Glykemisk indeks og kalorier
Fra : Camilla Larsen

Dato : 12-08-01 21:07

Hejsa

er der nogen her der kender en side på nettet som viser madvarers(grønt, kød
osv) glykemiske indeks samt kcal. indhold pr 100g??

Camilla

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 13-08-01 00:09

"Camilla Larsen" <pepper@albertsen.org> skrev:

>Hejsa
>
>er der nogen her der kender en side på nettet som viser madvarers(grønt, kød
>osv) glykemiske indeks samt kcal. indhold pr 100g??
>
>Camilla

Jeg har ikke set nogen kombineret liste, og den er da også overflødig,
da metoden netop ikke kræver kalorietælling, men her har du en
glykemisk liste. Så kan du selv kombinere den med en af de utallige
kaloreitabeller, der findes, hvis du absolut finder det nødvendigt:

http://www.mendosa.com/gilists.htm

Læs her om, hvordan man bruger det glykemiske indeks til at tabe sig
uden at lide nød:

http://www.angelfire.com/biz/longpoleinaloop/diet.html

Niels Søndergaard

Fra : Camilla Larsen

Dato : 13-08-01 13:27

Hej Niels

Tusind tak for hjælpen, grunden til at jeg skal bruge både glykemisk indeks
og kalorietabel er at jeg er igang med at prøve at spise efter
højtglykemiske grøntsager og vil holde mig på 500 kcal. pr måltid

Camilla

Fra : Camilla Larsen

Dato : 13-08-01 14:51

Hov sættenissen kom lige forbi

der skulle stå at jeg er ved at prøve at spise efter lavt glykemisk
madvarer*S*

undskyld fejlen*G*
Camilla

Fra : Stroyer

Dato : 17-08-01 23:09

Det kan være at jeg spørg dumt, men hvad er det ??lavt glykemisk ?

Stine

Camilla Larsen <pepper@albertsen.org> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9l8mhr$loc$1@sunsite.dk...