Anhænger/trikes
Fra : Jens Didriksen

Dato : 12-08-01 11:35

1) Må man selv bygge en anhænger til mc,
og er der nogle faste regler for
hvordan? Og hvis, hvor kan de skaffes?

2) Trikes er nu også blevet lovlige i
DK - må man bygge selv eller hvordan gør
man?

Takker og bukker

Jens

Fra : albert

Dato : 12-08-01 12:35

1) Må man selv bygge en anhænger til mc,
> og er der nogle faste regler for
> hvordan? Og hvis, hvor kan de skaffes?

Kan det betale sig ? Hein-Gericke har en speciel
MC trailer til 3 cykler (ret stor sag) som de tager 1399dm
for. Så vidt jeg ved er der ingen afgifter på trailere i DK...

mvh Albert

Fra : Jens Didriksen

Dato : 13-08-01 00:10

albert <albert@albertsmc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b766925$0$3243$ba624c8
2@nntp01.dk.telia.net...
> 1) Må man selv bygge en anhænger til
mc,
skaffes?

> Kan det betale sig ? Hein-Gericke har
> [...]

Alt her i verden drejer sig jo ikke om
massefabrikation. Hvis man f.eks ønsker
sig en anhænger formet som en dåseøl (!)
er det jo ikke lige til at købe.

Men nu var det også mere et teoretisk
spørgsmål

Jens

Fra : albert

Dato : 13-08-01 14:17

> Alt her i verden drejer sig jo ikke om
> massefabrikation. Hvis man f.eks ønsker
> sig en anhænger formet som en dåseøl (!)
> er det jo ikke lige til at købe.

Jeg vil nu anbefale at bruge et mere holdbart materiale end
dåseøl'er

> Men nu var det også mere et teoretisk
> spørgsmål

Jeg læste i den lokale sprøjte om en der byggede sin
egen trailer til en Goldwing ud af en topbox til bil, så
det er vel teoretisk muligt...

mvh Albert

Fra : Steen Holmgaard

Dato : 14-08-01 23:53

Æv du har taget min ide (jeg har bestilt 2 øldåser i overstørelse) de bliver
monteret istedet for det lad der normalt sidder på en ERDE trailer (den er
sgu også for grim...)
nok om det Stampe lavede een fra bunden af, noget med at akslen var fra en
combicamp og siderne er vist nok lavet af krydsfiner. dog skal det siges at
der var god hjælp fra en lokal synsmand mht gode råd og fine vink.
steno
GL 1100

Jens Didriksen <jens@didriksen.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b770c7c$0$31246$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

Fra : Asger Steffensen

Dato : 13-08-01 22:22

"Jens Didriksen" <jens@didriksen.dk> wrote in message
> [...]
> hvordan? Og hvis, hvor kan de skaffes?
>
> 2) Trikes er nu også blevet lovlige i
> DK - må man bygge selv eller hvordan gør

En af mine venner anskaffede sig for et par år siden, da loven om anhængere
til MC trådte i kraft, en Erde anhænger til sin MC. Den blev købt i
Nordjylland, husker ikke hvor, for ca. 3kkr. Der er faktisk tale om en
biltrailer der er modificeret (af importøren?) med en lidt kortere aksel, så
hjulene er flytte ind under vognen, og ikke sidder på siden. Kravene siger
nemlig max en meters bredde. Han undersøgte reglerne og fandt vist nok ud af
at man godt selv må bygge, men den skal nok godkendes et eller andet sted.
Iøvrigt er max længde 2 eller 2½ meter...
Iøvrigt kan nævnes, at min far i mindst femten år har benyttet en
hjemmebygget trailer til sine biler. Den er bygget 100% rustfrit, syrefast
stål (på nær akslerne der er købte), så den er nærmest uforgængelig. Og hvis
man må til biler, skulle der vel være en chance for at man også må til
MC'er.

Min kammerat lavede selv et træk og monterede på sin Suzuki Freewind. Loven
siger at fabrikanten skriftligt skal garantere at trækket er konstrueret så
det kan klare vægten, og vist også overholde nogle bestemte regler, så min
kammerat skrev en erklæring og medbragte den til syn. Det tog en time, men
ekvipagen blev godkendt
Historien om hvordan han fik en aflang nummerplade til traileren, i stedet
for en normal MC-nr plade, og derfor kører rundt med en trailer der er
indregisteret som en campingvogn til MC må vente til en anden gang...

Asger
ZX-10