Brug af kreditkort i USA
Fra : Lis og Allan Hjort

Dato : 13-08-01 15:29

Hej
Da vi skal på ferie i Californien til marts 2002 vil jeg hører hvilken slags
kreditkort der er mest anvendelig der??

Får man morgenmad på hotellerne uden beregning eller skal man betale?

Mvh

Lis

Fra : Mogens

Dato : 13-08-01 18:32

Hej

> [...]
>kreditkort der er mest anvendelig der??
>
>Får man morgenmad på hotellerne uden beregning eller skal man betale?

Mastercard/Eurocard/Visa er meget anvendelige overalt - faktisk ser en
amerikaner lidt ned på en person, der betaler kontant ( læs: ikke
kreditværdig) . Morgenmad er MEGET sjældent incl. i priser på hoteller
i USA - altså man betaler særskilt for morgenmad. Forøvrigt - uden
creditcard ingen billeje uden et mega-depositum.
Go ´tur
Mogens

Fra : Christian Lyng

Dato : 13-08-01 18:50

Hmm..sjælden at få morgenmad?,- de gange jeg har rejst i USA har jeg
da altid gået efter dem som gav morgenmad...eller continental
breakfast dvs. en sur donut eller muffin med kaffe, godt nok når man
ikke rigtig er sulten, men det er jo gratisr.

se på: www.exitguide.com eller www.exitinfo.com der er kuponer og på
dem står der feks. om der er morgenmad med, det kan RIGTIGT godt
betale sig at bruge de kuponer, jeg bestilte engang hotel fra DK, der
kom jeg af med det dobbelte for det samme hotel jeg fandt det i et af
disse kupon hæfter!!, surt!.

Christian.

Fra : Lars CA

Dato : 13-08-01 19:32

On Mon, 13 Aug 2001 16:29:11 +0200, "Lis og Allan Hjort"
<hjort@hemmelig.dk> wrote:

>Hej
>Da vi skal på ferie i Californien til marts 2002 vil jeg hører hvilken slags
>kreditkort der er mest anvendelig der??

De mest udbredte kreditkort er (i denne rækkefølge):

VISA & Mastercard
American Express
Discover
Diners Club

>Får man morgenmad på hotellerne uden beregning eller skal man betale?

Det afhænger af hotellet. Jeg har rejst meget i USA de sidste 10 år
(jeg har været "fastboende" i Californien de sidste 5 år), og det er
mit indtryk, at f.eks. de dyre business hoteller ofte ikke har gratis
morgenmad, mens mange turisthoteller har det. De helt billige moteller
har oftest ingen morgenmad, men der er som regel et fast-food sted i
nærheden, hvor man kan få morgenmad.

God tur,

Lars

Fra : Jesper Christensen

Dato : 13-08-01 20:53

Som de andre siger.....VISA/Mastercard/Discover/American Express.

Husk dog en vigtig ting inden i tager afsted. Kontakt jeres bank og hør hvad
den daglige og månedlige grænse er for de respektive kort i vil benytte. Da
jeg var herovre første gang havde jeg problemer med det, da jeg havde brugt
min månedlige grænse op i løbet af tre uger, trods at der stadig var penge
på kortet. Grænsen kan midlertidigt ophæves i en periode.

Angående morgenmad, er det lidt forskelligt. De fleste moteller serverer en
donut i plastic og kaffe eller en brik juice, såkaldt Continental breakfast.
Men ellers er det ikke kotume med gratis morgenmad. Dog har Holiday Inn
gratis morgenmad som buffet.

Ellers er der masser af steder hvor man kan få morgenmad billigt. Fast food
restauranter, Big Boy og diverse Bagel shops.

GO TUR!!!

Med Venlig Hilsen/Best Regards
Jesper "BigJay" Christensen
Lowell, Michigan
E-mail : bigjay@image.dk
GO LEAFS GO!!!

Fra : Hugotit

Dato : 14-08-01 02:37

Med Mastercard kommer I aldrig galt afsted.
Men det er blevet dyrt at spise morgenmad i USA,
Vi var afsted i Maj,morgenmad for 2 personer kan hurtigt nå de 100kr. !
1 glas juice 3.50 $ = ca 30kr.
1 Breakfest 5.99 $ m.æg, bacon, toast og lidt syltetøj = ca 50kr.
Det er den høje dollarkurs der gør det.
Maden er nok ikke dyrere end hidtil.
Men ellers god tur...

--
Hugotit
hugotit@hotmail.com

Fra : Jesper Christensen

Dato : 15-08-01 21:56

"Hugotit" <hugotit@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> 1 glas juice 3.50 $ = ca 30kr.
> 1 Breakfest 5.99 $ m.æg, bacon, toast og lidt syltetøj = ca 50kr.

Skal vi nu ikke liiiiiiige gøre det lidt mere realistisk?

Morgenmad.......Buffet hos Big Boy som er kendt for deres gode morgenmad =
4.50$ på hverdage, en dollar mere i weekenden. Og hvis man bare vil have
noget selektivt, koster f.eks. 2 pandekager 1.69$.

Ellers er der jo altid McDonalds, Burger King, Arby´s eller andre fast food
restauranter der har Breakfast Meals til omkring 3$, og de er udemærket og
smager henrivende.

Og der findes masser af små hyggelige restauranter, diners eller andre
steder der har morgenmad til samme pris.

Så for morgenmad skal man altså være temmelig snerpet eller intetanende,
hvis man spiser til 6$ som du foreslår.

Fra : Jan Boegh

Dato : 16-08-01 19:55

"Jesper Christensen" <bigjay@image.dk> wrote in message

> [...]
> steder der har morgenmad til samme pris.
>
> Så for morgenmad skal man altså være temmelig snerpet eller intetanende,

Øv hvor er jeg dog dum. Jeg har i SF spist på op til flere steder, og alle
steder kostede det en hel del over en dansk halvtredser, hvis man ville have
andet en disse hersens ulækre amerikanske efterligninger af en
berlinerfankuk.
Men jeg vil da prøve at være lidt mere realistisk næste gang

mvh
Jan

Fra : Lars CA

Dato : 16-08-01 20:52

On Wed, 15 Aug 2001 15:56:26 -0500, "Jesper Christensen"
<bigjay@image.dk> wrote:

> [...]
>steder der har morgenmad til samme pris.
>
>Så for morgenmad skal man altså være temmelig snerpet eller intetanende,

Nu kommer det jo meget an på, hvor man rejser i USA. Visse stater (som
f.eks. Californien) har et generelt højere prisniveau end andre
steder. Men, alting er jo relativt, og den høje dollarkurs er
medvirkende til, at tingene virker noget dyrere.

Personligt har jeg intet imod at betale $6 for en god solid morgenmad.
Min kone og jeg spiser tit morgenmad på en lokal diner, vi kan vældig
godt lide atmosfæren, den gode betjening, og den konstante opfylding
af kaffekoppen

Jeg indrømmer gerne, at jeg er vild med fast-food morgenmad. I starten
var jeg dog lettere skeptisk ved at spise morgenmad hos McDonalds
eller Burger King, men det er faktisk ganske udmærket. Kaffe, OJ,
kartoffelpandekage og en god morgenmadssandwich kommer næppe over $4.
Tit og ofte smutter jeg forbi et fast-food sted på vej til arbejde,
der er ikke noget som en amerikansk drive-thru, der virker bare!

Lars,
San Francisco, CA

Fra : Hugotit

Dato : 18-08-01 21:16

Til Jesper.
Nu var det her ikke nogen fancy cafe,det var en IHOP,
Selvfølgelig kan man få 2 pandekager til 1.69$
Så er der kaffe til mellem 2-3$,ja med opfyldning.
Toast måske ?$
1 glas juice 3.50$
Så det løber der opad.
1 Budweiser 3.50$(selvfølgelig ikke til morgenmad )
I øvrigt var det i Florida (Orlando)

--
Hugotit
hugotit@hotmail.com

Fra : Ask Bjoern Hansen

Dato : 05-12-01 05:21

"Jesper Christensen" <bigjay@image.dk> writes:

[morgenmad i USA]
> Så for morgenmad skal man altså være temmelig snerpet eller intetanende,
> hvis man spiser til 6$ som du foreslår.

Hvor bor du?

Jeg er i Los Angeles og her lyder $6 mere realistisk end $3 (i hvert
fald i min ende af byen).

=)

- ask

--
ask bjoern hansen, http://ask.netcetera.dk/ !try; do();

Fra : Jesper Christensen

Dato : 05-12-01 20:16

"Ask Bjoern Hansen" <ask@netcetera.dk> wrote in message
> Hvor bor du?
>
> Jeg er i Los Angeles og her lyder $6 mere realistisk end $3 (i hvert
> fald i min ende af byen).
>
> =)

Hvis du ser min signatur kan du se hvor jeg bor......

Men jeg kan da ogsaa fortaelle dig det...Lowell, Michigan. Omkring et
kvarters tid fra Grand Rapids, som er en mellemstor by.

Og jeg kan tage til McD eller en hvilken som helst anden fastfood restaurant
go faa morgenmad til 2.95 eller gaa ned til den lokale diner eller
restaurant og faa mig morgenmad for omkring 3-4 dollars.

--
Venlig Hilsen/Best Regards
Jesper "BigJay" Christensen

Fra : Nicolai Lang

Dato : 07-12-01 05:40

On 04 Dec 2001 20:20:52 -0800, Ask Bjoern Hansen <ask@netcetera.dk>
wrote:

>Jeg er i Los Angeles og her lyder $6 mere realistisk end $3 (i hvert
>fald i min ende af byen).

Hej Ask!

Min erfaring fra de seneste 14 dage i Rochester NY, Baltimore MD,
Washington DC, Halifax NS og San Jose CA siger mig også at du skal
hoste op med $6 eller mere for kaffe, juice og en enkelt
morgenmadsret. Til gengæld er der mere i sådan en ret end man kan
spise.

Det billigste jeg er stødt på er her hvor jeg bor ligenu. Der er der
nemlig continental buffé med i værelset (og det er en ret stor buffet,
med 4 slags brød, croissanter, 6 slags kager og frugt, udover Cereals.

- Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Niels Thorup

Dato : 11-09-01 16:31

Større kreditkort som Visa, American Express og Mastercard accepteres
overalt, dog kan man ikke som i Danmark bruge sit kreditkort på fastfood
restauranter og små butiker. Nogle tankstationer tager kun lokale kort og
kontanter. F.eks. Arco, der ellers ofte er den billigste. Hav derfor altid
kontanter. Mastercard er efter sigende mest udbredt, men jeg har klaret mig
fint med mit visa/dankort.

Mht morgenmad kan jeg kun tale af egne erfaringer, hvor jeg har overnatten
på moteller over hele USA. De serverer ofte hvad de kalder "free
complimetary continetal breakfeast", hvilket ofte betyder tørre donuts og
kaffe ad libitum. De pænere moteller som Days Inn og Holiday Inn har ofte
bedre udvalg.

Mvh Klaus