En rund fødselsdag
Fra : Ukendt

Dato : 09-06-11 11:07

D. 9. juni må være en god dato at blive født på, hvis man vil noget med
musikken.

I dag fejrer en legende sin 70 års fødselsdag, nemlig Jon Lord:
http://jonlord.org/2011/06/09/it-was-70-years-ago-today%E2%80%A6/

Han har om nogen præget den moderne rockmusik ved at indføre Hammond i
lydbilledet, og har de senere år givet verden store oplevelser med sine
klassiske værker.

Her er en kombination af de to, nemlig Deep Purple sammen med London
Philharmonic Orchestra: http://www.youtube.com/watch?v=CBBOp08Lnug

Tillykke med fødselsdagen Jon :)

Fra : Max

Dato : 09-06-11 11:16

Hej Alex

> D. 9. juni må være en god dato at blive født på, hvis man vil noget
> med musikken.

Har du fødselsdag idag ?

Skal vi så ikke tage en mere

Også rund 120 år:

Anything goes - Cole Porter
http://www.youtube.com/watch?v=P5wcLl13a8s

Max

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-11 11:32

> Har du fødselsdag idag ?

Nej, først til september :)

> Skal vi så ikke tage en mere
>
> Også rund 120 år:
>
> Anything goes - Cole Porter
> http://www.youtube.com/watch?v=P5wcLl13a8s

Fedt genhør :)

/Alex

Fra : Henning Jensen

Dato : 09-06-11 12:01

On 09-06-2011 12:07, Alex Linaa wrote:

> I dag fejrer en legende sin 70 års fødselsdag, nemlig Jon Lord:
> http://jonlord.org/2011/06/09/it-was-70-years-ago-today%E2%80%A6/

Hvis den nyere tid har fostret musikalske genier, så er han en af dem.

Her nocturnen fra hans Durham-koncert:
http://www.youtube.com/watch?v=_xndVtyZEIo

Og så et klip fra fortiden. The Artwoods, hvor han vistnok også var med
i, her med "Dont Cry No More":
http://www.youtube.com/watch?v=396iDlO6qZE&feature=related

Henning

E.S.
Ret mig hvis jeg tager fejl i det sidste.

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-11 14:17

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Hvis den nyere tid har fostret musikalske genier, så er han en af dem.

Helt enig. Mage til alsidighed ser man ikke ret ofte.

> Her nocturnen fra hans Durham-koncert:
> http://www.youtube.com/watch?v=_xndVtyZEIo

Uhh, den har jeg hørt i Hamburg. STOR oplevelse :)

> Og så et klip fra fortiden. The Artwoods, hvor han vistnok også var med i,
> her med "Dont Cry No More":
> http://www.youtube.com/watch?v=396iDlO6qZE&feature=related

Sjovt genhør fra de tidlige 60'ere

> Ret mig hvis jeg tager fejl i det sidste.

Nej, den er god nok: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Artwoods
Og hans orgelfigurer var allerede dengang umiskendelige.

Fra : Jan Kronsell

Dato : 09-06-11 15:02

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> klassiske værker.
>
> Her er en kombination af de to, nemlig Deep Purple sammen med London

Her et nummer fra tiden før Deep Purple. Med Flower Pot Men, som han var
med til at danne i 1967. Deres enestge større hit
http://www.youtube.com/watch?v=PiK79FlEFAI&feature=related

Jan

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-06-11 15:37

> [...]

> Han har om nogen præget den moderne rockmusik ved at indføre Hammond i
> lydbilledet, og har de senere år givet verden store oplevelser med sine

Har han det ?

> Her er en kombination af de to, nemlig Deep Purple sammen med London
> Philharmonic Orchestra: http://www.youtube.com/watch?v=CBBOp08Lnug

Jeg synes det lyder som en kombination af en gang larm og støj

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-11 15:57

meddelelse news:4df0da94$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Har han det ?

Hvorfor vil du vide det? Du kan jo maksimalt opfatte klassisk light, så det
er helt uden for din rækkevidde.

> Jeg synes det lyder som en kombination af en gang larm og støj

Som sagt, så spring det over. Du kan alligevel ikke opfatte det med dine
umusikalske ører.