yamaha XJ750
Fra : Claus Ø

Dato : 13-08-01 18:06

Hej NG

Hvad er forskellen på Yamaha XJ750 og Yamaha XJ750 Seca?

mvh

Claus Ø

Fra : Allan Kristensen

Dato : 16-08-01 17:29

Hehe...Hej Claus :)

Det kan vist være ligemeget nu ???

Allan

Claus Ø <coj@asb.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b78092a$0$31247$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

Fra : Claus Ø

Dato : 16-08-01 22:24

nå, så fandt I herind på NG'en

Kører kanon godt, Seca'en!

vi ses

Claus Ø

Fra : Armand

Dato : 18-08-01 23:40

> Claus Ø <coj@asb.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:3b78092a$0$31247$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

For at starte med dag ét i XJ familien:
Første XJ'er var 650'eren, og først relativt senere fremkom 750'eren der
var af et radikalt anderledes design og måske derfor samtidig blev kaldt
"Seca" efter den californiske motorbane: "Laguna Seca".
Af mest markante ydre kendetegn er at forlygten er rektangulær og at
positions-lygten ligeledes er raktangulær og sidder placeret under
forlygten. Instrumenteringen matcher så vidt jeg erindrer også
forlygtedesignet!

Sidenhen fremkom XJ 900 - Først med kun en styrkåbe; men ,p.g.a. kritik
af manglende højfarts-stabilitet, senere med en halvkåbe. Og først
herefter genfremstod XJ 750'eren atter, i samme form og som lillesøster
til 900'eren!

Deved er en XJ 750 en senere/nyere (efter midten af 80'erne !?), der
ligner 900'eren med halv-kåbe, imens Seca'en er den oprindelige uden
nogen form for kåbe!

--
Armand.

Fra : Morten Dybdal

Dato : 19-08-01 00:40

Armand wrote:

>Deved er en XJ 750 en senere/nyere (efter midten af 80'erne !?), der
>ligner 900'eren med halv-kåbe, imens Seca'en er den oprindelige uden
>nogen form for kåbe!

Og, der har ikke samme motor. Den nye er en nedboret XJ900.

--
Morten Dybdal