"Abrahams børn hører sammen "
Fra : Christina Puhakka Eg~

Dato : 12-08-01 01:16

Der har på det seneste været en del debat her i gruppen om emner som islam
og Israel. I lørdagens udgave af Kristeligt Dagblad var der en kommentar af
Johannes Aagaard om forholdet mellem jøder, muslimer og kristne, som vækker
til eftertanke. Jeg citerer her fra www.kristeligt-dagblad.dk:
__________

Abrahams børn hører sammen

KOMMENTAR: Fremskridtspartiets forslag om deportering af muslimer strider
imod Grundloven og al religionsfrihed

Af Johannes Aagaard

Der foreligger nu i dansk politik et direkte initiativ fra
Fremskridtspartiet til deportering af danske statsborgere på grund af deres
religiøse overbevisning.
Det er et initiativ til udskillelse af muslimske medborgere fra det
folkelige fællesskab. Allerede tankegangen er i virkeligheden
grundlovsstridig. Og den er udtryk for en helt uantagelig religiøsitet, der
diskriminerer anderledes troende.

Den danske befolkning kan reagere mod en sådan tankegang på en værdig måde
ved at bekræfte sin afgjorte vilje til at stå sammen med alle medborgere,
også de muslimske danskere imod enhver form for diskriminering og imod alle
angreb på religionsfriheden.

Den danske befolkning reagerede således imod forsøget under besættelsen på
at gøre jødiske medborgere til syndebukke. Jøder, kristne og muslimer er
velsignelse« for alle folk: »I dig skal alle jordens slægter velsignes« (1.
Mosebog 12,3).

Der er desværre antisemitisme den dag i dag, og det gør ingen forskel på
dens afskyelige væsen, om den vender sig imod jøder, kristne eller muslimer.
Det er samme familie, og de hører sammen i en fælles tro på den Gud, som
allerede Abraham modtog velsignelse fra og velsignede med.

Det er derfor direkte ugudeligt at forbande med det samme navn. Og hele Guds
familie må stå sammen i indbyrdes tro på Gud som den gud, hvis navn
misbruges groft, når Hans navn tages forfængeligt. Familiesolidariteten må
omfatte både jøder, kristne og muslimer. Vi har ikke samme gudsbillede, men
samme Gud.

Derfor må lejligheden bruges til at slå fast, at religionsfrihed er
udelelig. Der må være frihed for alle, og der kan ikke forekomme
undtagelseslove fra Grundlovens rettigheder, oven i købet i Grundlovens og
religionsfrihedens navn!

Kirkerne i Danmark må derfor bekræfte deres hengivenhed over for jøderne i
og omkring staten Israel og bede jøderne bekræfte, at frihed og ret er et
løfte til alle mennesker, også arabere.

Det samme må gælde de kristne andre steder, f.eks. de kristne i deres kamp
for retten til at eksistere i staten Sudan og andre lande med muslimsk
undertrykkelse, og samme hengivenhed må vi i Danmark bekræfte over for
muslimerne.

De har både del i Grundlovens rettigheder og forpligtelser og er ikke
andenklasses borgere. De er endda som familiemedlemmer søskende for os
kristne i samme familie, da Abraham er troens fader ifølge sin kaldelse.

Vi vil ikke som kristne tage muslimerne til indtægt på en uforsvarlig måde.
Vi har vitterligt store problemer i vores familie, når jøder og muslimer
myrder hinanden i staten Israel og i staten Sudan og begynder at forfølge
hinanden i staten Danmark! Den slags må behandles som det, det er, nemlig
ukrudt! Men desværre forgår ukrudt ikke så let.

Der må lægges stor vægt på i skoler og menigheder at lære den nye
generation, at Abrahams børn hører sammen og kan gå under sammen, hvis den
gensidige mistænkeliggørelse ikke stoppes.

Men netop derfor må alle parter være opmærksomme på de forgiftningsmetoder,
som ekstreme grupper bruger både fra jødisk, kristent og muslimsk hold. Den
religiøse fanatisme har i vores fælles fortid fejret store triumfer, og
denne fanatisme avler stadig en stor høst med frygtelige lidelser som følge.

Det kunne se ud efterhånden, som om religiøse holdninger er uforenelige med
fredelig sameksistens, men det er af væsen en ondskabsfuld fortegning, for
troens væsen er fred og velsignelse. Den aronitiske velsignelse gælder for
alle Abrahams børn, ja, for alle Guds børn: Herren velsigne dig og bevare
dig, Herren lade sit ansigt lyse over dig og være dig nådig. Herren løfte
sit åsyn på dig og give dig fred. (4. Mosebog 6, 24-26).

Fra : MartiN

Dato : 12-08-01 03:12

On Sun, 12 Aug 2001 02:16:13 +0200, "Christina Puhakka Egholm"
<christina.egholm@get2net.dk> wrote:

>Abrahams børn hører sammen

A föler mä (lidt hed om örerne) pligtig å replicere på fölgende vis:

"Men da Sara så ægypterkvinden Hagars søn, som (denne) havde født
Abraham, lege med hendes søn Isak, sagde hun til Abraham:"Jag den
trælkvinde og hendes søn bort, thi ikke skal (Ismael) arve med min
søn, Isak!"
Derover blev Abraham såre ilde til mode for sin søns skyld; men Gud
sagde: "Vær ikke ilde til mode over drengen og din trælkvinde, men
adlyd Sara i alt, hvad hun siger dig, thi efter Isak skal dit afkom
nævnes; men også trælkvindens søn vil jeg gøre til et stort folk; han
er jo dit afkom!"" 1.Mos.21,9-14.

Nu har jeg kun gengivet overskriften i dit indlæg, som jo står til
frit gennemsyn. Men det kniber mig af adskillige grunde at få den
bunke postulater integreret i en større sammenhæng...
Med andre ord: Jeg har en fornemmelse af, at en vis hr. Aasaagod nu
gerne vil bøde for mange års vild heksejagt på åndsvidenskabens
vidtspændte felt. Men saa går vi over i den anden grøft!

Nu ved jeg ikke lige om du har læst mit ovenstående svar (kl.00.23)
på Per Hagemans indlæg af ældre dato, som faktisk har placeret sig på
et for mig helt uventet sted i meddelelseslisten. Jeg kommer lige fra
Langtbortistan og påtænker at holde mig lidt i baggrunden...

Jeg må vel krybe til korset og bekende min brøde... Dog er jeg noget
spændt på, hvad en sådan debat kan bringe til torvs. Efter mit skøn er
den falske profets håndlangere ved at bære ved til en ret stor baal.
Men tag selv og se:

"Da steg Herren ned i skyen... Han sagde: "Se, jeg vil slutte en pagt!
I hele dit folks påsyn vil jeg gøre undere som aldrig før er sket
nogetsteds på Jorden og blandt noget folkeslag. Og hele det folk, i
hvis midte du lever, skal se Herrens værk; thi det, jeg vil udføre ved
dig, er forfærdeligt.".. 2.Mos.34,5-11.
--

Mvh, Martin. -:)

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 12-08-01 08:19

"Christina Puhakka Egholm" <christina.egholm@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:9l4htu$odb$1@sunsite.dk...
> [...]
af
> Johannes Aagaard om forholdet mellem jøder, muslimer og kristne, som

Helt utroligt, men jeg er enig med Aagaard!

Jeg husker en lang artikelserie i vort kirkeblad (hed dengang "Stjernen"),
for sådan cirka 10-12 år siden, som omhandlede samme tema,
nemlig den fælles oprindelse for jøder, muslimer og kristne.
Faktisk en opfordring til accept og tolerance, hvad
der bestemt godt kan bruges i dagens Danmark.

Med venlig hilsen
Bodil.

Fra : Erik

Dato : 12-08-01 10:27

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@post8.tele.dk> wrote in message

> [...]
> af
> vækker

> Helt utroligt, men jeg er enig med Aagaard!

Helt det utroligt og jeg mener som Aagaard også at Abrahams
børn hører sammen og skulle enes lidt merer.

Isak og Ismael er jo begge Abrahams sønner. Men ud fra bibelens
skrifter bliver vi nok ikke enige om hvem det er Arvinger til Guds
forjættelse, fordi kun de af Gud anerkendte Børn får arven. Gud har
vel lov til at udvælge den slægt han ønsker at velsigne uden at Jøder
og Muslimer behøver at kriges derom.

Erik

Fra : Borge Rahbech Jensen

Dato : 12-08-01 12:29

d. 12/08/01 11:26 skrev Erik på erik-larsen@get2net.dk i artiklen
SYrd7.1911$f65.1397@news.get2net.dk:

> [...]
> forjættelse, fordi kun de af Gud anerkendte Børn får arven. Gud har
> vel lov til at udvælge den slægt han ønsker at velsigne uden at Jøder

Det har han da, men har han ikke opgivet den idé med én slægt, der skal arve
jorden? Som nævnt i en anden tråd, accepterer hverken muslimer eller jøder
Jesus som deres frelser, og Jesus siger selv, at han er vejen, sandheden og
livet.

Gennem Bibelen har Gud da også både givet og frataget jøderne deres land
adskillige gange.

Med venlig hilsen

Børge Rahbech Jensen

Fra : Erik

Dato : 12-08-01 16:15

"Borge Rahbech Jensen" <brahbech@post8.tele.dk> wrote in message
> [...]
> SYrd7.1911$f65.1397@news.get2net.dk:

> Det har han da, men har han ikke opgivet den idé med én slægt, der skal

Det er derfor Gud har kaldt os, døbt os og gav os Helligånden som
udbetaling på arven. EF 1v13-14 , Heb 9v15

> [...]
og
> livet.
>
> Gennem Bibelen har Gud da også både givet og frataget jøderne deres land

Ja, Men de er alle tilbudt omvendelse og frelse af Jesus og bliver gennem
Jesus også arvinger.

> Med venlig hilsen

Erik

Fra : Ole Madsen

Dato : 12-08-01 08:31

Christina Puhakka Egholm <christina.egholm@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> at gøre jødiske medborgere til syndebukke. Jøder, kristne og muslimer er
> velsignelse« for alle folk: »I dig skal alle jordens slægter

1 Mose 12:3 Jeg vil velsigne dem, der velsigner dig, og forbande dem, der
forbander dig; i dig skal alle Jordens Slægter velsignes!"

JEg har det meget svært at få detr ned, kan dem som velsigner Abrahams folk.
være andet end Abrahams børn, hvad med dem som forbander Abrahams folk, er
de også Abrahams børn?

Ole

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 12-08-01 10:46

Christina Puhakka Egholm <christina.egholm@get2net.dk> wrote:

> Der er desværre antisemitisme den dag i dag, og det gør ingen forskel på
> dens afskyelige væsen, om den vender sig imod jøder, kristne eller muslimer.

Antisemitisme en nu en isme der /kun/ retter sig mod jøder. Det ligger i
selve ordets definition.

> Det er derfor direkte ugudeligt at forbande med det samme navn.

Forbander den augsburgske trosbekendelse ikke ved navns nævnelse -
"muhamedanerne"?

> [...]
> udelelig. Der må være frihed for alle, og der kan ikke forekomme
> undtagelseslove fra Grundlovens rettigheder, oven i købet i Grundlovens og

Jeg nærer intet ønske om at afskaffe grundlovens regler om
religionsfrihed, men vil dog gøre opmærksom på, at en grundlovs
bestemmelser altid kan ændres, da den jo netop /ikke/ er givet af Gud.
Den gamle grundlov, Kongeloven af 1665, forbød andre religioner end
lutherdommen.

I øvrigt må vi vel alle håbe, at Mogens Glistrup ikke når over
spærreklausulen. Men risikoen er så afgjort til stede.
--
Per Erik Rønne
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.

Fra : Christina Puhakka Eg~

Dato : 12-08-01 11:55

Per Erik Ronne <serse@diku.dk> skrev...

> Christina Puhakka Egholm <christina.egholm@get2net.dk> wrote:
<snip>

Nej, Johannes Aagaard wrote. Christina citerede.

Fra : Mr. D

Dato : 12-08-01 11:20

Per Erik Ronne <serse@diku.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:1ey0yy4.u9ngie13m7c8rN%serse@diku.dk...
> Christina Puhakka Egholm <christina.egholm@get2net.dk> wrote:
>
> Antisemitisme en nu en isme der /kun/ retter sig mod jøder. Det ligger
> selve ordets definition.

Hvordan det? Jeg ved at ordet bliver brugt, når det specielt gælder
jødehad, men det er vel en forkert benyttelse af begrebet. Antisemitisme
dækker had til både arabere og jøder. Det er "modstand mod Sems
efterkommere" og Sems efterkommere er de jødiske og arabiske folkeslag.

Mr. D

Fra : Kjell I. Johnsen

Dato : 12-08-01 17:31

Mr. D wrote in message <3b766696$0$287$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

> [...]
>dækker had til både arabere og jøder. Det er "modstand mod Sems
>efterkommere" og Sems efterkommere er de jødiske og arabiske folkeslag.

Antisemittisme kan selvsagt brukes mot jøder, såvel som mot arabare, da
begge disse folkegruppene tilhører semittene. Semittene utgjorde to
hovedgrupper; Sydsemittene og Nordsemittene. Til den første hører araberne.
Nordsemittene har tre undergrupper;
1. babylonierne og assyrerne rundt Eufrat og Tigris. 2. Arameerne i nordlige
del av Mesopotamia og i Nordsyria. 3. Palestinas innbyggere, særlig
kananitter, fønikere og jøder, men også andre undergrupper.

En stor 'antisemitt' var Johannes. Han demoniserte sitt eget folk, jødene,
de som ikke er av Gud, men av verden. Han skriver jødene inn i Satans rolle.
Nesten fra første stund er de ute etter å ta livet av Jesus. "Etter dette
var jødene enda mer oppsatt på å få ham drept". (Joh. 5:18) De vil steine
ham. (Joh. 8:59, 10:31) Den Jesus Johannes forteller om, levde i en
fiendtlig verden. han er omgitt av onde mennesker, dvs av onde jøder. Dette
skulle få konsekvenser. Etter at romerne ødela Jerusalem i år 70, hardnet
skillet mellom de kristne sektene og resten av folket. De kristne tolker
katastrofen som Guds straff over jødene fordi Jesus var drept, og fordi de
ikke trodde på ham. Etter år 70 definerer kristne og jøder seg i opposisjon
til hverandre. Men det var kun de kristne som la kosmiske dimensjoner inn i
denne motsetningen og gjorde jødene til demoner, fiender av Guds plan.
Dermed fikk de rett til å bekjempe og forfølge dem og utsette dem for den
"gode" ondskap. Resten kjenner vi til bl.a gjennom Russland og Polens
pogromer, rekken av jødehatende paver, og de like hatske Martin Luther og
Hitler. En ondskapens religion i et slikt perspektiv.

Og hva med i dag? Bør man stille spørsmål om de såkalte israelvennlige
kristnes motiv for sin sympati for jødene? Skjer denne støtten på jødiske
eller på kristne premisser? Ofte blir Israel og jødenes moderne historie
brukt som en krykke for egen tro, som et "bevis" for at Bibelens profetier
er korrekte? I så fall kan israelvennligheten vise seg å skjule en temmelig
nedlatende, om ikke hatefull, holdning til jødene. Et skremmende eksempel på
dette stod å lese i den norske kristne avisen Dagen (motstykket til
Kristeligt Dagblad? i Danmark) I en redegjørelse for Den Kristne Ambassade
i Jerusalems undervisning heter det bl.a.: "Det er derfor vi bringer det
jødiske folk hjem. Det er derfor vi finner vår 'mor' i Russland. Vi vet hun
ikke er frelst. Ja, det lukter til og med av henne, så ufrelst er hun. Men
vi hjelper henne fordi Gud har bedt oss om det". Sitat slutt.

Hjelpen, dvs. misjonen, til jødene skjer altså nødvendigvis ikke fordi man
har noen sympati mot dem og deres skjebne, men kun på Guds befaling som et
ledd i hans plan med historien.

Mvh
Kjellemann

Fra : Mr. D

Dato : 12-08-01 21:51

Kjell I. Johnsen <ijohnse@online.no> skrev i en
nyhedsmeddelelseyd7.2150$fT5.37289@news1.oke.nextra.no...

> Og hva med i dag? Bør man stille spørsmål om de såkalte israelvennlige
> kristnes motiv for sin sympati for jødene?

Tak for dit indlæg, kjellerman. jeg kan selvfølgelig ikke sige mig enig
i din fremlægning af Johani syn på jøderne eller på dette med at hælde
skylden for Hitlers og alle andres ondskabsfuldheder over på de kristne,
men eftertanken omkring jødernes popularitet hos nogle kristne
(heriblandt mig selv) var... ja, tankevækkende.

At kæmpe for et bestemt mål for nogle bestemte mennesker ud fra et
personligt motiv, som er dem fremmed kan give bagslag, og påtaget
kærlighed vende sig til had. Måske lidt på samme måde som, når vi nu
ser, at Europas dårlige samvittighed over for det jødiske folk er ved at
fortage sig, og vi opdager, at Europa overhovedet ikke har forandret sig
i sin stilling til jøderne. Vi har blot været hæmmet af samvittigheden.
men som alle ved, tiden læger alle sår, også Europas, og så...

Intet nye under solen

Mr. D

Fra : Kjell I. Johnsen

Dato : 13-08-01 21:11

Mr. D wrote in message <3b76fbcb$0$307$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

> [...]
>i din fremlægning af Johani syn på jøderne eller på dette med at hælde
>skylden for Hitlers og alle andres ondskabsfuldheder over på de kristne,

Nei, selvfølgelig kan du ikke si deg enig i det. Det hadde jeg heller
ikke forventet, aller minst vedrørende Johannes, men kanskje bør du lese ham
en gang til i ledige stunder?

> [...]
>ser, at Europas dårlige samvittighed over for det jødiske folk er ved at
>fortage sig, og vi opdager, at Europa overhovedet ikke har forandret sig

At Europa overhodet ikke har forandret holdning til jødene, er mildt sagt
tøv. Kritikk av Israels handlinger har overhodet ikke noe med det spørsmålet
å gjøre. At jødene ble utsatt for en ufattelig råskap under nazismen, kan
ikke lenger rettferdiggjøre at de handler som de gjør. Med unntak av
sigøynere og homofile som også ble grusomt behandlet under nazismen, er det
neppe andre folkegrupper enn jødene som har erfaring med hvordan man ikke
skal opptre. Som jøder råtnet i Hitlers leire, råtner palestinere bort i
flyktningeleire.

Vi har blot været hæmmet af samvittigheden.
>men som alle ved, tiden læger alle sår, også Europas, og så...
>
>Intet nye under solen
>
>Mr. D

Nei. Israels handlinger bidrar til å holde såret oppe og minnet levende,
bare med den forskjell at nå er det staten Israel og ikke Tyskland som
opptrer som Herrefolket. Yeshayahu Leibowitz, det jødiske Israels største
religiøse tenker etter Martin Buber, advarte umiddelbart etter krigen i 1967
mot enhver sammenblanding mellom sionisme og jødisk messianisme. "Denne
ville bli skjebnesvanger både for jødedommen og for Israel", mente han.
Under den krigen skrev han; "....Israel opphørte å være det jødiske folks
stat, og ble et statsapparat for jødenes tvangsherrevelde over et annet
folk. Det mange omtaler som "det udelte Landet Israel", er ikke, og kan
aldri bli, det jødiske folkets stat, bare et jødisk voldsregime". I 1982
overskred Leibowitz et tabu i den israelske debatten med å lansere begrepet
jødenazister. Han siktet dermed til de jødene som nå åpent og i Guds navn
plederte for raseskille og mord. Etter massakren i Hebron, forstod alle hva
han snakket om. Det noe underlige er at som talsmann for sionismen i
mellomkrigsårene, forstod Albert Einsten hvilken retning det ville gå. Også
han framførte flere advarsler om hvordan jødene ikke burde opptre om staten
Israel skulle bli opprettet. Han meldte seg ut av sionistbevegelsen, i
protest. Men du forstår neppe dette. Og om du likevel forstår, vil du neppe
ta det inn over deg. Det kan ødelegge dine religiøs-romantiske
forestillinger om Guds utvalgte folk.

Mvh
Kjellemann

Fra : Andreas Falck

Dato : 14-08-01 07:39

"Kjell I. Johnsen" <ijohnse@online.no> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Som jøder råtnet i Hitlers leire, råtner palestinere bort i
> flyktningeleire.

Hvilken dokumentation har du for at sammenligne KZ-lejrene med
palæstinensernes ophold i nogle såkaldte flygtningelejre? Jeg synes
dette er en helt syg påstand!

"Det evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk/
Læs om de historiske og arkæplogiske fund om
Josef i Egypten: http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-079.htm

Fra : Kjell I. Johnsen

Dato : 14-08-01 22:54

Andreas Falck wrote in message <9lah8k$j56$6@egon.worldonline.dk>...
>"Kjell I. Johnsen" <ijohnse@online.no> skrev i en meddelelse
>
>[ ... ]
>
>Hvilken dokumentation har du for at sammenligne KZ-lejrene med
>palæstinensernes ophold i nogle såkaldte flygtningelejre?

Såkaldte? Flykningeleire er flyktningeleire. Men nei, palestinske
flyktningeleire kan ikke sammenlignes med KZ leire.

>Jeg synes dette er en helt syg påstand!

Det må du kunne synes. Men påstanden blir ikke syk af den grunn. Overhodet
ikke. Mennesker uten arbeid, uten håp, og uten annen framtid enn bo i et et
skarve telt eller et skur, råtner bort. Mange av leirene har eksistert siden
slutten av 1940-tallet. Barn fødes, vokser opp, eldes og dør uten annen
horisont enn disse leirene. De råtner bort. Hvorfor? Fordi landsbyen
og/eller huset deres som har vært deres i generasjone, enten er jevnet med
jorden eller overtatt av andre. Av hvem? Bl.a av jøder, mange av dem fra
Europa og USA og med religiøst-romantiske forestillinger om 'Guds land'.
Eller svinespisende og vodkadrikkende russere som knapt kunne finne Israel
på kartet. Felles for disse grupper av 'jøder', er at de religiøst og
kulturelt befinner seg like fjernt fra jødisk kultur og religion som jeg
selv. Men vekk med arabersvina! Som en dansk 'jøde' fra København, nå
bosatt på palestinsk område, sa det i et intervju med den norske kristne
avisen Dagen for noen uker siden. "Vi skulle kastet dem på sjøen for lenge
siden!". Bl.a av hensyn til disse, lever generasjon etter generasjon i
flyktningeleire og råtner bort i ordet rette betydning. Javhwe-guden din?
Han riktig storkoser seg; kanman tro, "for så sier Herren, Allhærs Gud,
Israels Gud ..Jeg lar dem spise kjøttet av sine egne sønner og døtre og den
ene skal spise kjøttet av den andre". Jer. 19.3.

Kjellemann

Fra : Poul Erik Jørgensen

Dato : 12-08-01 19:39

"Mr. D" <s-griis@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dækker had til både arabere og jøder. Det er "modstand mod Sems
> efterkommere" og Sems efterkommere er de jødiske og arabiske folkeslag.

Det er en helt urimelig formalisme, der ikke har noget med den faktiske brug
af ordet at gøre. Mon også antisemitter efter din opfattelse render rundt og
hader oldbabylonere, oldsyrere, amharier, mehrier etc? Eller sku' vi tage
malteserne med?
Nej, antisemitisme retter sig alene mod jøder.

Poul Erik Jørgensen

Fra : Mr. D

Dato : 12-08-01 21:45

Poul Erik Jørgensen <JR@aalborghus.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9l6ifq$7ic18$1@ID-70146.news.dfncis.de...

> [...]
tage
> malteserne med?
> Nej, antisemitisme retter sig alene mod jøder.

Nu var mit indlæg rimeligt kort, og jeg undrer mig over, at du alligevel
ikke fik læst det ordentligt. jeg startede jo netop med sætningen
"Hvordan det? Jeg ved at ordet bliver brugt, når det specielt gælder
jødehad...".

Desuden var mit svar til Per og hans påstand om at denne isme *kun*
rettede sig mod jøder, og at dette kunne læses ud fra selve ordets
definition. Altså var mit ene mål at skelne mellem den reelle brug af
ordet som vi oplever det, og ordets egentlige betydning, som
grundlæggende er langt bredere og dækker Sems efterkommere. Og jeg vil
da gerne gentage: Det kan ikke læses ud af ordet, at hadet kun retter
sig mod jøder.

Så nej, jeg tror hverken at antisemitter render rundt eller hader
oldbabylonere...

Mr. D

Fra : P.N.

Dato : 12-08-01 16:52

> [...]
>
> Der foreligger nu i dansk politik et direkte initiativ fra
> Fremskridtspartiet til deportering af danske statsborgere på grund af

svar: jeg kan ikke svare for FP, men det er da ganske morsomt at se den
religiøse guru Johs Aagaard
gå til den anden yderlighed, sidstnævnte har i årevis bekæmpet nyreligiøse
grupper heriblandt specielt scientology,
som på nærmeste er blevet lagt for had i en grad, at det nærmest får en til
at tænke nazisternes forhold til jødedommen.
I min ungdom ville DC osse have forbud mod foreks TM bevægelsen. og deres
latterlige meditationscirkus.

Men sagen er den at det strømmer ind med flygtninge til DK. Pudsigt nok
altid muslimer, disse er fremmedlegemer i den danske befolkning, de bliver
aldrig integreret.
og en udvisning vil være til fordel for os og for dem selv, da vi sparer dem
for en masse problemer.
MVH P.N.
som iøvrigt stemmer på Mogens Glistrup ved næste valg.

Fra : Live4Him

Dato : 12-08-01 17:22

"P.N." <pip160@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> aldrig integreret.
> og en udvisning vil være til fordel for os og for dem selv, da vi sparer
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Hvad så med de mange muslimer der allerede *er* integreret i det danske
samfund ?

jørgen.

Fra : Jesper

Dato : 19-08-01 11:06

Live4Him <au_536@lite.dk> wrote:

> [...]
> dem
> ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
> Hvad så med de mange muslimer der allerede *er* integreret i det danske

Hvor stor en del af muhamedanerne er det og hvor godt er de integreret?
--
Jesper.
Underskriv protesten mod CopyDan's afgifter på CD-R mm.

Fra : Erik

Dato : 12-08-01 20:51

"P.N." <pip160@hotmail.com> wrote in message

> som iøvrigt stemmer på Mogens Glistrup ved næste valg.

Jeg spurgte en gang en *fremskridtsmand*, hvad vil I gører
for de kristnedommen i Danmark.

Fremskridtsmanden svarede; " bringe jer enevældet tilbage"

Erikderikkeersåstorenpolitikergårisengnu.