Spis efter blodtype
Fra : Mogens

Dato : 13-08-01 10:39

Det kunne være sjovt at prøve teorien af på sig selv, men der er lige
det praktiske problem med at finde ud af hvilken blodtype man har. Jeg
kunne selvfølgelig bevæge mig op til min praktiserende læge, men er
der en nemmere måde ?

Venlig hilsen
Mogens

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 12-08-01 10:48

"Mogens" <m_lunde@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
har. Jeg
> kunne selvfølgelig bevæge mig op til min praktiserende læge, men

Tjah .for under 100 kr kan du bestille en hjemmetester ( Eldon
kort)
hos: Solgar Scandinavia telefon: 37 67 62 82

men pas på................du kunnejo opleve at der VIRKER ;)

Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : /arcana

Dato : 13-08-01 13:36

"J¤mfruen)" <jomfru-d@vip.cybercity.dk> wrote in message

> Tjah .for under 100 kr kan du bestille en hjemmetester ( Eldon
> kort)
> hos: Solgar Scandinavia telefon: ** ** ** **

Reklamer er uønskede i gruppen, og det ved du udmærket godt. Send den slags
som privat mail, tak.
XFUT news:dk.admin.netikette

/arcana

Fra : Alex Bach Andersen

Dato : 13-08-01 16:13

In message <9l8hfp$s26$1@news.net.uni-c.dk>
date 13 Aug, wrote a daemon named /arcana:

>"J¤mfruen)" <jomfru-d@vip.cybercity.dk> wrote in message

>Reklamer er uønskede i gruppen, og det ved du udmærket godt. Send den slags
>som privat mail, tak.

Reklame og reklame, det står vist i bogen. Det er vel bare et citat.

--
Alex Bach Andersen, freelance conductor UIN: 8285066
NodeSats/MusicTypesetting - Acorn RISC PC 600 - StrongARMed

Fra : /arcana

Dato : 13-08-01 20:26

"Alex Bach Andersen" <abca@ccl4.org> wrote in message

> Reklame og reklame, det står vist i bogen. Det er vel bare et citat.

Læs fundatsen.

/arcana

Fra : Alex Bach Andersen

Dato : 14-08-01 16:00

In message <9l99m7$qgk$1@news.cybercity.dk>
date 13 Aug, wrote a daemon named /arcana:

>"Alex Bach Andersen" <abca@ccl4.org> wrote in message

>Læs fundatsen.

Jeg har altså svært ved at opfatte siderne 413 og 414 i bogen som reklame.

Det er et afsnit der hedder Få mere at vide og har adresser for almindelige
dødelige til Peter D'Adamos klinik, for læger til en læge der udleverer
materiale og til et firma der arbejder med blodtypespecifikke kostilskud m.m.

Så er der hints til hvor man kan få oplyst sin egen blodtype: læge,
sygejournal. Og en henvisning til det famøse Eldon-kort der forhandles af
<CENSURERET>.

Sidst er der en adresse til James D'Adamo der er far til Peter og hvis
forskning Peters blodtypediæt bygger på.

Det kan jeg altså ikke se som reklame, men det er sikkert mine forhøjede
kviksølvværdier der for min hjerne til at virke anderledes ;)

EOD

--
Alex Bach Andersen, freelance conductor UIN: 8285066
NodeSats/MusicTypesetting - Acorn RISC PC 600 - StrongARMed
Copenhagen,Denmark http://isa.dknet.dk/~alexbach/
..... Inside small problems a large problem struggles to get out.

Fra : /arcana

Dato : 14-08-01 17:32

> Jeg har altså svært ved at opfatte siderne 413 og 414 i bogen som reklame.

Hvilken bog snakker du om? Jeg snakker om fundatsen for
Der blev givet et telefonnummer til et stort amerikansk vitaminfirmas
afdeling her i Danmark, samt anbefalet et af deres produkter.
Måske skulle du koncentrere dig lidt mindre om seperatorer og i stedet læse
trådene du svarer på?

--
/arcana

Fra : Alex Bach Andersen

Dato : 14-08-01 18:01

In message <9lbjt1$1jeb$1@news.cybercity.dk>
date 14 Aug, wrote a daemon named /arcana:

>"Alex Bach Andersen" <abca@ccl4.org> wrote in message

>Hvilken bog snakker du om? Jeg snakker om fundatsen for

Jeg snakker om: Dr. Peter J. D'Adamo med Catherine Whitney: Spis efter din
blodtype - blodtypediæten, oversat af Kim Langer med faglig konsulent læge
Knut T. Flytlie, udgivet af L&R Fakta 2000.

>Måske skulle du koncentrere dig lidt mindre om seperatorer og i stedet læse
>trådene du svarer på?
>
>--
Hvis du lover at droppe den der (det gør du allerede i nogen indlæg så
hvorfor ikke droppe den totalt?) så går det nok lettere.

--
Alex Bach Andersen, freelance conductor UIN: 8285066
NodeSats/MusicTypesetting - Acorn RISC PC 600 - StrongARMed
Copenhagen,Denmark http://isa.dknet.dk/~alexbach/
..... How come all the buttons keep flying off my shirt?

Fra : /arcana

Dato : 14-08-01 18:30

> Jeg snakker om: Dr. Peter J. D'Adamo med Catherine Whitney: Spis efter din
> blodtype - blodtypediæten, oversat af Kim Langer med faglig konsulent læge
> Knut T. Flytlie, udgivet af L&R Fakta 2000.

Og? Den bog har ikke været nævnt i tråden før du bragte den op.

> Hvis du lover at droppe den der

Køb en ordentlig PC i stedet for det der Acorn-halløj. Har du købt den af
Asger ude på Christiania? Han handler vist med den slags.

/arcana

Fra : Alex Bach Andersen

Dato : 14-08-01 20:25

In message <9lbn9r$1q83$1@news.cybercity.dk>
date 14 Aug, wrote a daemon named /arcana:

>Og? Den bog har ikke været nævnt i tråden før du bragte den op.

Nej, men det er stort set hvad der står i den. Telefonnummeret er dog ændret
siden 2. oplag.

>Køb en ordentlig PC i stedet for det der Acorn-halløj. Har du købt den af
>Asger ude på Christiania? Han handler vist med den slags.

Jeg har skam købt en 'ordentlig' PC, jeg har bare ikke fået smidt et
ordentligt OS (linux/*BSD) på den endnu - og jeg nægter at bruge M$'s
internetprodukter, de har jo flere huller end mine sokker.

Jeg har ikke købt min af Asger - men jeg hjalp ham faktisk med at få den på
en på nettet for et par år siden. Jeg købte min brugt gennem Kayak Computers
A/S. (Uha, må man reklamere for et firma der ikke eksisterer længere?)

--
Alex Bach Andersen, freelance conductor UIN: 8285066
NodeSats/MusicTypesetting - Acorn RISC PC 600 - StrongARMed
Copenhagen,Denmark http://isa.dknet.dk/~alexbach/
..... Today is cancelled due to lack of interest!

Fra : /arcana

Dato : 14-08-01 21:26

> Jeg har skam købt en 'ordentlig' PC, jeg har bare ikke fået smidt et
> ordentligt OS (linux/*BSD) på den endnu - og jeg nægter at bruge M$'s
> internetprodukter, de har jo flere huller end mine sokker.

OK, så lover jeg dig ikke at bruge -- som seperator mere. Fra nu af bruger
jeg det kun som doodle.

> Jeg har ikke købt min af Asger - men jeg hjalp ham faktisk med at få den

Hehe...
Ser du noget til ham? Hvordan har han det?

> en på nettet for et par år siden. Jeg købte min brugt gennem Kayak
Computers

Er det ikke forholdsvist enkelt med en Acorn? Hvad bruger den, netkort,
modem eller noget smart indbygget?

> A/S. (Uha, må man reklamere for et firma der ikke eksisterer længere?)

NEJ! Den onde mand klager STRAKS til eders udbyder!

/arcana

Fra : Alex Bach Andersen

Dato : 13-08-01 12:14

In message <3b779fa5.12756694@news.inet.tele.dk>
date 13 Aug, wrote a daemon named Mogens:

> [...]
>det praktiske problem med at finde ud af hvilken blodtype man har. Jeg
>kunne selvfølgelig bevæge mig op til min praktiserende læge, men er

Hvis du har aftjent værnepligt bør du have et kadaverskilt hvor den slags er
anført.

--
Alex Bach Andersen, freelance conductor UIN: 8285066
NodeSats/MusicTypesetting - Acorn RISC PC 600 - StrongARMed
Copenhagen,Denmark http://isa.dknet.dk/~alexbach/
..... Smash forehead against keyboard to continue...

Fra : Carsten Riis

Dato : 13-08-01 18:42

Alex Bach Andersen wrote:

> Hvis du har aftjent værnepligt bør du have et kadaverskilt hvor den slags er
> anført.

Eller i hele taget er der sikkert et eller andet sted noteret, hvilken
blodtype man har.

Man kan jo spørge hos lægen til at starte med.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis (for email: se godt efter i headeren)

Fra : /arcana

Dato : 14-08-01 11:57

"Carsten Riis" <carsten@car_ST_en.dk> wrote in message

> Man kan jo spørge hos lægen til at starte med.

- eller købe et testkit på ethvert apotek.

Med venlig hilsen
/arcana

Fra : Carsten Riis

Dato : 14-08-01 11:53

/arcana wrote:

> - eller købe et testkit på ethvert apotek.

Spørge lægen om der står noget i journalen er vel gratis.

man har vel journalindsigt (eller hvad det nu hedder) på oplysninger
om en selv.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis (for email: se godt efter i headeren)

Fra : Mogens

Dato : 14-08-01 12:58

Tusind tak for alle svarene! Jeg kan lige supplere med flg.:

- Jeg har været soldat, men åbenbart forlist mit hundetegn
(ærgerligt!)

- Jeg har ringet til lægen, men da jeg kun går til læge ca. hver 10.
år anede han ikke et klap og kunne dermed ikke hjælpe.

- Jeg synes at Arcanas "overfald" på Jomfuen er lidt urimeligt. Når
jeg beder om oplysninger, så må man for min skyld gerne reklamere
lidt. Det er noget andet med en umotiveret reklame - så kan man
berettiget henvise til andre grupper som eks. dk.internet.opslag.

Men endnu tak for hjælpen!

Mogens

Fra : /arcana

Dato : 14-08-01 14:06

"Mogens" <m_lunde@post8.tele.dk> wrote in message

> - Jeg synes at Arcanas "overfald" på Jomfuen er lidt urimeligt. Når

Overfald? Sig mig, hvad hulen har du gang i? Læs dog gruppens fundats, mand!
(Ja, jeg så godt dine "gåseøjne".)
Han eller hun har fået en venlig henstilling om ikke at bringe reklamer i
gruppen.

Jeg er snart ved at få det indtryk, at jeg er en snerrende, blodsavlende
lænkehund. Må jeg godt lige være her, tak?

> jeg beder om oplysninger, så må man for min skyld gerne reklamere
> lidt. Det er noget andet med en umotiveret reklame - så kan man
> berettiget henvise til andre grupper som eks. dk.internet.opslag.

Efter din opfattelse. Der står bare noget andet end din opfattelse i
fundatsen.
Og hvorfor kan man ikke ordne den slags henvisninger i privat email? Det
plejer jeg altid selv at gøre - jeg skriver ikke, at du skal købe "Helsosan"
fra firmaet Fupf und Schwindeel, telefon 09090909, vel?

/arcana

Fra : Carsten Riis

Dato : 14-08-01 14:39

/arcana wrote:

> Han eller hun har fået en venlig henstilling om ikke at bringe reklamer i
> gruppen.

Spørgsmål er vel om det er en reklame.

Hvis du følger med i dk.admin i øjeblikket så bliver det faktisk
diskuteret lige i øjeblikket hvad der er en reklame og hvad der
opslag. Og vigtigst af alt: hvad der ikke er reklamer og ikke er
opslag.

> Jeg er snart ved at få det indtryk, at jeg er en snerrende, blodsavlende
> lænkehund.

Hvis du selv har den opfattelse er det så ikke på tide, at gøre noget
ved gøre ved det.

Specielt, når du og andre ved, at du ikke er en snerrende og
blodsavlende lænkehund.

> Må jeg godt lige være her, tak?

ork, ja.

> Efter din opfattelse. Der står bare noget andet end din opfattelse i
> fundatsen.

Der står "uopfordrede reklamer"......hmmmm, der blev spurgt efter en
nemmere måde at teste blodtype på..... Ville et relevant svar så bare
være en produktoplysning uden pris eller hva? Eller skal der så
hellere komme et spørgsmål: "hvad koster den?" Svar vil så være xx
kroner.
Ville det ikke være smartere, hvis det overståes i samme svar, når man
nu har oplysningen.

> Og hvorfor kan man ikke ordne den slags henvisninger i privat email?

Usenet er usenet og mail er mail.

Det er ikke alle som bryder sig om at blande mail og usenet sammen.
Personlig er ligeglad, men andre er ikke.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis (for email: se godt efter i headeren)

Fra : /arcana

Dato : 14-08-01 14:59

> Der står "uopfordrede reklamer"......hmmmm, der blev spurgt efter en

Lige et lettere off-topic spørgsmål: Jeg var inde på www.usenet.dk og kigge
i dk.helbred-hierarkiet.
dk.helbred.behandling.alternativ står der ikke...
- så hvilken fundats referer du til?
Det er faktisk mig, som i sin tid formulerede gruppens fundats, så jeg er
ret sikker på at der står "reklamer af enhver art er uønskede i gruppen".
Tager jeg fejl, trækker jeg mine ord i mig, det er klart.

Med venlig hilsen
/arcana

Fra : Carsten Riis

Dato : 14-08-01 15:13

/arcana wrote:

> "Carsten Riis" <carsten@car_ST_en.dk> wrote in message

> Lige et lettere off-topic spørgsmål: Jeg var inde på www.usenet.dk og kigge
> i dk.helbred-hierarkiet.
> dk.helbred.behandling.alternativ står der ikke...

Kan du tage http://www.usenet.dk/grupper/aktiv.shtml

Det er den komplette liste over dk.*-hierakiet.

> - så hvilken fundats referer du til?

http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.helbred.behandling.alternativ

<citat /start>

3. fundats
Køb/salg og uopfordrede reklamer er ikke tilladte (der henvises til en
relevant dk.marked-gruppe).

<citat /slut >

Hvilket fundats tænker du på?

> Det er faktisk mig, som i sin tid formulerede gruppens fundats, så jeg er
> ret sikker på....

uuuuh, det så sjovt, at være så skråsikker.

Særligt for de andre, når det viser sig, at man tager fejl.

> at der står "reklamer af enhver art er uønskede i gruppen".
> Tager jeg fejl,

jep.

> trækker jeg mine ord i mig, det er klart.

Træk du bare.

Skal vi en tur over i news:dk.admin.netikette ?

--
Med venlig hilsen Carsten Riis (for email: se godt efter i headeren)

Fra : /arcana

Dato : 14-08-01 17:36

http://www.usenet.dk/grupper.pl?list=dk.helbred - her står den ikke????

--
/arcana

Fra : /arcana

Dato : 14-08-01 17:41

> [...]

> 3. fundats
> Køb/salg og uopfordrede reklamer er ikke tilladte (der henvises til en

Belejligt sted at slutte citatet.

> uuuuh, det så sjovt, at være så skråsikker.
> Særligt for de andre, når det viser sig, at man tager fejl.

....for lidt længere nede står der:

7. Moderering:
Ingen reklamer tilladt, ellers ikke.

> jep.

Niks.

> Skal vi en tur over i news:dk.admin.netikette ?

Hvis du synes...
XFUT dertil, da for himlens skyld.

Og hvis Alex Bach Andersen svarer på denne mail, vil jeg bede ham om ikke,
som han har for vane, at fjerne FUT.
/arcana

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 14-08-01 15:25

"/arcana" <marsilupian@kangoroo.gov> wrote in message
> [...]
> ret sikker på at der står "reklamer af enhver art er uønskede i gruppen".
> Tager jeg fejl, trækker jeg mine ord i mig, det er klart.

der står som følger.... jeg har fundet de to ting som jeg mener er
modstridende*G* eftersom det, som jeg ser det, er sådan at i begge har
ret*G*'

1. Emne:
Alternativ behandling

Køb/salg og uopfordrede reklamer er ikke tilladte (der henvises til en
relevant dk.marked-gruppe).
Indlæg med vedhæftede filer er ikke tilladte.

7. Moderering:
Ingen reklamer tilladt, ellers ikke.

8. Forslagsstiller:
Georg Borchorst, arcana@danbbs.dk

læser jeg helt forkert eller står der ikke både og???
personligt mener jeg nu også at når der spørges så er det vel tilladt at
oplyse om hvor det kan skaffes??

desuden opfatter jeg ikke oplysning om firmanavn og telefonnummer som
reklame..... mere som generel oplysning.... medmindre der naturligvis er
økonomisk fordel i det for oplyseren

til de der vil tjekke grundigt efter selv kan det læses her:
http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.helbred.behandling.alternativ

FUT: dk.admin.netikette

--
knus sabina

behind every good woman,
lies a trail of men...*SF*
læs mine artikler på www.MandeZonen.dk

Fra : Alex Bach Andersen

Dato : 14-08-01 15:57

In message <3b791178.21796042@news.inet.tele.dk>
date 14 Aug, wrote a daemon named Mogens:

>Tusind tak for alle svarene! Jeg kan lige supplere med flg.:
>
>- Jeg har været soldat, men åbenbart forlist mit hundetegn
>(ærgerligt!)

Nu jeg husker efter, returnerer man det vist sammen med sin soldaterbog når
man udtræder af det der selskab. Skæben ville dog at jeg blev udstyret med
ikke mindre en 3 styks, så jeg har stadig et liggende ;)

--
Alex Bach Andersen, freelance conductor UIN: 8285066
NodeSats/MusicTypesetting - Acorn RISC PC 600 - StrongARMed
Copenhagen,Denmark http://isa.dknet.dk/~alexbach/
..... Modem, said the gardener when he'd finished the lawn..

Fra : Alexander Køpke

Dato : 19-10-01 00:47

> [...]
> det praktiske problem med at finde ud af hvilken blodtype man har. Jeg
> kunne selvfølgelig bevæge mig op til min praktiserende læge, men er

Nope, medmindre at du bor på nordpolen, så tror jeg at bevæge sig hen til
læge både er den billigste og nemmeste måde 80)

mvh

Alexander

Fra : news stofa

Dato : 10-02-02 14:56

Bogen Spis efter blodtype blev "høvlet ned" i et nummer af Helse...... hvor
de skrev at det at spise efter blodtype var lige så succesfuldt som at
spise efter skostørrelse
jeg er dog ikke selv videnskabsquinde....så måske der alligeveler noget om
det.

MVH Tina

Fra : find clausen

Dato : 10-02-02 18:33

On Sun, 10 Feb 2002 14:55:49 +0100, "news stofa"
<postmaster@redningsplanken.dk> wrote:

> [...]
> spise efter skostørrelse
> jeg er dog ikke selv videnskabsquinde....så måske der alligeveler noget om

Reklameavisen Helse kan man da ikke ta' alvorligt !

Jeg kender en der har fået MEGET bedre og tabt sig
ved at ændre sin kost efter bogens forslag ...

--

find clausen
http://www.photopress.dk/
e-mail: findclausen at photopress.dk

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 10-02-02 19:12

"news stofa" <postmaster@redningsplanken.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Helse...... hvor
> de skrev at det at spise efter blodtype var lige så succesfuldt

Jeg ved at mange har travlt med at nedgøre blodtypediæten - som
jeg nu har levet efter i vel 1½ år..........og jeg kunne ikke
drømme om at vende tilbage til "normalkosten" igen........... mine
gigtsmerter er næsten forsvundet, jeg har ikke mere problemer med
allergi ( diarre HELE tiden i mere end ½ år) som min læge intet
kunne stille op med, andet end at forbyde mig flere og flere
levnedsmidler - vel at mærke uden at stille andre i stedet for.
Mit hår knækkede og lignede hø.......nu er det blevet længere og
mere glansfuldt. Samtidig har jeg oplevet et vægttab - vel at
mærke uden overhovedet at tænke på hvad mængde mad jeg spiser.

Derudover har jeg hørt fra mange andre som også lever efter
blodtypediæten. MIn erfaring er at især dem med blodtype O oplever
at deres stofskifte normaliseres ( har hørt fra flere der var på
medicin som nu lever uden) og vægten reguleres. At Blodtype A især
slipper af med allergier og overvægt samt gigt. Dette er dog bare
mine personlige observationer. Mere generelt kan siges at alle har
tabt nogle kg og fået andre plusser oveni, småting som har generet
i mange år........er pludselig forsvundet.

> MVH Tina

Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : Søren Frey

Dato : 10-02-02 19:57

Hmmmm....kunne være man skulle kigge efter den så, er der nogen links til
noget på nettet? Vil lige have min nysgerrighed stillet inden jeg bruger min
sparsomme SU.

Søren

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 10-02-02 21:35

"Søren Frey" <sfrey@nospam.0dense.kollegienet.dk> skrev i en
meddelelse news:1013367235.162853@heidi...
> [...]
links til
> noget på nettet? Vil lige have min nysgerrighed stillet inden

Jeg lånte bogen på biblioteket, og tillod mig at kopiere nogle
sider jeg fandt vigtige omkring MIN egen blodtype. Der er en kort
opsummering af hvad der er tilladt og ikke........for de
forskellige blodtyper........

Da jeg læste bogen anede jeg ikke hvad blodtype jeg er, men alle
symptomerne der var beskrevet under type A passede perfekt på
mig.........og intet af det under de andre blodtyper.........:)

Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : Søren Frey

Dato : 11-02-02 23:41

mange tak, vil smutte på biblio imorgen hvis jeg husker det :)

Fra : Steen Jørgensen

Dato : 04-05-02 22:33

Hvis I selv ønsker at undersøge jeres blodtype, så kan jeg henvise til en
alternativ behandler, som kan sende et test-sæt med posten ( koster ca.
100,-).

Interesseret kan sende mig en mail - eller skrive til gruppen.
KH SJ

--
Med Venlig Hilsen
Livssynskonsulent og foredragsholder