fryser KUN i halflife/Counterstrike
Fra : Johnni Brobak Nielse~

Dato : 13-08-01 22:31

Hey

Jeg kører Win2k, har 32 mb Geforce2 MMX 400; og har naturligvis installeret
den seneste driver til min skærmen. Grafikkortsdriver er noget nvidia
version 5.13.01.1241
Mit problem er at under halflife så fryser computeren delvist - man kan
fortsat bruge andre programmer såsom Roger Wilco men billedet på skærmen er
frosset. Intet andet end reboot virker...det sker kun i halflife og ikke i
andre 3dspil såsom Serious sam og black and white ? Og det er kun nogle
gange den fryser ? Er det et driver problem eller er det noget bios setup ?
jeg har slået 4 agp fra og der meget der kan stilles på i bios ?

Det hele kører på en amd 1200 mhz - sl 75 kav bundkort - bios version
3.11.00.07 Håber i kan hjælpe ?

Mvh Johnni Nielsen

PS hvis i har brug for mere info om min pc så skal i bare sige til . På
forhånd tak for hjælpen

Fra : Jonas

Dato : 14-08-01 11:14

Det er din driver, prøv nogle andre og brug kun standard Nvidia drivere.
hent dem her: http://www.3dchipset.com/beta/nvidia/nvidia.html
Prøv f.eks dem der hedder 12.00 og 12.90
Sørg også for at dit kort er instillet rigtigt:

Vsync off
use block Transfer
fast mipmap

Fra : JAN PEDERSEN

Dato : 15-08-01 23:49

Jeg havde samme problem. Prøv at installere DirectX 8.1 Beta Build 0648.
Det virkede hos mig.

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 17-08-01 14:21

Du kan også prøve at slå 'AGP Fast Writes' fra.

Fra : Henrik Jensen

Dato : 17-08-01 16:05

Du kan også prøve at skifte lidt i mellem opengl og d3d. HL har vist nok en
del problemer med OpenGl

Fra : RpR

Dato : 18-08-01 00:15

> Du kan også prøve at skifte lidt i mellem opengl og d3d. HL har vist nok
en
> del problemer med OpenGl

HL's engine er OpenGL baseret, så det håber jeg da ikke =)

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Jonas Jensen

Dato : 18-08-01 19:19

Du skal IKKE køre D3D eller slå agp fastwrite fra, installer den nyeste Via
4in1 driver og directx 8.1 og find en driver der kan køre Counterstrike, jeg
bruger selv Nvidia's 12.90, men prøv dig frem.