/ Forside / Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Fritidssejlads
#NavnPoint
dabj 9220
trimare46 2651
pallenoc 1600
BjarneD 1560
piaskov 1180
pjk 1173
Teil 1110
emesen 1090
dova 1060
10  transor 1030
Så blev man kølsvinger :-) (VP2002)
Fra : Leon Hulstrøm


Dato : 08-10-11 08:29

Hej alle,

Fruen skal med på vandet, så slut med powerboats og Hobiecat.
Jeg skal lige sige, at hun kun har være med på badeture og aldrig været
under sejl.
Desværre følte hun sig ikke helt tryg ved hastigheden på en Dragonfly 920E,
så nu har vi handlet en fin lille FIRST 29 med VP2002 og fast aksel.
God størrelse til os to og mister hun gnisten, så kan jeg sejle den alene.
Den er fuld brugbar, men som den perfektionist jeg er, så får den nok hele
turen over de næste par år.

VP2002 er en gammel saltvandskølet hund med ~1700 timer på bagen.
Den kører perfekt, ser fin og velholdt ud, og der syner ingen faresignaler.
Gearet er på et tidspunkt skiftet, sikkert grundet flexplade-problemet.

Normalt får jeg allergiske reaktioner over sv-kølet motorer, men man kan jo
ikke vinde hver gang :-/

Mit spørgsmål er om der nogle finurligheder og nice-to-know ting vedr. sådan
en ældre VP2002 ?
Jeg er med på at den ikke har forvarmer og meget-kold-start er bedst med
varmblæser i indsuget og ether er no-go.
Der skrives lidt om nogle pakninger og o-ringe på kølvandsrør !! jeg blev
ikke lige klog på om det kun var på fv-kølet motorer !

Mvh
Leon




 
 
Per Kaaber (08-10-2011)
Kommentar
Fra : Per Kaaber


Dato : 08-10-11 10:59

Følgende er skrevet af Leon Hulstrøm:
> Hej alle,
>
> Fruen skal med på vandet, så slut med powerboats og Hobiecat.
> Jeg skal lige sige, at hun kun har være med på badeture og aldrig været under
> sejl.
> Desværre følte hun sig ikke helt tryg ved hastigheden på en Dragonfly 920E,
> så nu har vi handlet en fin lille FIRST 29 med VP2002 og fast aksel.
> God størrelse til os to og mister hun gnisten, så kan jeg sejle den alene.
> Den er fuld brugbar, men som den perfektionist jeg er, så får den nok hele
> turen over de næste par år.
>
> VP2002 er en gammel saltvandskølet hund med ~1700 timer på bagen.
> Den kører perfekt, ser fin og velholdt ud, og der syner ingen faresignaler.
> Gearet er på et tidspunkt skiftet, sikkert grundet flexplade-problemet.
>
> Normalt får jeg allergiske reaktioner over sv-kølet motorer, men man kan jo
> ikke vinde hver gang :-/
>
> Mit spørgsmål er om der nogle finurligheder og nice-to-know ting vedr. sådan
> en ældre VP2002 ?
> Jeg er med på at den ikke har forvarmer og meget-kold-start er bedst med
> varmblæser i indsuget og ether er no-go.
> Der skrives lidt om nogle pakninger og o-ringe på kølvandsrør !! jeg blev
> ikke lige klog på om det kun var på fv-kølet motorer !
>
> Mvh
> Leon

Hej Leon

Tillykke med skiv'et endnu engang.
Får du problemer, skal vi nok finde ud af det.
Fritz Motormand klarer, ja, motoren.
Rene "Fru Nielsen" og Kasper "Kylle" klarer stående- og løbende rig og
sejl.
Jeg "A Lot'en" hjælper gerne med det elektriske og instrumenter.
Ulla "Slørhalen" står for logistikken og provianten i land.
Winnie & Vinnie skal bare holde sig lækre på terrassen og assistere
Ulla.
Og du, "Krumme" Leon, du skal bare kigge på, som du vist plejer.

Tja... Det må være den foreløbige arbejdsfordeling, når der opstår
problemer/opgaver.

Endnu engang tillykke med skiv'et
Jeg glæder mig allerede nu, til at vi skal vise Jer de dejligste sider
af Danmark fra sø siden.
Husk et godt anker.


Hilsen Per A Lot
Helmsman 35



Leon Hulstrøm (08-10-2011)
Kommentar
Fra : Leon Hulstrøm


Dato : 08-10-11 12:59


"Per Kaaber" <per.k.joergensen@sletsletmail.dk> skrev i en meddelelse
news:4e901eea$0$304$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej Leon
>
> Tillykke med skiv'et endnu engang.

Tak Per

> Får du problemer, skal vi nok finde ud af det.
> Fritz Motormand klarer, ja, motoren.
> Rene "Fru Nielsen" og Kasper "Kylle" klarer stående- og løbende rig og
> sejl.
> Jeg "A Lot'en" hjælper gerne med det elektriske og instrumenter.
> Ulla "Slørhalen" står for logistikken og provianten i land.
> Winnie & Vinnie skal bare holde sig lækre på terrassen og assistere Ulla.
> Og du, "Krumme" Leon, du skal bare kigge på, som du vist plejer.
>
> Tja... Det må være den foreløbige arbejdsfordeling, når der opstår
> problemer/opgaver.

Det er sgu nemt at have båd i Korsør med sådanne nogle venner...

/Leon



blueocean (08-10-2011)
Kommentar
Fra : blueocean


Dato : 08-10-11 06:35

On 8 Okt., 13:59, "Leon Hulstrøm" <LeonSPA...@hulstroem.com> wrote:
> "Per Kaaber" <per.k.joergen...@sletsletmail.dk> skrev i en meddelelsenews:4e901eea$0$304$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> > Hej Leon
>
> > Tillykke med skiv'et endnu engang.
>
> Tak Per
>
> > Får du problemer, skal vi nok finde ud af det.
> > Fritz Motormand klarer, ja, motoren.
> > Rene "Fru Nielsen" og Kasper "Kylle" klarer stående- og løbende rig og
> > sejl.
> > Jeg "A Lot'en" hjælper gerne med det elektriske og instrumenter.
> > Ulla "Slørhalen" står for logistikken og provianten i land.
> > Winnie & Vinnie skal bare holde sig lækre på terrassen og assistere Ulla.
>> Og du, "Krumme" Leon, du skal bare kigge på, som du vist plejer.
>
> > Tja... Det må være den foreløbige arbejdsfordeling, når der opstår
> > problemer/opgaver.
>
> Det er sgu nemt at have båd i Korsør med sådanne nogle venner...
>
> /Leon

ja man får sgu´da lyst til at flytte til Korsør................var det
noget venner

Gert

Per Kaaber (08-10-2011)
Kommentar
Fra : Per Kaaber


Dato : 08-10-11 16:19

blueocean forklarede:

>
> ja man får sgu´da lyst til at flytte til Korsør................var det
> noget venner
>
> Gert

Det er bare at rykke fortøjningerne af, og købe en plads i havnen.
Der skulle være ledige pladser.

Se korsoerlystbaadehavn.dk og korsoersejlklub.dk

Korsør ligger rigtig centralt for mange destinationer.
Rimeligt aktivt kapsejlads område. Bl.a. nemt til Classic Fyn Rynt fra
Kerteminde (ca. 17-18 mil). Og Fyn Cup'en fra Bogense.
Der deltager +20 både til onsdagssejladserne.
Der er med Skælskør Armatør Sejlklubs 2 regatta'er Agersø rundt (ca.
24- 27 mil), med banketter bagefter.
Der afholdes størrer stævner, hvor omkring 40 officials knokler
igennem.
I år har der været 2 familie regatta'er med respitten forud.
Der grilles næsten hele sessonen på terrassen foran klubhuset med en af
Danmarks bedste udsigter.


--
Per A Lot
Helmsman 35



JensK (08-10-2011)
Kommentar
Fra : JensK


Dato : 08-10-11 19:08

Kære Leon
Jeg overtog også en brugt VP2002. Den var bygget om til
ferskvandskøling - nok en overvejelse værd.
Hilsen
Jens


On 8 Okt., 09:28, "Leon Hulstrøm" <LeonSPA...@hulstroem.com> wrote:
> Hej alle,
>
> Mit spørgsmål er om der nogle finurligheder og nice-to-know ting vedr.. sådan
> en ældre VP2002 ?

blueocean (09-10-2011)
Kommentar
Fra : blueocean


Dato : 09-10-11 02:00

On 8 Okt., 17:19, Per Kaaber <per.k.joergen...@sletsletmail.dk> wrote:
> blueocean forklarede:
>
>
>
> > ja man f r sgu da lyst til at flytte til Kors r................var det
> > noget venner
>
> > Gert
>
> Det er bare at rykke fort jningerne af, og k be en plads i havnen.
> Der skulle v re ledige pladser.
>
> Se korsoerlystbaadehavn.dk og korsoersejlklub.dk
>
> Kors r ligger rigtig centralt for mange destinationer.
> Rimeligt aktivt kapsejlads omr de. Bl.a. nemt til Classic Fyn Rynt fra
> Kerteminde (ca. 17-18 mil). Og Fyn Cup'en fra Bogense.
> Der deltager +20 b de til onsdagssejladserne.
> Der er med Sk lsk r Armat r Sejlklubs 2 regatta'er Agers rundt (ca.
> 24- 27 mil), med banketter bagefter.
> Der afholdes st rrer st vner, hvor omkring 40 officials knokler
> igennem.
> I r har der v ret 2 familie regatta'er med respitten forud.
> Der grilles n sten hele sessonen p terrassen foran klubhuset med en af
> Danmarks bedste udsigter.
>
> --
> Per A Lot
> Helmsman 35

Der er sgu da bare langt at køre for en aftentur fra Brøndby, men enig
det er et lækkert område, med mange mange muligheder for god sejlads.

Men admiralen syntes ikke om ideen, så....................)


Gert

Per Kaaber (09-10-2011)
Kommentar
Fra : Per Kaaber


Dato : 09-10-11 09:47

blueocean har bragt dette til verden:

> Der er sgu da bare langt at køre for en aftentur fra Brøndby, men enig
> det er et lækkert område, med mange mange muligheder for god sejlads.
>
> Men admiralen syntes ikke om ideen, så....................)
>
>
> Gert


Der ligger ellers en del fra Østsjælland - Roskilde, som var trætte af
det relativet lille antal destinationer i Øresund og på fjorden. Og som
hellere vil ture rundt i det Sydfynske i weekenderne.
I rask trav, har du nok ca 50min kørsel fra Brøndby.


Hilsen Per A Lot
Helmsman 35



Harding E. Larsen (11-10-2011)
Kommentar
Fra : Harding E. Larsen


Dato : 11-10-11 09:20

Hej Leon,

Tillykke med både og jeg håber at I sammen vil få mange gode ture og
ferier i den.

En lille detalje i forbindelse med dit afsnit omkring start af
motoren.
Sæt gas/gearhåndtaget i neutral og træk stopknappen ug og ind igen.
Start herefter motoren. Bevægelsen af stopknappen giver ekstra fuel
til motoren i startøjeblikket.

Mvh/Harding

On 8 Okt., 09:28, "Leon Hulstrøm" <LeonSPA...@hulstroem.com> wrote:
> Hej alle,
>
> Fruen skal med på vandet, så slut med powerboats og Hobiecat.
> Jeg skal lige sige, at hun kun har være med på badeture og aldrig været
> under sejl.
> Desværre følte hun sig ikke helt tryg ved hastigheden på en Dragonfly 920E,
> så nu har vi handlet en fin lille FIRST 29 med VP2002 og fast aksel.
> God størrelse til os to og mister hun gnisten, så kan jeg sejle den alene.
> Den er fuld brugbar, men som den perfektionist jeg er, så får den nok hele
> turen over de næste par år.
>
> VP2002 er en gammel saltvandskølet hund med ~1700 timer på bagen.
> Den kører perfekt, ser fin og velholdt ud, og der syner ingen faresignaler.
> Gearet er på et tidspunkt skiftet, sikkert grundet flexplade-problemet.
>
> Normalt får jeg allergiske reaktioner over sv-kølet motorer, men man kan jo
> ikke vinde hver gang :-/
>
> Mit spørgsmål er om der nogle finurligheder og nice-to-know ting vedr.. sådan
> en ældre VP2002 ?
> Jeg er med på at den ikke har forvarmer og meget-kold-start er bedst med
> varmblæser i indsuget og ether er no-go.
> Der skrives lidt om nogle pakninger og o-ringe på kølvandsrør !! jeg blev
> ikke lige klog på om det kun var på fv-kølet motorer !
>
> Mvh
> Leon


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408914
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste