Hejsa... jeg kan virkelig gerne bruge et g~
Fra : Bent Madsen

Dato : 12-08-01 19:36

Hejsa...

jeg overvejer nu at købe mig en thundercat... og er meget tæt på..

problemet er at jeg mangler nogle få ting:
prisen på sådan en krabat (forsikring) i TopDanmark ... ?.. (kender nogle
den.. m. 2 års ancennitet)

..... jeg mangler derudover.. (kan jeg regne frem til.. inkl. td-forsikring)
ca. 85000kr..

jeg er lige bleven færdig med htx... og har ikke fundet mig et job endnu...
(dog har jeg muligvis fundet et til 16K /måneden.)

jeg har igen så regnet frem til at jeg .. EFTER de andre faste udgifter jeg
har... kun har ca. 3500kr til afbetaling af lån, benzin og til mig selv..

er det fornuftigt?... at tage et.. ? 6års lån ?... og så stille og roligt
betale det af?..

-- (videre opsparing til forsikring er medberegnet i faste udgifter -> da
jeg regner med 16000kr/året)
(jeg kunne nu også godt tænke mig at komme videre med en anden
uddannelse)...

nogle råd... ønskes KRAFTIGT!!!.. for jeg er blevet SÅ kåd over den
thundercat...
og jeg vil helst ikke rode mig ud i noget jeg ikke lige kan overskue... er
overdrevet forvirret i øjeblikket...
,,, JEG VIL BARE HAVE DEN CYKEL!!!!...

- Stefan

Fra : Asger Steffensen

Dato : 12-08-01 20:16

"Bent Madsen" <revisionsfirma_bent@madsen.mail.dk> wrote in message
> [...]
> thundercat...
> og jeg vil helst ikke rode mig ud i noget jeg ikke lige kan overskue... er

Hmmm... hvordan kan du indregne td forsiukring i budgettet, hvis du ikke ved
hvad det koster?
85 k over 6 år må ligge i omegnen af 1500 pr. måned i afdrag. Forstår jeg
dig ret, har du så 2 k om måneden til _alt_ det sjove: Benzin, service
(olie, bremseklodser, dæk, ventiltjek, etc.), tøj, byture, musik, (mad?),
etc... Et sæt dæk pr. år, et oliskift, bremseklodser, arbejdsløn, så er de
første 10 k smuttet.
Med mindre du lever 110 % for din kværn ville jeg nok anbefale dig et af to:
Find et (meget) bedre lønnet job, eller køb en billigere cykel og få din
uddannelse - så har du råd til en ThunderAce.

Asger
ZX-10

Fra : Jes Vestervang

Dato : 12-08-01 20:32

"Bent Madsen" <revisionsfirma_bent@madsen.mail.dk> skrev:

> [...]
> den.. m. 2 års ancennitet)
>
> .... jeg mangler derudover.. (kan jeg regne frem til.. inkl.

Damn! Det er da en hel del penge!

> jeg er lige bleven færdig med htx... og har ikke fundet mig et job
endnu...
> (dog har jeg muligvis fundet et til 16K /måneden.)

Øhhh, du fortsætter vel med noget mere uddannelse på et tidspunkt, og så er
det da ikke så smart at have et kæmpe lån at betale af på.

> jeg har igen så regnet frem til at jeg .. EFTER de andre faste udgifter
jeg
> har... kun har ca. 3500kr til afbetaling af lån, benzin og til mig selv..

Det er jo heller ikke mange penge, så mon ikke det var klogere at købe en
lidt billigere mc?

> [...]
> betale det af?..
>
> -- (videre opsparing til forsikring er medberegnet i faste udgifter -> da

Fornuftigt synes jeg ikke det lyder :-/

> (jeg kunne nu også godt tænke mig at komme videre med en anden
> uddannelse)...

Ja, og så er det jo ikke rart at have et lån hængende over hovedet :-/

> [...]
> thundercat...
> og jeg vil helst ikke rode mig ud i noget jeg ikke lige kan overskue... er

Hmmm, jeg forstår dig godt. Men, men, men... Var det ikke klogere at købe en
eller anden brugt mc i samme str. istedet?

--
mvh Jes Vestervang - også lige blevet færdig med htx
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 12-08-01 21:42

> jeg har igen så regnet frem til at jeg .. EFTER de andre faste udgifter
jeg
> har... kun har ca. 3500kr til afbetaling af lån, benzin og til mig selv..

Hmmm, ikke meget.

> er det fornuftigt?... at tage et.. ? 6års lån ?... og så stille og roligt
> betale det af?..

Jeg ville tage mig en uddannelse, og betale ganske lidt af på lånet igennem
tiden til du er færdig. det kunne være omkring 1000 kr. om måneden i din
uddannelsesperiode. Dette beløb vil kun betale ganske lidt af dit lån indtil
da, og stortset kun holde renten i ave. Det er ikke sikkert din bankrådgiver
vil gå med til den handel, medmindre det er en "givtig" uddannelse du tager.
Du skal samtidig vide at banken vil have pant i MC'en når du låner penge til
den, hvilket betyder at du *skal* have kasko på den.

Du kommer nok til at betale omtrent 12-20 kkr. årligt i kasko på din
Thundercat, så det er også lige en 1500 kr. månedligt. Dette er ved de
velkendte selskaber (eksempelvis TopDK), men du kan nøjes med langt mindre
hvis du overvejer at læse til ingeniør, da IDA (ingeniørfagforeningen)
forsikrer ret favorabelt. Dette er måske en 6-10 kkr. årligt, hvilket er med
friskade (uden selvrisiko), og ellers en normal selvrisiko på omtrent 1200
kr. Husk på at TopDK tager 20% i selvrisiko, og der er ingenting der hedder
friskade!

> (jeg kunne nu også godt tænke mig at komme videre med en anden
> uddannelse)...

Det er nok også nødvendigt hvis du skal have råd til MC igennem livet -
ufaglærte får som regel ikke de højeste lønninger.

> [...]
> thundercat...
> og jeg vil helst ikke rode mig ud i noget jeg ikke lige kan overskue... er

Kender godt fornemmelsen Du skal gøre dig et par ting klart; Du kommer
til at tabe penge på den cykel. Du *skal* have en økonomisk udvej
(eksemeplvis en uddannelse slutteligt til en højere løn), ellers kan du ikke
betale den. Du skal kunne sluge det økonomiske tab der vil være ved et
tyveri, eller hvis du smadrer den (en eller anden form for opsparing). Jeg
gjorde cirka som dig, og slap igennem de to første år med en stjålet MC, og
en ældgammel blød hat der kørte mig ned på den nye SV'er (det var to
SV650S'ere jeg havde). Alt i alt kostede de to første år på MC mig omtrent
120000 kr, inkl service, dæk, benzin, forsikring (jeg havde TopDK da min
cykel blev stjålet = 20000 kr. i selvrisiko inkl. tilbehør til cyklen) og
almen vedligeholdelse. Herudover kostede anskaffelsen af maskinen omtrent
8000 kr. (oprettelse af den økonomiske ruin (læs: lånet),
leveringsomkostninger osv.)

Efter de to år ejede jeg stadig ikke cyklen - det gjorde banken!

Idag har jeg betalt ca. 230000 kr. for at have kørt rundt på en Suzuki
SV650S i 2 år (ok, så fik jeg også lidt for den da jeg solgte den). Og så
siger de at den er billig! Det er prisen hvis ikke du har pengene :-/

Mvh
Steen

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 12-08-01 21:45

Jeg glemte lige at sige (hvis det ikke fremtræder imellem linierne): Jeg
synes *ikke* det er fornuftigt!

MC kørsel handler jo heller ikke meget om fornuft, så det kommer vel ikke
bag på nogen....

Mvh
Steen

Fra : Lisbeth & Anders

Dato : 13-08-01 21:25

>, men du kan nøjes med langt mindre
> hvis du overvejer at læse til ingeniør, da IDA (ingeniørfagforeningen)
> forsikrer ret favorabelt.

Der er som altid en catch, i dette tilfælde er den, at du skal være fyldt 30
før de vil tilbyde dig en kasko overhovedet!

Anders
CB 500
Ingeniørstuderende under 30

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 13-08-01 23:39

> Der er som altid en catch, i dette tilfælde er den, at du skal være fyldt
30
> før de vil tilbyde dig en kasko overhovedet!

Det var da sjovt - jeg kan sagtens få kasko hos dem (25 somre)? Det er for
mig billigere end Runa, og med mere favorable vilkår.

Mvh
Steen

Fra : moller

Dato : 14-08-01 08:01

"Steen S. Schmidt" <SSchmidt@nospam.dk> wrote in message
> 30
>
> Det var da sjovt - jeg kan sagtens få kasko hos dem (25 somre)? Det er for
> mig billigere end Runa, og med mere favorable vilkår.

Aaaaaaaaaarrrrrrrrrggggggggg....... i vil ikke sige at man kan spare ved
at bruge IDA :( æv æv.... hvor fandt i det tilbud ??? for sidst jeg tjekkede
endte jeg hos tryg gennem IDA, og de var overhovede ikke billige :(

VH
Lars Molnit
Inginør studerende.

Fra : Brian Lænø

Dato : 12-08-01 21:39

"Bent Madsen" skrev
> [...]
jeg
> har... kun har ca. 3500kr til afbetaling af lån, benzin og til mig selv..

Glem det, du kommer til at mangle penge.
Du regner med en forsikring på 16.000, hvad hvis du får en skade hvad koster
den så?
De fleste forsikringsselskaber har 20 % ved tyveri, 4.000 - 5.000 i
selvrisiko ved skade.
Det er dumt at købe en mc, som man ikke har råd til at beholde hvis man får
en skade.
Det første år skal du nok til eftersyn 2 gange (første gang efter 1000 km) +
et sæt dæk, det løber let op i 5.000 kr.
Et groft regnestykke.
Afbetaling 1.500
Opsparing til vedligeholdelse 500
Benzin 500
Ialt 2.500

Altså du vil kun have ca. 1000 kr om måneden til mad, tøj og uforudsete
udgifter.
Køb hellere en lille billig mc, så får du også råd til at køre på den !!!

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : Armand

Dato : 13-08-01 19:09

Brian Lænø <brianla@worldonline.dk> skrev i en

> Altså du vil kun have ca. 1000 kr om måneden til mad, tøj og
> uforudsete udgifter.
> Køb hellere en lille billig mc, så får du også råd til at køre på den
!!!

Og slipper for at slå dig ihjel fordi kæden liiige skulle holde en måned
mere

--
Armand.

Fra : Morten Juel

Dato : 12-08-01 22:00

Slap af, du bliver lige som mig
jeg har et råd til dig, LAD VÆR, du kommer til at sidde ALT for stramt i
det, og en stor gæld er ikke fedt i din alder, køb dog hellere en lidt
mindre cykel, og ha de flere penge til dig selv, kommer tid kommer råd, jeg
vil sq også gerne ha en CBR eller lign, men det skal nok komme, om nogle år,
tingene kommer i en naturlig rækkefølge

Mvh
Morten **Old Skewl HTX**
XS400 Seca **som leder efter ny motor**

Fra : Brian Lænø

Dato : 13-08-01 15:35

"Bent Madsen" skrev
> Hejsa...
>
> jeg overvejer nu at købe mig en thundercat... og er meget tæt på..

<snip>
> -- (videre opsparing til forsikring er medberegnet i faste udgifter -> da
> jeg regner med 16000kr/året)
<snip>

Er du villig til at betale 16.000 kr. for forsikringen?, det syndes jeg er
alt for meget.
Det er penge som du forhåbentlig ikke får noget for.
Min personlige grænse for hvad jeg finder rimeligt er 4-5.000 kr.
Jeg vil hellere bruge pengene på mc/opsparing end på forsikring.
Tag og fastsæt et beløb du finder rimeligt til forsikring, og find derefter
ud af hvor stor/kraftig mc du kan få forsikret for beløbet.
Om et par år, når du har fået lidt mere anciennitet, så kan du få en lidt
støre model til samme forsikrings beløb.
På den måde får du lettere råd til en stor model om nogle år.

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : moller

Dato : 14-08-01 07:58

> jeg er lige bleven færdig med htx... og har ikke fundet mig et job
endnu...
> (dog har jeg muligvis fundet et til 16K /måneden.)

Øh, du siger vel ikke at du bare vil smide dine 3 år fra HTX ud ???? jeg
selv er gammel HTX'er... og læser stadig :) mangler 2 år endnu, men har ved
siden af mit studie en indtægt på mellem 15 og 25 kilo om mdr. og det er
fordi at min HTX og mit nuværende studie gir mig en viden som jeg kan sælge
godt ud af :) og 16K mdr. er kun en høj løn for HK medlemmer.

> jeg har igen så regnet frem til at jeg .. EFTER de andre faste udgifter
jeg
> har... kun har ca. 3500kr til afbetaling af lån, benzin og til mig selv..

jeg har 5-6000Kr. efter mine faste udgifter... og tro mig, jeg kan
aldrig finde dem alligevel :(

> er det fornuftigt?... at tage et.. ? 6års lån ?... og så stille og roligt
> betale det af?..

Hvis du havde flere penge i overskud, var det ok, fordi det i dagens
danmark ikke kan betale sig at spare sammen... men med din indkomst... NEJ.
du ødelægger dine drømme for fremover.

> (jeg kunne nu også godt tænke mig at komme videre med en anden
> uddannelse)...

Se du bare at komme i gang med den videre uddannelse, så du kan komme op
på de 30-40Kilo... som en rigtig HTX'er kan gøre det :) og få en lille kværn
ved sidenaf, så du kan komme så højt så muligt i forsikringspuljen i stedet
:)

> ,,, JEG VIL BARE HAVE DEN CYKEL!!!!...

Vi alle har drømme, men du må nu ofre nogen år endnu... det gør vi
andre, og ventetiden er det værd... for det fedeste er nu stadig at både ha
sin drømmecykkel, og samtidig kan leve og havde det sjovt samtidig med :)

VH
Lars Molnit,

P.S. Du skulle vel ikke bo hjemme ??? kender en som boede hjemme, og far'en
fik logget ham til at tage lån til en sprit ny bil, fordi hans søn skulle
ihvertfald ikke køre i brugt bil... konsekvensen er nu, at han stadig bor
hjemme, fordi han ikke har råd til at flytte, før den bil er betalt tilbage
:(

Fra : Bent Madsen

Dato : 14-08-01 13:38

Tak alle sammen for jeres indslag...

jeg ved godt at det lyder ufornuftigt...
.... men, tjaa.... jeg kan også godt se det der med vedligeholdelse osv...
dæk... jaja.. osv :(

jeg skal op til forhandleren her på torsdag-fredag... så må vi se hvad han
kan tilbydde af lån ...
..... og jeg kan muligvis skubbe den op på de ~ 5500 kr. /måneden... da jeg
stadigvæk bor hjemme.. og man muligvis lige skal ha en snak med forellerne
om bo-hjemme-prisen.... samtidigt med at jeg må afskaffe min SINDSYGE dyre
pengeafpressende mobil-telefon... (satans til sms-beskeder)

men... jeg vil se på det...

det nu mere bare fordi at min kammerat har lige købt sig en R6'er... han tog
et lån på 160000kr. over 7-8 år (min alder... ~20 år)
samtidigt med at forsikringen koster 21000kr /året...
han er dog færdiguddannet elektriker..(og der er måske penge i det.. hvad
ved jeg)...

- så jeg tænker.. hvis han kan.. så kan jeg sguda også..
.... men i realiteten.. så kan jeg vidst godt gemme den drøm væk i 4-6 år
endnu... ØVØVØVØØVØV!!!!.. .sikke noget hø..

alternativet er at købe en gsx600F eller en sv650S... (men de er kedelige i
forhold til en thundercat)... og hvorfor skulle man købe sig en cykel man
ikke bliver glad for ? ...
....jeg ved det ik.. men...
tjaaa....
jeg har ca. 45000 kr. til udbetaling og 10000kr. til forsikring... sååå.. en
gsx600F.. burde da være et muligt mål...
jeg håber og BER til at jeg vinder i lotto..... !!!!... :)
så skal jeg satme have mig en thundercat...

og ang. HTX'er... så ja,, jeg søger i øjeblikket noget sys-admin til de.
21-35Kkr. /året... men nu må vi lige se..

ja.. men igen.. tak for jeres råd.. hvis i er så mange der mener at det er
en skidt ide... så må jeg vel hellere rette mig efter det..
nogle af jer har endda været igennem det .... (føler med jer).

- Med Sørgelig Hilsen
Stefan

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 14-08-01 14:32

> [...]
> forhold til en thundercat)... og hvorfor skulle man købe sig en cykel man

Hej Stefan

Synes du ikke du våser lige nu? Jeg fornemmer du har misforstået hvad
det går ud på, det med at køre MC. Det er ikke en konkurrence om at have den
hurtigste og flotteste MC. Jeg har tidlige ejet en XJ 600 gennem 45000km, og
er nu gået over til CBR 600 som jeg har tilbagelagt 9.000km på. Jeg kan
komme med en afsløring: Det er ikke hvad man kører på, men at man kører i
det hele taget! Det kan du lige så godt få ind i hovedet med det samme. Jeg
synes ikke det er doppelt så sjovt at køre MC, nu hvor min cykel koster over
det doppelte. Ja, den er meget bedre (underdrevet), men det stadig "bare" en
MC.
Det giver tusinde gange mere respekt at være en dygtig chauffør end at
eje en dyr cykel. At købe en 100hk model som det første giver dig igen
fordele i indlæringshastigheden, faktisk kan det gøre dig til en ringere
chauffør, da du kommer til at læne dig op ad de mange heste din cykel har,
istedet for at bruge svinghastighed og dygtighed til at køre stærkt. Køb en
rimeligt prissat sportslig model og deltag i banedage, kørekurser og ture
med erfarne kørere ud på de små lege hvor du kan suge informationer til dig.
Jeg er bange for at mange der køber en mage hestes cykel som den første,
ikke finder udfordringerne i svingene og nedbremsningerne, men bare kører
fra biler på striben og kører 250km/t på motorvejen.

Hvad med, istedet at kigge dig blind på en model du ikke har råd til, så at
se på hvad du har råd til og så træffe et valg ud fra det?
Hvad med en næsten ny brugt model? Kig på vægten af cyklen. Jo lettere den
er, jo nemmere er den at kontrollere og kaste rundt med.
Af gode sportslige cykler der er til at betale vil jeg anbefale følgende i
40-60.000 klassen
Kawasaki GPZ 500 S (den nye med 17" hjul) (godt sportsligt begynder valg)
Yamaha FZR 600 US
En nyere 400cc import model. f.eks NC30, CBR 400, ZXR 400, GSXR 400
Aprilia RS250
CBR 600 F2

Skal vi op i 70-80.000 klassen er mine favoritter
CB 600 Hornet
GSXR 600
CBR 600 F3

Formlen for at køre stærkt hedder: først en dygtig chauffør, så gode dæk,
så god cykel. (Quote: Jeppe Degnbol)

Og så lige det sidtste opstød: Kom med i en klub, her er erfaring og hjælp
"en masse".

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 14-08-01 17:51

> - så jeg tænker.. hvis han kan.. så kan jeg sguda også..

Han har også en uddannelse, det hat du ikke.

> alternativet er at købe en gsx600F eller en sv650S... (men de er kedelige
> forhold til en thundercat)...

Sammenlign endelig ikke de to modeller - og for en god ordens skyld vil jeg
lige nævne at en SV'er kører om hjørner med Thundercat'en (med samme
chauffør). Den accelererer endda fra den også, og er stort set lige så
hurtig på toppen - det skulle man ikke tro med kun 70 hk, vel?

Mvh
Steen

Fra : Bent Madsen

Dato : 14-08-01 17:55

> [...]
> chauffør). Den accelererer endda fra den også, og er stort set lige så
> hurtig på toppen - det skulle man ikke tro med kun 70 hk, vel?

hvordan pokker kan den det? ...

er der virkelig så megen forskel på en V2 til en R4 ?

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 14-08-01 20:45

> hvordan pokker kan den det? ...
>
> er der virkelig så megen forskel på en V2 til en R4 ?

Næh, der er forskel på alder, vægt og gearing.

Tordenkatten render ca. 240 km/t, SV650S har jeg målt til 213 km/t. Cat'en
har 100 hk imod SV'erens 70 (de 70 har den på baghjulet, hvor Cat'en har
88-90 stykker). Målte tider siger sådan:

0-100:
SV650S: 3,2 sek.
Cat: 3,6 sek.

0-150:
SV650S: 5,9 sek.
Cat: 6,6 sek.

SV'eren vejer 176 kg imod Cat'ens 187 kg - De har stort set lige stort
drejningsmoment; 65,6 Nm (Cat) imod 62 Nm (SV). De maksimale kræfter er til
rådeighed omtrent 2500 o/min tidligere på SV'eren. Cat'ens højere
tophastighed skyldes vel kåben og en lidt længere gearing, hvilket også kan
ses på accelerationen.

Mvh
Steen

Fra : Bent Madsen

Dato : 14-08-01 21:51

> [...]
> rådeighed omtrent 2500 o/min tidligere på SV'eren. Cat'ens højere
> tophastighed skyldes vel kåben og en lidt længere gearing, hvilket også

så det du siger til mig nu ?...

er at hvis jeg køber en sv650S ... og optimerer dens aerodynamik med en
fuldkåbe ?..
og noget jet-halløj.. samt måske en akropovic udstødning ?..

så kan den måske følge med selv de lidt størrere cykler?

.... det er MEGET værd at overveje....

Fra : Martin Sørensen

Dato : 14-08-01 22:05

Jeg blander mig lige lidt, hvis det ikke gør noget.

> er at hvis jeg køber en sv650S ... og optimerer dens aerodynamik med en
> fuldkåbe ?..
> så kan den måske følge med selv de lidt størrere cykler?

Følge med? I acc. kan den sagtens, som du nok ser.
Personligt synes jeg også, at 210 km/t er hurtigt nok.

SV'eren kører 22km/l, hvor TC'en kører 18km/l. Det skal vel også med i
overvejelserne, at den er noget billigere i benzin.

Og som han også skriver, så er 169kg (SV) bedre end 187kg (TC).

signing off.. demolition

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 14-08-01 23:38

> [...]
> og noget jet-halløj.. samt måske en akropovic udstødning ?..
>
> så kan den måske følge med selv de lidt størrere cykler?

Tjaa, man kunne også være ligelad med aerodynamikken, købe sig et 845ccm kit
+ full Akropovich til ~18000 kr, og have 115+ hk. Så ville du have hvad der
svarer til en TL1000S der vejer noget mindre end originalen

Seriøst så ville jeg blot nyde besparelsen i forhold til en Thundercat, og
så nøjes med det en SV'er leverer: kæmpe køreglæde til billige penge. jeg er
sikker på at det er rigeligt, og hvis du ovenikøbet kan lide V2'erens væsen,
så er der ingen vej uden om SV650S (i mine øjne).

> ... det er MEGET værd at overveje....

Absolut. Den lave vægt gør virkelig Suzukien let at styre. Selv om det kun
er ~11 kg (på papiret) i forskel, så virker Cat'en som en klump at køre på
til sammenligning (lidt ligesom GSX600F) - især den mindre frihøjde kan
mærkes (nok mest psykisk). SV'eren har fået en del bank for sin bløde
forende, men Cat'ens er ligeså blød, og ærligt talt, så var det ikke et
problem for mig. Bremserne på SV'eren kunne være bedre, men et par armerede
slanger gør underværker for dem (Cat'ens bremser er i topklasse).
Siddekomfort får du mest af på Cat'en (lidt CBR agtig - virkelig god), men
hvis du er af en overskuelig størrelse, så bør det ikke være et problem.

Jeg tror sgu jeg køber en igen (uden kåbe) - så skal den være med 2 oplagte
potter (oppe under sædet), og holdt i blank sort og chrom (også hjulene) -
måske en enkelt-side svinger på, og så omkring 120 hk. Mmmmm (Marabu), den
vil nok blive kigget lidt på til Powermeet

Mvh
Steen

Fra : Bent Madsen

Dato : 15-08-01 14:11

> [...]
der
> svarer til en TL1000S der vejer noget mindre end originalen

ok.. men ... du mener at bore cylindrene op ?...
kan den klare det i længden ?... og er det så smart?

> [...]
væsen,
> så er der ingen vej uden om SV650S (i mine øjne).

jeg kan godt lide den der buldrende dunken fra en v2-racer.... men har endnu
ikke hørt en sv650s'er med en racer-potte..
så det er meget svært at vurdere..

jeg var ved at tisse i bukserne da en ven fyrede en ducati 748 af for
mig.... *GÅF*

> [...]
> hvis du er af en overskuelig størrelse, så bør det ikke være et problem.

siger du at bremserne er dårlige ?... ... skal det så skiftes ud hurtigt
efter køb?..
og mht. sidekomfort..
jeg har prøve sidet en sv650s'er... og en thundercat og en thunderace...
har kørt på en tl1000r.... (det er sådan set min erfaring med store
cykler)..
..... jeg syntes man sidder udemærket på en sv650s'er.. men er den god til
lange strejkninger?...
jeg er meget stor... jeg er de 187cm... og mavemusklerne er begyndt at flyde
lidt ovenpå.. herpå det sidste...
(også en del bredrøvet)...
hvor thundercatten.. var meget afslappende... lækker... lidt luksuriøst...
en thunderace.. DET er lige mig.. den er MUTHAstor... ligenoget for mig...
passer godt til min kropstørrelse... (men den er desværre nok alt for dyr :(

en tl1000r er en MEAN machine... men man sidder elendigt på den... (er du
GAL den har mange kræfter)

.... kan du følge mig på det?

mjaa... jeg vil overveje det...
der er forhåbentlig ikke så lang tid til at jeg skal skifte cykel.. og så må
vi se hvad pengene siger på det tidspunkt..
men.. indtil videre.. så tror jeg at en sv650s'er er et meget godt valg
så...... (buhuuu.. men thundercat'en er bare så dejlig)

-Stefan

Fra : Jes Vestervang

Dato : 15-08-01 14:31

Bent Madsen skrev:
(...)
> s�..... (buhuuu.. men thundercat'en er bare s�dejlig)

'Catten kommer vist til at bruge en hel del olie, og så er deres gearkasser
(på vanlig yamaha-vis) ret traktoragtige (*klonk**klunk*).
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 15-08-01 17:04

> ok.. men ... du mener at bore cylindrene op ?...
> kan den klare det i længden ?... og er det så smart?

Man kan både købe et 750cc og et 845cc kit. 845cc kittet er vist med nye
foringer og modifikation af krumtaphuset - jeg kender ingen der har prøvet
disse (professionelle) sæt, så jeg aner intet om deres holdbarhed. Al
t8uning slider på maskinen, og kan ej betale sig, men disse sæt er ikke
lavet af amatører.

> jeg kan godt lide den der buldrende dunken fra en v2-racer.... men har
endnu
> ikke hørt en sv650s'er med en racer-potte..
> så det er meget svært at vurdere..

Tjaa, racerpotte vil du garanteret fortryde. Den ene af mine SV'ere havde vi
monteret en oplagt MIG potte på - indmaden var stadig hel, så den larmede
ikke meget. Alligevel var det ikke så fedt ind imellem. Stort set alle andre
aftermarket-potter vil larme mere end den.

> jeg var ved at tisse i bukserne da en ven fyrede en ducati 748 af for
> mig.... *GÅF*

Nu er det jo også en fed cykel

> siger du at bremserne er dårlige ?...

Jeg skrev da ikke de var dårlige, gjorde jeg? De er skam fine, de findes
blot bedre (men det gør alting jo).

>... skal det så skiftes ud hurtigt
> efter køb?..

Mine stoppede mig da i god tid i 2 år, så der er ingen grund til at skifte
dem. De kunne stoppe fra 70->0 på omtrent 9 meter, hvilket vel er fint nok.

> .... jeg syntes man sidder udemærket på en sv650s'er.. men er den god til
> lange strejkninger?...

Nej - det er en BMW. Der er ingen sportscykler der er gode at køre langt
på - så skal du over i sportstouringcykler som CBR eller eventuelt
Thundercat.

> [...]
> passer godt til min kropstørrelse... (men den er desværre nok alt for dyr

Sikkert. Hvad kører du egentlig på nu?

> en tl1000r er en MEAN machine... men man sidder elendigt på den... (er du
> GAL den har mange kræfter)

Men den kan ikke styre, og så er den tung som en båd. Bare min mening.

Mvh
Steen

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 15-08-01 07:37

> [...]
> og noget jet-halløj.. samt måske en akropovic udstødning ?..
> så kan den måske følge med selv de lidt størrere cykler?

En SV650 er en meget fin cykel jeg glamte at anbefale. Den er også meget fin
og let. Sikkert det perfekte valg for dig. Jeg ville dog købe en der er
bruge og som har fået monteret fuldkåbe og tunudstødning og har fået en
karburator justerering. Så sparer du lige en masse tusind kroner, i stedet
for at købe alle delene selv. Jeg har en test af det i det anderkendte tyske
blad Motorrad. Her skiver de at SV650 har det bedste optræk, men at YZF600R
Thundercat har de bedste køreegenskaber og bedre bremser (til 40.000kr
mere). Hvis du køber en 99'er kommer du til at sidde med en rigmelig
forsikring, da de kostede 80.000 fra ny.

Hvis det er din kammerat der er begynder med en R6 du mener med "større
cykler", så kan alle der har lidt erfaring køre fra ham på veje der udfordre
kørerens talenter. Jeg har på min CBR prøvet at blive overhalet af mindre
cykler som GSXR 400 og en enklet XS400Seca. Det finder du nok ud af engang.

Husk det er ikke cyklen der kører med dig, men dig der kører med cyklen.
Motorcyklisme er ikke en konkurrence!

Fra : Bent Madsen

Dato : 15-08-01 14:04

-snip-
tunudstødning og har fået en
> karburator justerering.
-snip-

.... undskyld... men jeg flækkede totalt sammen af grin da jeg læste det
her....
...... HAHAHA!!...
sorry...

jeg vil tage imod dit råd...
det burde være muligt at gøre det på den måde..

men.. er der nogen der ved hvor meget en sv650s'er koster idag?...

-Stefan

Fra : Jes Vestervang

Dato : 15-08-01 14:33

Bent Madsen skrev:

> -snip-
> tunudstdning og har f�t en
> -snip-
>
> ... undskyld... men jeg fl�kede totalt sammen af grin da jeg l�te det
> her....

Øhh, hvad er det lige der er så sjovt?
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 15-08-01 15:56

> ..... HAHAHA!!...

?!?!?!?!?!?!

> men.. er der nogen der ved hvor meget en sv650s'er koster idag?...
Der er fin en her http://www.sphmotor.dk/ Den har den fede Akrapovic
udstødning og er den årgang der er blilligst at forsikre.

Fra : moller

Dato : 15-08-01 18:56

> jeg vil tage imod dit råd...
> det burde være muligt at gøre det på den måde..
>

> men.. er der nogen der ved hvor meget en sv650s'er koster idag?...

MC revy'en for 2k modellen siger 89,995Kr.

Det føre mig ind på spørgsmålet... for jeg selv har kigget efter en
maskine som man kunne købe af nyere årgang :) hvis jeg nu solgte GT'en og
MZ'en :)

Indtil nu har det været Bandit 600 S 86,995Kr. GSX 600 F 89,995Kr....
men jeg havde helt overset SV 650 89,995Kr.

alle sammen er 2k modellerne, eftersom jeg helst vil være fri for det
første 1-2 års indkørsel osv.... derved vil priserne også være en lille
smule lavere... selv om de ikke falder vildt :(

Efter så denne lange debat... lyder det som om SV 650'en er en kanon fed
maskine... og langt bedre at foretrækker end de andre 2 som jeg har kigget
på :) passer det ??? eller er det totalt hul i hovede at sammenligne de 3
modeller ???

VH
Lars Molnit

Fra : Rohleder

Dato : 16-08-01 11:21

> MC revy'en for 2k modellen siger 89,995Kr.
>
> Indtil nu har det været Bandit 600 S 86,995Kr. GSX 600 F 89,995Kr....
> men jeg havde helt overset SV 650 89,995Kr.

Jeg er selv i overvejelserne over at købe en af de nævnte cykler, dog
har jeg yamaha's fazer 600 skal med også, som det nok ender med !

Dog er fazer'en lidt dyrere, men køre(r) evnerne skulle være lidt bedre
har dog ikke været ude at prøve sidde den endnu hos en forhandler, og
det kan være den falder igennem der, pga. mig højde (200cm) 100 kg.

Nogle som har noget dårligt at sige om fazeren ?

/Rune

Fra : Armand

Dato : 30-08-01 22:25

moller <news@molnit.com> skrev i en news:9lecsj$a5r$1@sunsite.dk...

> [...]
> kanon fed maskine... og langt bedre at foretrækker end de andre 2 som
> jeg har kigget på :) passer det ??? eller er det totalt hul i hovede

Det er hul i økonomien at sammenligne en oliekølet Suzuki med
nogetsomhelst andet

--
Armand
(GSXR/GSX-F/GSF - skeptiker)

Fra : Armand

Dato : 15-08-01 01:47

Steen S. Schmidt <SSchmidt@nospam.dk> skrev i en

> ................Cat'en har 100 hk imod SV'erens 70 (de 70 har den på
> baghjulet, hvor Cat'en har 88-90 stykker).

Ikke på en std. SV'er: Det er motor-HK's!!

--
Armand.

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 15-08-01 17:07

> Ikke på en std. SV'er: Det er motor-HK's!!

Nå! Begge mine har haft 70hk på baghjulet. Jeg ved godt at de er opgivet på
krumtappen, men landet ligger altså sådan at SV'eren sjældent har under 65
hk bagpå. Træls, men sådan er det

Mvh
Steen

Fra : Armand

Dato : 15-08-01 19:58

> [...]
opgivet på
> krumtappen, men landet ligger altså sådan at SV'eren sjældent har

Orginal potte og des lige???

--
Armand.

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 15-08-01 21:18

> Orginal potte og des lige???

Absolut standard - dog var nålene i karburatorerne hævet en smule (giver
lige +20 Nm imellem 4500 og 5500 rpm . Måske var de kørt godt til? Selv
65 hk er da ikke tosset med 70 motor-hk oplyst...

Det eneste jeg fik ud af det, da jeg fik en anden potte på, var en smule
dybere lyd, og -1 hk (den fandt vi vist aldrig igen .

Mvh
Steen

Fra : Morten Juel

Dato : 14-08-01 21:38

> og ang. HTX'er... så ja,, jeg søger i øjeblikket noget sys-admin til de.
> 21-35Kkr. /året... men nu må vi lige se..
hehe hvorfor skulle de ta en HTX'er til det ?
De vil da hellere ha en Datafagteknikker eller lign !

Mvh
Morten

Fra : moller

Dato : 14-08-01 21:52

"Morten Juel" <mp@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> hehe hvorfor skulle de ta en HTX'er til det ?
> De vil da hellere ha en Datafagteknikker eller lign !

Tjaaa, og de kan heller ikke bruges mere, siger de kloge :) nok en god
grund til at støre firma'er er begyndt at bruge Diplom inginøre, med sans
for brugervenlighed, samt prisoptimering... så der ikke løber en masse
uduelige møg dyre legebørn rundt :)

VH
Lars Molnit

Fra : Jes Vestervang

Dato : 14-08-01 21:07

moller skrev:

> "Morten Juel" <mp@mail1.stofanet.dk> wrote in message
>
> Tjaaa, og de kan heller ikke bruges mere, siger de kloge :) nok en
> god
> grund til at stre firma'er er begyndt at bruge Diplom inginre, med sans
> for brugervenlighed, samt prisoptimering... s�der ikke lber en masse
> uduelige mg dyre legebrn rundt :)

*GRILL*
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Bent Madsen

Dato : 14-08-01 21:59

hæhæ...

den old-school sys-admin der har rendt rundt i de sidste 20 år...
er nogle være labanner..

de fatter ikke de nye systemer...
og fedter sådan set bare rundt og laver ingenting..

sådan har det været de 5 steder jeg kender..

...... neej.. folk søger gerne friske folk med et nyt pust til
computer-udviklingen og vedligeholdelsen...
..... sådan er det idag...
HTX-er ... specielt pc-klasser (som jeg er fra) bliver nuppet MED det
samme...

halvdelen af min tidligere klasse er allerede ude i IT-markedet..
om det holder i længden... pyt med det.. så har de fået sig noget
erhvervserfaring...
det kan man jo altid bruge...
og så evt. uddanne sig videre...

Fra : Steen Persson

Dato : 15-08-01 12:12

> [...]
> er nogle være labanner..
>
> de fatter ikke de nye systemer...
> og fedter sådan set bare rundt og laver ingenting..

....men til gengæld har de en kæmpe erfaring at læne sig op ad og har masser
af viden om mange forskellige systemer og teknikker som en nyudsprunget
"grønskolling" fra en eller anden skole aldrig nogensinde har hørt
om....... Jeg ved godt hvem jeg ville vælge.....

--
Steen Persson
BSA A10 Golden Flash '55

Fra : Bent Madsen

Dato : 15-08-01 13:56

ja...
det kan jo koste dig dyrt hvis en gammel sysadmin ikke ved hvad han laver..
han kan komme til at købe forkert ind. .(det ER sket nogle steder)...
bruge for gamle systemer...
bruge for gamle teknikker..

hvor vi nye bruger nye systemer..
som giver hurtigere ydelse...
bedre hastighed...
bedre service..
mindre bekostninger..
og tjaa... et lidt frisk pust da vi jo er unge og (umodne.. som nogen nok
ville sige)..

..... det kan vel komme an på en prøve..

de 5 steder jeg kender med folk som sys-admin..
der er 3 af stederne blevet byttet ud med nogle kammerater som jeg har kendt
i mange år... de har det fint der..
futter rundt og laver ingenting..
og hvis serveren bryder ned...
.... så ville en gammel sysadmin panikke.. hvor de unge har lidt mere kampånd
... og går lige til "kernen" i systemet..

.... DET er hvad jeg har fået at vide...
men... jaja... det må i jo selv vurdere...
..... folk er skeptiske overfor at "unge" folk ikke ved nok... men sandheden
er... at de fleste steder kan selv medarbejdernes børn gøre det bedre... tro
det eller ej...

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 15-08-01 14:25

Bent Madsen wrote:

> [...]
>
> de 5 steder jeg kender med folk som sys-admin..
> der er 3 af stederne blevet byttet ud med nogle kammerater som jeg har kendt

Mange år. Lige blevet færdig med HTX. Definér venligst "mange".

> futter rundt og laver ingenting..

Den tror jeg på. Og hvor længe tror du det holder i længden.

> [...]
> er... at de fleste steder kan selv medarbejdernes børn gøre det bedre... tro

Du tro sgu på dig selv. Men print det ud, gem det. Og læs det om ti år. Så tror
jeg du vil trække på smilebåndet.

Ib Jakobsen

NIMBUS '39 med sidevogn
BSA M22 '39 twinport
BMW R80/7 engang med sidevogn

Fra : Steen Persson

Dato : 15-08-01 15:28

....der er jo ingen der siger at et system er godt bare fordi det er nyt. Et
godt gennemprøvet system kan såmænd være lige så godt som et nyt som oftest
er behæftet med fejl....og det er jo heller ikke altid at man har burg for
en hurtigere ydelse.

....ja...og uerfarne. Erfaring er stadig en af de ting som man ikke kan læse
sig til.

> Mange år. Lige blevet færdig med HTX. Definér venligst "mange".

> Den tror jeg på. Og hvor længe tror du det holder i længden.

hmmm....eller også ved den gamle nogenlunde hvor han skal lede efter fejlen
hvorimod den nye spurter rundt og roder og rager i alle mulige ting med
hovedet under armen - hvilket af og til betyder at han måske nok får
systemet op og køre igen, men han kan ikke genskabe alle instillinger fordi
han ikke kan huske hvad et nu var han "skruede" på.

Enig!

--
Steen Persson
BSA A10 Golden Flash '55

Fra : Bent Madsen

Dato : 16-08-01 16:05

mjaa...

den KAN diskuteres til en evighed...

og ja... selvfølgelig vil en ufaglært færdiguddannet htx'er ikke have lige
så meget erfaring som en gammel nisse i faget...
det jo klart...

og hvad i ny selv syntes om sådan noget.. tjaa...
jer om det...

men... i kan med GLÆDE få lov til at fortsætte jeres snakken.. men det
ændrer ikke på factsne at MANGE unge KAN gøre jobbet ligesågodt som en der
har mange år på bagen..
..sådan er det...

jeg har ik tænkt mig at læse flere post's herfra...

det er for langt ude at skulle diskutere sådan noget...
..... inderst inde så ved i jo at det er rigtigt....
eller også så må i åbne øjnene lidt og få udviddet jeres horisont og få
smidt de fordomme for "dumme unge" væk.

hvordan tror i ellers at alle de IT-firmaer kunne tjene så mange penge !!...
(jo de crashede allesammen.. men det var jo et spørgsmål om overflod af
dem.. så kun de stærkeste kunne overleve).
.... jaja...

i må hygge

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 16-08-01 17:11

Bent Madsen wrote:

> og ja... selvfølgelig vil en ufaglært færdiguddannet htx'er ikke have lige
> så meget erfaring som en gammel nisse i faget...
> det jo klart...

At regne med at man er færdig uddannet fordi man har en HTX. Det er kun et
springbræt.

> det er for langt ude at skulle diskutere sådan noget...
> .... inderst inde så ved i jo at det er rigtigt....
> eller også så må i åbne øjnene lidt og få udviddet jeres horisont og få
> smidt de fordomme for "dumme unge" væk.

Du glemmer bare, at de der har rundet de tredive faktisk også har været unge og
måske lidt naive.

> hvordan tror i ellers at alle de IT-firmaer kunne tjene så mange penge !!...
> (jo de crashede allesammen.. men det var jo et spørgsmål om overflod af
> dem.. så kun de stærkeste kunne overleve).

Nu har de jo også travlt med at kalde sig it-eksperter så snart de er i stand
til at tage en telefon. Hvis de var så kloge, hvorfor træder de så ikke til og
redder AMANDA, og sygehusenes systemer?.

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 15-08-01 17:15

> og hvis serveren bryder ned...
> ... så ville en gammel sysadmin panikke.. hvor de unge har lidt mere
kampånd
> .. og går lige til "kernen" i systemet..

LOL!! Det skal IT-afdelingen da lige læse, her hvor jeg arbejder. De gamle
vil nok blive lidt kede af det, og skynde sig ud og checke om de nu havde
husket alting...

> [...]
sandheden
> er... at de fleste steder kan selv medarbejdernes børn gøre det bedre...

Problemet er bare at det kan de ikke. Vi har flere folk herude som er både
praktikanter fra skolen og andre ufaglærte unge. De ved alt muligt om
løsningen af et problem når det opstår, og de kan sagtens finde på en masse
smart at lave. Det fede er bare at intet af det er overvejet, og det ender
stort set altid i koas, når de rører ved noget. Ja - vi har faktisk en del
folk ellers, der ved noget om computere osv., og 99,5% af alle de unge
(~uden teknisk uddannelse) der mener de ved en masse (typisk om PC'ere, de
spiller jo en masse spil...), så aner de intet i virkeligheden. De viser
erfaringen faktisk, at sådan er det.

Jeg kan kun forestille mig at det er et eller andet i forvejen risikabelt
med-hovedet-under-armen IT-firma, der mener at tro noget andet. De lukker
alligevel når året er omme, så de har ikke noget at bruge erfaring til.

Mvh
Steen

Fra : Bent Madsen

Dato : 16-08-01 16:00

> [...]
> med-hovedet-under-armen IT-firma, der mener at tro noget andet. De lukker
> alligevel når året er omme, så de har ikke noget at bruge erfaring til.

ja.. men til gengæld har de så røven fuld af penge..

jeg tjente mig en go 200.000 kr. på et web-firma som jeg var med i nogen
tid...
..... men vi brød op pga. at de andre fik højere lønninger andre steder :(
ellers en go pengemaskine..

de penge ligger nu låst og forsvarligt og avler i banken :)

- hygge

Fra : Moller

Dato : 16-08-01 16:58

> [...]
> ellers en go pengemaskine..
>
> de penge ligger nu låst og forsvarligt og avler i banken :)

Er der flere Bent Madsner herinde som skriver ??? for hvis du har
0,2Mill... hvorfor så gå ud og låne dig til 0,1Mill mere ????

Jeg spørg bare...

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 16-08-01 17:14

Bent Madsen wrote:

> [...]
> tid...
> .... men vi brød op pga. at de andre fik højere lønninger andre steder :(

Hvorfor hævede de så ikke bare deres lønninger. Når de nu er så gode.

> de penge ligger nu låst og forsvarligt og avler i banken :)

Med hvor mange procent?. Og hvad kan du låne til?.

> - hygge

Hejsa

Fra : Armand

Dato : 17-08-01 18:26

Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk> skrev i en

> Med hvor mange procent?. Og hvad kan du låne til?.

Eller også:
Betalte du ikke ét lån ud inden da?

--
Armand.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 17-08-01 19:48

Armand wrote:

> Eller også:
> Betalte du ikke ét lån ud inden da?

Helt sikkert.

Fra : Morten Juel

Dato : 15-08-01 16:30

[SNIP EN MASSE VRØVL !!!!]
Hehe det er sq tidt at jeg holder min kritiske mening tilbage når jeg er i
NG's men hold da kæft hvor er du dum at høre på, man kan godt høre at du
ikke har en krone's erhvervserfaring.
Jeg vil gi dig ret i at HTX er en god grunduddannelse, men det gør dig sq
ikke til sysadmin, du mangler ALT den grundviden der skal til, og ikke
mindst erfaring. 80% af de ungen der tror de er konger til EDB fatter ikke
en bjælde når det kommer til stykket, de kan til nød ins en windows og et
spil !
Og man skal sq ikke "disse" de gamle i faget, de fleste ved sq hvad de har
med at gøre.

Mvh
Morten **som er overrasket over at folk kan være så naive og blinde !!**

Fra : moller

Dato : 15-08-01 18:42

> [...]
> spil !
> Og man skal sq ikke "disse" de gamle i faget, de fleste ved sq hvad de har

:) *GGG* Satans også.... Morten :) det er en af de få gange, hvor jeg
gir dig 100% ret...

Jeg lider til dagligt af at der er tåber der roder med serverne... men
jeg holder sgu af min kære Housain, som står for EDB delen i lige den
sektion som jeg arbejder i :) for han ved hva det er som det drejer sig
om... at ha et stabilt system, og bruge mindst tid på at holde det der... og
ikke som de nye under oplæring, som laver alt muligt pilleri, som firma'et
ikke for penge ind på...

Ud over dette er jeg lige startet med mit eget lille firma, med speciale
i at sætte små EDB systemer op til Fys/Fod-terapauter ... og det ville jeg
ikke kunne ha gjort uden erfaring, og SELVSTÆNDIGHED som er noget som kun de
gamle rotter kan... for der er der kun erfaring der tæller.

VH
Lars Molnit
www.molnit.com

Fra : Armand

Dato : 15-08-01 01:39

moller <news@molnit.com> skrev i en news:9lahtq$qnk$1@sunsite.dk...

> Vi alle har drømme, men du må nu ofre nogen år endnu... det gør vi
> andre, og ventetiden er det værd...

- - - - - Og jeg har altid ønsket mig en Ferrari - Men jeg er da ike
ulykkelig over at der endnu ikke står én i indkørslen trods snart 25 år
med kørekort

--
Armand.

Fra : Bent Madsen

Dato : 15-08-01 13:57

> - - - - - Og jeg har altid ønsket mig en Ferrari - Men jeg er da ike
> ulykkelig over at der endnu ikke står én i indkørslen trods snart 25 år
> med kørekort

arj.. ok ?...

nu du jo også dum at høre på...

en ferrari koster jo også RIIIIIIIIIIIIIIMELIG meget mere...
.... og tjaa.. hvis du brændte for at få en ferrari.. så ville du sådan set
nok have den nu ...
....... man må følge sine drømme..

ellers bliver tilværslen sgu for kedelig i længden

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 15-08-01 14:28

Bent Madsen wrote:

> arj.. ok ?...
>
> nu du jo også dum at høre på...

Tal ordenligt.

> [...]
> nok have den nu ...
> ...... man må følge sine drømme..
>
> ellers bliver tilværslen sgu for kedelig i længden

Du er selv i tvivl om du kan klare en mc til under kr.200.000. Til gengæld
mener du manden da bare skal købe sig en Ferrari. Hvis han har lyst.

Fra : Bent Madsen

Dato : 16-08-01 16:08

også dum at høre på...

> Tal ordenligt.

jo undskyld...
men jeg syntes bare at det er for snæversynet at udtrykke det som han
gjorde...
---- my bad !!... sorry

> Du er selv i tvivl om du kan klare en mc til under kr.200.000. Til gengæld
> mener du manden da bare skal købe sig en Ferrari. Hvis han har lyst.

ja... netop..
manden siger at han har gået mange år uden at have sig en ferrari...
tjaaa...
han kunne nok sagtens ha sparet sammen til sådan en kal ... (en ok brugt en
koster vel... 3-400K (nok ikke de nyeste)).

grunden til at jeg er i tvivl.. det er fordi at det nu er min første mc jeg
skal tage et lån på..
det er nok mere det som gør mig skeptisk..

jeg ville bare høre folks erfaringer.. og det har jeg så gjort..
med megen tilfredsstillelse... har da lært en del af det

-Stefan

Fra : moller

Dato : 15-08-01 18:46

> en ferrari koster jo også RIIIIIIIIIIIIIIMELIG meget mere...
> ... og tjaa.. hvis du brændte for at få en ferrari.. så ville du sådan set
> nok have den nu ...
> ...... man må følge sine drømme..

Hvis en drøm betyder at man må ofre alt andet, som i dit tilælde changen
for at flytte hjemmefra, og lære alle de ting man ikke kender til som
hjemmeboende... så må man holde sig til drømme, og nyde livet med mere
overskuelige ting i stedet...

> ellers bliver tilværslen sgu for kedelig i længden

tilværelsen er kedelig når man står surt i det...

VH
Lars Molnit,
www.molnit.com

Fra : Bent Madsen

Dato : 16-08-01 16:11

> [...]
> for at flytte hjemmefra, og lære alle de ting man ikke kender til som
> hjemmeboende... så må man holde sig til drømme, og nyde livet med mere

ja.. jomindre man er bidt af det... og det er jeg nu altså :)
.... jeg har drømt i MEGET af mit liv... om at køre med gutterne ned langs de
tyske moterveje..
for at ende op ved en lækker strand .... og at dykke... feste... hygge... i
syden...
...... og nu har jeg ENDELIG chancen...
jeg spilder den ikke.
..hvis jeg så... om 1års tid eller 2 finder ud af at cyklen er for dyr.. hivs
jeg også skal ha lejlighed..
jamen.. så må cyklen sælges.. sådan er det.. men i det mindste har jeg da
opfyldt det største ønske jeg har haft (indtil videre).
og at vælge lejligheden NU... det vil nok gøre at jeg ikke får råd til en mc
de første MANGE år... 5-7 år (går jeg ud fra)

> tilværelsen er kedelig når man står surt i det...

ja... det er også rigtigt... derfor.... må man jo tænke sig om...

Fra : Armand

Dato : 17-08-01 17:40

Bent Madsen <revisionsfirma_bent@madsen.mail.dk> skrev i en

> [...]
dyr.. hivs
> jeg også skal ha lejlighed..jamen.. så må cyklen sælges

Læg lige mærke til at jeg skrev at jeg endnu ikke har kørt længere
(årligt),
end på min 48HK's XS 500!
Dengang tog man til træf i Holland hver 2.-3. weekend (uden at tage
fredag eller mandag fri!), og det gik fint med 48 HK - Også selvom at
der også var fri hastighed (og faktisk bedre plads) på de tyske
motorveje dengang.
Ergo: Man behøver ikke 100 HK, for at kunne komme omkring i Europa

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 15-08-01 20:06

> nu du jo også dum at høre på...
> en ferrari koster jo også RIIIIIIIIIIIIIIMELIG meget mere...

Den er nærmest kun billedet på noget praktisk uopnåeligt, som ikke
lønner sig at sige "VIL, VIL, VIL" om!

> ... og tjaa.. hvis du brændte for at få en ferrari.. så ville du sådan
set
> nok have den nu

Da jeg var 18 var det en Laverda 1000 der kunne give mig suget; men dén
købte jeg da heller ikke lige sådan!
I løbet af årene blev Laverda 1000 derangeret af de fremkomne
superbike's, og det var egentlig først med købet af GPZ 900 R i '87 at
jeg ramte "drømme-eliten"; men det havde da ikke været ti trælse år
forinden trods at jeg fra starten havde måttet nøjes med en 34 HK's XS
360 og en 48 HK's XS 500 (hvorpå jeg kørte længst på kortest tid i hele
min mc-karriere)!

>....... man må følge sine drømme.. ellers bliver tilværslen sgu for
> kedelig i længden

Nårh ja - Så var der lige det med Benelli Sei'en (i '81, efter XS
500'eren!); men den var noget billigt nedsat skrammel man BLEV nødt til
at købe, for ikke at fortryde resten af livet (at jeg så skulle have
undladt det, og købt den samtidigt nyfremkomne XJ 650 eller GSX 750
istedet, er en helt anden sag!).

--
Armand.

Fra : Bent Madsen

Dato : 16-08-01 16:20

> Den er nærmest kun billedet på noget praktisk uopnåeligt, som ikke
> lønner sig at sige "VIL, VIL, VIL" om!

ja.. sådan er der jo så meget i danmark

> [...]
> forinden trods at jeg fra starten havde måttet nøjes med en 34 HK's XS
> 360 og en 48 HK's XS 500 (hvorpå jeg kørte længst på kortest tid i hele

mjaa... men ungdommen idag.. er nok lidt mere anderledes... vi tager store
lån fordi vi kan.. og hvorfor det?.. fordi vi vil og vi har muligheden...
sådan er det.. :)

> [...]
> at købe, for ikke at fortryde resten af livet (at jeg så skulle have
> undladt det, og købt den samtidigt nyfremkomne XJ 650 eller GSX 750

tjaa.. jeg kunne da også ha valgt en gsx400r istedet for den 2½'er jeg har
nu..
... men jeg valgte den lille pga. at den havde mindre kræfter... så jeg lige
kunne få noget at lære at køre på..

hvorfor køber folk idag ikk en gammel skrammelkasse af en bil ?.. istedet
for en GTI-jegskalkommeefterdig V6 jet-jawer.
fordi vi kan... og fordi vi syntes det er en dejlig bil.. og ser nu meget
mere lækker ud end sådan en fiat fiasko 0.4dl eller en opel kaput 1.0
:)

jeg er meget glad for at jeg valgte den minigixxer.. den har givet mig megen
glæde og erfaring (mere end hvad jeg nok ville ha fået hvis jeg havde valgt
en gn250'er f.eks.)
netop fordi at jeg regner med at skulle køre på sports/touring maskiner
fremover.

og at jeg så vælger en thundercat... er specielt fordi at jeg har fundet et
godt tilbud... fordi at jeg KAN låne pengene.. fordi jeg syntes den er
dejlig... osv.osv. den passer godt til min størrelse (i forhold til min
gixxer)
... sådan nogle ting..

:)
..... jeg vil ikke belære nogen med det jeg har skrevet... det er bare mine
tanker når jeg læser det du skriver..

-MvH
Stefan

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 16-08-01 21:11

Bent Madsen <revisionsfirma_bent@madsen.mail.dk> wrote in article
<3b7be5a0$0$97049$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

> [...]
store
> lån fordi vi kan.. og hvorfor det?.. fordi vi vil og vi har

Tal for dig selv kammerat... Nu har jeg muligvis en noget lempfældig omgang
med penge, men dog ikke mere lempfældig end at jeg kan holde skindet på
næsen. Jeg tager ikke større lån end jeg kan magte, selvom banken da
hellere end gerne så at jeg kørte rundt på en R1.

Muligvis er jeg gammeldags opdraget, men den der holdning med bare at låne
penge fordi man kan er sgudda en glidebane. Hvad så _når_ du kvæster din
kommende 'cat? Så kan du enten vælge at lade den i forvejen dyre forsikring
stige til det dobbelte eller låne penge og selv betale reperationen.... Nåå
nej, banken gider ikke låne dig flere penge, fordi du i forvejen skylder en
bondegård og det var så den MC 'karriere'.

Anyhoo, det er såmænd ikke for at moralisere - jeg synes bare det er en
underlig holdning.

> [...]
> fordi vi kan... og fordi vi syntes det er en dejlig bil.. og ser nu meget
> mere lækker ud end sådan en fiat fiasko 0.4dl eller en opel kaput 1.0

Øeh... når jeg køber bil, køber jeg gamle 'skrammelkasser'. Hvorfor selv
tage afskrivningssmækket på en ny bil, når der er nok af andre frivillige?
Desuden er mine cujones store nok til at jeg godt kan tåle at blive set
kørende i en 'ford fiasko'... Desuden vil jeg også meget hellere køre MC.
Og køre RR. Og bo i ejerlejlighed midt i Aalborg. Og....

> .... jeg vil ikke belære nogen med det jeg har skrevet... det er bare
mine
> tanker når jeg læser det du skriver..

Ditto...

--
Mikkel
Ung(ish)

Fra : Armand

Dato : 17-08-01 17:41

> [...]
store
> lån fordi vi kan.. og hvorfor det?.. fordi vi vil og vi har

Tjaeh :-/
Jeg boede da også hjemme, og havde en rimelig lærlingeløn, hvilket jeg
da også lånte på. Forskellen er måske at det lykkedes mig at sigte så
lavt at der også var overskud til at bruge, endsige få serviceret
køretøjet!
Mine skridt opad i kubik, er således sket efter devisen om at modellen
blev solgt når der var friværdi nok til udbetalingen på den næste, som
på det tidspunkt hellere måtte være af behersket mer-størrelse, end at
skulle vente én sæson længere for at få en større!

--
Armand.