OUTLOOK EXP. HVOR LIGGER MAPPERNE?
Fra : Erlan Dolfus Mygind ~

Dato : 12-08-01 09:14

Hejsa, mon der er en der kan hjælpe.

Jeg anvender Outlook Exp. som mailprogram.

Ankomne og afs. mail´s gemmer jeg i oprettede mapper under Indbakken.
MEN, når jeg fra tid til anden skal geninstall. kan jeg aldrig finde disse
mapper og indholdet på HD, - hvor mon de befinder sig, - jeg ved med
sikkerhed de ej kan være slettet da programmet ligger på sep. HD.

Jeg ville være glad for lidt hjælp.

På forhånd tak.

Venlig hilsen
Mygind
mygind@mygind.org

nnnn

Fra : -=- Siggy -=-

Dato : 12-08-01 10:07

> Hejsa, mon der er en der kan hjælpe.
>
> Jeg anvender Outlook Exp. som mailprogram.

OE er ikke med i office-pakken, så egentlig forkert gruppe...

> Ankomne og afs. mail´s gemmer jeg i oprettede mapper under Indbakken.

gemmes i .dbx filer. Søg efter *.dbx og du finder placeringen af filerne du
skal tabe backup af...eller flytte for den sags skyld.

Fra : pre

Dato : 12-08-01 13:21

Vær smart. Eksporter alle folderne til Outlook, som så gemme dem i sin .pst
fil. Den er nem at kopiere/flytte og folderne kan hentes tilbage på den nye
HD.

pre
PS: Hvis du trykker på den tast der på Engelsk hedder Caps Lock, så slipper
vi andre for at læse irriterende "råbe" tekst.

Fra : -=- Siggy -=-

Dato : 12-08-01 15:51

> Vær smart. Eksporter alle folderne til Outlook, som så gemme dem i sin
..pst
> fil.
Den er nem at kopiere/flytte og folderne kan hentes tilbage på den nye

er det ikke ligeså nemt at hente et par dbx filer? desuden skal pst filen
importeres og det kan man ikke i OE. Den kan kun importere fra Microsoft
Outlook, hvilket betyder han skal sætte outlook op med pst filen, før de kan
importeres i OE

Fra : pre

Dato : 12-08-01 18:19

Et par?
Der ligger sandsynligvis et bjerg af filer hhv. Post og Mail, og de er
forbandet svære at få på plads igen - især hvis der er tale om opdatering,
hvor placeringerne skiftes. Ved alm. oprensning ville jeg dog foretrække
Backup.exe, eller ofre en PQ Drive Image. Iøvrigt er det en smal sag at
"dumpe" en pst fil oven i den nye.

pre

Fra : -=- Siggy -=-

Dato : 13-08-01 18:16

> Et par?

om det er et par eller et bjerg af filer...de er vel lige nemme at
flytte...ik'...

> Der ligger sandsynligvis et bjerg af filer hhv. Post og Mail, og de er
> forbandet svære at få på plads igen - især hvis der er tale om opdatering,

jeg har aldrig haft problemer...og han opdaterer nok ikke...

Fra : greta

Dato : 12-08-01 17:25

"Erlan Dolfus Mygind Tlf.: 7027 6073" skrev d. 12-08-01 09:14 dette
indlæg :
> [...]
> mapper og indholdet på HD, - hvor mon de befinder sig, - jeg ved med
> sikkerhed de ej kan være slettet da programmet ligger på sep. HD.

Tag din stifinder og kig i en mappe, der skal hedde noget i retning af:

C:\WINDOWS\ApplicationData\Identities\{71134120-EE60-11D4-8AEF-00000100A
250}\Microsoft\Outlook Express
I denne folder finder du en .dbx fil for hver mappe du har i din Outlook
Express. FX "indbakke.dbx" osv. Gem disse mapper på en anden
partition/disk og du har en backup. Derefter kopierer du dem jo bare
tilbage til samme sted Hvis du vil have dit adressekartotek med
findes det lige i nærheden ....
C\WINDOWS\AplicationData\Microsoft\AddressBook
Her skal du have kopieret filen med efternavnet .wab for at tage backup
af dit adressekartotek. Filen har sikkert samme navn som dig, men det
afhænger af, hvordan du har opsat systemet

http://www.kandu.dk/