|
| De første 1000 km. Fra : folmer@rasmussen.dk |
Dato : 15-10-11 16:08 |
|
De positive ting:
Den er pæn at se på.
Den har også en pæn instrumentering. Det er overordentligt vigtigt, da
det er det man skal kigge på det meste af tiden.
Den har god plads.
Den er stille af en diesel at være.
Den har ikke været udfordret nok til at jeg kan sige noget konkret om
køreegenskaberne.
Den har et formidabelt gearskift.
Den har ikke sprinklerdyser på kølerhjelmen.
-----------------------------------------------------
De negative ting:
Den pæne instrumentering bliver ikke nem at holde ren. Dertil er den
for ujævn i terrænet. ,-)
Motorhjelmen holdes oppe af en gammeldags stiver, og ikke dæmpere.
Den har sådan en låsefunktion der låser alle døre når bilen begynder
at køre. Den skal forhindre uvedkommende besøg når man eksempelvis
holder for rødt. Det er altsammen meget fint, men i dagligdagen
glemmer man at slå funktionen fra, og så står man der og rusker i en
låst bagdør, når man skal have jakken på.
Tempostaten virker først når der har været trådt én gang på bremsen.
Det er skideirriterende for os der kører gammelmandskørsel.
----------------------------------------------------
Ellers er det en feeeeeeeeee bil.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Henrik B. (15-10-2011)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 15-10-11 16:23 |
|
folmer@rasmussen.dk<> wrote:
>
> De negative ting:
> Den har sådan en låsefunktion der låser alle døre når bilen begynder
> at køre. Den skal forhindre uvedkommende besøg når man eksempelvis
> holder for rødt. Det er altsammen meget fint, men i dagligdagen
> glemmer man at slå funktionen fra, og så står man der og rusker i en
> låst bagdør, når man skal have jakken på.
Få dog værkstedet til at slå den funktion fra.
| |
Bjørn J. (15-10-2011)
| Kommentar Fra : Bjørn J. |
Dato : 15-10-11 16:27 |
|
"Henrik B." <saab9-5@_nospam_stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:4e99a564$0$289$14726298@news.sunsite.dk...
KLIP
>> De negative ting:
>> Den har sådan en låsefunktion der låser alle døre når bilen begynder
>> at køre. Den skal forhindre uvedkommende besøg når man eksempelvis
>> holder for rødt. Det er altsammen meget fint, men i dagligdagen
>> glemmer man at slå funktionen fra, og så står man der og rusker i en
>> låst bagdør, når man skal have jakken på.
>
> Få dog værkstedet til at slå den funktion fra.
Det kan man vel selv gøre (sammen med så meget andet), i opsætningsmenuen
til potten ?..
--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !
| |
folmer@rasmussen.dk (15-10-2011)
| Kommentar Fra : folmer@rasmussen.dk |
Dato : 15-10-11 20:01 |
|
On Sat, 15 Oct 2011 17:27:13 +0200, "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk>
wrote:
>
>"Henrik B." <saab9-5@_nospam_stofanet.dk> skrev i en meddelelse
>news:4e99a564$0$289$14726298@news.sunsite.dk...
>
>KLIP
>
>>> De negative ting:
>>> Den har sådan en låsefunktion der låser alle døre når bilen begynder
>>> at køre. Den skal forhindre uvedkommende besøg når man eksempelvis
>>> holder for rødt. Det er altsammen meget fint, men i dagligdagen
>>> glemmer man at slå funktionen fra, og så står man der og rusker i en
>>> låst bagdør, når man skal have jakken på.
>>
>> Få dog værkstedet til at slå den funktion fra.
>
>Det kan man vel selv gøre (sammen med så meget andet), i opsætningsmenuen
>til potten ?..
>--
Det kan man sikkert, men se mit svar til Henrik B.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
folmer@rasmussen.dk (15-10-2011)
| Kommentar Fra : folmer@rasmussen.dk |
Dato : 15-10-11 20:00 |
|
On Sat, 15 Oct 2011 17:23:15 +0200, "Henrik B."
<saab9-5@_nospam_stofanet.dk> wrote:
>folmer@rasmussen.dk<> wrote:
>>
>> De negative ting:
>> Den har sådan en låsefunktion der låser alle døre når bilen begynder
>> at køre. Den skal forhindre uvedkommende besøg når man eksempelvis
>> holder for rødt. Det er altsammen meget fint, men i dagligdagen
>> glemmer man at slå funktionen fra, og så står man der og rusker i en
>> låst bagdør, når man skal have jakken på.
>
>Få dog værkstedet til at slå den funktion fra.
>--
Jeg skal nok hellere lade være med at invitere Alzheimer med ud at
køre.
Der er jo en fin knap med rødt blinkende lys man bare skal huske at
trykke på, så fungerer alt normalt, såe deeeet....
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Armand (18-10-2011)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 18-10-11 18:33 |
|
Den 15-10-2011 20:59, folmer@rasmussen.dk skrev:
> On Sat, 15 Oct 2011 17:23:15 +0200, "Henrik B."
> <saab9-5@_nospam_stofanet.dk> wrote:
>
>>
>> Få dog værkstedet til at slå den funktion fra.
>
>> --
>
> Jeg skal nok hellere lade være med at invitere Alzheimer med ud at
> køre.
>
> Der er jo en fin knap med rødt blinkende lys man bare skal huske at
> trykke på, så fungerer alt normalt, såe deeeet....
>
På min bette 'Gøjt er der en central-låse knap på instrumentbordet. Med
den kan man så vælge at låse hele bilen af når alle (børnene?) er
indenfor, men hvis man holder knappen nede i 3-5 sekunder ændrer man
funktionen til sådan en automatik, hvilket jeg bruger (efter at have
oplevet det på vorer lejebil under Floridaferie).
På 'Gøjten låses alle døre og bagklap op når man indefra tager i
dør(oplukke)-grebet, så man kan ikke komme ud for at stige ud og gå om
til en aflåst bagdør hhv. bagklap/bagagerum!
Vugn'ens lås har yderligere den detalje at man ikke kan låse når nogen
dør står åben, men derimod godt når bagklappen gør det, hvilket gør det
lettere at stige ud; lukke døren(e); åbne bagklappen og derefter låse af
for bilen før man står med armene fulde af indkøbsposer og således blot
behøver at smække klappen i.
En lille sidestory:
På min tidligere P405 var der yderligere en central-lås på bensindækslet
- Ganske smart!
Men jeg synes ikke at have set det siden!?
206'eren skal låses op med nøgle på god gammeldags vis, og på en måde
har jeg været glad for forskellen, der sikkert har sparet mig for at
komme til at hælde bensin på oliebrænderen
--
Armand.
| |
Andreas Møller Hanse~ (18-10-2011)
| Kommentar Fra : Andreas Møller Hanse~ |
Dato : 18-10-11 18:55 |
|
Den 18/10/11 19.32, Armand skrev:
> En lille sidestory:
> På min tidligere P405 var der yderligere en central-lås på bensindækslet
> - Ganske smart!
> Men jeg synes ikke at have set det siden!?
> 206'eren skal låses op med nøgle på god gammeldags vis, og på en måde
> har jeg været glad for forskellen, der sikkert har sparet mig for at
> komme til at hælde bensin på oliebrænderen
>
På min Octavia er tankdækslet også omfattet af centrallåsesystemet - det
er jeg da også sikker på er tilfældet for alle biler fra WAG koncernen.
--
mvh
Andreas M. Hansen
| |
Henning (15-10-2011)
| Kommentar Fra : Henning |
Dato : 15-10-11 16:27 |
|
>Den har sådan en låsefunktion der låser alle døre når bilen begynder
>at køre. Den skal forhindre uvedkommende besøg når man eksempelvis
>holder for rødt. Det er altsammen meget fint, men i dagligdagen
>glemmer man at slå funktionen fra, og så står man der og rusker i en
>låst bagdør, når man skal have jakken på.
Forsøger du at tage jakken på, mens bilen kører? Eller låser døren
ikke op, når du åbner førerdøren, og træder ud for at tage din jakke?
Vores Mercedes har samme system, men dørene kan stadig åbnes indefra,
og reagerer som almindelig centrallås.
| |
Nicolai Lang (15-10-2011)
| Kommentar Fra : Nicolai Lang |
Dato : 15-10-11 19:49 |
|
On Sat, 15 Oct 2011 17:27:02 +0200, Henning <no.mail@all.invalid>
wrote:
>Forsøger du at tage jakken på, mens bilen kører? Eller låser døren
>ikke op, når du åbner førerdøren, og træder ud for at tage din jakke?
>Vores Mercedes har samme system, men dørene kan stadig åbnes indefra,
>og reagerer som almindelig centrallås.
Samme undrede mig - min P307airvan fra 2005 har samme opførsel som din
tysker.
Med venlig hilsen
Nicolai
--
Jeg blogger om Mb. Crohn, sundhed m.m.
http://nicolai.hjorth.com
| |
Mcwm (15-10-2011)
| Kommentar Fra : Mcwm |
Dato : 15-10-11 21:40 |
|
Den 15-10-2011 17:08, folmer@rasmussen.dk skrev:
> Den har sådan en låsefunktion der låser alle døre når bilen begynder
> at køre. Den skal forhindre uvedkommende besøg når man eksempelvis
> holder for rødt. Det er altsammen meget fint, men i dagligdagen
> glemmer man at slå funktionen fra, og så står man der og rusker i en
> låst bagdør, når man skal have jakken på
Har du undersøgt, om det slår fra ved hårde opbremsninger/kollisioner så
du ikke ender op med at sidde låst inde? Den burde fungere sådan, men
der gør bestemt ikke noget at nærlæse på det, så man ikke - for sent -
finder ud af man har taget fejl.
På min gamle bimmer, er det nok at fortage en hård opbremsning og
undvige en smule, så tænder den lys i kabinen og låser samtlige døre op.
Ved det ikke har den store betydning for din jakke, men har det så er
dit helbred
Venligst
Mcwm
| |
Ole Gaarde Kristense~ (17-10-2011)
| Kommentar Fra : Ole Gaarde Kristense~ |
Dato : 17-10-11 22:27 |
|
<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse
news:ok7j975bnibbttlcok3tc6769ucgcs0876@4ax.com...
>
> Den har også en pæn instrumentering. Det er overordentligt vigtigt, da
> det er det man skal kigge på det meste af tiden.
>
Jeg er altså noget skuffet over at du ikke har "verden omkring dig" som det
du kigger mest på når du kører
Men dejligt at høre at du alt i alt er tilfreds med... Øh.... Hmm... Øs,
nej, kass... nej, balj.. nej heller ikke. Ah - nu har jeg det. Folmobilen
--
Med venlig hilsen
Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved
| |
Henning Præstegaard (17-10-2011)
| Kommentar Fra : Henning Præstegaard |
Dato : 17-10-11 23:14 |
|
> Den har også en pæn instrumentering. Det er overordentligt vigtigt, da
> det er det man skal kigge på det meste af tiden.
>
NEJ... Og du er ratholder! Man skal kikke ud af ruderne!
Ellers tillykke med den lille ny.
mvh
Henning
| |
|
|