Subject
Fra : Live4Him

Dato : 11-08-01 23:41

Kan i ikke fjerne den afskyelige subject : "død over jøder !" - hvad er det
for noget at skrige ud !

jørgen.

Fra : MartiN

Dato : 12-08-01 01:25

On Sun, 12 Aug 2001 00:40:51 +0200, "Live4Him" <au_536@lite.dk> wrote:

>Kan i ikke fjerne den afskyelige subject : "død over jøder !" - hvad er det
>for noget at skrige ud !

At vade rundt i gammelt nag.

Ja, nu har du jo forlængst, og uvist af hvilken konkret grund iøvrigt,
anvendt den smarte kill-funktion på min taletråd, så hvorfor ikke tage
skridtet fuldt ud og fjerne alt skidt fra din gruppes åsyn?

Eller (såvidt muligt) se det lidt fra oven.

Kære Jørgen:
Manden ved jo nok, hvor skoene trykker! Lad ikke hans evt.
kontroversielle jargon bringe dig ud af fatning... Det kunne blive
til en fiks ide. At fokusere lidt mindre på formen og investere de
kræfter i at overveje og berigtige indholdet af andres bidrag til et
nuanceret billede af situationen skulle være mit råd til dig...
--

Mvh, Martin. -:)

Fra : Erik

Dato : 12-08-01 10:07

"Live4Him" <au_536@lite.dk> wrote in message
> Kan i ikke fjerne den afskyelige subject : "død over jøder !" - hvad er
det
> for noget at skrige ud !
>
> jørgen.

Sandheden Jørgen,

Det er hvad verden ønsker og og har ønsket i mange,
mange år, og Krig, Vold og Ødelæggelse mod dette
folk i mange, mange år, er mit bevis.

Erik

Fra : Live4Him

Dato : 12-08-01 12:59

"Erik" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Sandheden Jørgen,
>
> Det er hvad verden ønsker og og har ønsket i mange,
> mange år, og Krig, Vold og Ødelæggelse mod dette
> folk i mange, mange år, er mit bevis.
~~~~~~~~~~~~~~
Det mener jeg ikke holder. Tag eks. USA ; hvor mange penge støtter de Israel
med hvert år ? Israel har mange venner, men det betyder ikke at man skal
klappe i hænderne altid, når man mener de går for vidt eller handler
forkert.

Besættelsen af PLO huset møder en del kritik verden over, men det betyder
ikke at man derfor hader Israel eller jøderne. Det betyder bare at man er
uenig i hvilke midler der skal til for at skabe fred. Derfor synes jeg din
overskrift er både overdrevet, hysterisk og forkert. Desuden er den stødende
og sårende for enhver jøde der måtte lægge vejen forbi her i gruppen, og
læse dette opråb. Lad os prøve at holde debatten på et seriøst og værdigt
niveau.

jørgen.

Fra : Erik

Dato : 12-08-01 15:49

>Derfor synes jeg din overskrift er både overdrevet, hysterisk og forkert.

Men sandt; ikke ?

>Desuden er den stødende og sårende for enhver jøde der måtte lægge vejen
>forbi her i gruppen, og læse dette opråb.

Så vil jeg tilråde Jøderne til ikke at læse deres egen Thora, for hvor tit
har deres egen Gud ikke udrydet dem, landsforvist dem og lagt dem øde.

Hvorfor overfalder du ikke Jødernes Gud, og skælder ham ud for ikke at
oversvømme Jøderne med Mælk og Honning.

>Lad os prøve at holde debatten på et seriøst og værdigt

Ja Jørgen, debaten var kun en sognepræst der går udenrigsministerens i
bedet. Han har absolut intet at gøre i kampen om Muskimernes ligestilling.

Men lige fra den Romerske Kejsertid, hvor Jøderne blev sømmet fast til
Jerusalems bymur, fordi træ var en mangelvaret og til Hitlers Gaskammer
har der været Korstog på Korstog mod Jøderne og var det ikke Muslimer,
Katolikker så var det de kristne, selv efter Hitler (46-48) smed Rusland
dem ud af landet til hjemløshed. I Sydafrika blev de først erklæret hvide op
i 60erne, US of A havde problemer med Jøderne sidløbende med de sorte.

Kære Jørgen, ingen vil have dem, ikke engang deres egen Gud vil give dem
et land. Esajas 65 (11-12), Hoseas 9 ( 17 )

Erik

Fra : Kjell I. Johnsen

Dato : 12-08-01 11:14

Live4Him wrote in message <3b75b488$0$269$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
>Kan i ikke fjerne den afskyelige subject : "død over jøder !" - hvad er det
>for noget at skrige ud !
>
>jørgen.

Kan det være Martin Luther som har våknet til live igjen? Blant kristne
jødehatere, var jo han kanskje den største.

Kjellemann

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 12-08-01 12:07

Kjell I. Johnsen <ijohnse@online.no> wrote:

> Kan det være Martin Luther som har våknet til live igjen? Blant kristne
> jødehatere, var jo han kanskje den største.

Åeh, jeg mindes ellers en vis hr. Adolf Hitler - en katolik.
--
Per Erik Rønne
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.

Fra : MartiN

Dato : 13-08-01 02:56

>Per Erik Rønne Frederikssundsvej 308B, DK-2700 Brønshøj, DK, EU.
>Homepage http://www.diku.dk/students/xerxes

Kære Per:

Jeg ved ikke, hvorledes det kommer for; men titellinien på din tråd
giver i mine øjne mindre mening, end man ellers finder. Således
fremtræder titlen på min skærm: "Re:=?ISO-8859-1?Q?J=F8dehad?="
Mon det er til at gøre noget ved?

--

Mvh, Martin. -:)

Fra : Vidal

Dato : 13-08-01 20:09

"MartiN" <paw@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:3b773084.42125072@News.tele.dk...

> [...]
> giver i mine øjne mindre mening, end man ellers finder. Således
> fremtræder titlen på min skærm: "Re:=?ISO-8859-1?Q?J=F8dehad?="

Forte Free Agent 1.21/32.243 kan have lidt svært
ved at finde ud af tingene.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : MartiN

Dato : 13-08-01 20:40

On Mon, 13 Aug 2001 21:08:51 +0200, "Vidal" wrote:

>Forte Free Agent 1.21/32.243 kan have lidt svært
>ved at finde ud af tingene.

Titlen på dennne tråd burde være: Volapyk.
Men jeg takker for 'gådens opklaring.'..

Der foresvævede mig noget om et lignende problem fra tidligere, hvor
det vist lå i afsenderens valg af tekstkode. Da blev det løst med
lodder og trisse.Men hvad sådan teknik dog rummer af tricks!
Blot synes jeg, det er underligt kun få steder at have gener af en
generel fejl ved programmet.

--

Mvh, Martin. -:)

Fra : Borge Rahbech Jensen

Dato : 12-08-01 12:29

d. 12/08/01 12:13 skrev Kjell I. Johnsen på ijohnse@online.no i artiklen
CGsd7.1952$fT5.33172@news1.oke.nextra.no:

> Kan det være Martin Luther som har våknet til live igjen? Blant kristne
> jødehatere, var jo han kanskje den største.

Jeg tvivler på, det er Luther, som er vågnet op igen. Jeg mener nemlig mere,
tendensen i de vestlige samfund er gået i en helt anden retning, hvor vi
fjerner os mere og mere fra den kristne tro.

Så vidt jeg kan se, kommer den største modstand mod Israel fra grupper, som
også tager afstand fra kristendommen, og kalder grundlaget for vor kultur
for humanisme, som blot er kristendom uden Gud. Humanismen synes nemlig at
hylde de samme principper, som Jesus gjorde iflg. Bibelen. Faktisk synes
disse gruppers modvilje mod kristendommen at være så stærk, at de hellere
vil kæmpe for muslimerne, også når indvandrerne fra de muslimske lande ikke
ønsker det.

Med venlig hilsen

Børge Rahbech Jensen

Fra : Live4Him

Dato : 12-08-01 13:02

"Kjell I. Johnsen" <ijohnse@online.no> skrev i en meddelelse

> Kan det være Martin Luther som har våknet til live igjen? Blant kristne
> jødehatere, var jo han kanskje den største.
~~~~~~~~~~~~~~
Det er ellers noget af en påstand - er du også i stand til at argumentere og
begrunde den ?

jørgen.

Fra : Erik

Dato : 12-08-01 14:50

> [...]
> ~~~~~~~~~~~~~~
> Det er ellers noget af en påstand - er du også i stand til at argumentere

Vil det ikke værer svært at begrunde Luthers Jøde had, men jeg havde er
artikkel Kristlig Dagblad bragte for lidt over et år siden og det var i en
tråd
her på DLK, jeg skal prøve at finde det igen.

Erik

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 14-08-01 00:56

> [...]
> >

> Kan det være Martin Luther som har våknet til live igjen? Blant kristne
> jødehatere, var jo han kanskje den største.

Årh, nej, Kjell, er det nu dig igen? ;-D

Luther havde en antipati mod jøder, men man skal huske på at Luther VAR ET
PRODUKT AF SIN TID. Han havde de mest geniale tanker om Kristendommen, som
jeg ved siden af Nietzche (jo, ham!) er stødt på.

Men ud over de tidligere katolske korsriddere og senere sindsforvirrede
"protestantiske" "kristne" nazister, der mente samtidig at kunne foragte
jøder og hævde at følge Jesus, der jo om noget var jøde, så er jeg faktisk
aldrig stødt på at Luthers antisemitisme skulle være ideologisk årsag til
mord på jøder. Medmindre du altså mener at nazismen har bund i Lutherdommen,
hvilket jo er fuldstændig absurd, da man - i hvert fald ifølge MIN logik
ikke samtidig kan have et kristent og nazistisk synspunkt. Men det er der jo
sikkert nogen, der har troet de kunne.

Jeg synes bare det er for ærgeligt at du spiller forskrækket agnostisk
humanist og tilbageviser samtlige mandens tanker, når han i virkeligheden
var een af de vigtigste personer indenfor udviklingen af en kristen
humanisme, forstået på den måde at der tages udgangspunkt i mennesket og
dets tro frem for kirkelige institutioner...Så giv ham dog i det mindste den
cadeaux.

Det er latterligt konstant at nedrakke folk, selv de mest psykopatiske
forbrydere, og forsøge at sætte dem i een eller anden moralsk gabestok for
at gøre sig bedre på deres bekostning. Det er lidt billigt, ikke? Du ER vel
humanist?

Anders Peter Johnsen