Nogen som spiller golf?
Fra : Jan Lindhardsen

Dato : 12-08-01 16:37

Hejsa,

jeg undrer om der her på tråden findes andre end jeg som spiller golf?

Jeg er i den situation at jeg nyligt er begyndt at spille golf, og nu er
det jo sådan at det er sjovere at køre mc end bil til golfklubben, men jeg
har endnu ikke fundet nogen god løsning på hvordan jeg kan havi min
golfbag og mine golfklubber med på cyklen.

Nogen som har en god løsning på dette???

Tak for hjælpen

Jan Lindhardsen
RF 900

Fra : Niels Drewes

Dato : 12-08-01 19:39

"Jan Lindhardsen" <jan_lindhardsen@net.dialog.dk> wrote in message
> [...]
> golfbag og mine golfklubber med på cyklen.
>
> Nogen som har en god løsning på dette???

Sidevogn eller mc-trailer?

Vh

Niels

Fra : Poul B-H

Dato : 12-08-01 20:16

> [...]
> har endnu ikke fundet nogen god løsning på hvordan jeg kan havi min
> golfbag og mine golfklubber med på cyklen.

Golfbag'en skulle det nok være muligt at have med, men hele golfklubben
eller flere, går sgu' ikke!
Har du overvejet en bus ? Altså en Scania- og ikke en Haya-. Det er umuligt
at få plads til dem, selv på en Gold Wing

--
Poul B-H
"Ventiler Skal Sidde I Slangen"

Fra : Søren L Hansen

Dato : 13-08-01 08:05

Poul B-H <pbekkerh@post6.tele.dk> wrote in article
<3b76d510$0$237$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

> [...]
> Har du overvejet en bus ? Altså en Scania- og ikke en Haya-. Det er
umuligt
> at få plads til dem, selv på en Gold Wing

GRILL, lige på sømmet...
--
Søren
lindholt@person.dk

Fra : Carsten Petersen

Dato : 12-08-01 20:41

kan de ikke bare stå nede i klubben...

Fra : stange

Dato : 12-08-01 21:08

Jan Lindhardsen <jan_lindhardsen@net.dialog.dk> skrev i en
> Hejsa,
>
> jeg undrer om der her på tråden findes andre end jeg som spiller golf?

Ikke jeg, men derfor kan jeg da godt henvise til: www.caddypac.com/

Knud Stange Jakobsen
TDM 850

Fra : uffe.j

Dato : 12-08-01 20:03

"Jan Lindhardsen" <jan_lindhardsen@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> golfbag og mine golfklubber med på cyklen.
>
> Nogen som har en god løsning på dette???

Er der virkelig ikke et skab du kan leje på klubben?
:o } Uffe

Fra : Jan Lindhardsen

Dato : 13-08-01 08:02

nd@nospam.get2net.dk,Ny-Internet writes:

>Sidevogn eller mc-trailer?
Til RF'eren - Det tror jeg næppe :-/

-8 Jan
Moral er en kemisk forbindelse, der opløses i alkohol.

Fra : Pein

Dato : 13-08-01 17:11

Jan Lindhardsen skrev ...

>jeg undrer om der her på tråden findes andre end jeg som spiller golf?

Jo da, sådan da. Efter at have spillet i knap 30 år, et jeg godt nok
midlertidigt holdt op, fordi jeg synes Enduro er så meget sjovere, at der
ikke er tid til golf.
Jeg spillede ellers på diverse hold og fungerer også som dommer.

>, men jeg har endnu ikke fundet nogen god løsning på hvordan
>jeg kan havi min golfbag og mine golfklubber med på cyklen.

Tja, jeg har kørt land og rige rundt (på Honda CX650E, Yamaha XJ900 og
Honda TransAlp) med det hele bagpå.
Vognen skal helst være den type med gennemgående "aksel" direkte mellem de
2 hjul. Når den er foldet sammen, lægger man den op på bagsædet, med hvad
der nu er brug for af beskyttelse af MC'en.
Så bag'en ovenpå på tværs, og hvis man ikke har sidetasker er der stadig
plads til en sportstaske bagpå, til hjul, sko og den slags. Eller skoene
kan puttes i bag'en, og hjulene spændes på med en ekstra rem.
Hele skidtet spændes godt fast med nogle gode remme (så man skal ikke være
alt for øm over sin sædepolstring), og så sidder det ellers godt nok.

Benzinforbruget stiger en del på grund af vindmodstanden, så kør hjemmefra
i god tid, så det ikke behøver gå stærkt. Men jeg har da haft CX'eren oppe
på tophastighed med hele molevitten bagpå.

Det er bedst hvis du har nogle store brede sidetasker, for ellers skal du
nok nærlæse reglerne for hvor bredt læs man må have på. Nogle betjente vil
uden at blinke sige at læsset ikke må være bredere end styret, men det er
en myte.
Der gælder de samme regler som for bil, dvs. 2,5 meter!! MEN hvis læsset
rager mere end 15 cm. ud til hver side, skal det afmærkes (eller er det 10
cm?).
Det har altid passet fint på mine motorcykler som alle har/har haft
sidetasker, undtagen offroaderen selvfølgelig.

Mit største problem i den anledning var, at jeg helst ville køre på
golfbanen direkte fra arbejde, og selvom jeg synes det er nemt at køre med
golfudstyret bagpå, så er det altså for underligt at slæbe det med på
kontoret. Og jeg bruger helst (næsten altid) MC på arbejde, for jeg gider
altså ikke køre bil i København. Men nu har jeg meldt mig ud af
golfklubben, og så er den ski slawn. Nu skal der køres ræs.

Men som nogle af de andre skriver; få fingre i et skab i klubben.

Mvh. Pein
Honda TransAlp
Yamaha DT125R