Symptom på noget - galt?
Fra : Mich. Ottosen

Dato : 13-08-01 23:28

Oplysningerne om plads til rådighed, der kommer frem i en linje under
bjælken passer ikke med virkeligheden.
Den siger 108 items og 2Gb available (det er hele den _kolossale_
HardDisk) .... Det rimer jo ikke.

Det har været galt nogle dage - vistnok siden jeg aktiverede "Husk" - et
ældre shareware program til ... ja, at huske aftaler. Den er imidlertid
sendt ud i mørket nu.

Efter flere genstarter og et forsøg på at zappe PRAM'en med komm+alt+r+p
gav ikke mere resultat end at genstartslyden kom _én_ og derefter sort
skærm. Har reset'et maskinen (undskyld dette Danglish) via den lille
knap bagpå. Den startet bare maskinen 'normalt' op (?).

Har naturligvis også prøvet Disk First Aid .... har tjekket at dato og
klokkeslet er OK (PRAM batteriet)

Nu er jeg lidt nervøs for, at der er noget grundlæggende galt. Kan ikke
køre NortonUtilities v.6 fra mit eksterne drev. Men det er en anden (og
længere) historie.

Det er en PB 1400c/166/64Mb RAM . MacOS 8.6 (US) som har kørt stabilt i
vel ca. halvandet år efter omformattering til HFS+ ... maskinen er ca. 3
år gammel.

Hjælp modtages med største fornøjelse

--
venlig hilsen,