jo på at det bliver gjort ordentligt-men det er jo
ldit nemmer hvis man bliver spurgt-men lige i den givne situation der
løste jeg mysteriet ved at skrive det som det var i en saglig tunge -
men jeg er høne rej for at det skal virke lummert.
jeg vil selvfølig heller brække en arm ind fortælle det til
nogen-borset fra freYa -men det er ligesom noget andet , man vil jo
gerne dele de ting der røre en med den man elsker og hun er et lys år
fra at være en slader taske.

jeg beklager det er et lidt rodet indlæg- men jeg sider og er sådan en
bladning i mellem stolt af fortroligheden glad for at hun kom godt i
gang og frem for alt lidt forviret og lidt stolt - tænk sig at hun er
blevet så stor )) og ikke som sin idiot bror væltede ind i det
stiv af syre & på hede vin som 13 årige.

verden er sgu på mange måder blvet et bedre sted de sidste 30 år for
mange vil jeg mene.

bedste hilsner
Bo

Fra : Tomas O.

Dato : 14-08-01 10:08

"Chokmah @lias R@bi@s the dog*" <chokmah777@hotmail.com skift til 999> skrev i en meddelelse

Hej Bo

> se nu er jeg jo den lykkelige store bror til en teenage lille
> søsster på 15½ år - der lige er blvet aktiv og er noget så
> forelsket.

Det er sgu dejligt at læse om dit forhold til din søster.

Jeg synes du skal være dig selv overfor hende og snakke lige ud
af posen, som du plejer. Det er vel derfor hun kan lide at snakke
med dig?

Det eneste du nok skal tage hensyn til er hendes følelser overfor
den fyr hun er forelsket i. Ellers bare vær dig selv!

Hilsen
Tomas O.

Fra : Chokmah @lias R@bi@s~

Dato : 14-08-01 17:32

On Tue, 14 Aug 2001 11:07:36 +0200, "Tomas O." <tfo@gmx.net> wrote:

>"Chokmah @lias R@bi@s the dog*" <chokmah777@hotmail.com skift til 999> skrev i en meddelelse
HI Tomas

>Det er sgu dejligt at læse om dit forhold til din søster.

hun har nu altid været noget særligt der er 20 år i mellem os - så jeg
er åsdan lidt en bladning i mellem far & Bror da jeg boede hjemme de
første 7 år af hendes liv når jeg ikke rejste eller drak

>Jeg synes du skal være dig selv overfor hende og snakke lige ud
>af posen, som du plejer. Det er vel derfor hun kan lide at snakke
>med dig?

ja det siger hun da

>Det eneste du nok skal tage hensyn til er hendes følelser overfor
>den fyr hun er forelsket i. Ellers bare vær dig selv!

jamen det gør jeg da også .. jeg respektere hendes valg og som jeg
skrev til hendes frihed under ansvar med ret til at begå de fejl man
nu skal begå.

hun er også jeg ved ikke hvad jeg skal sige hun er meget klog og har
en fornemelse for hvad der er rigtigt og forkert -dvs hvad der skal
eksperimenteres med og hvad der ikke skal ekserimeneteres med at hun
så gik i gulvet efter et glas stron rom en gang - det er jo hvad der
kan ske med retten til at begå fejl.
bedset hilsner
Bo