Lidt om SSD, Momentus XT, og en gammel MBP~
Fra : Flemming Rubini

Dato : 01-08-11 16:42

Sammenligning af harddiske med den utroligt nye spændende Momentus XT.

Titlen på youtube-videoen: "Seagate Momentus XT Hybrid Drive Speed Test
(NCIX TechTips #73)

<http://www.youtube.com/watch?v=zuWdruZev8I>

Og her en video med SSD i en MBP4.1

SSD Mac Pro Application Launching

<http://www.youtube.com/watch?v=NeKH-KsOKg4>

--
Flemming

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-08-11 16:46

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Sammenligning af harddiske med den utroligt nye spændende Momentus XT.
>
> Titlen på youtube-videoen: "Seagate Momentus XT Hybrid Drive Speed Test
> [...]

Jep, jeg har skiftet til en "rigtig" SSD i min MacBook Pro i7 ... selvom
jeg skal "nøjes" med 120GB så er hastigheden i det dagelige fabelagtig.

Fra grå skærm til den er bootet 100% tager nok 7-8 sekunder.

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 01-08-11 16:55

> Jep, jeg har skiftet til en "rigtig" SSD i min MacBook Pro i7 ... selvom
> jeg skal "nøjes" med 120GB så er hastigheden i det dagelige fabelagtig.
>
> Fra grå skærm til den er bootet 100% tager nok 7-8 sekunder.

Av av av. Jeg glæder mig til 24 sekunder, men for pokker, det kunne jeg
godt tænke: 8 sekunder. Det er mig næsten ubegribeligt.

--
Flemming

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 01-08-11 21:29

> Fra grå skærm til den er bootet 100% tager nok 7-8 sekunder.

Overvejer også SSD, men bl.a. må jeg konstatere at jeg næsten aldrig
booter. Der kan jo gå en måned eller mere hvor min Macbook pro slet ikke
er nede at vende.

--
Mvh Martin

www.facebook.com/martin.bredthauer

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-08-11 21:34

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> Overvejer også SSD, men bl.a. må jeg konstatere at jeg næsten aldrig
> booter. Der kan jo gå en måned eller mere hvor min Macbook pro slet ikke
> er nede at vende.

nå det er nu bare et eksempel på noget folk kan forholde sig til .. åbne
og lukke programmer, åbne filer, generelt arbejde med maskinen er også
syndsyngt hurtigt i forhold til før ...

/thomas

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 01-08-11 22:02

> nå det er nu bare et eksempel på noget folk kan forholde sig til .. åbne
> og lukke programmer, åbne filer, generelt arbejde med maskinen er også
> syndsyngt hurtigt i forhold til før ...

og derfor har jeg heller ikke helt droppet tanken.

Men en clean install af Lion virkede nu også ret opkvikkende. Kan det
være ren placebo? (jf. anden tråd.)

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-08-11 22:06

> og derfor har jeg heller ikke helt droppet tanken.
>
> Men en clean install af Lion virkede nu også ret opkvikkende. Kan det
> være ren placebo? (jf. anden tråd.)

En frisk installation ryder jo op i alt det snask der efterhånden samler
sig ... så det er da den "billige" løsning i første omgang :)

/thomas