Stafetten: Arbejdsløs
Fra : Kert Rats

Dato : 10-06-11 18:01

Stafetten har ligget brak for længe, synes jeg, så jeg tager hermed
teten/stafetten med emnet "arbejdsløs" og lægger ud med Lone Kellermann:
http://www.youtube.com/watch?v=2T8LQRPRoUs

Der er mange sange om arbejdsløshed, så kom frisk med bud.

Venligst

Kert Rats

Fra : Carl Drud

Dato : 10-06-11 18:21

"Kert Rats" <nat@hestedag.nu> writes:

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=2T8LQRPRoUs
>
> Der er mange sange om arbejdsløshed, så kom frisk med bud.

Bruce Springsteen - Johnny 99
http://www.youtube.com/watch?v=X9VZFyLQzok

--
Carl

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-06-11 11:34

"Carl Drud" <carl.drud@gmx.com> skrev i en meddelelse

> Bruce Springsteen - Johnny 99
> http://www.youtube.com/watch?v=X9VZFyLQzok
>
> --
> Carl

Det lykkedes vist at finde en fra Woodstock 99 der var sluppet uden om
cencuren... De må åbenbart ikke engang sige Bitch om en fiktiv person

The Offspring - Why don't you get a job

http://www.youtube.com/watch?v=Uhx7A86mIJ0&feature=related

De andre jeg ville bruge, har i jo brugt...

M.V.H.... Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-11 19:26

"Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=2T8LQRPRoUs
>
> Der er mange sange om arbejdsløshed, så kom frisk med bud.

Hmm, den er faktisk svær

Mit bud er Marillon, med "Don't hurt yourself":
http://www.youtube.com/watch?v=Ixpq6KIGnvQ

There's old man on a warm and sunny island
No job, no money, just a smile to call his own
Know what he says?. "The past will only haunt you.
Live for today. Each day's an open door

Fra : Kert Rats

Dato : 13-06-11 10:13

> [...]
>
> There's old man on a warm and sunny island
> No job, no money, just a smile to call his own
> Know what he says?. "The past will only haunt you.

Det var dejligt at høre Marillion igen, så du får stafetten.

Venligst

Kert Rats

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-11 11:06

> Det var dejligt at høre Marillion igen, så du får stafetten.

Jeg havde også selv helt glemt dem, men den tekstlinje poppede lige ind da
jeg så emnet.

Jeg finder et nyt emne

/Alex

Fra : Max

Dato : 10-06-11 19:37

Hej Kert Rats

> Der er mange sange om arbejdsløshed, så kom frisk med bud.

Den her må vel være selvskrevet, forøvrigt virker det som
om kunstneren efterhånden er ved at blive voksen.

Peter Belli - Hvis Jeg Nu Var Arbejdsløs
http://www.youtube.com/watch?v=6IUlMDEj4Vc&feature=related

Max

Fra : Martin Bak

Dato : 10-06-11 19:55

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=2T8LQRPRoUs
>
> Der er mange sange om arbejdsløshed, så kom frisk med bud.

Kom bare til at tænke på en sang fra min barndom. Dengang var det Lasse og
Mathilde der sang den, men jeg må have hørt den mange gange den gang, for
den er meget tydelig i min erindring.

Den er skrevet i 70'ernes arbejdsløshedstid, og handler om en familiefar,
der af nød har måtte bosætte sig i Sverige, for at kunne forsørge familien.

Jeg kan ikke finde den med Lasse og Mathilde, men med Jan Toftlund og Anne
Linnet. Jeg vidste det ikke før nu, men det er åbenbart Jan Toftlund der har
skrevet teksten og Lasse der har skrevet melodien. Jeg troede at Lasse stod
for begge dele.

Anyway, her er den: Hilsen fra Sverige
http://www.youtube.com/watch?v=z795MxPq-uc

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Max

Dato : 10-06-11 19:53

Hej Kert Rats

> Der er mange sange om arbejdsløshed, så kom frisk med bud.

Så er denne gruppe nok også i orden at hente frem

UB40- Kingston Town
http://www.youtube.com/watch?v=fT1Sa91N75E

Max

Fra : Henning Jensen

Dato : 11-06-11 06:08

On 10-06-2011 19:01, Kert Rats wrote:

> Der er mange sange om arbejdsløshed, så kom frisk med bud.

"I'm An Unemployed Sweetheart" en af klassikerne fra depressionens USA.
Her med Lee Morse, denne lille kvinde med den vemodige stemme, som
lavede en del gode indspilninger, heriblandt denne:

I want a job in the moonlight,
Under the stars above,
For I'm an unemployed sweetheart
Looking for somebody to love.
http://www.youtube.com/watch?v=Hfkx7rLzC5g

En lidt mere opfindsom slager end de sædvanlige, Geier Sturzflug med
"Arbeitslos":
http://www.youtube.com/watch?v=w-D8Gx6Egok

Cornelis Vreeswijk gør sig lidt bekymringer angående kærestens tanker om
ham, "Om jag vore arbetslös":
http://www.youtube.com/watch?v=4h6EOYbQh7A&feature=related

Henning

Fra : Kert Rats

Dato : 11-06-11 15:08

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=2T8LQRPRoUs
>
> Der er mange sange om arbejdsløshed, så kom frisk med bud.

Jeg lader stafetten køre weekenden over.

Venligst

Kert Rats

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-06-11 15:13

"Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i meddelelsen

> Der er mange sange om arbejdsløshed, så kom frisk med bud.

Teddy Edemand (eller Teddy, Chano, Jan og John?)
http://www.youtube.com/watch?v=JFrj8GnJ1Ps

Peter ingen-regning-Belli
http://www.youtube.com/watch?v=hLHqGcowINI

Hilsen Åge

Fra : Kert Rats

Dato : 12-06-11 09:38

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=2T8LQRPRoUs
>
> Der er mange sange om arbejdsløshed, så kom frisk med bud.

Her er en sang, hvori arbejdsløse nævnes:
http://www.youtube.com/watch?v=hTZ6riZNs_U
Det er De Nattergale med nummeret Kaffe. I starten af nummeret hører vi om
de arbejdsløse.

Husk, at I gerne må finde sange, som blot nævner, omtaler eller hentyder til
arbejdsløse eller arbejdsløshed.

Venligst

Kert Rats

Fra : Henrik

Dato : 13-06-11 08:29

On 10 Jun., 19:01, "Kert Rats" <n...@hestedag.nu> wrote:

> Der er mange sange om arbejdsløshed, så kom frisk med bud.

Jeg har ikke ledt efter et klip på Youtube, men der findes faktisk en
hel CD om emnet, af Gustav Bunzel: "Blues mod aktivering - 2" (med
musik af Michael Persbøll).
Udgivet i 2001 med støtte af DMF og hjælp fra bl.a. Viggo Sommer.

Fra : Kert Rats

Dato : 13-06-11 16:13

"Henrik" <hallo.derude@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

musik af Michael Persbøll).
Udgivet i 2001 med støtte af DMF og hjælp fra bl.a. Viggo Sommer.

***************

Et link - hvis du kan finde det - vil være meget velkomment.

Venligst

Kert Rats

Fra : Henrik

Dato : 13-06-11 10:35

On 13 Jun., 17:12, wrote:

> ... Gustav Bunzel: "Blues mod aktivering - 2" (med
> musik af Michael Persbøll).
> Udgivet i 2001 med støtte af DMF og hjælp fra bl.a. Viggo Sommer.
>
> Et link - hvis du kan finde det - vil være meget velkomment.

Så vidt jeg kan se er www.ladk.dk (dem som udgav CD'en) ved at
nedlægge sig selv, så hvad jeg fandt om CD'en kan du se på disse 2
links

http://www.ladk.dk/pressekritik/bunzel/bunzel.htm
http://www.ladk.dk/la_blad/2003/nyhedsbrev-21.htm (et godt stykke nede
på siden)

til gengæld faldt jeg over disse klip i søgningen
http://www.youtube.com/watch?v=0AcHfZHhu_M
http://www.youtube.com/watch?v=3CXUqv5_0U4