Opbagt sovs
Fra : Steen J

Dato : 13-08-01 16:24

Hei

Er Hvid sovs / opbagt sovs egnet i en slanke kur, hvis sovsen er lavet på
skummetmælk / kogevand fra blomkål eller kartofler.

Det er jo ikke kun en lille klat margarine og noget mel, der bruges.

--
Venlig hilsen
Steen J

Fra : Erna Andersen

Dato : 13-08-01 20:13

"Steen J" <sj@TAG-BORT.humleby.dk> skrev i en meddelelse
> Hei
>
> Er Hvid sovs / opbagt sovs egnet i en slanke kur, hvis sovsen er
lavet på
> skummetmælk / kogevand fra blomkål eller kartofler.

Ja, det synes jeg.
Jeg foretrækker at starte med at bruge en afmålt mængde fedtstof i
starten, altså en opbagning, så jeg ikke senere i seancen vil
"forbedre" smagen med en ekstra portion kalorier.
Sørg for, at drysse mel i fedtstoffet, så det ikke er
tyndtflydende længere.
Så bliver sovsen rimelig fedtfattig.
Den bedste sovs til slankekure er dog tomatketsjup

Hilsen Erna

Fra : Sild

Dato : 14-08-01 14:37

> [...]
> skummetmælk / kogevand fra blomkål eller kartofler.
>
> Det er jo ikke kun en lille klat margarine og noget mel, der bruges.

Jeg starter altid med kold mælk, og mel pisk det sammen,
kom grøntsagsvand i, der er altså ingen fedt i.
Den eneste sovs jeg bruger fedstof i er karrysovs,
og det er lige meget om jeg er på kur eller ej
MVH Jannie

Fra : Mette Frederksen

Dato : 24-08-01 07:48

\!/
(@ @)
~~~~~~~~~~~o00-(_)-00o~~~~~~~~~~~~~~
http://www.valo.dk> Jeg starter altid med kold mælk, og
mel pisk det sammen,
> kom grøntsagsvand i, der er altså ingen fedt i.
> Den eneste sovs jeg bruger fedstof i er karrysovs,
> og det er lige meget om jeg er på kur eller ej
> MVH

Hov den vil jeg gerne høre mere om!!!!

Laver du en jævning af mælk og mel? eller kommer du mælken ned i gryden og
tilsætter melen der?!?!? Nå ja det giver vel det samme? Men kommer der ikke
let klumper i???
Tænder du så først for blusset efter at du har kommet grænsagsvand i?

Ok som du sikkert kan høre er jeg ikke en ørn til madlavning... så hvis du
lige vil hjælpe mig igang her vil det være dejligt... Jeg er nemlig heller
ikke den store tilhænger af maizena... ugh...

Mette

Fra : Sild

Dato : 24-08-01 16:03

"Mette Frederksen" <rollike@frederiksen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ikke
> let klumper i???
> Tænder du så først for blusset efter at du har kommet grænsagsvand i?

Jeg tager mælk og mel i en gryde, rører med piskeriset til melen er rørt ud,
så tænder jeg for varmen, og kommer grøntsagsvand i, smager til med
kryderier
efter hvad der skal smage af.
Håber det hjalp, det er sjovt nok den måde jeg lærte at lave sovs på af
min framor for maaaaaange år siden.

Fra : Mette Frederksen

Dato : 24-08-01 18:02

\!/
(@ @)
http://www.valo.dk> Håber det hjalp, det er sjovt nok
den måde jeg lærte at lave sovs på af
> min framor for maaaaaange år siden

Tak så kan selv jeg vist finde ud af det nu!

Mange tak!
mette