Farve healing...??
Fra : GhostRider

Dato : 12-08-01 12:24

Hej ng

Er der nogle som ved noget om subj., altså farvernes påvirkning af os.....??

Er det virkelig så meget som der påståes, jeg ved godt at der er såkaldte
'varme' og 'kolde' farver, men har de så stor en indflydelse....

Mvh

Carsten, Esbjerg

Fra : Lene&Henrik

Dato : 12-08-01 18:46

Hejsa

Prøv at gå ind på www.aura-soma.se

Linse

Fra : GhostRider

Dato : 12-08-01 22:39

Hejsa

Fik ikke noget ud af det link, men prøvede at sætte .com efter...

http://www.aura-soma.com/english/main/index.htm

Mvh

Carsten, Esbjerg

Fra : GhostRider

Dato : 12-08-01 22:39

Hejsa

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 11-08-01 21:20

"GhostRider" <ghostrider@secret.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er det virkelig så meget som der påståes, jeg ved godt at der er såkaldte
> 'varme' og 'kolde' farver, men har de så stor en indflydelse....

Ja bestemt, i 70´erne var det vist - brugte man meget gule farver i
industrien..............i produktionen - for at få folk til at yde mere.

Jeg ved ikke hvor du kan finde mere om det sådan konkret videnskabeligt, men
mange alternative arbejder med farverne.

Vores hus er indrettet med farver afstemt efter rummene. Mit køkken /
spisestue hvor jeg opholder mig meget er lilla.

Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : GhostRider

Dato : 12-08-01 22:33

Hej J¤mfruen)

Jeg har det fra en bog der omhandler det, som hedder 'Farve Healing' af
Theo Gimbel...

Det er en bog på ca. 120 sider med jævn læsestof, det er mere det, at hvis
det er hat og briller, er der jo ikke meget ved læse den..

Mvh

Carsten, Esbjerg

Fra : Marianne Høyen

Dato : 12-08-01 21:53

> [...]
>
> Er det virkelig så meget som der påståes, jeg ved godt at der er såkaldte
> 'varme' og 'kolde' farver, men har de så stor en indflydelse....

For år tilbage blev der lavet er projekt om farverens indvirkning på os. Det
blev svjh lavet i forbindelse med ældrebyggeri.

www.bibliotek.dk får man 23 'hits', hvis man søger på emnet
'farvepsykologi'

Fra : www.CRAZYNIGHT.dk

Dato : 12-08-01 22:22

Hmmm. Nu må vi vel sige at hvis man har en farve omkring sig, man finder
behagelig, så man den vel have en healende virkning alene af dén grund.

Netop farver er vel meget subjektivt, så jeg TROR ikke at man kan sige at
dén og dén farve vil gøre sådan og sådan. Eks. har jeg et lydstudie - her er
det kotume at bruge en meget kraftig koboltblå lydisolering - nogle siger
WAUV andre siger WHAT? Men jeg tror sku musikerne spiller lige dårligt
uanset vægfarven *G*

:] Have a smiley day.....and a CrazyNight!
Kenneth Lund Petersen, koordinator
70 22 72 99 | www.CRAZYNIGHT.dk | Polterabends & firmaarrangementer
75 85 33 39 | www.SPEAK2SPEAK.dk | Speakerarkiv & lydproduktion

Fra : Marianne Høyen

Dato : 13-08-01 19:58

Fra : /arcana

Dato : 13-08-01 20:35

"Marianne Høyen" <hoyen@lundbak.dk> wrote in message

> For år tilbage blev der lavet er projekt om farverens indvirkning på os.
Det
> blev svjh lavet i forbindelse med ældrebyggeri.

Farverne på væggene - og miljøet i det hele taget - har stor indvirkning på
vores mentale tilstand. Men jeg tror nok, at der med "farvehealing" menes
noget andet - såsom at anbringe kulørte papskiver på chakra'ernes fysiske
korrespondenter.

Den første anvendelse er jeg helt med på. Den anden vil jeg derimod tillade
mig at være yderst skeptisk over for.

/arcana

Fra : Marianne Høyen

Dato : 14-08-01 08:05

> [...]

> noget andet - såsom at anbringe kulørte papskiver på chakra'ernes fysiske

Nå, æhhhh ... men det kan da være, man i en af det danske biblioteksvæsen
bøger også kunne finde noget om papskiver ....