/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Problemer med MB
Fra : HH


Dato : 15-09-11 18:54

Har fået nedenstående fejlbeskrivelse fra en kollega:

MB 220 Cdi E-klasse årg. 1999.

Hvis man laver en kick-down, så geare bilen x antal gear ned og
accelerere som en raket, den går igennem første gearskift men inden
anden gearskift går den ud, ca ved en 4000 rpm, den er sikker vær gang
bilen går helt ud og man skal lige tage tændingen i godt 5-10 sek så
starter bilen op igen som om intet var hændt og gøre fint vider

Det samme sker hvis man køre stærkt, når man kommer over 180 (sådan
noget gør jeg selvfølgelig ikke) så gør den nogle gange det samme men
ikke vær gang

Hvis jeg køre mellem 130 og 140 og vil accelerere, så går den ud med det
samme hvis ikke jeg træde på speederen som var det et rådden æg

Jeg har ikke fået tjekket om bilen er chippet, den tidligere ejer sagde
nej, men flere ting viser at han er fuld af hø

Har du en idé til hvad det kan være eller hvordan jeg kan tjekke det
uden at blive flået af en grisk værkføre

 
 
Peter Brandt Jørgens~ (15-09-2011)
Kommentar
Fra : Peter Brandt Jørgens~


Dato : 15-09-11 22:11


"HH" skrev i meddelelsen
news:4e723bd3$0$56791$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Har fået nedenstående fejlbeskrivelse fra en kollega:

MB 220 Cdi E-klasse årg. 1999.

Hvis man laver en kick-down, så geare bilen x antal gear ned og
accelerere som en raket, den går igennem første gearskift men inden
anden gearskift går den ud, ca ved en 4000 rpm, den er sikker vær gang
bilen går helt ud og man skal lige tage tændingen i godt 5-10 sek så
starter bilen op igen som om intet var hændt og gøre fint vider

Det samme sker hvis man køre stærkt, når man kommer over 180 (sådan
noget gør jeg selvfølgelig ikke) så gør den nogle gange det samme men
ikke vær gang

Hvis jeg køre mellem 130 og 140 og vil accelerere, så går den ud med det
samme hvis ikke jeg træde på speederen som var det et rådden æg

Jeg har ikke fået tjekket om bilen er chippet, den tidligere ejer sagde
nej, men flere ting viser at han er fuld af hø

Har du en idé til hvad det kan være eller hvordan jeg kan tjekke det
uden at blive flået af en grisk værkføre

Hej

Jeg kan ikke svare på dette, men hvis ikke andre kan, så prøv at stille
spørgsmålet i Teknik-gruppen her:

http://www.mercedesklub.dk/forum/index.php

--
Med venlig hilsen
Peter Brandt Jørgensen
peterFJERNES@peterbj.dk
www.peterbj.dk (Nu over 1000 vitser og sprogblomster!!!)


Armand (16-09-2011)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 16-09-11 02:08

Den 15-09-2011 19:54, HH skrev:
> Har fået nedenstående fejlbeskrivelse fra en kollega:
>
> MB 220 Cdi E-klasse årg. 1999.
>
> Hvis man laver en kick-down, så geare bilen x antal gear ned og
> accelerere som en raket, den går igennem første gearskift men inden
> anden gearskift går den ud, ca ved en 4000 rpm, den er sikker vær gang
> bilen går helt ud og man skal lige tage tændingen i godt 5-10 sek så
> starter bilen op igen som om intet var hændt og gøre fint vider
>
> Det samme sker hvis man køre stærkt, når man kommer over 180 (sådan
> noget gør jeg selvfølgelig ikke) så gør den nogle gange det samme men
> ikke vær gang
>
> Hvis jeg køre mellem 130 og 140 og vil accelerere, så går den ud med det
> samme hvis ikke jeg træde på speederen som var det et rådden æg
>
> Jeg har ikke fået tjekket om bilen er chippet, den tidligere ejer sagde
> nej, men flere ting viser at han er fuld af hø
>
> Har du en idé til hvad det kan være eller hvordan jeg kan tjekke det
> uden at blive flået af en grisk værkføre

Tilstoppet brændstoffilter, der tilsyneladende kun tillader et beskedent
forbrug at slippe igennem :-/

--
Armand.

Allan F (16-09-2011)
Kommentar
Fra : Allan F


Dato : 16-09-11 14:11


"HH" <Virker@ikke.dk> skrev i meddelelsen
news:4e723bd3$0$56791$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Har fået nedenstående fejlbeskrivelse fra en kollega:
>
> MB 220 Cdi E-klasse årg. 1999.
>
> Hvis man laver en kick-down, så geare bilen x antal gear ned og accelerere
> som en raket, den går igennem første gearskift men inden anden gearskift
> går den ud, ca ved en 4000 rpm, den er sikker vær gang bilen går helt ud
> og man skal lige tage tændingen i godt 5-10 sek så starter bilen op igen
> som om intet var hændt og gøre fint vider
>
> Det samme sker hvis man køre stærkt, når man kommer over 180 (sådan noget
> gør jeg selvfølgelig ikke) så gør den nogle gange det samme men ikke vær
> gang
>
> Hvis jeg køre mellem 130 og 140 og vil accelerere, så går den ud med det
> samme hvis ikke jeg træde på speederen som var det et rådden æg
>
> Jeg har ikke fået tjekket om bilen er chippet, den tidligere ejer sagde
> nej, men flere ting viser at han er fuld af hø
>
> Har du en idé til hvad det kan være eller hvordan jeg kan tjekke det uden
> at blive flået af en grisk værkføre


så vidt jeg husker havde lige netop den model et problem med et rør i
indsugningen, der kunne klappe sammen når vakuumet i indsugningen blev for
højt. Kan motoren spinne op til max omdrejninger fra tomgang når den er i
frigear?

Allan F


HH (16-09-2011)
Kommentar
Fra : HH


Dato : 16-09-11 21:23

Den 16-09-2011 15:10, Allan F skrev:
>
> "HH" <Virker@ikke.dk> skrev i meddelelsen
> news:4e723bd3$0$56791$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Har fået nedenstående fejlbeskrivelse fra en kollega:
>>
>> MB 220 Cdi E-klasse årg. 1999.
>>
>> Hvis man laver en kick-down, så geare bilen x antal gear ned og
>> accelerere som en raket, den går igennem første gearskift men inden
>> anden gearskift går den ud, ca ved en 4000 rpm, den er sikker vær gang
>> bilen går helt ud og man skal lige tage tændingen i godt 5-10 sek så
>> starter bilen op igen som om intet var hændt og gøre fint vider
>>
>> Det samme sker hvis man køre stærkt, når man kommer over 180 (sådan
>> noget gør jeg selvfølgelig ikke) så gør den nogle gange det samme men
>> ikke vær gang
>>
>> Hvis jeg køre mellem 130 og 140 og vil accelerere, så går den ud med
>> det samme hvis ikke jeg træde på speederen som var det et rådden æg
>>
>> Jeg har ikke fået tjekket om bilen er chippet, den tidligere ejer
>> sagde nej, men flere ting viser at han er fuld af hø
>>
>> Har du en idé til hvad det kan være eller hvordan jeg kan tjekke det
>> uden at blive flået af en grisk værkføre
>
>
> så vidt jeg husker havde lige netop den model et problem med et rør i
> indsugningen, der kunne klappe sammen når vakuumet i indsugningen blev
> for højt. Kan motoren spinne op til max omdrejninger fra tomgang når den
> er i frigear?
>
> Allan F
>

Det vil jeg prøve at spørge ham om.

MVH

HH

Armand (18-09-2011)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 18-09-11 12:35

Den 16-09-2011 15:10, Allan F skrev:
>
> "HH" <Virker@ikke.dk> skrev i meddelelsen
> news:4e723bd3$0$56791$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Har fået nedenstående fejlbeskrivelse fra en kollega:
>>
>> MB 220 Cdi E-klasse årg. 1999.
>>
>> Hvis man laver en kick-down, så geare bilen x antal gear ned og
>> accelerere som en raket, den går igennem første gearskift men inden
>> anden gearskift går den ud, ca ved en 4000 rpm, den er sikker vær gang
>> bilen går helt ud og man skal lige tage tændingen i godt 5-10 sek så
>> starter bilen op igen som om intet var hændt og gøre fint vider
>>
>> Det samme sker hvis man køre stærkt, når man kommer over 180 (sådan
>> noget gør jeg selvfølgelig ikke) så gør den nogle gange det samme men
>> ikke vær gang
>>
>> Hvis jeg køre mellem 130 og 140 og vil accelerere, så går den ud med
>> det samme hvis ikke jeg træde på speederen som var det et rådden æg
>>
>> Jeg har ikke fået tjekket om bilen er chippet, den tidligere ejer
>> sagde nej, men flere ting viser at han er fuld af hø
>>
>> Har du en idé til hvad det kan være eller hvordan jeg kan tjekke det
>> uden at blive flået af en grisk værkføre
>
>
> så vidt jeg husker havde lige netop den model et problem med et rør i
> indsugningen, der kunne klappe sammen når vakuumet i indsugningen blev
> for højt. Kan motoren spinne op til max omdrejninger fra tomgang når den
> er i frigear?
>
De fleste ville nok 'lokke' motoren forsigtigt op i omdrejninger hvis
redline skal udforskes i frigear, derfor kan et vacuum-relateret problem
dårligt detakteres i frigear, medmindre man tester med sømmet i bund til
redline gentagne gange.

--
Armand.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408918
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste