Vandpost
Fra : Nielsen

Dato : 12-08-01 20:16

Er der nogen der ved hvor man kan købe en gammeldags vandpumpe.
Den slags folk har stående til pynt i haven, jeg vil bare gerne have en der
virker! Ikke nødvendigvis en gammel. En ny kopi kan også bruges.

Vi har en gammel brønd i haven (den er fuld af vand),
som tidligere er brugt med gammeldags vandpumpe.
(Huset er fra 1875).

Vi kunne godt tænke os at reetablere den, så den virker
som i gamle dage. Det ville passe godt til husets stil.

Er der også en ide om prisen ?

Vi har ikke tænkt os at drikke af vandet.

Vi ved godt, at hvis det skulle bruges til havevanding, skulle
det nok være en elektrisk pumpe. Det havde den
forrige ejer. Der er stadig el monteret ved brønden,
det har vi dog tænkt os at afmontere.

Det er mest for sjovs skyld, fordi at det er den
oprindelige brønd. Og fordi børnene kunne få
en forståelse for, hvordan det foregik, da huset
blev bygget.

Samtidig for at pynte lidt på det grimme brønddæksel.
Jeg tror at brønden er registreret hos kommunen, da
den har en hvid ring (cirkel) påmalet i midten. Betyder det ikke,
at den er registreret som brønd?

Er der nogle, det har andre forslag til at pynte på den
grimme brønd?

Lisbeth

Fra : Lasse Tørnkvist

Dato : 13-08-01 09:47

Hej Lisbeth
Jeg ledte også efter en , jeg tog på loppemarkeder men fandt ingen , så en
dag var jeg i OBS der havde de en til omkring 300kr. , den har virket
upåklageligt , det eneste man skal huske er at sørge for at der ikke står
vand i toppen af den om vinteren (frostskader)
mvh
Lasse

Fra : fam.Jensen

Dato : 13-08-01 17:51

"Nielsen" <poel_noerregade@hotmail.dk> wrote in message

> [...]
> grimme brønd?
>
> Lisbeth
>
> Hej Du kan prøve hos HP værktøj a/s i Børkop
T.L.F 75868011 de har garanteret en pumpe
Pris ca. 200-250Kr
hilsen Jensen