Styrt 3 dage før ferieturen!
Fra : Claus Rittig

Dato : 11-08-01 18:32

Tjah, den sidste idiot er ikke født endnu... Medmindre det er mig.

I dag, 3 dage før vi triller Suzukien mod Østrig, var jeg på motocross
banen. Det er der ingen fare i, jeg kommer jo aldrig galt afsted. Og jeg var
NØDT til at trille en tur derude, for halvdelen af hoppene er blevet lavet
om (det trængte de også til).

Sikke nogle fede hop de havde fået lavet, de var huleme svære og med god
højde på - men ikke FOR svære, helt tilpas synes jeg. Jeg manglede en meter
i at komme over det ene, og et af de andre lavede jeg nogle fjogede
landinger på, men "publikums-hoppet" kom jeg perfekt over et par gange,
selvom jeg syns afsættet var blevet lidt vildt. Nå, der var en god lang
nedkørsel at lande på, så skidt med det. Men så slog intelligensen lige fra
et sekund, og jeg hamrede ud over det med aaaaalt for meget fart på. Jeg kom
hulens højt op i luften, og var ved at skide i bukserne af skræk, for der er
immervæk omkring 6 meter ned. Jeg røg helt forbi nedkørslen, og landede
meget sidelæns helt efter hoppet, og så sagde det ellers KLASK da Claus
ramte jorden som en sæk kartofler på et betongulv. Av.

Jeg fik slæbt mig ud af banen (i sikkerhed), men cyklen lå derinde med
14.000 rpm. Den gik ud af sig selv, og der var ingen der ramte den. Der gik
lige et minut før jeg kunne få vejret, og et par minutter mere før jeg kunne
tale. Gutterne læssede bilen for mig, og jeg trillede hjem.

Lige nu er jeg BARE smadret i hele højre side, jeg har bøjet nolge ribben og
slået hoften så jeg ikke kan gå. Hygsomt. Og i morgen bliver min nyombyggede
KTM Motard leveret! LORT!

Jeg har 3 dage til at lære at gå, eller i det mindste køre, ellers bliver
ferien i (gulp) bil.

Lorteland! Hvorfor fanden sker sådan noget for mig?

Nå, jeg skriver kun det her for at få lidt ynk, for Ann grinede bare og
sagde at "du er blevet for gammel til det pjat." Jeg var ved at rulle alle
mine argumenter ud, men så gik hun, og så stod jeg der - støttet op ad muren
og så dum ud. Ikke meget medynk at hente der.

Rittig

Fra : Morten Juel

Dato : 11-08-01 20:12

> Lorteland!
Det er da ikke landets skyld at du bliver ivrig som et lille barn )

Ej det er sq da sur røv når du nu får din KTM at du så ikke kan indmudre den
!!

Med lidt ynk

Morten

Fra : Jakob D

Dato : 11-08-01 21:42

Hvad fanden er det for noget Rittig.

Kan du ikke la` fruen trille det første gode stykke mod syd.
Så kan du sidde bagpå og drømme om vilde hop he he...
Hvad er det for noget motard halløj?
Har du fået tilpasset et par fælge til 380èren?

Mvh Jakob

Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en

Fra : Claus Rittig

Dato : 11-08-01 22:40

"Jakob D" <dsl37505@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Kan du ikke la` fruen trille det første gode stykke mod syd.
> Så kan du sidde bagpå og drømme om vilde hop he he...

Joh, det bliver nok sådan noget...
Nu får vi se hvordan det går i nat. Det er 3. gang jeg bøjer ribben, og det
plejer at være RET svært at få en hel nats søvn (Jeg kommer til at vende mig
om på den dårlige side et par gange).

> Hvad er det for noget motard halløj?
> Har du fået tilpasset et par fælge til 380èren?

Naturligvis!
Jeg kan ikke finde ud af at betjene en drejebænk uden at ødelægge den, så en
af vennerne har lavet alle tilpasningerne. Jeg laver en lille fristil om det
når jeg har haft tid til at teste, men det er en low budget løsning, og
lavet så cyklen kan konverteres mellem enduro/motard på 15 minutter.
Jeg har jo primært købt cyklen for at bruge den til enduro, motard er bare
en heldig spin-off.

Rittig

Fra : Pein

Dato : 11-08-01 22:57

Claus Rittig skrev ...
> Og i morgen bliver min nyombyggede KTM Motard leveret!

Hvad skal du egentlig med den?
Skal du køre et eller andet, eller er det bare til at se godt ud på? Du
ævlede lidt om noget halvvejs RR engang?

>Jeg har 3 dage til at lære at gå, eller i det mindste køre, ellers
>bliver ferien i (gulp) bil.

Det har jeg faktisk overvejet at prøve engang, bare for at se hvordan det
er, men så skal det ikke være til det foretrukne mål; Alperne. Der skal
man være på MC.

>Lorteland! Hvorfor fanden sker sådan noget for mig?

Helt ærligt. Hvem skulle det ellers ske for

>Nå, jeg skriver kun det her for at få lidt ynk, for Ann grinede bare
>og sagde at "du er blevet for gammel til det pjat."

Protest! Sådan noget vil vi altså ikke høre.
Hold lige de kommentarer indenfor egne 4 vægge næste gang.
Så længe vi kommer ud igen trods vores knubs, så er der ingen problemer
(let at sige for mig, der aldrig har slået mig alvorligt, selvom Nakskov
enduro kunne mærkes i nogle uger).

/Pein

Fra : Claus Rittig

Dato : 12-08-01 00:18

"Pein" <niels@pein.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad skal du egentlig med den?
> Skal du køre et eller andet, eller er det bare til at se godt ud på? Du
> ævlede lidt om noget halvvejs RR engang?

Næh, i første omgang vil jeg bare være poser og lege lidt. Der er ikke ret
mange muligheder for at træne med andre motards i danmark, så jeg har valget
mellem pjat og dødelig alvor på jyllandsringen.
Nu prøver vi lige pjat først.

Jeg vil prøve om jeg kan lave lidt klub-agtigt omkring motards i DK, bare
for at samle vores erfaringer og måske mødes en gang om året eller sådan
noget. Nogen der er interesserede? Jakob?

Rittig

Fra : Jakob D

Dato : 12-08-01 09:51

Rittig skrev:
Jeg vil prøve om jeg kan lave lidt klub-agtigt omkring motards i DK, bare
for at samle vores erfaringer og måske mødes en gang om året eller sådan
noget. Nogen der er interesserede? Jakob?

Ja, for F.....!
Jeg er sq frisk, desuden købte jeg for en 6-7 mdr. siden Supermotard.dk.
En hjemmeside omfattende SM måtte være på sin plads. Jeg er jo stadig af
den overbevisning, at SM bliver stooooort, når først folk har været ude og
trille en tur på sådan en knallert.
Så alle mulige erfaringer fra folk, kunne jo samles på sådan en hjemmeside,
sammen med fede video-clips etc.

Fra : Morten Juel

Dato : 12-08-01 12:14

.. Jeg er jo stadig af
> den overbevisning, at SM bliver stooooort, når først folk har været ude og
> trille en tur på sådan en knallert.
Hallo kammerat, er det ikke bare en offroader med alm vejdæk, og så lidt
lygte gejl ?
eller er det mig der er helt gal på den ?

Mvh
Morten

Fra : Jakob D

Dato : 12-08-01 12:19

Hej Morten
Du er nu ikke helt galt på den, blot er der ikke meget ved at fifle med en
offroader da motoren er for svag til sjov.
Det optimale er ombygning af en crossmaskine eller en enduro-ditto.

Jakob

Morten Juel <mp@mail1.stofanet.dk> skrev i en

Fra : Jakob D

Dato : 12-08-01 13:13

Hov, glemte vist lige at tilføje 17" fælge med lavprofilsdæk 120/60-17 foran
og 150-160/60-17 bagpå. Derudover 320mm forbremseskive(optimalt) samt ganske
hård opsætning af affjedringen........

Vægten på en regulær offroader er også alt for høj til at fun-faktoren for
alvor indtræder.

Mvh jakob

Fra : Claus Rittig

Dato : 12-08-01 18:41

> [...]
> trille en tur på sådan en knallert.
> Så alle mulige erfaringer fra folk, kunne jo samles på sådan en

Det må vi vist lige snakke videre om, når jeg kommer tilbage fra ferie i
starten af september - så får vi hurtigt banket noget sammen!

Rittig

Fra : Peder Eskildsen

Dato : 12-08-01 10:23

On Sat, 11 Aug 2001 19:31:41 +0200, "Claus Rittig"
<ClausRittig@Hotmail.Com> wrote:

>Tjah, den sidste idiot er ikke født endnu... Medmindre det er mig.
stilhed.wav
>Jeg røg helt forbi nedkørslen, og landede
>meget sidelæns helt efter hoppet, og så sagde det ellers KLASK da Claus
>ramte jorden som en sæk kartofler på et betongulv. Av.

Jeg tror jeg på Mortens vegne kan pege og sige "HA ha"
(á la ham knægten i Simpsons)

> [...]
>lige et minut før jeg kunne få vejret, og et par minutter mere før jeg kunne
>tale. Gutterne læssede bilen for mig, og jeg trillede hjem.
Ok. Så pyt da: "Godt at du ikke er kommet mere til"

>Jeg har 3 dage til at lære at gå, eller i det mindste køre, ellers bliver
>ferien i (gulp) bil.
Så ved du godt, at du er tvangsindlagt til at samtale hele vejen -
ikk'?

>Nå, jeg skriver kun det her for at få lidt ynk, for Ann grinede bare og
>sagde at "du er blevet for gammel til det pjat."
Se den nye sig.

--
Peder - m/Mille
"Inside every old person is a young person wondering what happened"

Fra : Claus Rittig

Dato : 12-08-01 18:48

"Peder Eskildsen" <eskildsen@email.dk> skrev i en meddelelse

> Ok. Så pyt da: "Godt at du ikke er kommet mere til"

Ihh, tak da!

> Så ved du godt, at du er tvangsindlagt til at samtale hele vejen -
> ikk'?

DOH! (for nu at blive i terminologien).

Hvof slog du sig ikke da du smed al TupperWare'n nede på ringen? Det ville
da alt andet lige kun være rimeligt, jeg mener - jeg kørte vel kun omkring
60, du kørte ... hvad!? ... Vildt uforsvarligt?
Og jeg skal bare lige skifte styr og nogle småting, så er cyklen så god som
ny igen, mens DU ...

Nå, vi må vel bare ud at øve os noget mere i at vende gummi-siden nedad
til sidst får vi det vel lært.

Rittig

Fra : Peder Eskildsen

Dato : 13-08-01 15:48

On Sun, 12 Aug 2001 19:47:55 +0200, "Claus Rittig"
> [...]

>da alt andet lige kun være rimeligt, jeg mener - jeg kørte vel kun omkring
>60, du kørte ... hvad!? ... Vildt uforsvarligt?
Jeg kørte. Du fløj.
Jeg tror, det gjorde forskellen...
>Og jeg skal bare lige skifte styr og nogle småting, så er cyklen så god som
>ny igen, mens DU ...
Er du klar ove hvad sådan en gearskifter koster?

>Nå, vi må vel bare ud at øve os noget mere i at vende gummi-siden nedad
>til sidst får vi det vel lært.
Det er i hvert fald mere komfortabelt...

Fra : Søren L Hansen

Dato : 13-08-01 08:42

Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in article
> nedkørsel at lande på, så skidt med det. Men så slog intelligensen lige
fra
> et sekund, og jeg hamrede ud over det med aaaaalt for meget fart på.

Det kan jeg bekræfte, det var mig der bjærgede maskinen ind i pit igen, den
var i 5. gear da jeg samlede den op.

>Jeg kom
> hulens højt op i luften, og var ved at skide i bukserne af skræk,

Bagefter gik du rundt som om du gjorde alvor af det

Spøg nok, det er synd for dig. Og også synd at du ikke så den gennembløder
Poul fik da han kørte bag mig gennem de store vandpytter på langsiden. Han
var TOTAL gennemblødt bagefter...

Søren
lindholt@person.dk

Fra : Claus Ø

Dato : 13-08-01 21:39

Hejsa
3 dage til at lære at gå...

resten af livet til at tænke dig lidt om

Claus Ø