"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse
news:4e5a7ed0$0$302$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev i en meddelelse
> news:4e596a3c$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev
>>
>>> Jeg har gæster i disse dage, og en af dem er kørende i sin S40 T5 2004,
>>> der har kørt omkring 210.000 km. Bilen er passet på aut. værksted med
>>> olieskift og alt, og tandrem skiftet for ca. 30.000 km. siden.
>>>
>>> Vi var ude for at se øen i dag, han kørte bag ved mig i Volvoen, men
>>> pludselig kunne jeg se at jeg mistede ham. Jeg vendte om, og bilen var
>>> sat ud. Den havde først hakket lidt, og så helt mistet trækkraften.
>>> Kunne end ikke holde sig selv i tomgang. Man kan jo ikke se noget nede i
>>> sådan et maskinrum, for alt er pakket ind i plasticskjolde, så jeg kunne
>>> ikke rigtig gøre noget, men et vildt forsøg var at tjekke om der skulle
>>> være undertryk i tanken. Det var der, ganke lidt.
>>>
>>> Herefter startede bilen, og vi fortastte små 5km., hvorefter bilen satte
>>> ud igen. Denne gang var der ikke nået at blive opbygget noget undertryk
>>> i tanken, men efter et par minutter kunne bilen igen starte, og ved at
>>> køre udelukkende i 1., 2. og 3. gear kom vi hele vejen hjem.
>>>
>>> Motorlampen lyser konstant på bilen. Volvo har tidligere undersøgt bilen
>>> flere gange, og sagt at der ingen fejl var, men uden at slå lampen fra.
>>>
>>> I morgen skal gæsterne hjem til København over Sverige, helst
>>> medbringende bilen.
>>>
>>> Jeg har fundet denne tråd på nettet, der minder ret meget om problemet:
>>>
>>>
http://volvosnak.dk/phpbb3/viewtopic.php?f=3&t=4503&p=22004&hilit=s40+t5#p22004
>>>
>>> Kan I her tilslutte jer konklussionen i tråden, og er der noget jeg kan
>>> gøre herfra inden de tager afsted, for at minimere risikoen for at de
>>> pludselig holder et sted i Sverige med en død bil?
>>
>> Jeg oplevede en gang en lignende problematik på en Omega, det viste sig
>> at være returventilen på brændstoffet der var halvvejs forstoppet, og når
>> trykket blev for højt slog benzinpumpen fra og til hele tiden.
>>
>> Problemet blev løst ved at gennemblæse ventilen med trykluft.
>>
>> Men det er jo svært at konkludere særligt meget uden nogen målinger.
>>
>>
> Tak Uffe og Mogens.
>
> Jeg valgte at lade være med at skrue hans bil fra hinanden. De er nu
> ombord på Leonora Christina, og tager turen fra Ystad til København om en
> times tid. Forhåbentlig når de ordentligt frem. En fæl vedvarende
> hyletone, kun når bilen er varm har jeg gættet på er vandpumpen der er ved
> at stå af, så han fik 5 liter vand med på turen, just in case
>
De er nået frem. Manden bliver blokket, for han kan og vil ikke selv lave
noget på bilen. Men de kom da hele vejen hjem
--
Martin
http://www.martinbak.dk