ryksæk rejse
Fra : Jens Ole Sørensen

Dato : 12-08-01 20:30

Hej.
Vi er to unge, der skal i gang med at planlægge en rejse "Jorden rundt"
Vi starter næsten fra bar bund, og har behov for inspiration til:

Hvor skal vi tage hen ??

Vi har afsat 6 måneder til turen, og forestiller os at flyve ud til
Thailand, rejse lidt rundt der, derefter lidt rundt i Indien, - Herefter er
vi på bar bund.

Er der nogen der har været "Jorden rundt" der kan komme med inspiration til:
Hvor skal vi - ud over ovennævnte - tage hen. Vi er åbne for næsten alt,
blot skal det være rimelige sikre områder. Måske skal Australien indgå -
måske ikke. Måske Usa - Hvor - Måske ikke.

Hvis nogen har haft en positiv oplevelse med en "Jord omrejse" vil vi gerne
høre lidt om Jeres program i første omgang, og dernæst naturligvis lidt mere
i detaljer.

Vort mål er:
Med udgangspunkt i en fly billet til Thailand, medbringende en rygsæk, at få
flest mulige oplevelser på 6 måneder, uden at det "koster noget".

Mange hilsner

Anne Kristine (19) - og Martin (21)

Fra : Michael

Dato : 12-08-01 21:31

Kære Anne Kristine og Martin !

I skulle tage og komme til Rejseweekend hos AV-Exp i Hårby ved Skanderborg i
weekenden 17-19. august. Ring 86 51 15 35 og hør nærmere, evt. mail
annalise@av-exp.dk

Der er nogbet mere på denne side: www.michulla.subnet.dk/page8.html

Hilsen

Michael

Fra : Uffe Holst

Dato : 13-08-01 09:50

In an article of 12 Aug 2001 Jens Ole Sørensen wrote:

> Hvor skal vi tage hen ??
>
> Vi har afsat 6 måneder til turen, og forestiller os at flyve ud til
> Thailand, rejse lidt rundt der, derefter lidt rundt i Indien, - Herefter er
> vi på bar bund.

Den bedste inspiration får I ikke ved at høre forslag her. Tag en tur på
biblioteket og find bøger om andre lande, og brug så ellers en masse tid
på at kigge billeder.

Men alligevel nogle forslag. Afrika, f.eks. området omkring Tanzania/Kenya,
hvor man f.eks. kan tage på safari, bestige Kilimanjaro og lignende. Indien
har i også allerede nævnt, men mange siger, at man i stedet bør vælge Nepal
-- trekking i Nepal er højt på min egen liste. Vietnam siges også at være
et meget interessant land -- bedre en Thailand (afhænger selvfølgelig af,
hvad du vil). Australien er Australien -- et meget stort land, og det er
netop størrelsen, der er det meste fascinerende ved Australien. Byerne i
Australien er jævnt kedelige og ret vesteuropæisk i stil. Sydamerika,
navnlig området ved Andesbjergene, såsom Chile, Peru og Columbia. En tur
op i Andesbjergene for at se på Inka-ruiner, kunne bestemt være
interessant. For at gå lidt længere mod nord, så skulle Mexico også være
interessant rent kulturelt. Og et enkelt stop i Europa kunne f.eks. være
Island -- skulle have en meget storslået og hård natur.

Men tag en tur på biblioteket.

--
Uffe Holst

Fra : Biker-Torben®

Dato : 13-08-01 10:53

Hej med jer!

Det lyder som en fantastisk god idé, som I med garanti ikke vil fortryde.
Uanset hvor I vælger at tage hen.

Jeg har selv rejst i næsten alle landene i Asien, og der er ikke noget
decideret dårligt at sige om nogen af dem. Men her er et par generelle
betragtninger:

Thailand:
Ekstremt nemt at rejse rundt i - der er et hav af små "rejsebureauer" og
masser af minibusser, der kører dig fra sted til sted. Meget billigt og
mange muligheder: dykke, strand, jungle, bjerge.

Indien:
Kræver lidt mere af dig. Lokale busser og tog - ikke så velorganiseret som i
Thailand. Stort land, så man er næsten nødt til at begrænse sig til et
område.

Nepal:
Fantastisk natur - uovertruffent hvis I har lyst til at vandre.

Filippinerne:
Lidt uden for den gængse turiststrøm - masser af spændende øer og
fantastiske risterasser oppe nordpå. Gode dykkemuligheder.

Indonesien:
Mange øer og mange muligheder alt efter hvor eventyrlystne I er (store
udfordringer venter på Irian Jaya (den indonesiske del af Papua Ny Guinea).
Sulawesi er ekstremt spændende.
Singapore: 3 dage er efter min mening nok. Se deres "Night Zoo"!

Hvis jeg havde et halvt år og ikke havde den store rejseerfaring, ville jeg
starte med at tage en måneds tid til Thailand. Det er et nemt land at rejse
i. Så ville jeg tage 1 måneds tid til Nepal og vandre og rafte og derefter
bruge en 2 måneder i Indien. De sidste 2 måneder ville jeg bruge i enten
Indonesien eller Filippinerne (svært valg .

http://www.at-rejse-er-at-leve.dk/index.htm
http://www.backpackers-online.dk/

--
Hilsen
Torben

På Harley tværs over USA:
http://home.worldonline.dk/~windsurf/kyst_til_kyst/kyst_til_kyst.htm

3.700 km på Harley gennem Arizona, New Mexico, Nevada og Californien
http://home.worldonline.dk/~windsurf/index.htm

Fra : kevin vilhelmsen

Dato : 13-08-01 21:21

12/08/01 21:30jensole@1031.inord.dkJens Ole Sørensen

> [...]
>
> Anne Kristine (19) - og Martin (21)
>

> De svar i har fået ind til nu er jo meget rimelige, men verden er stor og I
har et hav af muligheder, mellemamerika med nicaragua, skulle være et
fanatstisk sted, Peru er helt sikkert en oplevelse for livet Macchu picchi
bygget af Inkaerne er enestående og fortæller en unique historie, som jeg
kan anbefale, fillipinerne er det smukkeste især hvis I er vandhunde, men
også en fantastisk befolkning der trods stor fattigdom er meget venlige.
Thailand ja , men vietnam, og ikke mindst laos er også fantastisk.
Sri lanka uanset at der er borgerkrig, er et fantastisk og meget
overskueligt land med en enestående natur og igen en meget dejlig
befolkning.
Så vend bøtten rundt ind immellem og måske skal I ikke "rejse" et halvt år,
men være nogle steder i lang tid, og måske er det ikke så vigtigt hvor meget
man ser, som hvad man ser, eller hvem man møder, eller måske skal I til at
lære hinanden at kende på en byggelejeplads uden for rio de janeiro.?

uanset hvad : Rigtig god tur, og bring mere forståelse og kærlighed med jeg
end I forventer at få igen.
Kevin

Tilslut dig attac

http://www.attac.org/

Fra : Jens Ole Sørensen

Dato : 14-08-01 16:21

Tusind tak for alle de gode svar. Nu har vi da lidt at arbejde videre med
Kærlig hilsen
Anne Kristine

Jens Ole Sørensen <jensole@1031.inord.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:oQAd7.728$q4.58501@news010.worldonline.dk...