NS 6.1
Fra : V.Bentsen

Dato : 12-08-01 23:15

Hej NG

Bruger i øjeblikket NetscapeCommunicator 4.78.
Hvis jeg downloader Netscape 6.1, vil den sikkert ændre i mine
indstillinger,booksmarks ell. andet.
Er der noget man skal tage sig i agt for inden man forsøger?
Vil gerne kunne vende tilbage til NC 4.78, hvis Netscape 6.1 ikke har
interresse.

Mvh. V.Bentsen

Fra : Jens Juul Andersen

Dato : 12-08-01 23:28

Jeg vil råde dig til at tage en kopi af mappen Netscape Users inden
nyinstallering af 6.1.
Så har du den i behold hvis noget går galt. Det er sket før.
Importer derefter i 6.1 fra den gamle mappe.
Jeg har ikke selv installeret den nye endnu. Jeg husker tydeligt bøvlet
med den første 6.0

Venlig hilsen
Jens Juul Andersen
Http://www.JJA.dk
_______________________

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 15-08-01 10:56

Jens Juul Andersen <juul@post1.tele.dk> wrote:

> Jeg vil råde dig til at tage en kopi af mappen Netscape Users inden
> nyinstallering af 6.1.
> Så har du den i behold hvis noget går galt. Det er sket før.
> Importer derefter i 6.1 fra den gamle mappe.

Nu kopierer 6.1 selv den gamle profil som den så omdanner, så man kan
uden problemer have både 4.78 og 6.1 liggende og bruge den man har lyst
til - det eneste den ikke kan klare er hvis du prøver at åbne begge
versioner samtidig. Post og news delen kender jeg ikke - det er flere år
siden jeg har brugt den del af NC.

mvh.
Kaj.

Fra : Jesper

Dato : 12-08-01 23:48

V.Bentsen <vb@mail.dk> wrote:

> [...]
> Er der noget man skal tage sig i agt for inden man forsøger?
> Vil gerne kunne vende tilbage til NC 4.78, hvis Netscape 6.1 ikke har

Hvis ikke du som minimum har en G3 300 MHz og 128 MB RAM bil jeg råde
dig at holde dig til NS 4.78,. Og så burde du nok overvej eat
installerre Mozilla 0.93 i stedet for NS 6.1
--
Jesper.
Underskriv protesten mod CopyDan's afgifter på CD-R mm.

Fra : Henrik Enslev

Dato : 13-08-01 06:28

Hej
Med mindre jeg var for blind og for hurtig, har de lige glemt at skrive på
downloadsiden, at NS 6.0 kræver mindst OS 9.0. Da jeg har 8,6 havde jeg den
glæde at downloade hele monstrommet blot for at få at vide, at den ikke kan
køre på min maskine. For øvrigt ligner det jeg har set til programmet
selvmord, det er grimt, dumt og tungt. Overvej Icab eller opera (IE 5.0 er
faktisk også en lækker browser til mac)

Kærlig hilsen

Henrik

Fra : Martin Petersen

Dato : 13-08-01 06:45

V.Bentsen <vb@mail.dk> wrote:

> [...]
> Er der noget man skal tage sig i agt for inden man forsøger?
> Vil gerne kunne vende tilbage til NC 4.78, hvis Netscape 6.1 ikke har

Jeg kører nu og da med NS 6.1, og den kører fint på min 8500, g3
opgraderede mac med OS9.1
Okay, den er noget af en RAMæder, skal have, det er vist 38 MB ...
Den er smart og stabil, men ikke helt så hurtig som IE5.

Min ligger på en anden partition end min 4.78, og der har slet ikke
været problemer med at 6.7 har ændret indstillinger hos 4.78.

v.h.
Martin Petersen

Fra : Jørgen Emborg

Dato : 14-08-01 10:20

--------
I artiklen <1ey2iqa.tgqit813lng18N%martinmarius@petersen.mail.dk>,
martinmarius@petersen.mail.dk (Martin Petersen) skrev:

> [...]
>
> Min ligger på en anden partition end min 4.78, og der har slet ikke
> været problemer med at 6.7 har ændret indstillinger hos 4.78.

Jeg kører NS 6.1 på min G3 266mhz 288MB OS 9.1 dk og den er godt nok længe
om at starte op. Men den er mere end dobbelt så hurtig som IE på langt de
fleste sider! Jeg er rigtig glad for den.

Jørgen Emborg

Fra : J.C. Voss

Dato : 14-08-01 23:26

Jørgen Emborg <emborg@tdcadsl.dk> wrote:

> Jeg kører NS 6.1 på min G3 266mhz 288MB OS 9.1 dk og den er godt nok længe
> om at starte op. Men den er mere end dobbelt så hurtig som IE på langt de
> fleste sider! Jeg er rigtig glad for den.

Du kan gøre opstarten lidt kortere ved at fjerne activation.shlb fra
components-mappen. SVJV har det ingen bivirkninger, har selv fjernet
den...kører i olie.

--
Jonas @ 11°56° ------------------------------
'Det var mig der inspirerede | Remember Occam's razor? |

Fra : Tina H.

Dato : 14-08-01 23:36

Hejsa

Jeg giver jer ret I at NS 6.1 er hurtigere. Til gengæld understøtter den
ikke shared menu. Det betyder f. eks. at jeg ikke kan bruge Url Manger Pro,
som netop understøtter dette. Så nu kan jeg ikke længere få gavn af det
geniale bookmark program. THIS SUCKS !!!!!!

hilsen

Tina

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 04-11-01 01:41

Kære venner,

I snakker Netscape 6.1, men faktisk er browseren
nået til version 6.2, som kan downloades fra deres
side. Den kører fint - og bedre end 6.1!

Hilsen Søren

+++++++

Fra : J. C. Voss

Dato : 04-11-01 01:52

Soeren Nielsen <soerenn@post4.tele.dk> wrote:

> Kære venner,
>
> I snakker Netscape 6.1, men faktisk er browseren
> nået til version 6.2, som kan downloades fra deres
> side. Den kører fint - og bedre end 6.1!
>
> Hilsen Søren

Men den var ikke rigtig udkommet i midten af august hvor indlægget du
svarer på stammer fra.

--
//Jonas @ 11°, 56° | Min adresse er *ikke* .ugyldig |
<http://geografi.hjem.wanadoo.dk> | My address is *not* .ugyldig |