Ny og norsk...
Fra : Anja Hammer Dubland

Dato : 13-08-01 20:14

Hei! Ny her og norsk i tillegg!!
Men jeg har fått en storinnvasjon av bladlus (Heter det det på dansk mon
tro? de er små og grønne og etter lusene kommer sorte maur.)på
klatreplanerne mine.
Hva kan jeg gjøre for å bli kvitt disse smådyrene?

--
Anja

Fra : Jens

Dato : 13-08-01 20:26

"Anja Hammer Dubland" <anja@ttv.no> skrev i en meddelelse news:3B7826F6.734FD17B@ttv.no...
> [...]
> klatreplanerne mine.
> Hva kan jeg gjøre for å bli kvitt disse smådyrene?

Du skal blande 1 spiseskefuld husholdningssprit + 1spiseskefuld brun sæbe
med 1 liter vand og sprøjt det på bladene med en forstøver sprøjte.

--
Venlig hilsen Jens

Fra : Anne Jensen

Dato : 13-08-01 20:28

> [...]
> klatreplanerne mine.
> Hva kan jeg gjøre for å bli kvitt disse smådyrene?

Hvis du ellers kan finde nogen ude i naturen, vil mariehøns sikkert gøre
underværker på klatreplanterne dine.

hilsen

Anne

Fra : Anja Hammer Dubland

Dato : 14-08-01 18:14

Marie høns er en mangelvare her...Men hva er husholdningssprit??

--
Anja

Fra : Jens

Dato : 14-08-01 19:07

"Anja Hammer Dubland" <anja@ttv.no> skrev i en meddelelse news:3B795C59.8281CB78@ttv.no...
> Marie høns er en mangelvare her...Men hva er husholdningssprit??

Jeg hved ikke hvad det hedder på norsk, i Danmark er det
sprit 93% (denauteret ethanol) som bruges til polering af
vinduer og spejle.(In english it´s alcohol).

--
Venlig hilsen Jens