Med eller uden lyd???
Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 02-08-11 17:52

Når nu jeg vil ned i nærmeste Fona / Elgiganten og afprøve min
MacBookPro på et 55" Samsung tv.

Skal jeg så bruge andet et et DVI til HDMI-kabel? Og kommer lyden med eller???

Det er en MCP fra 2007.

H.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-08-11 17:59

<Henrik> wrote:

> Når nu jeg vil ned i nærmeste Fona / Elgiganten og afprøve min
> MacBookPro på et 55" Samsung tv.
>
> Skal jeg så bruge andet et et DVI til HDMI-kabel? Og kommer lyden med eller???

ingen lyd med i DVI ... det er første de 1-2 modeller med MiniDisplay
Port hvor der er lyd med ... med den rigtige adapter

/thomas

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 02-08-11 19:10

> det er første de 1-2 modeller med MiniDisplay
> Port hvor der er lyd med

Men endda ikke de første maskiner med displayport førte lyd med ud. Der
må være en liste hos support.apple.com

--
Mvh Martin

www.facebook.com/martin.bredthauer

Fra : Ukendt

Dato : 02-08-11 18:06

Hej,

> Skal jeg så bruge andet et et DVI til HDMI-kabel? Og kommer lyden med
> eller???

Lige for at uddybe Thomas' svar:

Hvis du gerne vil, så kan du få lyden med over ved at bruge et særligt
kabel som kombinerer input fra DVI og den optiske lyd-udgang på din MBP
til HDMI-stikket på dit TV.

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 02-08-11 20:38

On 2011-08-02 17:06:29 +0000, Jens Kristian Søgaard said:

> [...]
>
> Hvis du gerne vil, så kan du få lyden med over ved at bruge et særligt
> kabel som kombinerer input fra DVI og den optiske lyd-udgang på din MBP

Kan det være et kabel som dette:
http://www.av-cables.dk/billede_kabler/dvi_kabel/dvi_til_hdmi_kabel/high_grade_dvi_hdmi_kabel_med_lyd_5_m_4708_da.html

H?

Fra : Ukendt

Dato : 02-08-11 20:44

Hej,

> Kan det være et kabel som dette:
> http://www.av-cables.dk/billede_kabler/dvi_kabel/dvi_til_hdmi_kabel/high_grade_dvi_hdmi_kabel_med_lyd_5_m_4708_da.html

Det kan det i princippet godt, hvis dit fjernsyn understøtter lydindgang
til HDMI'en via et jackstik - men det er ikke det "smarteste" kabel.

Der findes kabler, hvor du har DVI + optisk lyd i den ene ende (til
MacBook Pro) og HDMI (inkl. lyd) i den anden ende (til tv'et). Det giver
bedre lyd samtidigt med at du kun skal sætte eet stik i fjernsynet.

Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 03-08-11 19:24

On 2011-08-02 19:43:55 +0000, Jens Kristian Søgaard said:

> [...]
> MacBook Pro) og HDMI (inkl. lyd) i den anden ende (til tv'et). Det
> giver bedre lyd samtidigt med at du kun skal sætte eet stik i

Ok, et eksempel på sådan et kabel?

Et link?

H.

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-11 19:36

Hej,

> Ok, et eksempel på sådan et kabel?
> Et link?

Det er lidt nemmere, hvis du siger præcist, hvad det er for et TV, du
har. Så kan man se, hvad det er for nogle inputs du har på tv'et, og
hvad de kan "forstå" af signaler.

Som eksempel på hvad jeg mente kan du se den her:

http://www.amazon.com/Audio-SPDIF-Toslink-Converter-Adapter/dp/B0015YYOQQ

Koster ca. 215 kr. ved Amazon - jeg har ikke undersøgt, hvad der er af
danske forhandlere. Det er en konverter så du kan genbruge dine
eksisterende kable.