Hondakloning
Fra : HANS LYNGBÆK BALDRIA~

Dato : 13-08-01 21:15

Jeg har en Kawa z900 som er delvist klonet med en bold dór 900. Jeg har
anskaffet et centralben (z-900) da der ikke er noget. Meeeeen:
Bagsvingeren er fra Honda z-900 og det betyder, at centralbenet støder mod
kæden, når det er slået op. Imidlertid har een af mine venner forklaret, at
det er muligt at købe en alu-dims, der stopper benet - før kæden.

Spørgslmål: Hvad hedder dimsen, det må nødvendigevis være en honda
reservedel - er der nogen der har en sådan eller ved hvor jeg kan købe en?
Og endelig er der nogen der gider hjælpe mig med at lave een i alu erller
lig. (KBH)

Hans

Fra : Peter H. Hasselbalch

Dato : 14-08-01 11:37

Hvis jeg forstår dig ret, så efterlyser du en stopanordning, som sikrer at
centralstøttebenet ikke kan komme i carambolage med kæden, når dette er
slået op.
På min CBR600F '99 sidder der en arm på udstødningsrøret, som blokerer for
at støttebenet kan komme 'for højt' op.
Den sørger i samme moment for at støttebenet er fjederbelastet, og derved
ikke sidder og hopper op/ned under kørsel.

Faktisk var det lige netop manglen på denne stop-arm, som gjorde, at jeg
fravalgte en Micron-udstødning, da jeg for nylig ville have en slip-on
monteret. På Devil var den monteret/svejset på, ligesom på den originale
udstødning.

Hvis vi snakker om det samme, så er svaret altså at det er en udstødning (!)
du skal have skiftet/svejset på.
Jeg kan evt. lægge et billede af 'systemet' på dk.binaer.motor hvis du
ønsker det.

Der burde være mange muligheder for at lave noget selv. Husk blot at der
skal sidde en gummi-dut på armen/dimsen, så støttebenet ikke hamrer mod en
metal-flade, hver gang du klapper støttebenet op.

Peter HH
http://www.hasselbalchs.dk
DMCN#2 - CBR600F4

Fra : Arne Rohr Pedersen

Dato : 14-08-01 18:47

> [...]
> Og endelig er der nogen der gider hjælpe mig med at lave een i alu erller

Den billigste måde at lave denne del på, er at finde en stol med ben af rør
(en defekt stol er nok at foretrække og derefter save et passende
stykke af et ben (med duppen i enden), banke eller klemme røret sammen i
overenden for derefter at bore et passende hul i den flade del. Den kan så
monteres hvor bagfodhvilerne eller udstødningen er monteret.

--
Arne Rohr Pedersen
Honda ST 1100

Fra : Armand

Dato : 15-08-01 01:48

HANS LYNGBÆK BALDRIAN <baldrian@get2net.dk> skrev i en
> [...]
> mod kæden, når det er slået op. Imidlertid har een af mine venner
> forklaret, at det er muligt at købe en alu-dims, der stopper benet -

Er problemet snarere ikke at støttebenet mangler den venstre part af de
originale 4/4 udstødninger at ligge an imod!?

En dims påskruet bolten til pass.fodhvileren af en hvilkensomhelst
form/materiale, men lang nok til at kunne give anlæg for støttebenet,
skulle kunne gøre det.

--
Armand.
(der husker at der fulgte et "horn", af samme "stolebens-type" som Arne

Fra : Brian

Dato : 15-08-01 14:31

Hmm jeg habde sådan en tingest. Ja jeg ved ikke hvad man kalder den. Det var
et alurør der var spændt på den bagerster fodhviler i højre side den var kun
spændt fast med en bolt.. Med det resultat at det drejede op og
centralfoden røg op i kæden og begyndte at save støttebenet over. JEG VIL
STÆRKT FRARÅDE DEN ANORDNING!!!!! Der skal under alle omstændigheder være et
styr på den pind. Jeg fik istedet en ny udstødning ( Laser. Only for
roadracing), hvor der var et stop på til støttebenet. Den blev jeg meget
glad for.

Har iøvrigt lige fået skiftet glas i speedometeret!! så nu er hele
konsollen tæt, oxo i regnvejr

)))
Brian
--