MC dødsfald på Fyn.
Fra : Mich@el

Dato : 13-08-01 03:12

Hejsa.

Så er der desværre igen en MC`ist der har mistet livet
http://www.fyens.dk/VisArtikel.php?ArtikelID=76707

Den måde som ulykken åbenbart skete på, var at MC`isten kommer ind i et
blødt højresving med for megen fart på, og derved trækker MC`en stille
og roligt ud mod midterstriberne, hvor han kører frontalt ind i en
modkørende madkasse.

Det får mig til at tænke på det gode råd jeg engang fik her i DFM om at
kigge i indersiden af svinget, hvor ved man undgår at komme ud mod
midten, da man (næsten) altid styrer henimod det man fokuserer på.

Det har reddet mig et par gange, dette gode råd.

Mine tanker går til de efterladte.

--

Med tilbagelænet hilsen.........

(o; dk.fritid.motorcykel

Mich@el

Yamaha XV 1100 Virago
Med i http://www.mc-customania.dk
Virago MC Club Danmark # 1101

Loud pipes saves lives

Fra : Anders Winther

Dato : 13-08-01 09:27

[snip]
Det er noget øv når sådan noget sker..
Men jeg kan bare ikke forstå at det kan ske.. Mon det kan have været
passageren der ikke har fulgt med ned i svinget, så føreren af MC'en ikke
har kunnet lægge MC'en nok ned til at komme rundt i svinget?
Jeg har prøvet at have en passager med, der lavede det nummer.. Men der
kunne jeg ved at læne mig mere ned få MC'en rundt i svinget.. Hun havde også
godt kunnet mærke at hun havde gjort noget forkert, men hun undskyldte med
at hun var blevet overrasket over at jeg svingede så meget.. Jeg instruere
altid mine passagerer.. Men Teori og praksis er to ting der ikke altid
følges ad..

Mvh.
Anders Winther
XJ600S

Fra : themaze

Dato : 13-08-01 11:17

Hej alle! Den 13-8-2001 9:26 var der nogen der skrev:

> at hun var blevet overrasket over at jeg svingede så meget.. Jeg instruere
> altid mine passagerer.. Men Teori og praksis er to ting der ikke altid
> følges ad..

hvis man har for vane at lægge sig en del ned er det vist også en god ide at
vænne dem til det gradvist.

-en tanke til de pårørende, og passageren

imko

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 13-08-01 18:13

> [...]
at
> vænne dem til det gradvist.
>

> -en tanke til de pårørende, og passageren

Hvis man har for vane at tage svingene med maksimal fart, må man påregne at
man er blandt dem der får nummeret udtrukket, og er derfor ikke berettiget
at være motorcyklist og da slet ikke med passagerer. Du kan så selv afgøre
om du føler dig truffet. Hvis man endelig skal afprøve materiellet, og hvem
skal ikke det, må man sikre sig at der hverken befinder sig nogen foran,
bagved eller bagpå.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : themaze

Dato : 13-08-01 19:42

Hej alle! Den 13-8-2001 18:12 var der nogen der skrev:

> Hvis man har for vane at tage svingene med maksimal fart, må man påregne at
> man er blandt dem der får nummeret udtrukket, og er derfor ikke berettiget
> at være motorcyklist og da slet ikke med passagerer.

ikke mig
ikke med passager
ikke før jeg har pappet
ikke før jeg har rutinen

jeg reply'ede bare til den der havde 'forskrækket' sin passager og undrede
sig over det. Hvis ikke man (passageren) er vant til det kan selv lidt føles
af meget. Deraf videregivelsen af rådet om at 'vænne passageren til', også
selv om man havde instrueret pågældende nok så meget.

> Du kan så selv afgøre om du føler dig truffet.

-hvem, mig?

imko

Fra : Pein

Dato : 15-08-01 17:45

Preben Riis Sørensen skrev ...

> [...]
berettiget
>at være motorcyklist og da slet ikke med passagerer.

Rolig nu.
Hvis svinget er skarpt nok, er "maksimal fart" jo ikke det store, så en
kraftig nedlægningsvinkel er i sig selv ikke noget der er lig med farlig
kørsel.

Skal man f.eks. hele vejen rundt i en snæver rundkørsel, kan man være nede
at skrabe fodhvilere ved under 30 km/t, og lægger man den ned ved den
fart, så rejser man sig da bare op igen (stort set).

Mvh. Pein

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 15-08-01 22:57

> Hvis svinget er skarpt nok, er "maksimal fart" jo ikke det store, så en
> kraftig nedlægningsvinkel er i sig selv ikke noget der er lig med farlig
> kørsel.

Vælter du over i modgående er det jo ikke en bagatel længere. Men OK det er
nok ikke der, der sker de fleste alvorlige ulykker. Men at gøre det (lægge
den ned i svinget) med en evt. uerfaren bagsædepassager ville jeg ikke. Det
andet ville jeg godt

> [...]
> at skrabe fodhvilere ved under 30 km/t, og lægger man den ned ved den
> fart, så rejser man sig da bare op igen (stort set).

Eller bliver begravet i en plakatrulle hvis man kommer under et par
lastbilhjul.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : sjukker@worldonline.~

Dato : 17-08-01 16:43

Hvad er det for en ulykke ??

Hilsen røde

Fra : Armand

Dato : 13-08-01 19:10

Mich@el <mick@post5.tele.dk> skrev i en

> Det får mig til at tænke på det gode råd jeg engang fik her i DFM om
> at kigge i indersiden af svinget, hvor ved man undgår at komme ud mod
> midten, da man (næsten) altid styrer henimod det man fokuserer på.

"Man er på vej til fortabelse, hvis man får øje på den trold som bor i
yderkurverne: Han hypnotiserer én øjeblikkeligt!"

--
Armand.