Alex spørger om live-slager
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-06-11 13:36

Jeg kan ikke lige finde den tråd hvor Alex spørger efter slagermusik som
synges live.

Jeg fandt noget her, som synges live. Og det er meget fin kvalitetsmusik,
endda med en af Østrigs populæreste sangere, nemlig Andy Borg. Her er tre
eksempler

http://www.youtube.com/watch?v=eCLOeqNqK0I&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=J83HlJIQYbk

http://www.youtube.com/watch?v=9ncBqvHGHgM&feature=related

Kan du lide musikken? - rigtig live musik

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 12-06-11 13:48

meddelelse news:4df4b2af$0$56785$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Kan du lide musikken? - rigtig live musik
>

> Hilsen Åge

Aaaargh mine stakkels ører og billederne er sgu også grimme...en
permanentkrøllet selvfed halvfed gammel udbrændt nar...som så mange andre af
de der schlager forstyrrede
Og oompha trutteriet er stort ens på alle numre.

Fra : Hauge

Dato : 12-06-11 17:15

Den 12-06-2011 14:48, Allan Krautwald skrev:
> Aaaargh mine stakkels ører og billederne er sgu også grimme...en
> permanentkrøllet selvfed halvfed gammel udbrændt nar...som så mange andre af
> de der schlager forstyrrede

Hmm, det er jo faktisk beskrivelsen af en del radiofolk.

Mvh Hauge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 12-06-11 17:32

> Hmm, det er jo faktisk beskrivelsen af en del radiofolk.
>
> Mvh Hauge

Ved du noget jeg ikke ved. Man kan sgu da ikke i radioen se om de er
permanentkrøllede og halvfede

Fra : Hauge

Dato : 12-06-11 17:39

Den 12-06-2011 18:31, Allan Krautwald skrev:
> Ved du noget jeg ikke ved.

Det er svært at sige, men jeg tror det.

> Man kan sgu da ikke i radioen se om de er
> permanentkrøllede og halvfede

Næeh, men mange af disse selvfede personager, gør sig også i de
billedlige medier, så der kan man se dem.

Mvh Hauge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-06-11 18:50

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen

> Det er svært at sige, men jeg tror det.

> Næeh, men mange af disse selvfede personager, gør sig også i de billedlige
> medier, så der kan man se dem.
>
> Mvh Hauge

Ugeblads-salget styrtdykker.

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 12-06-11 19:26

> Næeh, men mange af disse selvfede personager, gør sig også i de billedlige
> medier, så der kan man se dem.
>
> Mvh Hauge

ja det kan være en belastende oplevelse

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-06-11 20:14

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i en meddelelse

> ja det kan være en belastende oplevelse

Det er en rystende oplavelse. Det kan da ikke undre nogen
at ugeblads-salget styrtdykker sådan i disse år.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-06-11 18:49

> Ved du noget jeg ikke ved. Man kan sgu da ikke i radioen se om de er
> permanentkrøllede og halvfede

Men man kan hvert fald høre det.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-06-11 18:49

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen

> Hmm, det er jo faktisk beskrivelsen af en del radiofolk.
>
> Mvh Hauge

gnæk gnæk

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 12-06-11 17:09

On 12-06-2011 14:35, Åge Halldorsson wrote:

> Jeg fandt noget her, som synges live. Og det er meget fin
> kvalitetsmusik, endda med en af Østrigs populæreste sangere, nemlig Andy
> Borg. Her er tre eksempler

Andy Borg er ansat som TV-vært ligesom Silbereisen.
De har det formentlig anført i deres ansættelsespapirer, at de også skal
"synge" et par sange i hvert show.
Det kan meget være være en 10-15 minutter i hver udsendelse, som
Tv-selskaberne på den måde "får gratis".
Det er rent TV-fyld, ligesom når Jørn Hjorting "optrådte".

Bortset fra dit første link, som usædvanligt nok er næsten nyt, så er
det gammelt genbrug.
Det andet nummer er fra før WW2, og man kan da også se målgruppen 60+,
allerførst i videoen.
Det tredie er fra 1964, også her kan man få glimt af målgruppen sidst i
videoen: 60+.

Henning

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-06-11 19:15

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Bortset fra dit første link, som usædvanligt nok er næsten nyt, så er det
> gammelt genbrug.

Ja god musik holder. Og forøvrigt er jeg da ligeglad

> Det andet nummer er fra før WW2, og man kan da også se målgruppen 60+,
> allerførst i videoen.

Hold da ferie. Så er de folk 120-130 år idag. hehe. Nej det er også fra
2010. Og der er også masser af yngre tilskuere i videoen. det er en blanding

> Det tredie er fra 1964, også her kan man få glimt af målgruppen sidst i
> videoen: 60+.

Også her er der masser af yngre i videoen. Det er også en blanding.
Jamen er denne her målgruppe mere passende?. Det er pensionister som er
lidt yngre: www.youtube.com/watch?v=G5d3t5HMZcs&feature=related

Når det er slager, er det svært at undgå de mange pensionister. Det er svært
at finge nogle der yngre end her. de er meget gamle alle sammen.
Her ser vi en del publikummer, som også er meget meget gamle. Her er der
tale om folkepensionister mellem 7 og 10 år. Der er også en del
efterlønsmodtagere på mellem 10 og 12 år.
http://www.youtube.com/watch?v=WFXshzp4__A&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=q20fX5K1gMs&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=nhW62EU_PyA
http://www.youtube.com/watch?v=8YDCnfeo5sg

Hilsen Åge

Fra : John

Dato : 12-06-11 19:44

> [...]
> allerførst i videoen.
> Det tredie er fra 1964, også her kan man få glimt af målgruppen sidst i

Ja, til en vis grad er publikum i især Musikantenstadl lidt oppe i årene!
Men der er altså også altid børn og yngre mennesker med!

Men den generelle betragtning som hersker her i gruppen, med at unge
mennesker IKKE hører schlager er helt forkert. Det er nok ikke den
tradionelle form for schlager, men det man kalder party-schlager. Sådanne
numre hører unge mennesker en del af, når der skal være fest!

Ungdomskanalen RTL II har lavet showet "Die Neue Hitparade", og blev sendt i
går lørdag for første gang i år. Det var næsten udelukkende schlager, og
publikum var forholdsvis unge! For første gang havde de lavet en Top 30,
baseret på salgstal. Nr. 1 blev Andrea Berg, med sit album Schwerelos. Ikke
alle 30 var med i showet, men Andrea var med. Den er desværre ikke på
YouTube, men her er hun for nylig i Musikantenstadl:
http://www.youtube.com/watch?v=_YaDSbJuDCc. Et medley, også fra
Musikantenstadl: http://www.youtube.com/watch?v=nObpab93CT8. Først sammen
med Andy Borg. Bemærk at hun har smidt skoene for at ikke at være så høj i
forhold til Andy . Selve medley'et kommer ved 1:55.

Her er Michelle og Matthias Reim fra showet i går:
http://www.youtube.com/watch?v=jro7GZC-sV4. Publikum er her mest unge
mennesker!

John

Fra : Henning Jensen

Dato : 12-06-11 19:55

On 12-06-2011 20:44, John wrote:

> Her er Michelle og Matthias Reim fra showet i går:
> http://www.youtube.com/watch?v=jro7GZC-sV4. Publikum er her mest unge
> mennesker!

Ja fint, det var det nummer jeg nævnte i min anden tråd, godt husket.

Henning.

Fra : John

Dato : 12-06-11 20:18

> Ja fint, det var det nummer jeg nævnte i min anden tråd, godt husket.

Ja, det kunne jeg jo huske. Den har været spillet meget i tysk radio, men
det var første gang man kunne se dem sammen i TV. De har dog optrådt sammen
med den live i "Schlagerstarparade" her i 2011.

John

Fra : Henning Jensen

Dato : 12-06-11 20:50

On 12-06-2011 21:17, John wrote:

> Ja, det kunne jeg jo huske. Den har været spillet meget i tysk radio,
> men det var første gang man kunne se dem sammen i TV. De har dog optrådt
> sammen med den live i "Schlagerstarparade" her i 2011.

Jeg den ligger blandt de øverste på de tyske hitlister lige nu.

Nu var min tanke med at kaste mig ind i slager-debatten ikke, om numre
måtte være vist i TV eller ej, men snare et generelt håb om, at gøre
indtrykket af tyske slagere mere varieret og alsidig, og dermed
spændende at debattere. Det er da ærgerligt og trivielt at Åge konstant
skraber munden, og fanger de samme dårlige eksempler.

Når man klikker på nogle af Åges underlødige links, så møder man også
gode tyske sangere, ganske almindelige slager-sangere. Et par eksempler
kan være Ingrid Peters og også Mary Roos, hvor der som minimum er tænkt
lidt på sangen, og også arrangementet, så det ikke kun er den samme
enerverende tomgang.
Her er et nummer hvor Mary Roos, synger sammen med Ina Müller. Ina
Müller rækker nok ud over Åges forestillingsverden, men Mary Roos er en
ganske almindelig slagersangerinde, som trods det, er i klasse over Åges
sædvanlige links. Find selv nogle gode slagernumre med Mary Roos på
Tuben, der er mange.
Ina Müller og Mary Roos med "Einem traurigen Lied":
http://www.youtube.com/watch?v=pkhXHeArTn8&feature=related

Henning

Fra : John

Dato : 12-06-11 21:09

> [...]
> der er mange.
> Ina Müller og Mary Roos med "Einem traurigen Lied":

Ingrid Peters har da lavet et par gode numre. Bl.a. denne fra Melodi Grand
Prix 1986: http://www.youtube.com/watch?v=JpP94VPuTK4

Mary Roos kan jeg overhovedet ikke døje!

Tror lige vi skal Ireen Sheer i stedet:
http://www.youtube.com/watch?v=haBkDfhqdqQ

John

Fra : Henning Jensen

Dato : 12-06-11 21:17

On 12-06-2011 22:09, John wrote:

> Mary Roos kan jeg overhovedet ikke døje!

Det er da rart at du har en mening om andre end Helene Fischer.
Er Mary Roos for avanceret?

Henning.

Fra : John

Dato : 12-06-11 21:24

> Det er da rart at du har en mening om andre end Helene Fischer.
> Er Mary Roos for avanceret?

Jeg har en mening om RIGTIG mange tyske sangerinder! Der er utrolig mange
gode, og også nogle få dårlige!

Jeg synes Mary Roos' sange er ret kedelige! Ved ikke hvor avanceret hun er!

Men jeg mener nu også at Helene er temmelig avanceret! Hun kan jo stort set
synge alt!!! Det er der ikke mange andre i branchen der kan!

Helene er den største i min verden, skarpt forfulgt af Andrea Berg!

Men derudover er der masser af andre, der er gode. Bare et par eksempler:
Kristina Bach, Ireen Sheer, Die Flippers, Gaby Baginsky, Franziska, Uta
Bresan, Andrea Jürgens, Michelle, Simone, Claudia Jung og kunne blive ved

John

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-06-11 21:17

"John" <videovideo999@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Tror lige vi skal Ireen Sheer i stedet:
> http://www.youtube.com/watch?v=haBkDfhqdqQ

Ja, det var ikke noget dårligt bytte.
For Satan da, hvor de links du har gang i idag, sparker bagdel.
Lad os lige få den første sang jeg hørte med Ireen Sheer. Den som satte gang
i min interesse for hendes musik.

Værsågod. Så er der dans. Huuuu hej.
http://www.youtube.com/watch?v=2J9WXi4VV2s&feature=related'

Ireen Sheer er selvfølgelig i en helt anden og højere kvalitets-klasse end
Mary Ross.
Mary har kun lavet enkelte sange som jeg kan lide.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-06-11 21:11

> Find selv nogle gode slagernumre med Mary Roos på Tuben, der er mange.

Dejligt at så mange har fået fornyet slagerinteresse. Både dig, hvad angår
Mary Ross og Alex, hvad angår Dana Vinner.
Hvis nogen for 2 år siden havde sagt at flere og flere kan lide
slagermusik, så havde ingen troet det. Og slet ikke tysk.
Og da slet slet ikke Henningen og Alex. Men velkommen i den dejlige
musikverden.

Nu har jeg kommet med nogle links med den dygtige sangerinde Dana Vinner.
Skal vi ikke derfor lige høre noget af det jeg synes der er bedst med
May Ross.

Her synger hun en dejlig sang sammen med Floriean Silbereisen, "So leb dein
Leben".
Det er en optagelse fra FESTE DER VOLKSMUSIK :
http://www.youtube.com/watch?v=2MYZKL-IHwE&feature=related

Her er hun alene i en optagelse fra MUSIKANTENSTADL. Hun synger "Weit Weit
Weg": http://www.youtube.com/watch?v=hveMvVUaYFA

..........med din fornyede slagerinteresse, er det så ikke to dejlige
medlodiøse og synge-med-venlige sange med Mary Ross, eller hva?

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-06-11 20:33

> [...]
> forhold til Andy . Selve medley'et kommer ved 1:55.
>
> Her er Michelle og Matthias Reim fra showet i går:

Nice musik du der linkede til. Jeg giver 8 point til den første, 10 point
til den midderste og 8 point til den sidste.
Hvorfor kan jeg dog lide sådan noget musik, når de er så meget yngre end
jeg, på det RTL-show?
Mine brødre har også oplevet at unge kan lide slager, da de var i Tyskland.
De var på en eller anden beværtning,
hvor der var mange unge. De skålede og sang med på de kendte slagere, især
party-slagere.
Sådan noget som det her: http://www.youtube.com/watch?v=AIAzwd0hboQ OG
http://www.youtube.com/watch?v=Kpm3nzqrrN4&feature=related
Det var helt normalt og mine brødrene undrede sig lidt i starten, men de
synes begge det var wældigt. Det var vist noget diskoteks-halløj.

PS: Jeg skulle også lige skrive hjem, at man godt kan prøve at se med på
hollandsk stats-tvs satellit-kanal i morgen aften kl. 20.50.
Jeg har set det i optagelse fra live-sendingen. Der er fyldt så meget op med
unge, at jeg tror gennemsnitsalderen er omkring 25 år-
Se selv med i morgen aften. Det på BVN, via ASTRA satellitten.
Slagershowet er det legendariske MUZIEKFEEST.
Hvis man ikke kan vente så smugkik her i en optagelse. Showet starter
automatisk. Bare kig fra starten. Det vrimler med Hennings mange unge
mennesker
http://www.bvn.nl/programma/TROS+Muziekfeest+op+het+plein

Hilsen Åge

Fra : John

Dato : 12-06-11 20:44

> [...]
> Det var helt normalt og mine brødrene undrede sig lidt i starten, men
> de synes begge det var wældigt. Det var vist noget diskoteks-halløj.

Ja, der holdes jo også masser af "Bierfesten" og "Après Ski Party's" her i
Danmark, og der er det også primært sådan noget der spilles! Sange der er
lette og synge med på, og skaber en god stemning!

Oplevede det selv i Flensburg i marts. Der var der en form for after-party
efter Andrea Berg's koncert. Der var nogle DJ's der udelukkende spillede
party-schlagere, og de unge mennesker der dansede og gjorde ved, sang med i
vilden sky!

John

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-06-11 20:36

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-06-11 20:55

meddelelsen news:4df51529$0$56787$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Nu har jeg ikke indstillet RTL på min nye modtagerbox, så jeg kan ikke se
teennage-slagershowet DEN NYE HITPARADE, men jeg youtubede lige efter hvad
der var. Jeg kan se yderligere
et par nice numre. Skal vi ikke lige se dem?.

Den her styrer vildt. den hedder "Fang da licht" og er med Karel Gott og Hr.
Ützi: http://www.youtube.com/watch?v=58F8ZtB4Myc
(Det er vel en af dette års bedste hit, dog under skarp konkurrence fra
"Heidis Erben" med deres brandbilssang)

Den her tager også point hjem:
BOSSKE-Lass uns zusammen sein
http://www.youtube.com/watch?v=k9i-rHTnmtM
(En dejlig synge-med-venlig sang, med lidt underlæggende "goddaw")

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-11 21:39

> [...]
> endda med en af Østrigs populæreste sangere, nemlig Andy Borg. Her er tre

Har jeg spurgt om det? Tjo, måske.
Men ok, så kom der da "live" på bordet (næsten).
Nu mangler vi bare kvaliteten. De føste to numre er praktisk talt
enslydende, backing tracket er playback, og Hr. Borg er dælme ikke verdens
største sanger.

> Kan du lide musikken? - rigtig live musik

Nej.
Find nu noget med en sanger der kan synge, som ikke er overinstrumenteret
til døde, og som ikke lyder som 50.000 andre dåsenumre fra genren. Der må da
være andet end det der lalleglade flødeskum, og der ER sangere der faktisk
kan synge.

Fra : John

Dato : 12-06-11 21:59

> [...]
> til døde, og som ikke lyder som 50.000 andre dåsenumre fra genren. Der må
> da være andet end det der lalleglade flødeskum, og der ER sangere der

Skal vi prøve denne: http://www.youtube.com/watch?v=uWRva_DGF2o. Kan det
bruges?

John

Fra : John

Dato : 12-06-11 22:01

> Skal vi prøve denne: http://www.youtube.com/watch?v=uWRva_DGF2o. Kan det
> bruges?

Eller denne?: http://www.youtube.com/watch?v=OHc9odDWy4w

John

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-11 22:09

"John" <videovideo999@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Eller denne?: http://www.youtube.com/watch?v=OHc9odDWy4w

En hel del bedre, dog uden at være prangende.
Live: Tjek
Ukrukket: Tjek
"Tilpas" instrumenteret: Tjek
Sangstemme: Hmmm...

Hun synger klokkerent, det må jeg give dig. Men det er i mine ører en tynd
pigestemme som tusinder af andre. Intet særkende, og specielt ingen bund og
nuancer.

Men klart bedre end Åges dåsemusik.

Fra : John

Dato : 12-06-11 22:35

> [...]
> pigestemme som tusinder af andre. Intet særkende, og specielt ingen bund

Godt så Du kunne faktisk bedre lide dem end jeg havde regnet med! Og jeg
er da glad for at valget er betydeligt bedre end Åges!

Vi er nødt til lige at have Helene:
http://www.youtube.com/watch?v=ZOa9h6-7phQ

John

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-11 23:01

> Godt så Du kunne faktisk bedre lide dem end jeg havde regnet med! Og
> jeg er da glad for at valget er betydeligt bedre end Åges!
>
> Vi er nødt til lige at have Helene:
> http://www.youtube.com/watch?v=ZOa9h6-7phQ

Hun har en fin og fyldig stemme, og det er dælme live. Hør hvordan guitaren
fucker op ved 2:07. Nice :)
Ikke min genre eller stil, men jeg kan nemt høre kvaliteterne.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-06-11 23:06

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Hun har en fin og fyldig stemme, og det er dælme live. Hør hvordan
> guitaren fucker op ved 2:07. Nice :)
> Ikke min genre eller stil, men jeg kan nemt høre kvaliteterne.

Ja, det er sgu ikke nogen Monika-Mrtin-stemme. Det kan man vist roligt sige.
Det er nu heller ikke lige min genre eller stil,
men det er trods alt en af hendses bedre af hendes "alternative" sange.

Hilsen Åge

Fra : John

Dato : 13-06-11 09:33

> Hun har en fin og fyldig stemme, og det er dælme live. Hør hvordan
> guitaren fucker op ved 2:07. Nice :)
> Ikke min genre eller stil, men jeg kan nemt høre kvaliteterne.

Godt! Det der kommer ved 2:07 bryder jeg mig faktisk heller ikke om! De
kunne godt have fundet på et andet mellemspil!

Glæder mig at du kan høre at den pige synger som en drøm!

Jeg er mest til hendes up-tempo schlager-numre, men har det også sådan, at
så godt som alt er godt, når hun synger det!

Et af de bedste numre: http://www.youtube.com/watch?v=D8g_i1XVO9Q

Og så gav hun jo koncert for ca. 22.000 mennesker på Waldbühne i Berlin
sidste lørdag (største koncert nogensinde). Må have været en fantastisk
oplevelse. Smagsprøve her: http://www.youtube.com/watch?v=uPx9HOuOQ0I

John

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-06-11 10:27

> Jeg er mest til hendes up-tempo schlager-numre, men har det også sådan, at
> så godt som alt er godt, når hun synger det!
> Et af de bedste numre: http://www.youtube.com/watch?v=D8g_i1XVO9Q

Heyyy.. hun går amok på 46. sekund. Det lyder rigtigt godt

> Og så gav hun jo koncert for ca. 22.000 mennesker på Waldbühne i Berlin
> sidste lørdag (største koncert nogensinde). Må have været en fantastisk
> oplevelse. Smagsprøve her: http://www.youtube.com/watch?v=uPx9HOuOQ0I

Fantastisk som folkelig musik (extrem musik) samler folk, hehe

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-11 11:00

"John" <videovideo999@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Godt! Det der kommer ved 2:07 bryder jeg mig faktisk heller ikke om! De
> kunne godt have fundet på et andet mellemspil!

Det er ikke noget de har fundet på, det er en reel fejl af guitaristen. Det
er det der sker når man spiller live, og der der gør at live altid er en
større oplevelse end en CD. Derfor bryder jeg mig ikke om alt det
dåse-playback som Åge som regel linker til. Der er ingen mennesker med i den
ligning, kun PC'er og MP3-afspillere.

> Glæder mig at du kan høre at den pige synger som en drøm!

Jeg kan sagtens høre at hun har en ren og fyldig stemme, og behersker de små
nuancer.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-06-11 11:48

> Jeg kan sagtens høre at hun har en ren og fyldig stemme, og behersker de
> små nuancer.

Dejligt at høre. Glæder også mig at flere og flere får smag for slager. Det
har jo den eftervirkning,
at man kan producere mere og mere. Og derfmed også mere og mere kvalitet.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-11 12:36

meddelelse news:4df5eade$0$56767$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Dejligt at høre. Glæder også mig at flere og flere får smag for slager.
> Det har jo den eftervirkning,
> at man kan producere mere og mere. Og derfmed også mere og mere kvalitet.

Du overfortolker mit udsagn.
Jeg udtalte mig om stemmen, ikke om hendes musik, som jeg ikke bryder mig
ret meget om.
Men det er klart at hun rammer et andet publikum end dine sortbrogede køer
på brandiler, fordi hun spreder sig over flere genrer, og er mere alsidig.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-06-11 13:42

> sortbrogede køer på brandiler

Kig lige endnu engang på brandbilen.
http://www.youtube.com/watch?v=bLbGSCGbQ-k

Ser 3 køer sådan ud ??? -
Men vi kan også spørge fagkundskaben, i skikkelse af Henningens egen Eva.
Eva, ser du ud som en ko?

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-11 14:02

meddelelse news:4df605a5$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Kig lige endnu engang på brandbilen.
> http://www.youtube.com/watch?v=bLbGSCGbQ-k
>
> Ser 3 køer sådan ud ??? -

Metaforer og retorik er totalt spildt på dig Åge ;)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-06-11 14:08

> "Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
> meddelelse news:4df605a5$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Metaforer og retorik er totalt spildt på dig Åge ;)

HOV!

Der var en der fik kølige fusser, hehe

Nå men jeg kaster lige en video på banen fra Holland, for at høre hvad folk
mener om den. Charlene har en dejlig sangstemme.
Man skal bare abstrahere fra de mange gamle pensionister på 15-16 år
blandt publikum, så er sangen ellers wældig, ikke?
http://www.youtube.com/watch?v=bEn5CRvca4w&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 13-06-11 14:31

On 13-06-2011 14:42, Åge Halldorsson wrote:

> Kig lige endnu engang på brandbilen.
> http://www.youtube.com/watch?v=bLbGSCGbQ-k

Her er en anden god SCLlager-sanger med en god SCHlager der må ramme dit
SCLlagerhjerte.
Teddy Flöck med "Konditorei", og bemærk den mørke udgave af Hansi-håret.
Et godt nummer med megen godaw-godaw i - og han synger endda selv.
Det er sgu meget god tysk schlager til, dette er ren 'CremeA'laHeure':
http://www.youtube.com/watch?v=hS_uoEnpYdE&feature=related

Henning

Fra : Eva Schmidt

Dato : 13-06-11 15:11

meddelelsen news:4df605a5$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
>
> Ser 3 køer sådan ud ??? -
> Men vi kan også spørge fagkundskaben, i skikkelse af Henningens egen

Lad mig sige det på den måde - jeg vil langt hellere se på sortbrogede køer
end på de tre skabekrukker på brandbilen.

mvh Eva

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-06-11 16:41

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> sortbrogede køer på brandiler,

Siden du har så meget imod brandbiler, så kunne du jo bare have strikket en
brandbil,
på den internationale strikkedag, som fandt sted på Fur den 11. juni

Der blev undervist i at strikke Furs gamle brandbil

Billeder: http://www.youtube.com/watch?v=M4ZitBcczbI

VideoTube:
http://www.furnyt.dk/2/index.php/artikler/alle-artikler-datoorden/1485-strik-en-brandbil-hos-duddine

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-11 16:53

meddelelse news:4df62f8b$0$56770$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Siden du har så meget imod brandbiler,

Jeg har intet imod brandbiler i deres rette element. Jeg har været brandmand
i 10 år, så jeg ved godt hvad de skal bruges til, og det er ikke til at
stille på scenen for at commouflere et eller andet kikset schlagershow.

> [...]
> på den internationale strikkedag, som fandt sted på Fur den 11. juni
>
> Der blev undervist i at strikke Furs gamle brandbil

Ok, i sammenhængen giver det helt mening. Det er jo schlagershowenes
kernepublikum man ser der

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-06-11 22:45

> [...]

> pigestemme som tusinder af andre. Intet særkende, og specielt ingen bund

Jeg er lige ved at tro det er løgn, men det er ret sjovt at være ret enig.
Hun synger meget klart, men hendes stemme er ganske rigtig usædvanligt tynd.
Ja, den faktisk næsten ikke eksisterende.
Man kan næsten sige, at den er så spinkel, at den slet ikke kan bruges til
at synge med, selv om hendes sang er god og at hun godt kan synge. Det er
faktisk noget værre noget.

Jeg vil dog sige, at der er en tysk slagersangerinde mere, der i den grad
har en spinkel stemme. Igen er det paradoksale, at jeg synes vældigt godt om
hendes sange. Men hendes stemme er
så spinkel at den næsten forsvinder. Hun har en meget klar stemme, men
altså. Det er træls at skulle sige det. Men man skal altså have kraftigere
stemme for at kunne synge, mener jeg. Det
her det er altså for spinkelt.
Jeg vælger lige et nummer med hende som jeg ikke selv synes er hendes
bedste, men som jeg tror falder i din smag. Her høres det "tydeligt" at
hendes stemme er svag og skrøbelig. Monika Martin er navnet:
http://www.youtube.com/watch?v=LEtFHeeXQaw&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-11 23:03

meddelelse news:4df53349$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> bedste, men som jeg tror falder i din smag. Her høres det "tydeligt" at
> hendes stemme er svag og skrøbelig. Monika Martin er navnet:

Ikke min stil, men jeg giver dig ret i at stemmen er tynd.
Ud over dette synger hun krukket, med overdrevne knæk og intonation, hvilket
giver det hele et ganske ringe udtryk.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-06-11 23:08

> Ikke min stil, men jeg giver dig ret i at stemmen er tynd.
> Ud over dette synger hun krukket, med overdrevne knæk og intonation,
> hvilket giver det hele et ganske ringe udtryk.

Jeg er ikke glad ved de knæk. Stemmen bliver næsten væk når hun gør det.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-11 08:54

meddelelse news:4df538b1$0$56767$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Jeg er ikke glad ved de knæk. Stemmen bliver næsten væk når hun gør det.

Knæk hører hjemme i countrymusik, selv om de efterhånden også er ved at
overdrive dem, som amerikanerne gør med alt.

Her er hende der "opfandt" det, og hun har i hvert tilfælde en fantastisk
stor og fyldig stemme:
http://www.youtube.com/watch?v=Zzq5X-p2C0Y

/Alex

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-06-11 09:11

> Her er hende der "opfandt" det, og hun har i hvert tilfælde en fantastisk
> stor og fyldig stemme:
> http://www.youtube.com/watch?v=Zzq5X-p2C0Y

Dejlig sang, men knaækkenbe lyder lidt dumt. Det er jo ikke naturligt at
knække stemmen. Det gør man jo heller
ikke når man skal ned i DagliBrugsen og købe 2 æliter mælk.

"Goddaw - jeg ska-aa-al have to-o li i ter mæ-æ-ælk" og sån

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-11 10:53

meddelelse news:4df5c614$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> ikke når man skal ned i DagliBrugsen og købe 2 æliter mælk.
>
> "Goddaw - jeg ska-aa-al have to-o li i ter mæ-æ-ælk" og sån

Sang skal IKKE være naturligt Åge, og ikke lyde som en bonde der køber mælk.
Der skal være forskel på dem der kan synge, og så alle vi andre. Der er bare
nogle af dem der kan synge, der vil for meget på én gang, og oversynger alt,
så det igen kommer til at lyde som en bonde der køber mælk ;)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-06-11 18:09

> Der er bare nogle af dem der kan synge, der vil for meget på én gang, og
> oversynger alt, så det igen kommer til at lyde som en bonde der køber mælk
> ;)

Hvad så med det her. Det er fra det nyligt afholdte "MAX Schlagerfestival" i
Kirkrade. Det er noget der sendes på hollandsk stats-tv.

Her er reklamevideoen for den gigantiske festival. Der er 24 slagernavne af
forskellig karakter. Jeg synes om dem alle 24, men kunne godt tænke mig at
høre hvilke af de 24
du mener synger godt og hvor musikken er i orden

Det varer 3 minutter http://www.youtube.com/watch?v=khmj3gGlmwA&NR=1

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 14-06-11 18:31

meddelelse news:4df795b4$0$36565$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> at høre hvilke af de 24
> du mener synger godt og hvor musikken er i orden

Ikke noget der springer i ørerne synes jeg, og 99% af musikken giver mig
knopper.
Ok, Schwesterherz' musik kan gå an, men deres stemmer er tynde og pigede.

Det er ensartet metervare i mine ører, uden mod (eller talent) til at gøre
en markant forskel fra middelmådeligheden.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-06-11 18:42

> Ok, Schwesterherz' musik kan gå an, men deres stemmer er tynde og pigede.

Ok.- Det havde jeg en smule på fornemmeren. Troede dog også Nik P. blev
godkendt.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 14-06-11 19:59

meddelelse news:4df79d72$0$36582$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Ok.- Det havde jeg en smule på fornemmeren. Troede dog også Nik P. blev
> godkendt.

Ham opdagede jeg ikke, men jeg slukkede også før slut

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-06-11 20:37

> "Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
> meddelelse news:4df79d72$0$36582$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Ham opdagede jeg ikke, men jeg slukkede også før slut

Så så så - Ikke så negativ på forhånd!

Jeg har da givet pop og rock en chance gennem årtier men fundet kvaliteten
for lav - jeg har dog godkendt enkelte grupper.
Af godkendte grupper kan jeg bl.a. nævne
BIG FAT SNAKE og
SKIPPER JUST OG FROST og
VAN MORRISON og
LINDA GAIL LEWIS

Nå må du altså lige............. Der kommer altså flere navne, som du med
stor sansynlighed godkender. Kom nuuuu.............

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 14-06-11 20:42

meddelelse news:4df7b850$0$36578$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Så så så - Ikke så negativ på forhånd!

Jamen jeg var slet ikke negativ på forhånd, men den massive lydmur sendte
mine ører offline inden det hele sluttede. Beklager.

> Jeg har da givet pop og rock en chance gennem årtier men fundet kvaliteten
> for lav - jeg har dog godkendt enkelte grupper.
> Af godkendte grupper kan jeg bl.a. nævne
> BIG FAT SNAKE

Café-rock, det er sgu ok Åge :)

> SKIPPER JUST OG FROST

Det er jazz

> VAN MORRISON

Nok mest soul & R&B

> Nå må du altså lige............. Der kommer altså flere navne, som du med
> stor sansynlighed godkender. Kom nuuuu.............

Jamen så find kvaliteten, i stedet for at floode med 24 enslydende sange,
eller tåbelige shows med brandbiler og BR-keyboards i stedet for musikere.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-06-11 21:05

> Café-rock, det er sgu ok Åge :)

For lige at afspore debatten må vi hellere lige snuppe noget "godaw" med
dem. Og det er altså langtfra alle deres sange jeg kan lide. Jeg udvælger
musik, ligesom jeg udvælger varer i supermarkedet.
Jeg er grov og u-bønhørlig hvad det angår. Disse grupper kasserer jeg altså
også en masse fra. Også slagergrupper kasserer jeg numre fra.
Når men det var BIG FAT SNAKE og BIG FAT SNAKE (hehe) det drejede sig om.

Her er et nummer med BIG FAT SNAKE NR.1:
http://www.youtube.com/watch?v=od7eDbwpxyE&feature=related (Huuu hej, siger
det)
og et nummer mere med BIG FAT SNAKE NR. 1:
http://www.youtube.com/watch?v=BiiV-vqH-hw&feature=related (Vi ruller
videre)

Her er noget med BIG FAT SNAKE NR. 2:
http://www.youtube.com/watch?v=s4v0MxI4xP4&feature=related (Det er er mere
roligt og ikke så rullende)

> Det er jazz

Det har jeg så ikke hørt noget af. Her sætter vi derimod gang i noget nice
rock´n´roll med dem: http://www.youtube.com/watch?v=79_dUlVshyo (Det ruller
stærkt)

> Nok mest soul & R&B

Lad os talk about Van Morrison. Den her cd har jeg. Hold på hat, briller og
tandsæt. Nu sdker der noget:
http://www.youtube.com/watch?v=8nUFBeRXO1M&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-06-11 20:44

> [...]
> meddelelse news:4df79d72$0$36582$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Ham opdagede jeg ikke, men jeg slukkede også før slut

Nå men så bliver jeg nødt til at fotælle dig, at du med stor sansynlighed
kan lide CHANTAL, CHRISTIAN ANDERS, JOHNY LOGAN og MICHAEL MORGAN
................lidt mindre sansynlig (men måske) er Nik P., Rosanna Rossi og
Kristina Bach

Det er da ellers noget wældigt noget i Kerkrade, synes jeg.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 14-06-11 21:33

meddelelse news:4df7b9e2$0$36564$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> kan lide CHANTAL, CHRISTIAN ANDERS, JOHNY LOGAN og MICHAEL MORGAN
> ...............lidt mindre sansynlig (men måske) er Nik P., Rosanna Rossi

Desværre, dem hørte jeg, og Johnny Logan brød jeg mig ikke om inden jeg
hørte ham igen.

Fra : John

Dato : 15-06-11 16:03

> [...]
> kan lide CHANTAL, CHRISTIAN ANDERS, JOHNY LOGAN og MICHAEL MORGAN
> ...............lidt mindre sansynlig (men måske) er Nik P., Rosanna Rossi

Her synes jeg nok bedst om Kristina Bach! Hun styrer for vildt. Hun er én af
de store kanoner i branchen. Hun både producerer og synger. Det er hende der
er skyld i både "Die Cappuccinos" og "Michelle". Hun har virkelig sans for
at lave hits!

Jeg synes dog hun er bedst, når hun selv synger! Hun er kendt for sin
3½-oktav stemme. Jeg ved dog ikke helt hvad det betyder, men jeg synes i
hvert fald hun synger godt, og har sin helt egen stil!

Her hendes gennembrud: http://www.youtube.com/watch?v=8Eqc1-8cFq4. Dog i en
senere optræden.

Hun har i øjeblikket et kæmpehit med denne:
http://www.youtube.com/watch?v=tXS0rAVLM98. Jeg er lige ved at synes det er
hendes bedste til dato, og hun har lavet rigtig mange!

John

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-06-11 16:31

> Hun har i øjeblikket et kæmpehit med denne:
> http://www.youtube.com/watch?v=tXS0rAVLM98. Jeg er lige ved at synes det
> er hendes bedste til dato, og hun har lavet rigtig mange!

Arhhh.... jeg synes nu den her råber højere "godaw":
http://www.youtube.com/watch?v=ExELeyOYvRo&feature=related

Den havde hun også stor succes med

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-11 16:39

"John" <videovideo999@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg synes dog hun er bedst, når hun selv synger! Hun er kendt for sin
> 3½-oktav stemme. Jeg ved dog ikke helt hvad det betyder

Det betyder at hun spænder over 28 heltoner (de hvide tangenter på klaveret)
Det er faktisk en del, men jeg synes hun kæmper nok med tonerne inden for
den ene oktav hun bruger i de sange du har linket til. Det kan vist hverken
være rent eller kønt hvis hun presser stemmen længere ud end dette. ;)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-06-11 16:57

> [...]
> den ene oktav hun bruger i de sange du har linket til. Det kan vist
> hverken være rent eller kønt hvis hun presser stemmen længere ud end

Al det der oktav og snoktav og blæoktav og halve og hele og 17. dels dit og
198 dels dat og toner
og jeg ved snart ikke hvad, er slet ikke noget folk beskæftiger sig med,
eller interesserer sig for. Folk interesserer sig kun for een ting om musik,
nemlig "Lyder det godt eller lyder det skidt?"
Sådan! - så enkelt er det

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-11 17:47

meddelelse news:4df8d667$0$36572$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> musik,
> nemlig "Lyder det godt eller lyder det skidt?"

Nu er dette jo en musikgruppe Åge, "For musikere og musikinteresserede", som
der står i fundatsen.
Og både musikere og musikinteresserede må forventes at kende en lille smule
til hvad der ligger bag musikken. Ellers kunne de jo lige så godt være i
Sammenlign det med folk og biler. Dem der interesserer sig for bilerne, ved
hvor hurtigt de kan køre, hvad HK betyder, og hvad acceleration er for en
størrelse. Dem der bare ser bilen som et transportmiddel ved det sikkert
ikke, men det er heller ikke en interesse de har, kun et behov for at komme
fra punkt A til punkt B.

Så i stedet for at trække musikken ned på forbrugerniveau, så kunne du
faktisk med fordel læse lidt af det teoretiske bag musikken, så du kan
snakke med blandt dem der har musikken som interesse.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-06-11 19:26

> [...]
> faktisk med fordel læse lidt af det teoretiske bag musikken, så du kan
> snakke med blandt dem der har musikken som interesse.

Okay!, jeg tilhører så bare den gruppe der er almindelig musikinteresseret
og som ikke aner hvad oktav og nitten syvendelstakt og al det der er for
noget.
Jeg tilhører helt klart den gruppe der trækker musikken op på
forbrugerniveau, mens du tilhører den gruppe der trækker musikken ned på
musikerniveau.
Derfor er jeg ikke med på hvad det drejer sig om når der tales omn alle de
der mystiske ting. Jeg lytter kun efter om en sang er synge-med-venlig eller
sagt
på en populær måde. Om der er "godaw" i den. Og det er nok ikke lige sån
noget musikere taler om.
Jeg aner faktisk heller ikke hvad der gør et stykke musik til at være
slagermusik, rockmusik eller popmusik eller jazzmusik. Det er bare noget jeg
kan
høre om det er. Spørg ikke hvordan eller hvorfor.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-11 19:50

meddelelse news:4df8f949$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Okay!, jeg tilhører så bare den gruppe der er almindelig musikinteresseret
> og som ikke aner hvad oktav og nitten syvendelstakt og al det der er for
> noget.

Jamen så er musik da ingen interesse. Jeg har svært ved at se hvordan man
kan interessere sig for noget man intet ved om.
Det svarer til, for at vende tilbage til bilerne, at du kaldte dig
bilekspert, og at dit eneste argument er at gule biler er bedst.

Du er musikforbruger, som tusinder af andre Åge. Men du bliver nødt til at
acceptere, at der snakkes musik på et dybere plan end dette i en
musikgruppe. Ellers vil jeg foreslå dig at benytte news:dk.forbruger i
stedet.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-06-11 19:56

> Men du bliver nødt til at acceptere, at der snakkes musik på et dybere
> plan end dette i en musikgruppe.

Acceptere? - Hvem gør ikke det?.
Folk må da selv bestemme hvad de diskuterer.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-11 19:59

meddelelse news:4df90038$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Acceptere? - Hvem gør ikke det?.

Det gør du ikke, at dømme efter dine udtalelser.
Du kloger dig på noget du selv indrømmer du ikke ved noget om, og brokker
dig når det bliver for teknisk. Det kaldes vist ikke accept ude i den store
verden.

> Folk må da selv bestemme hvad de diskuterer.

Enig, men det ville giver mere lødige debatter, hvis man ikke altid
diskuterede mod bedre vidende, og ikke altid var så påståelig ud fra en alt
for snæver referenceramme, givet gruppens emne.

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-11 20:06

> Enig, men det ville giver mere lødige debatter, hvis man ikke altid
> diskuterede mod bedre vidende, og ikke altid var så påståelig ud fra en
> alt for snæver referenceramme, givet gruppens emne.

I bund og grund kan det siges meget enkelt.
Uden musikteori, uden nodelære, uden akkordforståelse, uden takter, uden
sanglære.... ja læg selv resten til, så ville der ingen musik være.
Hverken din schlagermusik, rock, klassisk, pop eller reggae. Al musik
baserer sig på disse, og hvis man interesserer sig blot en smule for musik,
ud over at lytte til den, må man kende bare en smule til det næste lag, for
at kunne diskutere nogenlunde indforstået.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-06-11 20:09

> [...]
> meddelelse news:4df90038$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Du kloger dig på noget du selv indrømmer du ikke ved noget om,

Jeg synes jeg ved en del om musik

> og brokker dig når det bliver for teknisk.

Jeg fortæller bare at jeg ikke går i hylende fis op det det tekniske

> Enig, men det ville giver mere lødige debatter, hvis man ikke altid
> diskuterede mod bedre vidende,

Igen, jeg synes jeg ved en del om musik, men det produktionstekniske rager
mig en anemone

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-11 20:14

meddelelse news:4df9033c$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Jeg synes jeg ved en del om musik

Som forbruger ja, men ikke om musik som begreb

> Jeg fortæller bare at jeg ikke går i hylende fis op det det tekniske

Kunne du ikke bare undgå det du ikke forstår, i stedet for at smide støj ind
i alle debatter der bliver tekniske?

> Igen, jeg synes jeg ved en del om musik, men det produktionstekniske rager
> mig en anemone

Det er meget mere end produktionsteknik i musik. Men igen, lad det dog
ligge, og diskuter det du brænder for. Hvor svært kan det være?

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-06-11 05:28

> [...]
>
> Det er meget mere end produktionsteknik i musik. Men igen, lad det dog
> ligge, og diskuter det du brænder for. Hvor svært kan det være?

Jamen forbrugeren er da også den vigtigste, eller hvad ?

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-06-11 05:26

> [...]
> "Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Acceptere? - Hvem gør ikke det?.
> Folk må da selv bestemme hvad de diskuterer.

Musik, skal af lytteren ikke snakkes på et dybere plan...
Bare nydes, der hvor den er....

Kultur er hvordan det opfattes af den almindelige jævne borger.
Ikke spor andet....

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-06-11 20:06

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Jeg har svært ved at se hvordan man kan interessere sig for noget man
> intet ved om.

Det er der nu heller ikke tale om. jeg ved en del om slagermusik, men
hvordan det bliver fabrikeret aner jeg ikke en hylende fis om.
Det skal jeg intet bruge til. Jeg skal kun kunne høre om jeg kan lide
det jeg hører og ikke andet.

> Det svarer til, for at vende tilbage til bilerne, at du kaldte dig
> bilekspert, og at dit eneste argument er at gule biler er bedst.

Det er nu at overdrive det lidt. Jeg interesserer mig for scootere og at de
skal kunne køre godt og stabilt. Med den viden gik jeg til min cykelhandler
og bad ham bestille 1 stk.
Eu-Gilera Stalker. Han prøvede at sælge mig en af dem han havde i butikken i
stedet for. Dem roste han til skyerne. Det hørte jeg ikke så meget efter,
hvorefter jeg sagde: "nixen bixen".
Jeg vil gerne bede dig skaffe migf 1 stk. eu-Gilera Stalker.
Jeg vidste at den var blandt topscorerne kørselsmæssigt og
kvalitetsmæssigt. Det er T-Hansens f.eks. ikke. Det jeg vil frem til er at
jeg bare ikke ner en hylende fis om hvorfor
scooteren kan køre fremad, bare fordi jeg drejer gashåndtaget. Det gør den
bare. Hvofor den gør, skal jeg intet bruge til. Men jeg ved alligevel lidt
om hvad der er kvali, og det er det
jeg skal bruge til noget. Jeg behøver ikke sige krumspids,
cylinderkrumtaps-aksel-skyllehus-spjæl for at vide hvad der er kvali,
indenfor scootere.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 15-06-11 20:10

On 15-06-2011 21:06, Åge Halldorsson wrote:

> Det er der nu heller ikke tale om. jeg ved en del om slagermusik, men
> hvordan det bliver fabrikeret aner jeg ikke en hylende fis om.

Sådan her, et glimt fra schlagerfabrikken:

http://www.youtube.com/watch?v=jlGjA0wAPFo&feature=related

Henning

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-06-11 20:15

> Sådan her, et glimt fra schlagerfabrikken:
> http://www.youtube.com/watch?v=jlGjA0wAPFo&feature=related

Der var Henning`en sørme. Godaw-godaw. Hehe. Det lød egentlig godt.

Her er et glimt fra rock´n´roll-fabrikken. Så siger vi "go`daw":
http://www.youtube.com/watch?v=2Vm_J_S-jwg&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-11 20:19

meddelelse news:4df90498$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Der var Henning`en sørme. Godaw-godaw. Hehe. Det lød egentlig godt.
>
> Her er et glimt fra rock´n´roll-fabrikken. Så siger vi "go`daw":
> http://www.youtube.com/watch?v=2Vm_J_S-jwg&feature=related

Gys!
Det er jo ikke musik, det er nuller og ettaller i et program, lavet af en
nørd i Japan :(

Fra : Max

Dato : 15-06-11 20:16

Hej Henning

> Sådan her, et glimt fra schlagerfabrikken:

Er det ok at jeg lige smutter ud og brækker mig ?

Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-06-11 20:17

> Er det ok at jeg lige smutter ud og brækker mig ?

Ja da. Lover du at blive kvalt i det?

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-11 20:11

meddelelse news:4df902aa$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> hvordan det bliver fabrikeret aner jeg ikke en hylende fis om.
> Det skal jeg intet bruge til. Jeg skal kun kunne høre om jeg kan lide

Så er du i bund og grund helt off topic i en musikgruppe, og ville være
bedre placeret blandt ligesindede i news:dk.forbruger

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-06-11 20:16

> Så er du i bund og grund helt off topic i en musikgruppe, og ville være
> bedre placeret blandt ligesindede i news:dk.forbruger

Det er da noget vrøvl. Jeg kender ingen ude i den virkelige verden der aner
noget om al det der tekniske, men de interesserer sig alligevel gewaldigt
for musik.

Radioerne tæsker løs på de danske fabrikker. Folk mlytter bare

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-11 20:28

meddelelse news:4df90501$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Det er da noget vrøvl. Jeg kender ingen ude i den virkelige verden der
> aner noget om al det der tekniske, men de interesserer sig alligevel
> gewaldigt for musik.

De fleste folk ude i verden diskuterer heller ikke i en musikgruppe, hvor
man må formodes at vide lidt mere om musik, end den gennemsnitlige
radiolytter.
Gruppen er ikke til for at diskutere smag, men for at diskutere musik. Og
man kan altså ikke diskutere musik uden at have gidet at sætte sig ind i
bare det mest basale.

> Radioerne tæsker løs på de danske fabrikker. Folk mlytter bare

Ja, men "folk" diskuterer heller ikke musik i en musikgruppe. Gruppen er for
"musikere og musikinteresserede", ikke for musikforbrugere.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-06-11 05:33

> [...]
>
> Så er du i bund og grund helt off topic i en musikgruppe, og ville være
> bedre placeret blandt ligesindede i news:dk.forbruger

Øh altså... Dette er en KULTUR gruppe, ikke en musik gruppe. Altså man skal
ikke være aktiv musik udøver for at være her.. Men der er da ingen der
forbyder dig at være det....

Præcis som fritid foto, ikke er en gruppe for hverken proff eller semi proff
fotografer... Men blot den jævne borger, med lidt interesse for samme. Men
det ser godt nok ud til, at det er der vist mange der misforstår...

M.V.H....Benny..

Fra : Jensen

Dato : 17-06-11 13:59

On Fri, 17 Jun 2011 06:33:08 +0200, "Benny Mortensen"
<bfm@tdcadsl.inv> wrote:

> [...]
>fotografer... Men blot den jævne borger, med lidt interesse for samme. Men
>det ser godt nok ud til, at det er der vist mange der misforstår...

Forskellen er så også i gruppenavnet dk.FRITID kontra dk.KULTUR.

--
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 17-06-11 14:36

http://www.usenet.dk/fundats/dk.kultur.musik.txt

Fra : Eva Schmidt

Dato : 17-06-11 16:05

> "Jensen" <nondesperado@jaklart.invalid> skrev i en meddelelse

> http://www.usenet.dk/fundats/dk.kultur.musik.txt

Såvidt jeg kan se, står der da ikke noget om, at folk der ikke er eksperter
i musik ikke må/bør ytre sig?

Måske burde de, der mener, at de egentlig er for gode til denne gruppe,
oprette en egen, kun for musikeksperter?

mvh Eva

Fra : Henning Jensen

Dato : 17-06-11 16:36

On 17-06-2011 17:05, Eva Schmidt wrote:

> Måske burde de, der mener, at de egentlig er for gode til denne gruppe,
> oprette en egen, kun for musikeksperter?

Det må man da overveje.

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-06-11 16:42

> Det må man da overveje.
>
> Henning.

Den kunne hedde

kk.kultur.linå-krutte.musikexpert.dk

tih gnæk

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 17-06-11 17:10

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse

> Såvidt jeg kan se, står der da ikke noget om, at folk der ikke er
> eksperter i musik ikke må/bør ytre sig?

Hvem har også sagt det?
Det eneste der står er, at man må forvente at også musikere deltager i
debatterne. Det der knækker filmen er ignoranter der tror de er eksperter,
men kun har argumenter som "Schlager er bedst og alt andet er lort" at byde
ind med.
Det umuliggør enhver seriøs debat, tekniske eller ikke teknisk, og fokus
flyttes langt væk fra musikken, som er gruppens formål, og over på Hr. og
Fru Danmarks smag og behag - Altså nede omkring laveste fællesnævner, hvis
ikke lavere.

> Måske burde de, der mener, at de egentlig er for gode til denne gruppe,
> oprette en egen, kun for musikeksperter?

Der er ingen der mener de er for gode til gruppen, men jeg mener der er et
par stykker der er for dårlige til at holde sig inden for gruppens emne,
hvilket giver formålsløs mudderkastning uden saglighed.

Jeg gider i hvert tilfælde ikke at spilde min energi på det længere, når det
eneste man kan forvente i alenlange tråde er afstandtagen til fakta, og
idiotiske svar fra Ude & Hjemme-niveau. Det er ikke debat, det er spild af
tid.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-06-11 17:43

> og idiotiske svar fra Ude & Hjemme-niveau.

Hvad er der nu galt med "ude og hjemme"?

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 18-06-11 08:41

> [...]
> og idiotiske svar fra Ude & Hjemme-niveau. Det er ikke debat, det er spild

Hej Alex... Denne del af det, ville jeg egentligt gerne høre din egen
fortolkning af.

Citat:

Fra : Benny Mortensen

Dato : 18-06-11 08:41

meddelelse news:4dfb8417$0$36563$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Hvad er der nu galt med "ude og hjemme"?
>
> Hilsen Åge

Man får aldrig tid til at læse det ))

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-06-11 19:36

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen

> Måske burde de, der mener, at de egentlig er for gode til denne gruppe,
> oprette en egen, kun for musikeksperter?
>
> mvh Eva

Nu spiller det jo nok også ind, at gruppen efterhånden handler meget om
folkelig musik. Da jeg startede her var det komplet uhørt at nævne noget om
slagermusik. Det har ændret sig voldsomt meget.
Idag er nyhedsgrupperne blevet mere kendte og mange flere folk er kommet
med, heriblandct mere almindelige folk. Idag er det faktisk sådan at det nok
er mest almindeligt at det handler om slager.
Det er det alt dominerende idag her i gruppen.
Det kan man selvfølgelig godt blive lidt sur over, som pop-interesseret. Men
sådan er det jo bare blevet. Slagermusikken er på voldsom fremgang overalt
og det er klart at det manifesterer sig her.
Det er idag ikke bare mig, men massevis af deltagere som bringer slager frem
til debat.
Jeg ved ikke om det er fordi slagerfolkene er i flertal idag her i
gruppen, men jeg har prøvet at bringe pop-musik frem, for ligesom at gøre
det mere bredt. Jeg lavede en tråd med emnet "Berlin festival" (en stor
pop-festival), men selv dem der kan lige sådan noget pop-musik gider ikke
diskutere deres musik ret meget.
Derfor er det klart at slager kommer til at være den dominerende musik
her i nyhedsgruppen.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-11 19:56

> [...]

> Jeg tilhører helt klart den gruppe der trækker musikken op på
> forbrugerniveau, mens du tilhører den gruppe der trækker musikken ned på

I news:dk.forbruger ville det være rigtigt, men i en musikgruppe er og
bliver det omvendt.
Kan du så ikke bare springe det over du ikke forstår?

Fra : John

Dato : 16-06-11 15:30

> Folk interesserer sig kun for een ting om musik,
> nemlig "Lyder det godt eller lyder det skidt?"
> Sådan! - så enkelt er det

Nu ved jeg ikke hvad andre folk gør, men jeg er helt enig med dig! Hvis det
ikke lyder godt, gider jeg selvfølgelig ikke lytte til det!

John

Fra : Ukendt

Dato : 16-06-11 15:43

> Nu ved jeg ikke hvad andre folk gør, men jeg er helt enig med dig! Hvis
> det ikke lyder godt, gider jeg selvfølgelig ikke lytte til det!

Det er bare en for snæver referenceramme at diskutere musik ud fra. Musik er
følelser, toner, akkorder, takter, komposition, og en masse andre ting som
er absolut nødvendige for at kunne diskutere musik som musik. Ellers bliver
det bare at "diskutere" musik som en forbrugsvare, på samme måde som man
diskuterer farsbrød i kantinekøen.

Hvad har I så meget imod at komme et spadestik dybere end "smag og behag"?

Fra : John

Dato : 16-06-11 19:11

> [...]
> bliver det bare at "diskutere" musik som en forbrugsvare, på samme måde
> som man diskuterer farsbrød i kantinekøen.

Selvfølgelig er musik andet. Men jeg har ingen forstand på det tekniske i
musik. Jeg lytter til det, og danner mig et indtryk ud fra det! Der er
masser af musik der vækker følelser i mig!

> Hvad har I så meget imod at komme et spadestik dybere end "smag og behag"?

Det har jeg overhovedet intet imod, men som sagt har jeg ikke en klap
forstand på det?

John

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-06-11 19:28

> Det har jeg overhovedet intet imod, men som sagt har jeg ikke en klap
> forstand på det?

....................og en sang bliver da heller ikke bedre, igegyldigt hvor
man spadestik man graver. Hvis den er dårlig, er den dårlig. Det hjælper
spadestik ikke på.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 18-06-11 09:36

meddelelse news:4dfb9ca5$0$36581$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> man spadestik man graver. Hvis den er dårlig, er den dårlig. Det hjælper

Jamen Åge, nu må du ikke gøre kyndige folk svar skyldige...

Jeg kendte engang en fyr der hed Per ( Håber jeg selvfølgelig han gør
endnu )
Han havde det nogenlunde som dig... Hurtige melodier, en anelse for langsom,
ud til højre...
Han ville aldrig kunne se det smukke i F.eks Old Shep.
Slet ikke føle forskellen på Elvis Presley, og Clinton Ford.. Når de synger
den...

Hos mig, er Clinton Ford den bedste... Så denne totalt ukendte person,
jorder selveste Kongen af Rock'n'Roll... og jeg er ikke spor i tvivl...
Han gør det sgu'... Men spørgs mig ikke, " Hvorfor " For jeg ved det ikke

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 18-06-11 10:01

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Jeg kendte engang en fyr der hed Per ( Håber jeg selvfølgelig han gør
> endnu )

Men det skal man bare ikke regne med, som de siger i vejrudsigten.
Folk kan skifte navn. Jeg kender f.eks. en mand hvis navn er "Brandt" -
..................men han får vist et nyt i morgen

Hilsen Åge

Fra : N/A

Dato : 16-06-11 15:57

Fra : Max

Dato : 16-06-11 15:57

Hej Alex

> Hvad har I så meget imod at komme et spadestik dybere end "smag og
> behag"?

Du prøver at diskutere sexlivets glæder med en flok munke.

Max

Fra : Ukendt

Dato : 16-06-11 16:07

> Du prøver at diskutere sexlivets glæder med en flok munke.

Ja, det er et meget godt billede :)

At se de to diskutere "musik" er som at høre to 8-årige børn diskutere
raketvidenskab:

Åge: Nøøjjj, den er flot
John: Ja, men de russiske raketter er grimme
Åge: Ja, og det er de franske også
John: Hvor skal den hen?
Åge: Det ved jeg ikke, månen måske?
John: Hvordan kommer den derud?
Åge: Det ved jeg ikke, men det kan man heller ikke bruge til noget hvis den
ikke er flot
John: Enig, bare den er flot, hvad skal man så med mere?

Skal vi ikke lige tage endnu et indlæg med John & Åge:
http://www.youtube.com/watch?v=XxF_32RJCbQ
De ved nogenlunde lige så meget om biler, som deres navnebrødre ved om musik

Fra : Henning Jensen

Dato : 16-06-11 16:12

On 16-06-2011 17:06, Alex Linaa wrote:

> Skal vi ikke lige tage endnu et indlæg med John& Åge:
> http://www.youtube.com/watch?v=XxF_32RJCbQ
> De ved nogenlunde lige så meget om biler, som deres navnebrødre ved om musik

..... de har også stor forstand på musik:

http://www.youtube.com/watch?v=gPv1yK3Klu4

Henning

Fra : John

Dato : 16-06-11 19:16

Nu skal du ikke blive grov

Bare fordi vi åbenbart begge kan lide schlager-musik, behøver vi ikke at
være ens!

Jeg er ofte enig i kritikken af Åges mange indlæg med diverse
TV-optrædender, af mere eller mindre elendige kunstnere!

Desuden nægter Åge jo at tage ud se noget af det virkeligheden! Det kan jeg
skrive under på, er noget HELT andet end at se dem mime på TV!

John

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-06-11 20:11

> Desuden nægter Åge jo at tage ud se noget af det virkeligheden! Det kan
> jeg skrive under på, er noget HELT andet end at se dem mime på TV!
>
> John

Åge skal forresten snart til Vildsund og se slager i virkeligheden. Det er
noget helt andet end at se det på tv. Det er ikke altid helt så godt.
I år skal jeg se Kim og Hallo og Kandis, men også de mange andre
dansktopsangere som gæster Vildsund i de tre dage det står på.
Det er festligere at se det på tv.¨Så er alle fejl jo fjernet og det er
dejligt.

Skal vi ikke lige se kim og Hallo www.youtube.com/watch?v=zqM8meDg0V0 (Vi er
ude i virkeligheden)

og Sukker, i Vildsund:
http://www.youtube.com/watch?v=tos09H54KGU&feature=related (Ude i
virkeligheden)

og S.O.S, som underholder med rock´n´roll, i Kandis-pauserne i Vildsund. Hu
hej vilde mænd:
www.youtube.com/watch?v=xPstXhWNIWA

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-06-11 06:14

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=XxF_32RJCbQ
> De ved nogenlunde lige så meget om biler, som deres navnebrødre ved om

Hej Alex

Ja det er præcist sådan, jeg altid har opfattet dig....

Du kan altid finde noget lort og smide i hovedet på folk...

Hvilket så til gengæld også tyder på at være din hovedinteresse...

For resten af tiden, går med at fortælle vi andre, hvor uvidende vi er...

Man kan selvfølgelig sige, at hvis man bliver som dig, ved at være klog og
normal.... Så er vi sådan set, helt godt tilfreds med at være lidt
småtossede

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-06-11 06:11

> [...]
> som man diskuterer farsbrød i kantinekøen.
>
> Hvad har I så meget imod at komme et spadestik dybere end "smag og behag"?

Sikkert ikke spor, men det bliver formodentligt når det passer dem,
og ikke når de skal føle sig presset af andre, til at gøre det.
Og med lidt god vilje, er det vel egentligt det du gør, eller hvad ???

M.V.H....Benny..

Fra : John

Dato : 16-06-11 15:27

> [...]
> den ene oktav hun bruger i de sange du har linket til. Det kan vist
> hverken være rent eller kønt hvis hun presser stemmen længere ud end

Jeg har absolut heller ingen forstand på det med oktaver, toner m.v.

Men har har læst det på http://de.wikipedia.org/wiki/Kristina_Bach, uden at
vide hvad det egentlig betyder.

Vel også forholdsvist ligegyldigt! Jeg synes bare hun synger godt!

John

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-06-11 15:47

> [...]
> at vide hvad det egentlig betyder.
>
> Vel også forholdsvist ligegyldigt! Jeg synes bare hun synger godt!

ja, man kan intet bruge det til.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 16-06-11 15:56

meddelelse news:4dfa1766$0$56778$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> ja, man kan intet bruge det til.

Du kan ikke bruge det mener du.
Hvis ingen havde brugt det, ville sangen ikke være skrevet. Ingen musik er
lavet uden baggrund i musikforståelse og teori, ud over måske et par
afrikanere der slår på en udhulet træstamme. De fleste af os har da
heldigvis udviklet os lidt siden da, med dig som én af undtagelserne.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-06-11 16:12

> Hvis ingen havde brugt det, ville sangen ikke være skrevet. Ingen musik er
> lavet uden baggrund i musikforståelse og teori,

Nej, det er noget der er aktuelt for musikproducenten at vide.
Men jeg er jo ikke musikproducent. Jeg er
musikforbruger.

Jeg aner heller ikke hvordan man laver det Matrhilde råcreme, som jeg
sjasker ud over min portion jordbær.
Jeg smasker det bare ud - og synes det smager knaldhamrende. Jeg har ikke en
klap forståelse for hvordan '
det produceres.

Hvad skal man bruge al den producentviden til, hvis man ikke selv skal
producere???

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 16-06-11 16:20

meddelelse news:4dfa1d56$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Jeg aner heller ikke hvordan man laver det Matrhilde råcreme, som jeg
> sjasker ud over min portion jordbær.

Du betragter vel heller ikke dig selv som "Mathilde råcreme-interesseret",
og opsøger debatgrupper med det formål at diskutere netop dette?

> [...]
> en klap forståelse for hvordan '
> det produceres.
>
> Hvad skal man bruge al den producentviden til, hvis man ikke selv skal

Alene det at du ikke kan sondre mellem producent (som hedder producer),
musiker, sanger, komponist.... siger alt om, at din viden om musik er
nærmest ikke eksisterende.
Men behøver det ikke som forbruger, det har du ret i, men vil man diskutere
musik så er det ret nødvendigt at vide hvad den består af. Ellers smut over
i news:dk.forbruger, hvor der er ligesindede musikignoranter der kan
diskutere på dit plan.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-06-11 16:29

> "Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
> meddelelse news:4dfa1d56$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Du betragter vel heller ikke dig selv som "Mathilde råcreme-interesseret",

Jo det gør jeg. Jeg synes at den råcreme styrer vildest af alle råcremner.
Den har en dejlig friskhed og sødhed. Mums og slubre.
Jeg må vist lige have jordbær i aften.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-06-11 06:08

> [...]
> Ellers smut over i news:dk.forbruger, hvor der er ligesindede
> musikignoranter der kan diskutere på dit plan.

Hvorfor rette Åge, ved at udstille sin egen uvidenhed... Åge's udtryk var
faktisk, teknisk korrekt. Her var du galt på den...
Producent og Producer, er ikke det samme... Og da Åge hele tiden snakkede
Producent, og ikke som du antog, Producer... Har Åge altså ret.

Åge har hele tiden omtalt musikken, som ja vi kan godt kalde den Mathilde
Råcreme... Og udtrykt sin interesse for musikken, på præcis samme måde, som
han interesse i Mathilde råcreme.... Altså en forbrugsvare, begge
tilgængelige i Føtex....

M.V.H....Benny..

Fra : Eva Schmidt

Dato : 16-06-11 16:13

meddelelsen news:4dfa1766$0$56778$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "John" <videovideo999@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> ja, man kan intet bruge det til.
>
> Hilsen Åge

Der vil blive temmelig tomt herinde, når kun musikeksperterne Alex, Henning,
Max og måske et par stykker mere må ytre sig.

Deres motto er "Vi alene vide, hvad der er godt" - heldigvis behøver man
ikke rette sig efter deres smag, så ville det jo være forbi med at høre
musik

mvh Eva

Fra : Henning Jensen

Dato : 16-06-11 16:20

On 16-06-2011 17:12, Eva Schmidt wrote:

> [...]
>
> Deres motto er "Vi alene vide, hvad der er godt" - heldigvis behøver man
> ikke rette sig efter deres smag, så ville det jo være forbi med at høre

How.. how...
Jeg spørger bare dumt, det er jeg god til.

Men når nu Åge henviser til at han elsker Mathilde råcreme over
jordbærene, så ville jeg da selv være tryg ved, at vide at det kom fra koen?

Henning

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-06-11 16:25

> Men når nu Åge henviser til at han elsker Mathilde råcreme over
> jordbærene, så ville jeg da selv være tryg ved, at vide at det kom fra
> koen?
>
> Henning

Jeg troede det var mælk der kom ud af koen

Hilsen Åge

fnis

Fra : Henning Jensen

Dato : 16-06-11 16:36

On 16-06-2011 17:25, Åge Halldorsson wrote:

> Jeg troede det var mælk der kom ud af koen

Ja og det forarbejder man vel lidt.
Det er næsten næsten ligesom med ensartede umpa-lyde, som man de fleste
steder i verden kan forarbejde lidt, og få til at lyde som musik.
Som du selv så ofte linker til, så gælder dette dog ikke alle steder.

Henning

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-06-11 17:53

> Ja og det forarbejder man vel lidt.

Sgu da ikke inde i koen, så der kommer Mathilde råcreme ud af koen eller for
den sags skyld jordbæryoghurt ud af andre køer.
Det er en ren mælkefabrik der er inde i køerne - gælder dog ikke køerne
udenfor Bilka - HAHAHAH

Hilsen Åge

> Det er næsten næsten ligesom med ensartede umpa-lyde, som man de fleste
> steder i verden kan forarbejde lidt, og få til at lyde som musik.
> Som du selv så ofte linker til, så gælder dette dog ikke alle steder.

.................eller alle køer.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-06-11 06:29

meddelelse news:4dfa34f6$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> for den sags skyld jordbæryoghurt ud af andre køer.
> Det er en ren mælkefabrik der er inde i køerne - gælder dog ikke

Jow da Åge

Har du ikke set den KO de malker Milky Way chokoladebars fra...

Den er skideflot ))

M.V.H....Benny..

Fra : Max

Dato : 16-06-11 16:21

Hej Eva

> Der vil blive temmelig tomt herinde, når kun musikeksperterne Alex,
> Henning, Max og måske et par stykker mere må ytre sig.

Det bliver du ikke tomt her så længe jeg er her, men du er
måske tomhed ?

Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-06-11 16:27

> Hej Eva

> Det bliver du ikke tomt her så længe jeg er her, men du er
> [...]

Der er da kun tomhed når max-drengen skriver noget

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-06-11 16:24

> [...]
>
> Deres motto er "Vi alene vide, hvad der er godt" - heldigvis behøver man
> ikke rette sig efter deres smag, så ville det jo være forbi med at høre

Jamen så lad os da lige tage et dejligt stykke musik. Det er med en af
hollands populæreste sangere, Frans Bauer.
Han styrer vildt og synger som en drøm (ikke mareridt):
http://www.youtube.com/watch?v=EIu38MVea5Y

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 16-06-11 16:32

On 16-06-2011 17:23, Åge Halldorsson wrote:

> Jamen så lad os da lige tage et dejligt stykke musik. Det er med en af
> hollands populæreste sangere, Frans Bauer.
> Han styrer vildt og synger som en drøm (ikke mareridt):
> http://www.youtube.com/watch?v=EIu38MVea5Y

Det er sgu nogle flotte bjerge han har i baggrunden. Hvornår har de købt
dem?

Henning

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-06-11 17:55

> Det er sgu nogle flotte bjerge han har i baggrunden. Hvornår har de købt
> dem?
>
> Henning

Dem har jeg da ikke købt. desudebn behøver du ikke sige "De" til mig.
Jeg er jo på det mere folkelige plan - ligesom med musik.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 16-06-11 16:24

> [...]

> Deres motto er "Vi alene vide, hvad der er godt" - heldigvis behøver man
> ikke rette sig efter deres smag, så ville det jo være forbi med at høre

Hvorfor falder du altid ind i klakørkorpset bag Åge?

Der er ingen der ikke må ytre sig, tvært imod. Men det er altså fordummende
gang på gang at opleve, at når man forsøger at bringe lidt fagkundskab ind i
ligningen, så er det sikkert som amen i kirken at John&Åge altid ved bedre.
De ved i hvert tilfælde at de altid har ret, og at viden kan man ikke bruge
til noget.

Men ok, hvis gruppen efterhånden har ramt laveste fællesnævner, så vil jeg
da tage konsekvensen og trække mig ud, og diskutere andre steder hvor min
musikviden bliver påskønnet, i stedet for hånet.

Fra : Max

Dato : 16-06-11 16:28

Hej Alex

> Men ok, hvis gruppen efterhånden har ramt laveste fællesnævner, så
> vil jeg da tage konsekvensen og trække mig ud, og diskutere andre
> steder hvor min musikviden bliver påskønnet, i stedet for hånet.

Hvis du mod forventning skulle gå, så fortæl lige
hvor du går hen.

Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-06-11 16:30

> Hej Alex

> Hvis du mod forventning skulle gå, så fortæl lige
> [...]

Max er vist gået i hundene.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-06-11 06:31

meddelelse news:4dfa2181$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i meddelelsen

> Max er vist gået i hundene.
>
> Hilsen Åge

Hvad har hundene gjort dig ????

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-06-11 15:04

> Hvad har hundene gjort dig ????
>
> M.V.H....Benny..

Det er ikke mig der går i dem

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 18-06-11 08:48

meddelelse news:4dfb5eca$0$36572$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Det er ikke mig der går i dem
>
> Hilsen Åge

Heller ikke mig....

Jeg går med dem

M.V.H....Benny..

Fra : Max

Dato : 18-06-11 08:54

Hej Benny

> Heller ikke mig....
>
> Jeg går med dem
>
> M.V.H....Benny..

Havde nok på fornemmelsen at I var sådan et par
stykker der rendte rundt og slikkede hinanden i røven
og drikker af toilettet.

Max

Fra : Henning Jensen

Dato : 16-06-11 16:44

On 16-06-2011 17:24, Alex Linaa wrote:

> Men ok, hvis gruppen efterhånden har ramt laveste fællesnævner, så vil jeg
> da tage konsekvensen og trække mig ud, og diskutere andre steder hvor min
> musikviden bliver påskønnet, i stedet for hånet.

Du må ikke lade det gå ud over gruppen at du har dine kontroverser med
Åge. Du må bare opgive ham eller springe ham over.

Generelt er disse grupper ved at uddø, og jeg må da give Benny Mortensen
ret i, at uden Åge og debatterne omkring schlager, så ville her ikke
være meget gruppe tilbage.
Det er jo ikke Åges skyld, at så få andre starter tråde op.

Henning

Fra : Ukendt

Dato : 16-06-11 17:13

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Du må ikke lade det gå ud over gruppen at du har dine kontroverser med
> Åge. Du må bare opgive ham eller springe ham over.

Har forsøgt, men så længe andrer svarer ham, så fylder det op alligevel.

> Generelt er disse grupper ved at uddø, og jeg må da give Benny Mortensen
> ret i, at uden Åge og debatterne omkring schlager, så ville her ikke være
> meget gruppe tilbage.

Hellere en gruppe med få seriøse debatter, end en gruppe med
Familie-Journalen som forbillede hvad angår dybde og bredde.

> Det er jo ikke Åges skyld, at så få andre starter tråde op.

Faktisk tror jeg det. Det ligner et umuligt forehavende at lave et opslag
der ikke drukner i spam og flodding, og bedrevidende belæren verden fra
bunden af et mørkt hul. Det seriøse drukner i affald.

Fra : Henning Jensen

Dato : 16-06-11 17:29

On 16-06-2011 18:12, Alex Linaa wrote:

> Hellere en gruppe med få seriøse debatter, end en gruppe med
> Familie-Journalen som forbillede hvad angår dybde og bredde.

For mit eget vedkommende synes jeg begge dele.
Jeg er først og fremmest interesseret i historien bag musikken, hvem,
hvad og hvorfor, og det egner gruppen sig ikke til. Så det debatterer
jeg andre steder.

Så for mig er deltagelse i denne gruppe en debat som almindelig
musikforbruger, altså den slags musik der kun larmer i baggrunden på
arbejdspladsen. Og for mange mennesker er det også det eneste de bruger
musik til, hvilket også afspejler gruppen.
Set nøgternt, så er det nogle meget smalle musikinteresser, der optager
gruppen her.

Du er seriøs og professionel, og jeg har da den opfattelse at dine
indlæg bliver der taget vel imod, ikke alene din viden, men også dine
mange fremragende links. Så bliv ved med det, og kom Åge i "den sorte
gryde" i en periode.

Henning.

Fra : Ukendt

Dato : 16-06-11 22:45

> Set nøgternt, så er det nogle meget smalle musikinteresser, der optager
> gruppen her.

Det er ikke helt rigtigt. Både du og jeg, og de fleste andre, hører en bred
vifte af musik, lige fra den tungeste rock, til klassisk.

> Du er seriøs og professionel, og jeg har da den opfattelse at dine indlæg
> bliver der taget vel imod, ikke alene din viden, men også dine mange
> fremragende links.

Ok tak, men jeg er ikke professionel, i den forstand at jeg hverken er
udøvende eller lever af det længere.

> Så bliv ved med det, og kom Åge i "den sorte gryde" i en periode.

Jeg orker det ikke.
Jeg har set det før, og når først lavinen er startet, kan intet stoppe den.
I lystfiskergruppen, og i fotogrupperne var der et andet fjols, Niels Riis
Ebbesen, der støjede og floodede som Åge, hvilket har dræbt i hvert tilfælde
lystfiskergruppen, og de seriøse debattører forlod også fotogruppen stille
og roligt.
Livet er sgu for kort til at diskutere atomfysik med analfabeter, og der er
bare så meget støj i gruppen fra et par stykker der fylder som deres egoer,
men 1.000.000 gange mere end deres fornuft.

Fra : Max

Dato : 16-06-11 17:30

Hej Henning

> Det er jo ikke Åges skyld, at så få andre starter tråde op.

Det skal du ikke sige, 3F har hverken slager eller musik
på dagsordenen, han eneste formål er at promovere
opmærksomheden om sig selv, og midlet er komplet
ligegyldigt, hvis der kommer mere trafik fra andre end
ham, ja så skifter han bare til ren flooding af gruppen.
Det eneste der ville hjælpe var at slette hans internetforbindelse.

Max

Fra : Henning Jensen

Dato : 16-06-11 17:32

On 16-06-2011 18:30, Max wrote:

> [...]
> ham, ja så skifter han bare til ren flooding af gruppen.
> Det eneste der ville hjælpe var at slette hans internetforbindelse.

Der er vel kun et kabel og til Fur-øen, kan vi finde det og klippe det over?

Henning

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-06-11 17:57

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Du må ikke lade det gå ud over gruppen at du har dine kontroverser med
> Åge. Du må bare opgive ham eller springe ham over.

Han skal sgu ikke springe over mig - han kan springe over hvor gærdet er
lavest.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 16-06-11 19:07

On 16-06-2011 18:56, Åge Halldorsson wrote:

> Han skal sgu ikke springe over mig - han kan springe over hvor gærdet er
> lavest.

Det er svært en gang imellem ikke at blive sur. Men generelt holder vi
da den gode tone, selv når vi hakker på hinanden.

For mit vedkommende vil jeg endnu engang understrege, at det meste af
det jeg skriver er skrevet med et smil, uanset hvor uenige vi kan være.

Men vi kan vel alle, også jeg, prøve at hæve niveauet lidt - eller hwa?

Henning.

Fra : John

Dato : 16-06-11 19:24

> [...]
> fagkundskab ind i ligningen, så er det sikkert som amen i kirken at
> John&Åge altid ved bedre. De ved i hvert tilfælde at de altid har ret, og

Det har jeg i hvert fald aldrig skrevet! Når jeg skriver om noget, eller
linker til musik så er det selvfølgelig min egen personlige smag. Om folk så
kan lide det eller ej, er jo smag og behag!

> Men ok, hvis gruppen efterhånden har ramt laveste fællesnævner, så vil jeg
> da tage konsekvensen og trække mig ud, og diskutere andre steder hvor min
> musikviden bliver påskønnet, i stedet for hånet.

Jeg påskønner dine kommentarer (og alle andre kommentarer i øvrigt). Hvis
der ikke var nogen der reagerede på et indlæg, var der jo ikke meget ved
det!

Du er da også kommet med konstruktiv kritik af nogen af de numre jeg har
linket til. Og tak for det, uanset om jeg var enig eller ej!

John

Fra : Henning Jensen

Dato : 16-06-11 16:00

On 16-06-2011 16:27, John wrote:

> Vel også forholdsvist ligegyldigt! Jeg synes bare hun synger godt!

Kristina Bach er vel også en af de meget få der skiller sig lidt ud, og
hvor sangene er lidt mere opfindsomme og varierede end gennemsnittet.

Hvorfor er det så forbandet svært at finde komponist og tekstforfatter
til de fleste af disse ensartede tyske schlagere?
Hvem opfinder disse melodier og tekster? Det er ment som et seriøst
spørgsmål?

Henning

Fra : Max

Dato : 16-06-11 16:02

Hej Henning

> Hvorfor er det så forbandet svært at finde komponist og tekstforfatter
> til de fleste af disse ensartede tyske schlagere?

Der er vel ingen der ønsker at lægge navn til ?

Max

Fra : Ukendt

Dato : 16-06-11 16:05

> Der er vel ingen der ønsker at lægge navn til ?

LOL

Fra : Henning Jensen

Dato : 16-06-11 16:05

On 16-06-2011 17:02, Max wrote:

> Der er vel ingen der ønsker at lægge navn til ?

Du mener at ligesom munkenes sexliv, så er det noget der foregår i det
skjulte? Er de katolikker i Tyskland?

Henning

Fra : Ukendt

Dato : 16-06-11 16:11

> [...]
> de fleste af disse ensartede tyske schlagere?
> Hvem opfinder disse melodier og tekster? Det er ment som et seriøst

Aoi Tomoko - Computer Programmer - Yamaha Corporation - Tokyo Japan

Fra : John

Dato : 16-06-11 19:38

> Kristina Bach er vel også en af de meget få der skiller sig lidt ud, og
> hvor sangene er lidt mere opfindsomme og varierede end gennemsnittet.

Ja, måske. Jeg synes nu der er mange gode. Men Kristina er da helt klart en
af de bedste!

> [...]
> de fleste af disse ensartede tyske schlagere?
> Hvem opfinder disse melodier og tekster? Det er ment som et seriøst

Ja, det er faktisk ikke nemt. Man er næsten nødt til at have CD'en i hånden!
Men i tilfældet Kristina Bach, er jeg næsten sikker på at hun selv skriver
både musik og tekst til sine sange! Derudover skriver hun jo også til mange
andre. F.eks. har hun skrevet mange af Helene Fischer's tekster. Helene
musik er stort set alt sammen skrevet af Jean Frankfurter, og han har
skrevet næsten til alle kunstnere!

John

Fra : Henning Jensen

Dato : 16-06-11 19:44

On 16-06-2011 20:38, John wrote:

> Ja, måske. Jeg synes nu der er mange gode. Men Kristina er da helt klart
> en af de bedste!

Ja.

> [...]
> selv skriver både musik og tekst til sine sange! Derudover skriver hun
> jo også til mange andre. F.eks. har hun skrevet mange af Helene

Tak, men jeg savner generelt komponist og tekstforfatter når det gælder
tysk schlager. I behøver ikke holde det hemmeligt.

Helene musik er stort set alt sammen skrevet af Jean
> Frankfurter, og han har skrevet næsten til alle kunstnere!

Det sidste har vi drøftet og det ved jeg godt.

Henning

Fra : John

Dato : 16-06-11 20:23

> Tak, men jeg savner generelt komponist og tekstforfatter når det gælder
> tysk schlager. I behøver ikke holde det hemmeligt.

Jeg tror faktisk det er et generelt problem! Det er vist ikke kun tysk
schlager, det er svært at finde komponist og tekstforfattere til!

Men hvis du har noget konkret, skal jeg da gerne prøve at undersøge det!

John

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-06-11 20:42

> Ja.

Så må vi altså liiige haver et par numre med denne formidable
slagersangerinde. Hun synger fantisk og laver rigtig gode sange med høj
synge-med-faktor

Hun har faktislk sunget til "Max Schlagerfestival" i Kerkrade. Det skal vi
lige se her: http://www.youtube.com/watch?v=BU-jMzdgQN8&feature=related

Her er hun ved WDRs legendariske faste 4 stk. juleshow. her synger hun
"Fliegst du mit mir zu den Sternen", en dejlg sang:
http://www.youtube.com/watch?v=F1SK648ixt4&feature=related

Og her en skøn sang, som er fra Stefan Mross`s "I.W.S." Den hedder "Tanz auf
dem Seil" Den er heller ikke så ringe:
http://www.youtube.com/watch?v=tEtUVh0_RqI&feature=related

Hwaaa... øh... synes i om dem?

Hilsen Åge

Fra : John

Dato : 16-06-11 21:21

> Hun har faktislk sunget til "Max Schlagerfestival" i Kerkrade. Det skal vi
> lige se her: http://www.youtube.com/watch?v=BU-jMzdgQN8&feature=related

Rigtig god sang, men kvaliteten af klippet er da helt elendigt!

> Her er hun ved WDRs legendariske faste 4 stk. juleshow. her synger hun
> "Fliegst du mit mir zu den Sternen", en dejlg sang:
> http://www.youtube.com/watch?v=F1SK648ixt4&feature=related

Mindst ligeså god! Og dejligt at høre hende synge live!

> Og her en skøn sang, som er fra Stefan Mross`s "I.W.S." Den hedder "Tanz
> auf dem Seil" Den er heller ikke så ringe:
> http://www.youtube.com/watch?v=tEtUVh0_RqI&feature=related

Den er jeg helt vild med! God optræden, selvom hun jo ikke synger! Men det
er man jo så vant til fra tysk tv. Og hun ser jo også ganske godt ud!

John

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-06-11 06:26

> [...]
> de fleste af disse ensartede tyske schlagere?
> Hvem opfinder disse melodier og tekster? Det er ment som et seriøst

Tja, det er vel med mange af dem, som med mange Danske sange... Noget man
kalder Traditional... Melodien er så gammel, så oprindelsen fortaber sig i
det uvisse... Ofte er de sikkert blevet til, ved at 2, 3 eller flere gamle
melodier, af finurlige veje, er blevet filtret ind i hinanden, og vel ofte
har haft forskellige tekster, alt efter, hvilken egn man befandt sig i....

På Dansk er det modsatte problem nok endnu større... Man har en masse gamle
visetekster, men melodierne mangler...

Mange er vel opstået, sådan ved rene tilfældigheder... Hvilket jeg gætter på
også er tilfældet med Old lang syne. Den er der så vist godt nok en, der
engang fandt ud af at hamre ned på papir, og sætte sit navn på... Men jeg
har en lille dum mistanke, om at hvis man undersøger det nærmere, var den
også sunget 100 år før komponisten blev født ... Lige som den bliver
sunget med hundredvis af forskellige tekster.... F.eks synger Cliff Richard
Fadervor på samme melodi.

Det er nok ikke det rigtige svar, men formodentligt, det bedste bud, indtil
nu...

M.V.H....Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 17-06-11 06:59

On 17-06-2011 07:26, Benny Mortensen wrote:

> Det er nok ikke det rigtige svar, men formodentligt, det bedste bud,

Jeg vil da håbe at Åge læser dit indlæg.
Kan man kort sammentrukket forstå dit indlæg således, at du mener at
tysk schlager mangler ophavsmænd og kvinder, fordi det er oldgamle numre
der fortaber sig tilbage til middelalderen?
Som f.eks. denne:
http://www.youtube.com/watch?v=-P0LfGYUfmU

Henning.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-06-11 09:34

> [...]
> Kan man kort sammentrukket forstå dit indlæg således, at du mener at tysk
> schlager mangler ophavsmænd og kvinder, fordi det er oldgamle numre der

Ikke Tysk Schlager generelt, for jeg har da en del, og ved langt de fleste,
er der da både komponist og tekstforfatter. Faktisk har jeg ikke bemærket,
at der skulle være en mangel på disse oplysninger... Men så igen, jeg
beskæftiger mig jo stort set også kun med fysiske midler, og bruger kun
Youtube i forbindelse med indlæg herinde.... For en sikkerheds skyld, skulle
jeg da lige afprøve det, så jeg fandt 6 forskellige albums, som tilsammen
repræsenterede 9 hele skiver, af Tysk Schlager, og der var ikke et eneste
nummer, der manglede ophavsmænd... Så det er formodentligt ikke værre inden
for Tysk musik, end alle andre steder... Men der kan jo selvfølgelig være
fordele ved at benytte melodier uden ophav... Dem er der vel ingen royalties
på, og kan formodentligt frit benyttes.

M.V.H....Benny..

Fra : John

Dato : 13-06-11 09:43

> [...]
> bedste, men som jeg tror falder i din smag. Her høres det "tydeligt" at
> hendes stemme er svag og skrøbelig. Monika Martin er navnet:

Ja, Monika Martin stemme lærer jeg desværre aldrig at blive dus med

Michelle derimod er jeg ret begejstret for.

Kan du ikke lide denne med Michelle?
http://www.youtube.com/watch?v=X6Mnq5oS3Tc

John

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-06-11 10:30

> Ja, Monika Martin stemme lærer jeg desværre aldrig at blive dus med
>
> Michelle derimod er jeg ret begejstret for.
>
> Kan du ikke lide denne med Michelle?
> http://www.youtube.com/watch?v=X6Mnq5oS3Tc

Den er bedre her, med Bernhard Brink:
http://www.youtube.com/watch?v=iS2vT8P8p_8

Her er en anden HAST DU LUST med G.G. Andersson. Jeg troede lige det var den
du linkede til.
http://www.youtube.com/watch?v=hlh-WtN9TYA

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-06-11 17:54

"John" <videovideo999@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Kan du ikke lide denne med Michelle?
> http://www.youtube.com/watch?v=X6Mnq5oS3Tc
> John

Jeg synes også lige vi skal høre om han kan lide denne her video. Det er
"Sjalali-Seineke". Hun synger meget rent og flot og hun giver her et
MGP-medley. Jeg gætter på Alex
synes om det. Men lad os høre om han gør. Kvaliteten er i hvert fald i top:
http://www.youtube.com/watch?v=IHYbhgmQg9c&feature=relmfu
Klippet er fra de store "Schlagferfestival RTV Noord"

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 14-06-11 18:32

meddelelse news:4df79225$0$36571$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> top: http://www.youtube.com/watch?v=IHYbhgmQg9c&feature=relmfu
> Klippet er fra de store "Schlagferfestival RTV Noord"

Åge dog, det må du kunne gøre bedre. Hun synger både tyndt, og til tider
falsk.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 18-06-11 10:13

> [...]
> meddelelse news:4df79225$0$36571$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Åge dog, det må du kunne gøre bedre. Hun synger både tyndt, og til tider

Har lige tjekket den hollandkse hitliste, fra sidste uge ud. På plads nr. 20
er der noget wældigt rock´n´roll. her er kvaliteten noget man kan skrive
hjem om.
Det må da være noget.
http://www.youtube.com/watch?v=1l3EdwkVqpk&feature=related

Vi kan tjekke den nye liste i aften kl. 18 (hver lørdag kl. 18) på den
gratis hollandske public-service-tv-kanal "BVN"-
Sender over ASTRA - kan ses af alle

Hilsen Åge