Jurassic Park 3 - min mening (meget LIDT s~
Fra : Casio

Dato : 11-08-01 22:58

Jeg var lidt skeptisk inden jeg gik ind for at se denne film, men det er vel også ok at være, for så kan man jo næsten kun blive
positivt overrasket :)
I starten syntes jeg at plottet - grunden til at de ender på øen med dinoerne - var lidt plat, indtil man fandt ud af det i
virkeligheden var en helt anden grund. Så det var okay.

Men jeg synes at filmen var lidt over middel. Et 9-tal på 13-skalaen. Hvis man ALDRIG har set en Jurassic Park film, synes jeg
bestemt at man skal se den, men har man set de to andre, kan man sagtens overleve uden.

Det er meget det samme som i de andre film med at de spæner rundt på øen væk fra alle dinosauerne. Der er dog kommet nogle nye
dinosauere. Og så er der også kommet nogle flere aspekter(?)... fx har man fundet ud at at dinosauerne kan kommunikere med hinanden,
og at de er klogere end man hidtil havde troet. Derfor laver de snedige fælder mm.

En ting jeg lagde mærke til som jeg synes var meget sjovt var, at der i denne film var en lille dreng med. Det er en ny tendens som
jeg synes Hollywood er begyndt at bruge meget.

Men altså, kort og godt: Intet revolutionerende, men der ER da enkelte små nye elementer. Den er KLART bedre end to'eren (spm jeg
ikke kunne lide). Den er ikke bedre end etteren, men det er jo også klart, for der var det første gang man så de søde rare dino'er,
og det var en meget revolutionerende film dengang!

--
Casio

Fra : Zeki

Dato : 12-08-01 06:30

> En ting jeg lagde mærke til som jeg synes var meget sjovt var, at der i
denne film var en lille dreng med. Det er en ny tendens som
> jeg synes Hollywood er begyndt at bruge meget.

A hva' ba?? I et'eren fra '93 var der to børn med, og i to'eren var der også
en irriterende møgunge med, så en "ny tendens" er der langt fra tale om.

Men det er rigtigt at Hollywood efterhånden har udviklet en (kedelig)
tendens til at have stereotypiske roller blandt karakterene. Den
hurtigttalende smarte afroamerikaner, er en anden af slagsen.

Zeki

Fra : Casio

Dato : 12-08-01 12:03

"Zeki" <sinners.inn@image.dk> skrev i en meddelelse news:hvod7.3$q4.2423@news010.worldonline.dk...

| A hva' ba?? I et'eren fra '93 var der to børn med, og i to'eren var der også
| en irriterende møgunge med, så en "ny tendens" er der langt fra tale om.

Ja, det er jo rigtigt nok, men det jeg specielt tænker på, det er forholdet mellem en mand og en lille dreng. Som i fx. 'Den Sjette
Sans', 'Big Daddy' og mange flere som jeg slet ikke kan komme i tanke om lige nu....

Fra : Christian Muus

Dato : 13-08-01 09:40

Zeki <sinners.inn@image.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:hvod7.3$q4.2423@news010.worldonline.dk...
> Men det er rigtigt at Hollywood efterhånden har udviklet en (kedelig)
> tendens til at have stereotypiske roller blandt karakterene.

Ja, og så er disse unger altid vildt kloge, og overlegne i forhold til de
voksne

Christian

Fra : Rune Zedeler

Dato : 19-08-01 21:52

Christian Muus wrote:

> Ja, og så er disse unger altid vildt kloge, og overlegne i forhold til de
> voksne

En trend, som Rip, Rap og Rup indførte, så /den/ kan heller ikke kaldes
ny...

-Rune

Fra : Martin Andersen

Dato : 13-08-01 09:01

> [...]
for der var det første gang man så de søde rare dino'er,
> og det var en meget revolutionerende film dengang!

....men den eneste som spiller overbevisende i 3'eren er Sam Neill. Også en
9'er på min 13-skala.