/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
WOL
Fra : Finn Jensen


Dato : 13-08-01 10:51

Hmmm...har lige skiftet til World Online. WOL har vist fjernet alle warez
grupperne???.
Ikke at jeg læser disse grupper ..men alligevel??


--
Venlig hilsen
Finn Jensen


 
 
Klaus Ellegaard (13-08-2001)
Kommentar
Fra : Klaus Ellegaard


Dato : 13-08-01 10:55

"Finn Jensen" <info@shannon-fly-dressing.dk> writes:

>Hmmm...har lige skiftet til World Online. WOL har vist fjernet alle warez
>grupperne???.
>Ikke at jeg læser disse grupper ..men alligevel??

http://news.worldonline.dk/#26

Mvh.
   Klaus.

Finn Jensen (13-08-2001)
Kommentar
Fra : Finn Jensen


Dato : 13-08-01 11:10


"Klaus Ellegaard" <klaus@ellegaard.dk> skrev i en meddelelse
news:9l884r$2ge7$1@katie.ellegaard.dk...
> http://news.worldonline.dk/#26

Takker for oplysningen. Om det er rigtig eller forkert af WOL at udøve denne
form for censur vil jeg lade stå i det uvisse men personligt syntes jeg det
lidt at overtræde ytringsfriheden og at ligge en klods i vejen for "et frit
internet"

Warez kan man altid diskuterer det lovlige/ulovlige men omkring børneporno
skal der slet ikke herske nogen tvivl om at det lort skal stoppes med alle
midler.

Men WOL stopper jo bare ikke problemet. (Kan findes ved hjælp af BearShare).


--
Venlig hilsen
Finn Jensen


Christian Andersen (13-08-2001)
Kommentar
Fra : Christian Andersen


Dato : 13-08-01 11:27

Finn Jensen wrote:

>> http://news.worldonline.dk/#26

>Takker for oplysningen. Om det er rigtig eller forkert af WOL at udøve denne
>form for censur vil jeg lade stå i det uvisse men personligt syntes jeg det
>lidt at overtræde ytringsfriheden og at ligge en klods i vejen for "et frit
>internet"

Det har absolut ikke noget med ytringsfrihed eller censur at gøre.

WOL beslutter bare hvad de vil have på deres server og hvad de ikke vil
have på deres server. Det er deres server, så de kan gøre med den hvad
de vil.
Det står også dig frit at vælge en udbyder der tilbyder de ting du gerne
vil have.

>Men WOL stopper jo bare ikke problemet. (Kan findes ved hjælp af BearShare).

Nej, men de udtrykker en holdning.

--
Nescafe - because your pets deserve the best!


Finn Jensen (13-08-2001)
Kommentar
Fra : Finn Jensen


Dato : 13-08-01 11:35


"Christian Andersen" <hypvxo28u85zyj001@sneakemail.com> skrev i en
meddelelse news:3b77ab6f$0$355$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Det har absolut ikke noget med ytringsfrihed eller censur at gøre.

Det er da censur at fjerne noget for offentligheden??
>
> Det står også dig frit at vælge en udbyder der tilbyder de ting du gerne
> vil have.

Ikke så nemt når WOL er den eneste der tilbyder bredbånd i mit område.

>
> Nej, men de udtrykker en holdning.

Og den respekter jeg dem selvfølgelig for.


--
Venlig hilsen
Finn Jensen


Hauge (13-08-2001)
Kommentar
Fra : Hauge


Dato : 13-08-01 11:40

Hejsa

"Finn Jensen" <info@shannon-fly-dressing.dk> wrote in message
news:B3Od7.1431$W3.121629@news000.worldonline.dk...
> Det er da censur at fjerne noget for offentligheden??

Det er det da vel ikke, for du kan jo tilkøbe dig at kunne bruge een af alle
de andre news-servere rundt om i verden, der har alle de binære grupper.. Og
det er også muligt igennem Tiscali, de ønsker nok ikke deres server fyldt
med skrammel, sådan burde alle de andre også gøre.

Mvh Hauge



Bertel Lund Hansen (13-08-2001)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 13-08-01 11:56

Finn Jensen skrev:

>Det er da censur at fjerne noget for offentligheden?

Nej. Det er censur hvis staten (eller evt. andre myndigheder) gør
det.

WOL har ikke fjernet noget fra offentligheden.

>Ikke så nemt når WOL er den eneste der tilbyder bredbånd i mit område.

Du er ikke tvunget til kun at benytte deres server selv om du
benytter deres opkobling.

--
Bertel
http://lundhansen.dk/bertel/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Rudi Stegen (13-08-2001)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 13-08-01 12:44

Bertel Lund Hansen skrev:
> Finn Jensen skrev:

>>Ikke så nemt når WOL er den eneste der tilbyder bredbånd i mit
>>område.
>
> Du er ikke tvunget til kun at benytte deres server selv om du
> benytter deres opkobling.

Finn, du kan da tage et kig på http://www.newsservers.net/
Men forvent ikke, at selv betalingsserverne er imponerende, når du er
vant til en, der er. Og de gratis oftest *meget* ringe, i helt
enestående tilfælde kun ringe.

Jeg prøvede en håndfuld af de frie sidste efterår udelukkende for at
teste dem. Ingen overlevede to dage

--
Hygge fra Århus - Rudi
Citer kun hvad du under dette kommenterer og klip alt andet væk

Finn Jensen (13-08-2001)
Kommentar
Fra : Finn Jensen


Dato : 13-08-01 12:49


"Rudi Stegen" <Rudi@gummiand.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns90FC8BBC73719RudiStegen@212.54.64.134...
> Finn, du kan da tage et kig på http://www.newsservers.net/
> Men forvent ikke, at selv betalingsserverne er imponerende, når du er
> vant til en, der er. Og de gratis oftest *meget* ringe, i helt
> enestående tilfælde kun ringe.

Hejsa,

Hvis grupperne er ligeså langsomme som hjemmesiden og ender efter et par
minutter med meddelsen: "Siden kan ikke hentes....", så har du ret i at de
er *meget* ringe

Vemligst
Finn


Rudi Stegen (13-08-2001)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 13-08-01 13:28

Finn Jensen skrev:

[ http://www.newsservers.net/ ]

>Hvis grupperne er ligeså langsomme som hjemmesiden og ender efter et par
>minutter med meddelsen: "Siden kan ikke hentes....", så har du ret i at de
>er *meget* ringe



Den glider fint ind her. Men der er en fæl pop-up i helsideformat;
måske er det den, der driller (?)

--
Hygge fra Århus - Rudi
Citer hvad du derunder kommenterer og klip alt andet væk


Finn Jensen (13-08-2001)
Kommentar
Fra : Finn Jensen


Dato : 13-08-01 12:35


"Bertel Lund Hansen" <skrivtil@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
news:cfcfntg93bq7178kl68jiervc0vu0g836g@sunsite.auc.dk...
> Du er ikke tvunget til kun at benytte deres server selv om du
> benytter deres opkobling.

OK, kender sikke så meget til andre servere.
Troede man var bundet af WOL når man har deres ADSL??


--
Venlig hilsen
Finn Jensen


Bertel Lund Hansen (13-08-2001)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 13-08-01 14:57

Finn Jensen skrev:

>Troede man var bundet af WOL når man har deres ADSL?

Nej, jeg bruger f.eks. Sunsite.dk som newsserver selv om jeg er
på Stofanet som har deres egen.

Selv om du var bundet til WOL's newsserver, ville det stadig ikke
være et eksempel på at de fjernede noget fra offentligheden.

PS. Sunsite er gratis, men fører ikke warez.

--
Bertel
http://lundhansen.dk/bertel/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Finn Jensen (13-08-2001)
Kommentar
Fra : Finn Jensen


Dato : 13-08-01 15:03


"Bertel Lund Hansen" <skrivtil@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
news:u3nfnt0lp13ln7k2b5dn3kuot8ofee05tc@sunsite.auc.dk...
> Nej, jeg bruger f.eks. Sunsite.dk som newsserver selv om jeg er
> på Stofanet som har deres egen.
>
> Selv om du var bundet til WOL's newsserver, ville det stadig ikke
> være et eksempel på at de fjernede noget fra offentligheden.
>
> PS. Sunsite er gratis, men fører ikke warez.

Takker. Har hør om SunSite.dk men hvad skulle fordelen være ved dem frem for
en alm. udbyder??. Så vidt jeg ved så fører SunSite.dk ikke de udlandske
grupper??. Jeg læser en del udenlandske fritidsgrupper.

Ang. warez så var det en tilfældighed at jeg opdagede at WOL ikke har dem.
Jeg kom fra Get2Net hvor der var over 50.000 grupper til WOL som kun havde
godt 35.000 så jeg begyndte at sammenligne dem og opdagede det med warez.


--
Venlig hilsen
Finn Jensen


Bertel Lund Hansen (13-08-2001)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 13-08-01 15:22

Finn Jensen skrev:

>Takker. Har hør om SunSite.dk men hvad skulle fordelen være ved dem frem for
>en alm. udbyder?

For mig er der næsten ingen mere, men tidligere var der rod med
Stofanets newsserver, så nu er jeg blevet vant til Sunsite. Reelt
er forskellen kun nu at mine indlæg dukker op øjeblikkeligt via
Sunsite, men er forsinket et par minutter via Stofanet.

>Så vidt jeg ved så fører SunSite.dk ikke de udlandske
>grupper?

Nej, så jeg tapper en bridgegruppe via Stofanet. Derudover kan
det være en fordel at kende en god server med danske grupper der
kan tappes fra en vilkårlig opkobling et vilkårligt sted i
verden. Det benytter mange undenlandsdanskere sig f.eks. af.

>Ang. warez så var det en tilfældighed at jeg opdagede at WOL ikke har dem.
>Jeg kom fra Get2Net hvor der var over 50.000 grupper til WOL som kun havde
>godt 35.000 så jeg begyndte at sammenligne dem og opdagede det med warez.

Tja, men du skal ikke tillægge de der 15'000 grupper nogen
betydning. Det er sikkert uddøde og nedlagte grupper de fleste.
Da jeg startede på TDC havde de over 40'000 gruppere, men da de
ryddede op, faldt det til ca. 30'000 (så vidt jeg husker).

Jeg græder tørre tårer over at det er blevet sværere at få adgang
til ulovlige kopier, men det er en anden snak.

--
Bertel
http://lundhansen.dk/bertel/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Rudi Stegen (13-08-2001)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 13-08-01 15:52

Bertel Lund Hansen skrev:

>>Jeg kom fra Get2Net hvor der var over 50.000 grupper til WOL som kun havde
>>godt 35.000
>
>Tja, men du skal ikke tillægge de der 15'000 grupper nogen
>betydning. Det er sikkert uddøde og nedlagte grupper de fleste.

Præcis. Klaus (news-BOFH) startede med at muge ud i dem vist
engang sidst på vinteren, hvilket så jævnlig har stået på siden af
netop disse grunde.
Han havde en del indlæg omkring det i den interne admingruppe
(news:worldonline.dk.admin).

--
Hygge fra Århus - Rudi
Citer hvad du derunder kommenterer og klip alt andet væk


Paw P Larsen (13-08-2001)
Kommentar
Fra : Paw P Larsen


Dato : 13-08-01 17:50

Finn Jensen wrote:

>
> "Christian Andersen" <hypvxo28u85zyj001@sneakemail.com> skrev i en
> meddelelse news:3b77ab6f$0$355$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Det har absolut ikke noget med ytringsfrihed eller censur at gøre.
>
> Det er da censur at fjerne noget for offentligheden??

De vælger, at de ikke vil have det på deres servere.
På samme måde som en butik vælger ikke at have bestemte
aviser, videobånd, etc.

Jeg kan ikke huske, at nogen har anklaget Kvickly for
censur fordi de ikke har et udvalg af pornografiske
film.

--
Paw P Larsen | pl @ wer.dk | <http://plawer.dk/>

Andreas (15-08-2001)
Kommentar
Fra : Andreas


Dato : 15-08-01 18:34

On Mon, 13 Aug 2001 12:10:26 +0200, "Finn Jensen" <info@shannon-fly-dressing.dk>
wrote:

>
>"Klaus Ellegaard" <klaus@ellegaard.dk> skrev i en meddelelse
>news:9l884r$2ge7$1@katie.ellegaard.dk...
>> http://news.worldonline.dk/#26
>
>Takker for oplysningen. Om det er rigtig eller forkert af WOL at udøve denne
>form for censur vil jeg lade stå i det uvisse men personligt syntes jeg det
>lidt at overtræde ytringsfriheden og at ligge en klods i vejen for "et frit
>internet"
Ytringsfrihed. Frihed til at udbrede software, film og musik og andet ulovligt?

>Warez kan man altid diskuterer det lovlige/ulovlige men omkring børneporno
>skal der slet ikke herske nogen tvivl om at det lort skal stoppes med alle
>midler.
Er der egentlig noget at diskutere? Der kan næppe herske tvivl om at warez er
ulovligt og så, kan man jo lade sig afskrække af det eller ej.

Med Venlig Hilsen - Best Regards
- Andreas
Techno, trance, indie, house, breakbeat mp3's to download
for free at: http://www.epitonic.com

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408941
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste