/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Observationer fra 1. sals højde.
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 07-08-11 10:43


De er allevegne lige nu, dem med mærkevaretøjet. Adidas og Hummel ser
ud til at være de foretrukne mærker, men lavadelen ser ud til at måtte
nøjes med hvad Føtex har fundet ude i Kina i år. Jaja, Adidas og
Hummel kommer også fra Kina, men det er på den fede måde.

I daglig tale kaldes det alt sammen for campinghabitter.

Er man blevet iført sådan en mundering, så hører der naturligvis også
en camperingswugn med. Og et automobil til at få fremdrift i tingene.
Der er camperingswugnsfolket til gengæld atypiske. Det er fuldstændigt
ligemeget om automobilet er sort.

Jeg bruger en hel del tid på at køre bag sådan nogen arrangementer. I
særdeleshed ude på landevejene md 75 km/t., imens de fuldt og fast
tror at de kører 80 km/t. Fejlvisning.

Nogle gange er det måske meget godt at det ikke går så hurtigt, for
det sker ikke så sjældent at man kan køre længe bagved uden at kunne
få øje på nogen sidespejle på arrangementet.

I den modsatte ende af skalaen er der så nogen der har købt samme sæt
som min kollega, der kører med pavilloner, har på lastbilen. De
er meget lange, og derfor heller ikke helt vibrationsfri, hvorfor det
ikke så sjældent ses at føreren af et sligt arrangement, er iført en
chic modebrille, for at kunne følge lidt med i, hvad der sker derude.

Hvis man så et sted hvor der er to spor i samme retning får overumplet
føreren, og kommer op på siden af ekvipagen, kan man se at der holdes
i rattet med hænderne i position ti minutter i to eller ti minutter
over ti, alt efter om det er om formiddagen eller om eftermiddagen.

I tilgift kan man også konstatere at føreren mildest talt ikke er helt
tryg ved situationen, da knoerne er kridhvide af krampagtigt at holde
fast i rattet. Det er mig ubegribeligt at nogen vælger at feriere på
en måde hvor en stor del af tiden går med at være angst.

Mindreværdskomplexerne plejes som regel ved, at når der skal holdes
pause, så parkerer man konsekvent på "de stores" pladser, og altid på
"de stores" foretrukne steder hvor der er cafeteria eller restaurant,
på trods af at de ikke kunne finde på at bruge så meget som en krone
på den slags. Man har handlet i Netto - har man.

Som betaling for pladslejen overpisser man de sanitære faciliteter
inden man kører.

Det var et udpluk af udsigten fra 1. sal i denne uge. Fortsat god
eftersommer.

--

Venlig hilsen
Folmer

 
 
alexbo (07-08-2011)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 07-08-11 10:51

<folmer@rasmussen.dk> skrev

> Jeg bruger en hel del tid på at køre bag sådan nogen arrangementer. I
> særdeleshed ude på landevejene md 75 km/t., imens de fuldt og fast
> tror at de kører 80 km/t. Fejlvisning.

Det er da 5 km/t mere end hvad både de og du må køre, så mon ikke de har
indregnet fejlvisningen og kører lidt over grænsen.
For det er da ikke sådan at du ikke kender grænsen og tror de kører mindre
end tilladt.

mvh
Alex Christensen


folmer@rasmussen.dk (07-08-2011)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 07-08-11 11:26

On Sun, 7 Aug 2011 11:51:11 +0200, "alexbo" <alexbo@email.dk> wrote:

><folmer@rasmussen.dk> skrev
>
>> Jeg bruger en hel del tid på at køre bag sådan nogen arrangementer. I
>> særdeleshed ude på landevejene md 75 km/t., imens de fuldt og fast
>> tror at de kører 80 km/t. Fejlvisning.
>
>Det er da 5 km/t mere end hvad både de og du må køre, så mon ikke de har
>indregnet fejlvisningen og kører lidt over grænsen.
>For det er da ikke sådan at du ikke kender grænsen og tror de kører mindre
>end tilladt.

>--

Nu havde jeg igen glemt dig Alex.

Jeg tilbringer meget tid i Sverige, hvor de har disse 2-1 veje, hvor
der er skiftevise muligheder for overhaling, og der må både lastbiler
og camperingswugne køre 80 km/t.

Så fik vi også pulet en flue i dag.

Men jeg har fejl som alle andre, så du sidder der ikke forgæves, Alex.


--

Venlig hilsen
Folmer

Bjørn J. (07-08-2011)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 07-08-11 18:38


<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse
news:2rps37l9vpv3a7mnem7chm1e4ad02mecqu@4ax.com...

KLIP

>
> Jeg tilbringer meget tid i Sverige, hvor de har disse 2-1 veje, hvor
> der er skiftevise muligheder for overhaling, og der må både lastbiler
> og camperingswugne køre 80 km/t.

En skam du ikke kører på de tyske motorveje.

Jeg ville med stor fornøjelse køre omkring dig med 100 km/t indtil flere
gange med mit godkendte campingvognvogntog med sort trækker..)

mvh/Bjørn J.



folmer@rasmussen.dk (07-08-2011)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 07-08-11 19:59

On Sun, 7 Aug 2011 19:38:09 +0200, "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk>
wrote:

>
><folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse
>news:2rps37l9vpv3a7mnem7chm1e4ad02mecqu@4ax.com...
>
>KLIP
>
>>
>> Jeg tilbringer meget tid i Sverige, hvor de har disse 2-1 veje, hvor
>> der er skiftevise muligheder for overhaling, og der må både lastbiler
>> og camperingswugne køre 80 km/t.
>
>En skam du ikke kører på de tyske motorveje.
>
>Jeg ville med stor fornøjelse køre omkring dig med 100 km/t indtil flere
>gange med mit godkendte campingvognvogntog med sort trækker..)

>--

Jamen på den måde undgår vi to da at komme til at genere hinanden.


--

Venlig hilsen
Folmer

Henrik B. (07-08-2011)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 07-08-11 20:18

> skrev i meddelelsen news:i1ot37tjj00757nful2mlqpjvelnal5op4@4ax.com...
>
>> En skam du ikke kører på de tyske motorveje.
>>
>> Jeg ville med stor fornøjelse køre omkring dig med 100 km/t indtil flere
>> gange med mit godkendte campingvognvogntog med sort trækker..)
>
> Jamen på den måde undgår vi to da at komme til at genere hinanden.
>

Det jeg kender til Bjørn, så KAN du slet ikke genere ham.... ;-p

--
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/


Per Beer Hansen (07-08-2011)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 07-08-11 11:12

>skrev i meddelelsen news:bmls37td9rud14jdlbdk1vlpkvfhm18kq3@4ax.com...
>
>De er allevegne lige nu, dem med mærkevaretøjet. Adidas og Hummel ser
>ud til at være de foretrukne mærker, men lavadelen ser ud til at måtte
>nøjes med hvad Føtex har fundet ude i Kina i år. Jaja, Adidas og
>Hummel kommer også fra Kina, men det er på den fede måde.
>
>I daglig tale kaldes det alt sammen for campinghabitter.
>
>Er man blevet iført sådan en mundering, så hører der naturligvis også
>en camperingswugn med. Og et automobil til at få fremdrift i tingene.
>Der er camperingswugnsfolket til gengæld atypiske. Det er fuldstændigt
>ligemeget om automobilet er sort.
>
>Jeg bruger en hel del tid på at køre bag sådan nogen arrangementer. I
>særdeleshed ude på landevejene md 75 km/t., imens de fuldt og fast
>tror at de kører 80 km/t. Fejlvisning.
>
>Nogle gange er det måske meget godt at det ikke går så hurtigt, for
>det sker ikke så sjældent at man kan køre længe bagved uden at kunne
>få øje på nogen sidespejle på arrangementet.

Sidespejle?
Jeg plejer kun at se fremadrettet.
Alternativt trækker vi gardinerne fra i begge ender af campingvognen, så kan
man sagtens følge med i hvad der er bagved.

>
>I den modsatte ende af skalaen er der så nogen der har købt samme sæt
>som min kollega, der kører med pavilloner, har på lastbilen. De
>er meget lange, og derfor heller ikke helt vibrationsfri, hvorfor det
>ikke så sjældent ses at føreren af et sligt arrangement, er iført en
>chic modebrille, for at kunne følge lidt med i, hvad der sker derude.
>
>Hvis man så et sted hvor der er to spor i samme retning får overumplet
>føreren, og kommer op på siden af ekvipagen, kan man se at der holdes
>i rattet med hænderne i position ti minutter i to eller ti minutter
>over ti, alt efter om det er om formiddagen eller om eftermiddagen.
>
>I tilgift kan man også konstatere at føreren mildest talt ikke er helt
>tryg ved situationen, da knoerne er kridhvide af krampagtigt at holde
>fast i rattet. Det er mig ubegribeligt at nogen vælger at feriere på
>en måde hvor en stor del af tiden går med at være angst.

Jeg synes nok det var dig, jeg så overhale, men du glemte at rette fingrene
ud da du vinkede til mig
Jeg sætter nemlig altid hastigheden på 69 km/t, da jeg jo ikke vil ligge og
sinke lastvognene.

>
>Det var et udpluk af udsigten fra 1. sal i denne uge. Fortsat god
>eftersommer.

Tak og i lige måde, nu hvor arbejdetefterferien er rykket faretruende tæt
på.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Noget for pladesmeden:
http://www.youtube.com/results?search_query=perbeer+crash&search_type=&aq=f


folmer@rasmussen.dk (07-08-2011)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 07-08-11 11:55

On Sun, 7 Aug 2011 12:12:09 +0200, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote:

>>skrev i meddelelsen news:bmls37td9rud14jdlbdk1vlpkvfhm18kq3@4ax.com...
>>
>>De er allevegne lige nu, dem med mærkevaretøjet. Adidas og Hummel ser
>>ud til at være de foretrukne mærker, men lavadelen ser ud til at måtte
>>nøjes med hvad Føtex har fundet ude i Kina i år. Jaja, Adidas og
>>Hummel kommer også fra Kina, men det er på den fede måde.
>>
>>I daglig tale kaldes det alt sammen for campinghabitter.
>>
>>Er man blevet iført sådan en mundering, så hører der naturligvis også
>>en camperingswugn med. Og et automobil til at få fremdrift i tingene.
>>Der er camperingswugnsfolket til gengæld atypiske. Det er fuldstændigt
>>ligemeget om automobilet er sort.
>>
>>Jeg bruger en hel del tid på at køre bag sådan nogen arrangementer. I
>>særdeleshed ude på landevejene md 75 km/t., imens de fuldt og fast
>>tror at de kører 80 km/t. Fejlvisning.
>>
>>Nogle gange er det måske meget godt at det ikke går så hurtigt, for
>>det sker ikke så sjældent at man kan køre længe bagved uden at kunne
>>få øje på nogen sidespejle på arrangementet.
>
>Sidespejle?
>Jeg plejer kun at se fremadrettet.
>Alternativt trækker vi gardinerne fra i begge ender af campingvognen, så kan
>man sagtens følge med i hvad der er bagved.

>--

Nej, det kan du ikke, fordi du bliver hypnotiseret af loftslampen der
i bedste campiststil har en skærm med lange frynser. den dingler
nemlig faretruende frem og tilbage hele tiden.

>--

>>I den modsatte ende af skalaen er der så nogen der har købt samme sæt
>>som min kollega, der kører med pavilloner, har på lastbilen. De
>>er meget lange, og derfor heller ikke helt vibrationsfri, hvorfor det
>>ikke så sjældent ses at føreren af et sligt arrangement, er iført en
>>chic modebrille, for at kunne følge lidt med i, hvad der sker derude.
>>
>>Hvis man så et sted hvor der er to spor i samme retning får overumplet
>>føreren, og kommer op på siden af ekvipagen, kan man se at der holdes
>>i rattet med hænderne i position ti minutter i to eller ti minutter
>>over ti, alt efter om det er om formiddagen eller om eftermiddagen.
>>
>>I tilgift kan man også konstatere at føreren mildest talt ikke er helt
>>tryg ved situationen, da knoerne er kridhvide af krampagtigt at holde
>>fast i rattet. Det er mig ubegribeligt at nogen vælger at feriere på
>>en måde hvor en stor del af tiden går med at være angst.
>
>Jeg synes nok det var dig, jeg så overhale, men du glemte at rette fingrene
>ud da du vinkede til mig

>--

Gigt du, gigt! De fingre er slidt op.

>--

>Jeg sætter nemlig altid hastigheden på 69 km/t, da jeg jo ikke vil ligge og
>sinke lastvognene.

>--

Du er min yndlings..........., så kan man let og hurtigt overhale dig,
med den forskel i tempoet.

Desuden er du fuld af løgn, for din nye japanske limousine går slet
ikke godt ved den hastighed med camperingswugnen på krogen.

>--

>>Det var et udpluk af udsigten fra 1. sal i denne uge. Fortsat god
>>eftersommer.
>
>Tak og i lige måde, nu hvor arbejdetefterferien er rykket faretruende tæt
>på.

>--

Så hænger du da ikke på gadehjørnerne og ryger hash så længe.

--

Venlig hilsen
Folmer

Per Beer Hansen (07-08-2011)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 07-08-11 19:20

>skrev i meddelelsen news:9crs37tdfohdm6k1865puescipai712eai@4ax.com...
>
>Nej, det kan du ikke, fordi du bliver hypnotiseret af loftslampen der
>i bedste campiststil har en skærm med lange frynser. den dingler
>nemlig faretruende frem og tilbage hele tiden.

Frynser?
Hva' fa'en er der nu i vejen med klunker?


>>
>>Jeg synes nok det var dig, jeg så overhale, men du glemte at rette
>>fingrene
>>ud da du vinkede til mig
>
>
>Gigt du, gigt! De fingre er slidt op.

Mest den i midten, eller hvad (med alle de km du efterhånden har rullet
)

>>Jeg sætter nemlig altid hastigheden på 69 km/t, da jeg jo ikke vil ligge
>>og
>>sinke lastvognene.
>
>Du er min yndlings..........., så kan man let og hurtigt overhale dig,
>med den forskel i tempoet.

Jeps, jeg er meget betænksom.

>Desuden er du fuld af løgn, for din nye japanske limousine går slet
>ikke godt ved den hastighed med camperingswugnen på krogen.

Den går godt ved ALLE hastigheder, husk på at det er en Toyota (112% iorden)

>>Tak og i lige måde, nu hvor arbejdetefterferien er rykket faretruende tæt
>>på.
>
>så hænger du da ikke på gadehjørnerne og ryger hash så længe.

Næh, så må jeg nøjes med at ryge det i bilen

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Noget for pladesmeden:
http://www.youtube.com/results?search_query=perbeer+crash&search_type=&aq=f


Andersen [3650] (07-08-2011)
Kommentar
Fra : Andersen [3650]


Dato : 07-08-11 16:48

Den 07-08-2011 11:43, folmer@rasmussen.dk skrev:
>
> De er allevegne lige nu, dem med mærkevaretøjet. Adidas og Hummel ser
> ud til at være de foretrukne mærker, men lavadelen ser ud til at måtte
> nøjes med hvad Føtex har fundet ude i Kina i år. Jaja, Adidas og
> Hummel kommer også fra Kina, men det er på den fede måde.
>
> I daglig tale kaldes det alt sammen for campinghabitter.
>
> Er man blevet iført sådan en mundering, så hører der naturligvis også
> en camperingswugn med. Og et automobil til at få fremdrift i tingene.
> Der er camperingswugnsfolket til gengæld atypiske. Det er fuldstændigt
> ligemeget om automobilet er sort.
>
> Jeg bruger en hel del tid på at køre bag sådan nogen arrangementer. I
> særdeleshed ude på landevejene md 75 km/t., imens de fuldt og fast
> tror at de kører 80 km/t. Fejlvisning.
>
> Nogle gange er det måske meget godt at det ikke går så hurtigt, for
> det sker ikke så sjældent at man kan køre længe bagved uden at kunne
> få øje på nogen sidespejle på arrangementet.
>
> I den modsatte ende af skalaen er der så nogen der har købt samme sæt
> som min kollega, der kører med pavilloner, har på lastbilen. De
> er meget lange, og derfor heller ikke helt vibrationsfri, hvorfor det
> ikke så sjældent ses at føreren af et sligt arrangement, er iført en
> chic modebrille, for at kunne følge lidt med i, hvad der sker derude.
>
> Hvis man så et sted hvor der er to spor i samme retning får overumplet
> føreren, og kommer op på siden af ekvipagen, kan man se at der holdes
> i rattet med hænderne i position ti minutter i to eller ti minutter
> over ti, alt efter om det er om formiddagen eller om eftermiddagen.
>
> I tilgift kan man også konstatere at føreren mildest talt ikke er helt
> tryg ved situationen, da knoerne er kridhvide af krampagtigt at holde
> fast i rattet. Det er mig ubegribeligt at nogen vælger at feriere på
> en måde hvor en stor del af tiden går med at være angst.
>
> Mindreværdskomplexerne plejes som regel ved, at når der skal holdes
> pause, så parkerer man konsekvent på "de stores" pladser, og altid på
> "de stores" foretrukne steder hvor der er cafeteria eller restaurant,
> på trods af at de ikke kunne finde på at bruge så meget som en krone
> på den slags. Man har handlet i Netto - har man.
>
> Som betaling for pladslejen overpisser man de sanitære faciliteter
> inden man kører.
>
> Det var et udpluk af udsigten fra 1. sal i denne uge. Fortsat god
> eftersommer.
>

Fra stueplan kan det så meddeles at det forreste arrangement af lys
ikke er justeret ned. Man har overfyldt sneglehuset med alskens slags
møbler/telte/tøj således at der er for stort tryk på kuglen.
På en tur til Århus og retur til Ølstykke vi tog for 1 uge siden,
vil jeg mene at ca 70-80 % havde lyskegler der lyste opad, i stedet for
ned på vejen. Men igen, hvad betyder det når det alligevel er højlys
dag. Troede ikke der kom så mange nye campister til hvert år ;oP
For det kan jo ikke være erfarne campister der laver sådan en "bøf".

Ukendt (07-08-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-08-11 17:46

Jeg vil da mene de fleste vogntog blandt civile er nogle "flotte træk".
Misundelse blandt de kørende arbejdere kan anes med lidt omhu Holder
selv 3 ugers ferie fra fredag d. 12. august og vejret tegner lovende. På
tirsdag skal automobilet til service og ha frisk Selenia olie + filter, nyt
gearkasseolie, viskere, et par pærer + det løse, incl. fixning af
håndbremselyset, så det blir dejly.




<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse
news:bmls37td9rud14jdlbdk1vlpkvfhm18kq3@4ax.com...
>
> De er allevegne lige nu, dem med mærkevaretøjet. Adidas og Hummel ser
> ud til at være de foretrukne mærker, men lavadelen ser ud til at måtte
> nøjes med hvad Føtex har fundet ude i Kina i år. Jaja, Adidas og
> Hummel kommer også fra Kina, men det er på den fede måde.
>
> I daglig tale kaldes det alt sammen for campinghabitter.
>
> Er man blevet iført sådan en mundering, så hører der naturligvis også
> en camperingswugn med. Og et automobil til at få fremdrift i tingene.
> Der er camperingswugnsfolket til gengæld atypiske. Det er fuldstændigt
> ligemeget om automobilet er sort.
>
> Jeg bruger en hel del tid på at køre bag sådan nogen arrangementer. I
> særdeleshed ude på landevejene md 75 km/t., imens de fuldt og fast
> tror at de kører 80 km/t. Fejlvisning.
>
> Nogle gange er det måske meget godt at det ikke går så hurtigt, for
> det sker ikke så sjældent at man kan køre længe bagved uden at kunne
> få øje på nogen sidespejle på arrangementet.
>
> I den modsatte ende af skalaen er der så nogen der har købt samme sæt
> som min kollega, der kører med pavilloner, har på lastbilen. De
> er meget lange, og derfor heller ikke helt vibrationsfri, hvorfor det
> ikke så sjældent ses at føreren af et sligt arrangement, er iført en
> chic modebrille, for at kunne følge lidt med i, hvad der sker derude.
>
> Hvis man så et sted hvor der er to spor i samme retning får overumplet
> føreren, og kommer op på siden af ekvipagen, kan man se at der holdes
> i rattet med hænderne i position ti minutter i to eller ti minutter
> over ti, alt efter om det er om formiddagen eller om eftermiddagen.
>
> I tilgift kan man også konstatere at føreren mildest talt ikke er helt
> tryg ved situationen, da knoerne er kridhvide af krampagtigt at holde
> fast i rattet. Det er mig ubegribeligt at nogen vælger at feriere på
> en måde hvor en stor del af tiden går med at være angst.
>
> Mindreværdskomplexerne plejes som regel ved, at når der skal holdes
> pause, så parkerer man konsekvent på "de stores" pladser, og altid på
> "de stores" foretrukne steder hvor der er cafeteria eller restaurant,
> på trods af at de ikke kunne finde på at bruge så meget som en krone
> på den slags. Man har handlet i Netto - har man.
>
> Som betaling for pladslejen overpisser man de sanitære faciliteter
> inden man kører.
>
> Det var et udpluk af udsigten fra 1. sal i denne uge. Fortsat god
> eftersommer.
>
> --
>
> Venlig hilsen
> Folmer



Henning Keseler (07-08-2011)
Kommentar
Fra : Henning Keseler


Dato : 07-08-11 20:19


Klip,
>
> Mindreværdskomplexerne plejes som regel ved, at når der skal holdes
> pause, så parkerer man konsekvent på "de stores" pladser, og altid på
> "de stores" foretrukne steder hvor der er cafeteria eller restaurant,
> på trods af at de ikke kunne finde på at bruge så meget som en krone
> på den slags. Man har handlet i Netto - har man.

På nogle rast er samme område opmærket til både lastvogne og pers.biler med
hænger, andre er opdelt ved hjælp af skiltning, hvilket overhovedet ikke
respekteres af hverken den ene eller den anden type køretøjer, nogle tyske
pladser har efterhånden en pers.bil + anhænger-afdeling der er blokeret af
en bom i vel en 3 meters højde, og de er populære blandt campister.

>
> Som betaling for pladslejen overpisser man de sanitære faciliteter
> inden man kører.
>
Vi plejer så vidt muligt at undgå "de stores" plads, især i en
tørvejrsperiode, for føj hvor der dog stinker af pis der. Jeg har lagt mærke
til at mange førere af de "store køretøjer" er meget omhyggelige med ikke at
få træskoene med ind i kabinen, og det kan da heller ikke undre, når man
ikke gider gå længere væk end til forhjulet for at pisse, og det selvom man
er tvunget til at holde en hel week-end på samme plads. Så hvis du med
sanitære faciliteter mener fliserne der hvor forvognen står, tror jeg altså
det i de fleste tilælde er storvognsføreren selv der er synderen, jeg har
ihvertfald ikke oplevet den samme stank af pis på de pladser hvor
lastvognene ikke kan komme ind.
--
Henning


folmer@rasmussen.dk (04-09-2011)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 04-09-11 09:51

On Sun, 7 Aug 2011 21:19:25 +0200, "Henning Keseler"
<hekefjerndette@mail.dk> wrote:

>
>Klip,
>>
>> Mindreværdskomplexerne plejes som regel ved, at når der skal holdes
>> pause, så parkerer man konsekvent på "de stores" pladser, og altid på
>> "de stores" foretrukne steder hvor der er cafeteria eller restaurant,
>> på trods af at de ikke kunne finde på at bruge så meget som en krone
>> på den slags. Man har handlet i Netto - har man.
>
>På nogle rast er samme område opmærket til både lastvogne og pers.biler med
>hænger, andre er opdelt ved hjælp af skiltning, hvilket overhovedet ikke
>respekteres af hverken den ene eller den anden type køretøjer, nogle tyske
>pladser har efterhånden en pers.bil + anhænger-afdeling der er blokeret af
>en bom i vel en 3 meters højde, og de er populære blandt campister.

>--

Og kommer du helt ned til Sydeuropa, har de etableret de selvsamme
bomme for at slippe for at bobiler og camperingswugne ødelægger
strandarealer og andet. Det er alle vi andre så glade for.

>--

>> Som betaling for pladslejen overpisser man de sanitære faciliteter
>> inden man kører.
>>
>Vi plejer så vidt muligt at undgå "de stores" plads, især i en
>tørvejrsperiode, for føj hvor der dog stinker af pis der. Jeg har lagt mærke
>til at mange førere af de "store køretøjer" er meget omhyggelige med ikke at
>få træskoene med ind i kabinen, og det kan da heller ikke undre, når man
>ikke gider gå længere væk end til forhjulet for at pisse, og det selvom man
>er tvunget til at holde en hel week-end på samme plads. Så hvis du med
>sanitære faciliteter mener fliserne der hvor forvognen står, tror jeg altså
>det i de fleste tilælde er storvognsføreren selv der er synderen, jeg har
>ihvertfald ikke oplevet den samme stank af pis på de pladser hvor
>lastvognene ikke kan komme ind.

>--

Den selvsamme oplevelse har jeg haft mange gange. Og jeg har gjort
indgående observationer på området.

Det forekommer ikke så sjældent at campister er ude med den
hjemmestrikkede pudelkøter, for at den kan få pisset af, inden næste
altopslidende lange stræk skal køres.

Det sker ikke så sjældent at de kondiklædte i mangel på træer på
parkeringspladserne opmuntrer køterne til at anvende et eller flere af
mine hjul som substitut for den manglende bevoksning.

Den slags svineri vil vi naturligvis gerne undgå at få med ind i
kabinen, som også udgør vores soveværelse.

--

Venlig hilsen
Folmer

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408921
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste