Buell - godt/skidt?
Fra : Frank Pedersen

Dato : 09-08-01 21:12

Hvordan er ovennævnte cykler. Er det noget man bare holder nallerne fra,
eller er det en ganske o.k. MC.
Jeg mener at der engang var noget med at de ikke kunne holde i stellet, og
derfor trak HD sig ud af samarbejdet. Passer det, og var det alle modeller
den var gal med??
På forhånd tak
Frank Pedersen

Fra : Claus Rittig

Dato : 13-08-01 20:50

"Frank Pedersen" <horso@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan er ovennævnte cykler. Er det noget man bare holder nallerne fra,
> eller er det en ganske o.k. MC.

Den er meget populær i USA - kig evt. på Motorcycle Online efter tests.

> Jeg mener at der engang var noget med at de ikke kunne holde i stellet, og
> derfor trak HD sig ud af samarbejdet. Passer det, og var det alle modeller
> den var gal med??

Nu er jeg ikke ekspert på området, men at HD skulle have trukket sig ud af
samarbejdet...? Det er ikke så længe siden de nærmest opkøbte Buell efter
mange års tæt samarbejde, Buell er fx altid blevet solgt gennem HD's
forhandler net.
Motoren er fra en Sportster, og som sådan solid og pålidelig.

Rittig

Fra : Harald Blaatand

Dato : 14-08-01 17:06

Claus Rittig skrev i meddelelsen
<3b782ee3$0$252$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> [...]
>forhandler net.
>Motoren er fra en Sportster, og som sådan solid og pålidelig.

Og så yder den 90 heste ,det gør den vist ikke i Sportsteren !

Mvh HB

Fra : Armand

Dato : 15-08-01 19:38

I en artikel i MOTORRAD, omhandlende drejningsmoment og
mellemaccelerationsformåen havde man stillet Buell, Guzzi V11, BMW R
(850?) og Hayabusa'en op imod hinanden.

Formålet, såvel som det endelige resultat, var er 'Busaen åd dem alle
soleklart i højgearsacceleration fra kælderen - Men Buell'en var imod
forventning den ringest accelererende !!!

--
Armand.

Fra : Jens Didriksen

Dato : 15-08-01 20:11

Så vidt jeg ved har H-D absolut ikke
trukket sig ud af samarbejdet. Tværtimod
købte de 98,5% af aktierne for et par år
siden (Erik Buell beholdet de sidste
1,5%).
www.motorcycle.com har en Buell i deres
langtids-test-flåde. Cyklen er den alle
helst vil køre på, og efter 2 år havde
de haft en udgift å $10 til en skrue. .
Desuden var der ret store udgifter til
bagdæk, da cyklen har et enormt moment,
og folk skulle altid blære sig ved grønt
lys...

Jeg har lånt en Buell i Indian Hills,
Rocky Mountains ved Denver i 3 timer en
eftermiddag - det var sjovt!!!

Hilsen Øjvind Ørn

Fra : Hellfire

Dato : 15-08-01 21:00

"Frank Pedersen" <horso@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> derfor trak HD sig ud af samarbejdet. Passer det, og var det alle modeller

Jeg prøvede en på Jyllandsringen for et par år eller 3 siden. Gearkassen er
efter min mening noget forb... lort. Får man ikke skiftet ordentligt (og
gearskifteren har en lang eg træg vandring), ryger man i falske frigear hele
vejen op. Jeg gjorde i hvert fald. Men ellers var den da sjov nok (lige
bortset fra, at l.... rejste sig op prompte, da jeg prøvede at skrælle noget
af den lidt for høje fart af med forbremsen halvvejs rundt i "hesteskoen"
). ....Og da jeg er vant til 250'ere, blokkerede jeg konstant baghjulet,
når jeg slap koblingen efter nedgearinger inden sving .