Hvilket lån og hvornår?
Fra : Anders Jacobsen

Dato : 13-08-01 18:23

Hej,

Håber ikke det er off-topic i denne gruppe, selvom den mest handler om
planter og tagrender ?

Nogen som kan hjælpe eller give et fornuftigt råd?

Situation:

Vi køber nyt hus på den måde at byggefirmaet opfører huset og vi overtager
det som et brugt hus, det er vist meget normalt. Byggefirmaet skal have et
låne tilbud og garanti for resten af pengene, det er også ok! vi snakker så
med banken om det her låne tilbud som vi skal have lavet et tilbud på, lånet
skal først optages når huset står færdigt 6-7 måneder, vi har lavet vores
beregninger (rådigheds beløb) ud fra 7% obl. over 30 år, vi har derefter
kigget på flex lån med var. løbe tid, med samme månedlige ydelse som på 30
års obl. lån. beregningerne siger at et Flex F5T (100% regulering hvert 5
år) er huset betalt efter ca. 21 år. Banken foreslår at vi nu med låne
ansøgningen tegner kurssikring på 30 års obl. lån, og ser hvordan samfunds
økonomien ser ud om 6 mdr. og så omlægger til Flex - bankens beregninger
siger at det koster ca. 20.000,- plus låne omlægnigs gebyrer. at lave denne
sikring - er de penge givet godt ud? Jeg hører gerne andres mening både for
og imod!

mvh.

Anders

PS: Det under mig egentlig at man ikke har mulighed for at lave kurssikring
på Flex lån - jeg mener hvis vi vælger regulering hvert 10´ende år, så burde
det vel kunne lade sig gøre - i virkeligheden (jeg ved det ikke), kunne man
vel hjemtage et Flex lån med tilskrivning hvert 10´ende år nu, før huset er
færdigt, så er man jo kurssikret i 10 år?

Fra : H. Olesen

Dato : 15-08-01 22:50

On Mon, 13 Aug 2001 19:22:40 +0200, "Anders Jacobsen"
<NOSPAMaj@mailme.dk> wrote:

>Håber ikke det er off-topic i denne gruppe, selvom den mest handler om
>planter og tagrender ?
>
>Nogen som kan hjælpe eller give et fornuftigt råd?

Ikke off-topic, men de har nok mere check på det du spørger om i
dk.bolig end vi har her.

--
mange havehilsener
Helle