Slager - så er alle advaret.
Fra : Henning Jensen

Dato : 08-06-11 00:09

Jeg har ikke den store viden indenfor denne genre, men som radiolytter
kan jeg da selvfølgelig ikke undgå, at lytte til et nummer en gang imellem.
Her i gruppen er det sædvanligvis Andrea Berg og Helene Fischer der
bliver linket til. Fischer er billedskøn og alt er så korrekt - og Berg
er der lidt 'bid i'.
John har tidligere også nævnt Simone, men der er også alle dem der har
været fremme længe, f.eks. Ute Freudenberg og selvfølgelig også Marianne
Rosenberg.
Men der må være mange flere, måske ikke alle lige strømlinede, men det
gør måske heller ikke så meget - der trænger til lidt variation, og
gerne udenfor TV-genren.

Michelle er f.eks. en af de andre, her med "Sternenkind":
http://www.youtube.com/watch?v=ACHlXxhKAtE&feature=related

Michelle havde et meget stort hit sammen med Matthias Reim, "Du Idiot".
Jeg synes at Matthias Reim er god af slagsen at være.
Det er selvfølgelig flere mandlige slagersangere, men han er den eneste
jeg kan 'øjne' lige nu.
Her er Matthias Reim med "Ich hab geträumt von dir":
http://www.youtube.com/watch?v=it9ptc3NwSw&feature=related

Her Cora, som blev vældig populær med dette hit, "Komm wir fahren nach
Amsterdam". Hun er slet ikke så ringe endda:
http://www.youtube.com/watch?v=iBxQcfuXC3Y&feature=related

Henning

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-11 08:54

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Her Cora, som blev vældig populær med dette hit, "Komm wir fahren nach
> Amsterdam". Hun er slet ikke så ringe endda:

Hvis det er schlager, så er Åge også smalsporet inden for sin egen genre med
det han som regel linker til, for dette er jo ligefrem lyttevenligt, og uden
alt det TV-bras med selvdøde fisk og kampvogne på scenen.

De to første lyder som traditionelle MGB-bidrag, mens det sidste en en sær
hybrid mellem schlager or rock.

Tak for arbejdet :)

/Alex

Fra : Henning Jensen

Dato : 08-06-11 15:47

On 08-06-2011 09:54, Alex Linaa wrote:

> De to første lyder som traditionelle MGB-bidrag, mens det sidste en en sær
> hybrid mellem schlager or rock.

Jeg er, som jeg skrev, ikke den rigtige til at bedømme schlager.
Men en dag jeg var på arbejde, skrev jeg nogle få af numrene og sangerne
ned, som der blev spillet i den tyske musikradio.
Det gav et langt mere varieret billede, end det som Åge sædvanligvis
linker til.

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-06-11 15:50

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> ned, som der blev spillet i den tyske musikradio.
> Det gav et langt mere varieret billede, end det som Åge sædvanligvis

Henning har vist lyttet til en eller anden rekvalme radio. De er jo ret
forskellige.
Hennning kan prøve den tyske statsradiofonis folkelige musikradio. I
Nordtyskland hedder den NDR1 Welle Nord

Hilsen Åge

Fra : Max

Dato : 08-06-11 15:54

Hej Henning

> Det gav et langt mere varieret billede, end det som Åge sædvanligvis
> linker til.

Er det virkelig ikke gået op for dig hvad dagsordenen er ?

Max

Fra : Henning Jensen

Dato : 08-06-11 16:19

On 08-06-2011 16:54, Max wrote:

> Er det virkelig ikke gået op for dig hvad dagsordenen er ?

Du ved at jeg er længe om at komme i 'omdrejninger'.
Kan du ikke byde ind med en slager?

Henning.

Fra : Max

Dato : 08-06-11 17:55

Hej Henning

> Kan du ikke byde ind med en slager?

Nu er jeg ikke sikker på at min opfattelse af
schlager musik er den samme som andre,
men et nummer som det her:

Du Bist nicht allein -Roy Black
http://www.youtube.com/watch?v=eFupd2bYYpQ

Ja, det klingede i mit barndomshjem, min mor
elskede Roy Black, Heino, Malene Dørtræk, Freddy
Heimvee og den slags. Så disse sange får mig til at
tænke på min moder, og det kan jeg godt lide
engang imellem. Hun var et stort menneske med
et meget stort hjerte, og hun var for øvrig også
den person der åbnede verden til Beatles og
Rolling Stones som hun også tog til sig.

Max

Fra : Henning Jensen

Dato : 08-06-11 19:04

On 08-06-2011 18:54, Max wrote:

> [...]
> et meget stort hjerte, og hun var for øvrig også
> den person der åbnede verden til Beatles og
> Rolling Stones som hun også tog til sig.

Ja når vi 'går tilbage i tiden' så var udvalget og forskelligheden
større og meget mere spændende.

Jeg har en personlig erindring om hende her: Liselotte Malkowsky.
Her med "Das Herz von St. Pauli", som også var en stor slager her i landet:
http://www.youtube.com/watch?v=KhNNxCPReQ0

Hende og manden boede nogle få år i Danmark. Var det i nærheden af de
Furske strande?
Ved du mere om det danske ophold, hvorfor kom de, og hvorfor flyttede de
så hurtigt igen?

Henning

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-06-11 19:17

> Jeg har en personlig erindring om hende her: Liselotte Malkowsky.
> Her med "Das Herz von St. Pauli", som også var en stor slager her i
> landet:
> http://www.youtube.com/watch?v=KhNNxCPReQ0

Dejlig musik. Ingen tvivl om det. Høj klase og al det dem.
Jeg mindes min oldemor, når jeg hører det. Der er kommen megen slager
siden da.
Henning, hvorfor forlader du ikke fortiden. Den kommer aldrig tilbage
alligevel. Prøv at give ny-indspillede slagere en chance.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 08-06-11 19:21

On 08-06-2011 20:16, Åge Halldorsson wrote:

> Henning, hvorfor forlader du ikke fortiden. Den kommer aldrig tilbage
> alligevel. Prøv at give ny-indspillede slagere en chance.

Ja, jeg opfordrede dig til at komme med nogle nye eksempler. Men jeg kan
se at du netop igen har postet links med børnene og de 60 år gamle sange.

Henning

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-11 19:28

> Ja, jeg opfordrede dig til at komme med nogle nye eksempler. Men jeg kan
> se at du netop igen har postet links med børnene og de 60 år gamle sange.

Han kan ikke for genren har ikke udviklet sig i 60 år, hvilket gør at det er
ret svært at afgøre hvilket århundrede numrene kommer fra.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-06-11 19:32

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> genren har ikke udviklet sig i 60 år, hvilket gør at det er ret svært at
> afgøre hvilket århundrede numrene kommer fra.

....og hvad er problemet i det??? - Kan vi ikke bare blande det hele sammen i
een pære-vælling - og arkivere årstallene på skrå

Hilsen Åge

Fra : Hauge

Dato : 08-06-11 19:38

Den 08-06-2011 20:32, Åge Halldorsson skrev:
> ...og hvad er problemet i det??? - Kan vi ikke bare blande det hele
> sammen i een pære-vælling - og arkivere årstallene på skrå

Det vigtigste er jo hvornår det er fra, ikke hvordan det lyder. Læg
mærke til alt den afdankede pensionistmusik der tit omtales så positivt
her, det lyder også aht., men de kender alderen på det.

Minder mig om Gorm... "Hvornåååårr var det nu det var"

Mvh Hauge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-06-11 19:55

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen

> Det vigtigste er jo hvornår det er fra, ikke hvordan det lyder.

Det er også det indtryk jeg har fået - og en ting må ikke været indspillet
tidligere, så er det dårligt. Mærkelig u-musikalsk indstilling

> Læg mærke til alt den afdankede pensionistmusik der tit omtales så
> positivt her, det lyder også aht., men de kender alderen på det. Minder
> mig om Gorm... "Hvornåååårr var det nu det var"

Altså den henningske musik?

Hilsen Åge

Fra : P.Petersen

Dato : 08-06-11 20:03

meddelelse news:4defc588$0$56776$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
>
> Det er også det indtryk jeg har fået - og en ting må ikke været indspillet
> tidligere, så er det dårligt. Mærkelig u-musikalsk indstilling

Aage, din korttidshukommelse er da vist nærmest ikke eksisterende.
Det er da dig, der adskellige gange inden for de sidste timer har bedt
Henning om noget nyt.
Læs tilbage i dine egne indlæg i denne tråd.

Har du smagt lidt rigeligt på Fur Bryghus' udmærkede produkter.

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-06-11 19:31

> [...]
> se at du netop igen har postet links med børnene og de 60 år gamle sange.

Ja, skide dog hul i om sangen var fremme da oldemor dansede på jazz-cafeen.
Ny-indspilninger, Henning.
NY-INDSPILNINGER. Lad dog sangene være indspillet også i 1767, 1878 og 1930,
hvis de har været det.
Lad os få sangene med nogle nye grupper. Giv dog nyindspilninger af alt en
chance. Prøv at glem om sangen
var fremme i en anden tid end du lever i. Det kommer jo egentlig ikke os ved
hvad oldemor dansede til før
vi blev født. Vi har andre sangere og grupper idag. Lad dog dem prøve at
indspille både nye og gamle sange.

Hvorfor er du så meget imod det?

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 08-06-11 19:42

On 08-06-2011 20:30, Åge Halldorsson wrote:

> Lad os få sangene med nogle nye grupper. Giv dog nyindspilninger af alt
> en chance.

Ja selvfølgelig, og hvis det gøres bedre, så hellere end gerne
nyfortolkninger.
Men det hærværk du præsenterer, f.eks. nummeret med brandbilen, er
særdeles underlødigt, og burde forbigås i stilhed.

Henning.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-06-11 08:36

> [...]
> Furske strande?
> Ved du mere om det danske ophold, hvorfor kom de, og hvorfor flyttede de

Jamen skal vi da så ikke høre, ikke Heimweh, men Quinn med hans rigtigt
store Junge kom bald wieder

http://www.youtube.com/watch?v=kSYblBKZ75Y

Roy Black... Jamen så skal man da høre ganz im weiss

http://www.youtube.com/watch?v=hrtCR_vpOJE

Og måske også, Schøn ist es auf der welt zu sein

http://www.youtube.com/watch?v=PUZdHMju_A4

Og hvorfor ikke lige slutte af med Michael Holm...

http://www.youtube.com/watch?v=FllStP2wH4A

Som Bamse jo gjorde vældigt Dansk...

Min favorit med ham, er denne

http://www.youtube.com/watch?v=UAi4uFvfq1I&feature=related

Nina & Mike var nu heller ikke helt tossede, her med Farende musikanten

http://www.youtube.com/watch?v=vUqNzHQjMI0....

Men OK, til Åge's forsvar, så skal man være god til at søge,
for at slippe for vin & øldoven elementet...

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-11 09:55

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Og hvorfor ikke lige slutte af med Michael Holm...
>
> http://www.youtube.com/watch?v=FllStP2wH4A

Her er faktisk en schlager, som jeg både synes er godt skrevet, og flot
fremført.

Det minder mig om engang jeg gik i Hamburg og snakkede med min kone.
Pludselig kom der en flok tyskere bagfra og stillede sig over for os,
hvorefter en af dem sagde de udødelige ord, med et stort grin: "DÄNEN LÜGEN
NICHT"

> Som Bamse jo gjorde vældigt Dansk...

Den bør forbigås i stilhed, som endnu et eksempel på at intet vinder ved at
blive oversat fra originalsproget.

/Alex

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-06-11 11:09

> [...]
> LÜGEN NICHT"

> Den bør forbigås i stilhed, som endnu et eksempel på at intet vinder ved

Det syntes jeg nu det meste er, når bare man får skrællet alt tv-halløjsaet
fra. For det er der jo udelukkende for tv-seernes skyld, og formodentligt
for at det ikke skal påvirke pladesalget alt for voldsomt, så også udsat for
et usædvanligt støjende publikum.

Sådan en forklaring, minder mig om et par episoder i Danmarksgade i Aalborg,
hvor jeg kom gående med en veninde... Sjovt nok sker begge, inden for ganske
få minutter.... Pludseligt kommer en flok børn, og slutter ring omkring os,
synger og danser en omgang eller to.... Så giver min grinende veninde mig
følgende kommentar... " Du må hellere stikke dem en 25 øre værd.... Man kan
jo aldrig vide " .... Nå ja, den var jo lige til at grine af.... Men for
lige som at komplettere situationen, så små 100 meter længere fremme, møder
vi en nydelig ung dame, med en barnevogn.... Og altså kors, sikke øjne hun
låner mig... Så skarpe, så jeg straks skynder mig at sige.... At nok har jeg
bedrevet meget, men det der, skal hun altså IKKE give mig skylden for, med
et nik, rettet mod barnevognen ..

Man skal altså ikke vinde noget, hver gang.... Bare det, at den blev på
Dansk, gav den et nyt publikum.... Så den vandt jo alligevel noget...

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-11 11:30

> [...]
> formodentligt for at det ikke skal påvirke pladesalget alt for voldsomt,
> så også udsat for et usædvanligt støjende publikum.

Det er jo ikke kun alt det der "Palles Tivoli" der ødelægger det. På de
fleste af de schlagere Åge linker til, er der brugt doubletracking på
vokalen + diverse effekter, for at skjule at "sangerne" har tynde og
pivesede stemmer.
Ud over dette, så er arrangementerne larmende af helvede til, med overdrevne
trommemaskiner og kunstige saxofoner og violiner. Læg alt dette sammen, og
musikken forsvinder ned i et visuelt skrækscenario og lydinferno, hvor alt
lyder ens.

Arrangementet på Michael Holm's nummer er afdæmpet, og tydeligt spillet på
rigtige trommer og et ægte Hammond.

> Man skal altså ikke vinde noget, hver gang.... Bare det, at den blev på
> Dansk, gav den et nyt publikum.... Så den vandt jo alligevel noget...

Ja, som at fortynde øl, og sælge det til børn.
Det ændrer bare ikke ved at oversættelsen og fremførelsen er elendig, og en
hån mod originalens smukke stemning.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-06-11 12:28

> [...]
>
> Ja, som at fortynde øl, og sælge det til børn.
> Det ændrer bare ikke ved at oversættelsen og fremførelsen er elendig, og

Alt hvad der bruges i tysk schlager, bruges også i rockmusikken... Og for
den sags skyld, i alle andre genrer.... Det er altså ovre de dage, hvor
rumklang kun blev skabt ved at optage i foyeren i Palladium bio... Der er
visse ting, som sangere / musikere er nødt til at bruge, og der er vel ikke
andet at sige, end sådan er det...

Jeg syntes stadig den er god, hvad enten den hedder Tränen lügen nicht,
Tårer taler sandt, eller When a child is born... Og det er hvad enten den er
fremført af Michael Holm, Bamse, Kenny Rogers, Johnny Matthis, eller Boney
M.... ja faktisk vil jeg da sige, at langt de fleste, faktisk ikke aner, at
den oprindeligt er tysk, og kun de færreste Danske har et meget sparsomt
kendskab til Michael Holm... Så ud fra din devise, ville den altså altid,
have været aldeles ukendt, trods al sin skønhed... Så umiddelbart finder jeg
da, at diverse oversættelser gør sin gavn...

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-11 12:57

> Alt hvad der bruges i tysk schlager, bruges også i rockmusikken... Og for
> den sags skyld, i alle andre genrer....

Ikke rigtigt.
Ok, jeg medgiver at der i popmusikken er et slør af "cammouflage" på vej ind
over manglende talent, som autotune, vocoder m.m., men i de fleste andre
genrer, og specielt rockmusikken, er denne "wall of sound" bare ikke til
stede. Du kan altså ikke erstatte en Stratocaster gennem en Boss DS-1 med en
sampling i et keyboard.
Det jeg oplever i de schlagere som Åge linker til, er at det er død musik.
Musik uden mellemkomst af kunstnere, ud over ham der programmerede
keyboardet. Jeg har sgu aldrig set en rockmusiker "in concert" stå og mime
til et lydspor med både kor og orkester.

> Det er altså ovre de dage, hvor rumklang kun blev skabt ved at optage i
> foyeren i Palladium bio... Der er visse ting, som sangere / musikere er
> nødt til at bruge, og der er vel ikke andet at sige, end sådan er det...

Reverb har været indbygget i forstærkere siden 50'erne.
Og jeg har intet imod effekter, bare man bruger dem med omtanke, og bruger
dem aktivt, i stedet for at skrue dem alle op til 11, og få muzak ud i den
anden ende.

> [...]
> altså altid, have været aldeles ukendt, trods al sin skønhed... Så
> umiddelbart finder jeg da, at diverse oversættelser gør sin gavn...

Da den kom frem i 1974, var den faktisk et ganske pænt hit i Danmark

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-06-11 13:39

> [...]
> anden ende.

> Da den kom frem i 1974, var den faktisk et ganske pænt hit i Danmark

Jamen hvad enten du har denne wall of sound, eller den er mere neutral, så
er det helt sikkert, den er der... Og jeg vil endda sige, at den ofte er
langt mere fremtrædende i rocken end den er i schlager.... Så mon ikke den
væsentligste forskel er... At i rocken, er du vild med denne " Wall of sound
" Men afskyr den i schlager.... Måske mest fordi, schlager prøver på at få
nogle få musikere, til at spille som et helt symfoni orkester... Modsat
rocken, der måske mere får hver enkelt guitar til at lyde som 10 eller mere.

Egentligt pudsigt du siger det, for Tipparaden siger 9 måned 1975... Hvilket
jo egentligt passer meget godt med, at det rent faktisk nemt kunne være
Bamses Venner, der rettede opmærksomheden hen på den.... Så hvis jeg nu
søger på Tårer taler sandt... Hvad skal vi så gætte på... At den kommer før,
eller efter Michael Holm.... For han hittede altså først med den herhjemme,
efter at Bamses Venner havde udsendt deres, som de først lavede i 1975...

http://www.danskehitlister.dk/?artist_id=827

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-11 13:52

> Jamen hvad enten du har denne wall of sound, eller den er mere neutral, så
> er det helt sikkert, den er der... Og jeg vil endda sige, at den ofte er
> langt mere fremtrædende i rocken end den er i schlager....

Jeg synes tiden er moden til at du fremdrager nogle eksempler på, at
rockbands har en enslydende kunstig dåselyd, som ikke ændrer sig fra band
til band, og fra årti til årti. Og nej, Status Quo er ikke et eksempel, for
godt nok ændrer de sig ikke, men de spiller godt nok tørt og "rent"

> [...]
> denne " Wall of sound " Men afskyr den i schlager.... Måske mest fordi,
> schlager prøver på at få nogle få musikere, til at spille som et helt

Nej, fordi jeg er musikalsk og kvalitetsbevidst. Musik skal laves af
musikere, ikke af programmører, ligesom mad skal laves af mennesker, ikke
maskiner. Derfor smager mad på en ordenlig resaturant bedre end snasket fra
McDonalds.

>Modsat rocken, der måske mere får hver enkelt guitar til at lyde som 10
>eller mere.

Igen, kom med eksempler der er lige så generelle som i schlagermusikken.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-06-11 14:20

> [...]
> fra McDonalds.

> Igen, kom med eksempler der er lige så generelle som i schlagermusikken.

Jamen hvorfor skulle jeg komme med nogle sådanne...
Så du også kan fornægte dem...
Nej jeg havde faktisk aldrig skænket Status Quo en eneste tanke i det spil.
Hvis jeg nu ikke nævner nogen, så har jeg heller ikke glemt nogen...
Og heller ikke svinet nogen gruppe til....
Det var jo meget sjovere, at få manden med Absolut gehør til at udnævne dem.
For dig vil de jo alle tro på.... Ikke sandt ?

M.V.H....Benny...

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-11 14:24

> Jamen hvorfor skulle jeg komme med nogle sådanne...
> Så du også kan fornægte dem...

I guder!
Bedst som man troede at det faktisk var muligt at have en debat med dig,
baseret på fakta i stedet for påstande, så viser du igen dit sande ansigt
som en pose varm luft uden indhold.

Du må leve vel i dit lille formørkede hjørne af verden, for jeg gider ikke
spilde mere af min kostbare tid på dig.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-06-11 17:07

> [...]
> som en pose varm luft uden indhold.
>
> Du må leve vel i dit lille formørkede hjørne af verden, for jeg gider ikke

Jamen det er dig da frit stillet at lade være.... )

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-06-11 17:11

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> "Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i en meddelelse

> Jamen det er dig da frit stillet at lade være.... )
>
> M.V.H....Benny..

Vups! - der røg du nok ud af kirken, hwa?
Nå, men du troede vel egentlig heller ikke rigtig på Linå-ismen
alligevel. Har jeg ret?

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-06-11 17:16

meddelelse news:4df0f086$0$56768$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
>>

> Vups! - der røg du nok ud af kirken, hwa?
> Nå, men du troede vel egentlig heller ikke rigtig på Linå-ismen

Nå skidt, det er sket så tit, så en gang fra eller til...
Spiller nok ikke nogen trille...

Som du ved, vi er alle fulde af fejl )

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-06-11 15:27

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Det var jo meget sjovere, at få manden med Absolut gehør til at udnævne
> dem.

Manden som er ekspert ud i støj og forvrængede musikinstrumenter.

> For dig vil de jo alle tro på.... Ikke sandt ?

Nu er det jo altså muligt at Linå og Krutte er een og samme person.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-06-11 17:14

meddelelse news:4df0d81b$0$56789$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
>
> Manden som er ekspert ud i støj og forvrængede musikinstrumenter.

> Nu er det jo altså muligt at Linå og Krutte er een og samme person.

Det skal jeg ikke kunne sige, men da han afviser alt,
er der jo ingen grund til at dokumentere
Så er det jo trods alt bedre, ikke at nævne nogen.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-06-11 15:24

> [...]

> altså altid, have været aldeles ukendt, trods al sin skønhed... Så
> umiddelbart finder jeg da, at diverse oversættelser gør sin gavn...

Ja, det er jo også dejligt at lytte til forskellige udgaver, som bliver
spillet lidt forskelligt.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-06-11 17:13

meddelelse news:4df0d77a$0$56775$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Ja, det er jo også dejligt at lytte til forskellige udgaver, som bliver
> spillet lidt forskelligt.
>
> Hilsen Åge

Ja sidst var det vist Nobody's child, lige fra Karen Young
til Travelling Wilbury's....

Sidstnævnte, var den ringeste, med udmærkede sig ved en anden tekst.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-06-11 15:21

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Den bør forbigås i stilhed, som endnu et eksempel på at intet vinder ved
> at blive oversat fra originalsproget.

Pjat med dig. Drop nu de fordomme og LYT om den danske udgave er god, i
stedet for pr. automatik at udelukke den. Bamse-mand gjorde det jo udmærket.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-11 08:14

meddelelse news:4df0d6b9$0$56783$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Pjat med dig. Drop nu de fordomme og LYT om den danske udgave er god, i
> stedet for pr. automatik at udelukke den. Bamse-mand gjorde det jo
> udmærket.

Den er så sandelig lyttet til, vejet, og fundet for let (hvilket er et
paradoks, når det er Bamse)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-06-11 15:19

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Jamen skal vi da så ikke høre, ikke Heimweh, men Quinn med hans rigtigt
> store Junge kom bald wieder
>
> http://www.youtube.com/watch?v=kSYblBKZ75Y

Skøn sang

> Roy Black... Jamen så skal man da høre ganz im weiss
>
> http://www.youtube.com/watch?v=hrtCR_vpOJE

Den får toppoint

> Og måske også, Schøn ist es auf der welt zu sein
>
> http://www.youtube.com/watch?v=PUZdHMju_A4

Det er simpelthen klasse. Men prøv lige at teste den nye udgave med sangen.
Den synges af to randfichter. Det er farmand og ssønnen Toni der synger:
http://www.youtube.com/watch?v=SlHS1ScH_xE

> Og hvorfor ikke lige slutte af med Michael Holm...
> http://www.youtube.com/watch?v=FllStP2wH4A¨

Ja, hvofor ikke.

> Som Bamse jo gjorde vældigt Dansk...
> Min favorit med ham, er denne
> http://www.youtube.com/watch?v=UAi4uFvfq1I&feature=related

Den sang kendte jeg ikke. Den får 10 point ud af 10 point og med pil opad.

> Nina & Mike var nu heller ikke helt tossede, her med Farende musikanten
> http://www.youtube.com/watch?v=vUqNzHQjMI0....

En af alletiders bedste sange. den får 11 point ud af 10 point - selv om det
ikke kan lade sig gøre.

> Men OK, til Åge's forsvar, så skal man være god til at søge,
> for at slippe for vin & øldoven elementet...

Hvordan det ?

Det var ellers en omgang god gedige slager, der ville noget. Det var skønt.
Jeg tor vi alle vil sige tak for de mange gode link.

Hilsen Åge

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-06-11 17:10

meddelelse news:4df0d646$0$56770$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
>
> Det var ellers en omgang god gedige slager, der ville noget. Det var
> skønt. Jeg tor vi alle vil sige tak for de mange gode link.

Du har en evne til at linke til nogle, hvor der er lagt mere vægt på show'et
end på musikken.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-06-11 17:24

> Du har en evne til at linke til nogle, hvor der er lagt mere vægt på
> show'et
> end på musikken.
>
> M.V.H....Benny..

Øhhh....Musikken er da den samme som du selv har bragt her. Hvis man ikke
kanlide showet kan man da bare kigge ud til siden, mens musikken spiller.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-06-11 17:59

meddelelse news:4df0f3a5$0$56787$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> kanlide showet kan man da bare kigge ud til siden, mens musikken spiller.

Ja musikken er den samme, men den drukner i larmen...
Det er lige som musik på en vinstue til en oktoberfest...
Somme tider kan man høre musikken, men mest larm.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-06-11 19:04

> Nu er jeg ikke sikker på at min opfattelse af
> schlager musik er den samme som andre,
> men et nummer som det her:
>
> Du Bist nicht allein -Roy Black
> http://www.youtube.com/watch?v=eFupd2bYYpQ

Jo, det er ganske almindelig slager. Et dejligt nummer.

> [...]
> et meget stort hjerte, og hun var for øvrig også
> den person der åbnede verden til Beatles og
> Rolling Stones som hun også tog til sig.

Du skulle prøve at grave lidt godt frem blandt de nye slagersangere. Du går
glip af meget nyt i samme stil. Jeg synes det er sån noget træls Henningsk
noget kun at holde sig til gammel slager, når der er så meget godt nyt
slager.
Din moder havde en god musiksmag. Og Beatles og Rullestenene lavede jo
en sange som gik hen io slager-genren. Dem er jeg også vilde med. For
Beatles vedkommende
især "Obladi" og "Yellow submarine". Men går jo lidt videre og vil gerne
have lidt "glam" over det. Jeg tager derfor det lidt vildere musik til mig
også, f.eks. "Revolution".
Også Rolling Strones har lavet m,egen m,usik for den almindelige
befolkning. Det er slet slet ikke støj det hele, som Krutte ligesom giver
indtryk af. De har nemlig også
lavet meget godt.
Dengang var man enten til Beatles eller Rollin Stones. Sjovt nok var jeg
til begge grupper. Jeg tog den del fra hver gruppe, som bedst harmonerede
med min holdning'
til at musik skal have "fest" og "godaw" over sig. Så jeg kan ikke sige at
jeg tilhørte nogen af siderne. Jeg skulle have lidt fra dem begge. Min
extremt alsidige musiksmag
gjorde at jeg også skulle have en omgang glam-rock og det skulle blandes med
Bjørn Og Okay og noget tysk slager, men også hollandsk. Og så en omgang
country fra USA
blandet med suppe-steg-og-is-musik og noget hysterisk vild Jerry Lee
Lewis-musik.
Jo jeg kommer vidt omkring.

Men HOV!.

Skal vi ikke have noget af Rolling Stones dejligste musik:

You bette move on. Noget af gruppens skønneste musik:
http://www.youtube.com/watch?v=etimGiNgNj8

Under the bordwalk. Igen et dejligt behageligt afslappende nummer:
http://www.youtube.com/watch?v=B2FCAu79pTE&feature=related

Nu skruer vi bissen på. Smider lidt "pigtråd" ud på vejen og "tager" Carol,
hehe. Huuuu hej, vilde mænd:
http://www.youtube.com/watch?v=iZq4cLd348w&feature=related

Hæhæ. Den Honky tonk woman:
http://www.youtube.com/watch?v=5e1_K-JDfOk&feature=fvwrel

I wanna be your man: http://www.youtube.com/watch?v=t6myXYN5u80

Satisfaction kender vi vist alle sammen. Nu går jeg lidt amok igen. Hold på
hat og gebis: http://www.youtube.com/watch?v=qXcNQTa3zgs

Godaw, siger jeg bare. Synes du ikke det er dejlig musik, på trods af
Kruttes fremføring af gruppen? - med den slags venner behøver gruppen ingen
fjender at have. hehe.
Man behøver ikke tage efter det indtryk Krutte giver af gruppen. Den har
nemlig lavet meget godt.

Men sgu også meget skidt, ligesom Beatles. Jeg tager det bedste fra begge
grupper.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-11 16:38

> Er det virkelig ikke gået op for dig hvad dagsordenen er ?

Jo da, og derfor roser jeg initiativet :)

Fra : John

Dato : 08-06-11 10:05

> [...]
> linket til. Fischer er billedskøn og alt er så korrekt - og Berg er der

Forholdsvis enig. Jeg synes dog at der er "bid" i begge sangerinder. De er
gode på hver sin måde. Det er 2 vidt forskellige oplevelser, når man er til
koncert med dem. Mange mener efterhånden, at Helenes koncerter er meget mere
end traditionel schlager. Det er blevet sin egen genre! Andrea er derimod
rendyrket schlager, af den gode slags!

Her synger Andrea en ældre sømandssang:
http://www.youtube.com/watch?v=gzWtYcC22Ew

> John har tidligere også nævnt Simone, men der er også alle dem der har
> været fremme længe, f.eks. Ute Freudenberg og selvfølgelig også Marianne
> Rosenberg.

Østrigske Simone er rigtig god. Især på hendes nyeste album "Mondblind".
Sehnsucht Kommt Nicht Von Ungefähr:
http://www.youtube.com/watch?v=mhQvNisbI6Y

> Men der må være mange flere, måske ikke alle lige strømlinede, men det gør
> måske heller ikke så meget - der trænger til lidt variation, og gerne
> udenfor TV-genren.

Der er uhyggeligt mange gode navne. Jeg er kun lige begyndt

> Michelle er f.eks. en af de andre, her med "Sternenkind":
> http://www.youtube.com/watch?v=ACHlXxhKAtE&feature=related

Ja, Michelle er rigtig god. Sød sang. Nu var du imod at Åge kom med mange
TV-klip med alt mulig dekoration, køer, brandbiler og hvad ved jeg på
scenen! Men det kommer meget an på hvad det er der optrædes med! Denne sang
med Michelle er faktisk fra selvsamme show! Når det er lidt mere fest og
ballade, er det en ganske anden baggrund!

> Michelle havde et meget stort hit sammen med Matthias Reim, "Du Idiot".
> Jeg synes at Matthias Reim er god af slagsen at være.

Ja, Michelle har nok været tidligere tiders Helene Fischer, men hun har
trukket sig en del tilbage. Hun stoppede faktisk karrierren i 2009, men
ombestemte sig kort efter, og har siden udgivet et nyt album.

Michelle og eksmanden Matthias Reim har faktisk i øjeblikket igen et stort
hit med "Du Idiot", idet de har genindspillet den her i 2011, og også
optræder med den sammen. Her den nye version:
http://www.youtube.com/watch?v=UPHvKwn8W6E

> [...]
> jeg kan 'øjne' lige nu.
> Her er Matthias Reim med "Ich hab geträumt von dir":

Rigtig god sang!
Her hans nok største hit: http://www.youtube.com/watch?v=G02xoDwBrIU

> Her Cora, som blev vældig populær med dette hit, "Komm wir fahren nach
> Amsterdam". Hun er slet ikke så ringe endda:
> http://www.youtube.com/watch?v=iBxQcfuXC3Y&feature=related

Er ikke meget for "Cora", men denne er nok deres bedste. Du skriver "hun",
men de jo altså 2! Cornelia og Swetlana

John

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-06-11 15:28

"John" <videovideo999@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Her synger Andrea en ældre sømandssang:
> http://www.youtube.com/watch?v=gzWtYcC22Ew

Hold da ferie. Den har jeg aldrig hørt hende synge. Den sparker bagdel. Det
er jo ellers altid en masse mal belogen man hører om.

> Der er uhyggeligt mange gode navne. Jeg er kun lige begyndt

Ja, det er godt nok gewaldigt så professeionelle de tyskere og østrigere er.
Her er lige en mandlig slagersanger, Bernhard Brink. Her er han med en
dejlig sang.
http://www.youtube.com/watch?v=IrERT9cFKtY&feature=related

Hilsen Åge

Fra : John

Dato : 09-06-11 20:12

> [...]
> er.
> Her er lige en mandlig slagersanger, Bernhard Brink. Her er han med en

Wahnsinn Virkelig et af de store hits! Altså bortset fra at det ikke er
Bernhard Brink, men Andrea Berg Men links til klip med hende, kan man jo
ikke få for mange af!

John

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-06-11 06:29

"John" <videovideo999@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Wahnsinn Virkelig et af de store hits! Altså bortset fra at det ikke
> er Bernhard Brink, men Andrea Berg Men links til klip med hende, kan
> man jo ikke få for mange af!
>

> John

Tja, Hun er godt nok en dejlig mand...

M.V.H...Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-06-11 21:05

meddelelsen news:4def870b$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Her er lige en mandlig slagersanger, Bernhard Brink. Her er han med en
> dejlig sang.
> http://www.youtube.com/watch?v=IrERT9cFKtY&feature=related

Århhh... for pokkersen. Det er ikke ham. Det er højst den kvindeligheve af
ham. haha

Nej, her er han med et af 2010s største hit: "Sieben Tafeln Schokolade". Den
sparker numse.
http://www.youtube.com/watch?v=IRLu_L9qTl8&feature=related

Hilsen Åge

Fra : John

Dato : 09-06-11 21:25

> Nej, her er han med et af 2010s største hit: "Sieben Tafeln Schokolade".
> Den sparker numse.
> http://www.youtube.com/watch?v=IRLu_L9qTl8&feature=related

Ja, den er rigtig god! Nok hans bedste i de senere år!

John

Fra : Henning Jensen

Dato : 08-06-11 15:55

On 08-06-2011 11:04, John wrote:

> [...]
> meget mere end traditionel schlager. Det er blevet sin egen genre!
> Andrea er derimod rendyrket schlager, af den gode slags!

Det er svært John, i dette sms-lignende medie, altid at få alle nuancer
med. Det var ikke min mening at gøre Fischer ringere, så det skulle
måske være udtrykt bedre.

> Der er uhyggeligt mange gode navne. Jeg er kun lige begyndt

Ja, bring en på banen en gang imellem. Der er virkelig mange der seriøst
prøver at yde det bedste i en svær branche.

> Er ikke meget for "Cora", men denne er nok deres bedste. Du skriver
> "hun", men de jo altså 2! Cornelia og Swetlana

Mit kendskab er ikke stort nok til schlager. Jeg lyttede blot en dag til
radioen, og skrev nogle numre der blev spillet ned.

Henning

Fra : John

Dato : 08-06-11 10:20

Nu er det faktisk mest kvindelige slager-sangere jeg synes er gode, men
prøver lige med et par bud på nogle mandlige!

Roland Kaiser. Én af veteranerne, som ellers havde stoppet karrieren pga.
sygdom er nu stærkt tilbage, og hans kraftfulde stemme er der heldigvis
stadigvæk! http://www.youtube.com/watch?v=kAnu_LVrGhI

Her er han sammen med Helene i hendes årlige juleshow på MDR:
http://www.youtube.com/watch?v=BuNx7_2qI0s

Så er der jo Bernhard Brink, som har lavet en del gode numre: Her er den
nyeste: http://www.youtube.com/watch?v=n_RGZP-g7H8

John

Fra : Henning Jensen

Dato : 08-06-11 16:04

On 08-06-2011 11:20, John wrote:

> Så er der jo Bernhard Brink, som har lavet en del gode numre: Her er den
> nyeste: http://www.youtube.com/watch?v=n_RGZP-g7H8

Her er det jeg stejler igen.
Hvis han og nummeret er godt nok, hvorfor skjuler han det bag nogle
hula-piger, der tripper lidt på en romersk arena?
Åge vil selvfølgelig være ovenud lykkelig over den staffage, og endnu
mere glad, hvis der også var en ko og en kasse høns og et par udstoppede
bjerge i baggrunden.
Jeg synes der er for meget Sussi og Leo over sådan en optræden. Og de
behøver endda ikke al den lir, men kan skabe den selv.

Jeg vil prøve at lytte til et par numre mere med ham.

Hilsen Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-06-11 16:18

> Her er det jeg stejler igen.

Wrinsk

> Hvis han og nummeret er godt nok, hvorfor skjuler han det bag nogle
> hula-piger, der tripper lidt på en romersk arena?

Sådan gør man jo med musik. Det er for at gøre det endnu mere se- og
lyttevenligt. Man sælger jo heller ikke conflakes i en sort pose.
Der skal være "juhuu" og "Hurlumhej" på forsiden, for at højne salget.

> Åge vil selvfølgelig være ovenud lykkelig over den staffage,

Ja, Åge synes det er rigtigt fint

> og endnu mere glad, hvis der også var en ko og en kasse høns og et par
> udstoppede bjerge i baggrunden.

Gammeldags gadelygter, en caraibisk strand, en hængebro, en vandcykel ville
ogsåp kunne bruges.

> Jeg synes der er for meget Sussi og Leo over sådan en optræden. Og de
> behøver endda ikke al den lir, men kan skabe den selv.

Det giver bare ikke farver og fest over tingene.

> Jeg vil prøve at lytte til et par numre mere med ham.

Du overrasker mig. Men så vil jeg da lige bringe et af hans bedre numre "Die
Zeit heilt keine Wunden". Det er fra "MDR Schlager Show" og det er helt uden
høns og alt det du ikke kan lide.
Hvad synes du om den sang?: http://www.youtube.com/watch?v=4WD5GzhVk6E

Forøvrigt velkommen i slagerklubben

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 08-06-11 16:23

On 08-06-2011 17:18, Åge Halldorsson wrote:

> [...]
> "Die Zeit heilt keine Wunden". Det er fra "MDR Schlager Show" og det er
> helt uden høns og alt det du ikke kan lide.

Jeg vil søge efter et par numre med ham.
Til dit eksempel må jeg spørge, er han ikke bedre, end at han er nød til
at så om mime? Kan han ikke synge selv?
Og hvor er orkesteret henne?

Henning

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-06-11 16:28

> Jeg vil søge efter et par numre med ham.

Du kan faktisk godt finde noget der er temmelig støjende med ham. Jeg tror
også der er noget for dig.

> Til dit eksempel må jeg spørge, er han ikke bedre, end at han er nød til
> at så om mime?

Det ved jeg ikke. Han er ikke en af mine top-favoritter. Han har bare lavet
nogle gode slagere ind i mellem. Han er faktisk en mandlig udgave af Helene
Fischer.

> Kan han ikke synge selv?

Det tror jeg da nok

> Og hvor er orkesteret henne?

Det ved jeg ikke. Det giver jo ikke rigtigt noget show at se en mand slå på
en tromme. Det kan man jo selv gå hen i et hjørne og gøre.
Det er bedre med noget show til sangen - og i den sammenhæng er
orkesteret jo u-relevant. Det er der ikke meget ved at glo på.
Det virker for billigt, Netto-agtig

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 08-06-11 16:31

On 08-06-2011 17:28, Åge Halldorsson wrote:

> [...]
> Det er bedre med noget show til sangen - og i den sammenhæng er
> orkesteret jo u-relevant. Det er der ikke meget ved at glo på.

Det er musik-gruppen du er i.

Alle TV-optrædender hører hjemme i TV-gruppen, herunder også
underholdning af mimikere.

Henning.

Fra : P.Petersen

Dato : 08-06-11 16:39

> Det er musik-gruppen du er i.
>
> Alle TV-optrædender hører hjemme i TV-gruppen, herunder også underholdning
> af mimikere.
>
> Henning.

Det er ikke nemt Henning.
:)
Vi fik da vist for længe siden konstateret, at Aage ikke lytter til musik,
han ser musik.
Så alt preller af på ham.
Dejligt for ham, at han nyder det på sin måde.
Imens kan vi andre jo så lytte til musikken.
Det er omsonst, at debattere med Aage, men tit hylende morsomt, at læse hans
indlæg og konklusioner.

Med venlig hilsen
(Også til Aage)
Pelle

Fra : Henning Jensen

Dato : 08-06-11 16:43

On 08-06-2011 17:38, P.Petersen wrote:

> [...]
> Imens kan vi andre jo så lytte til musikken.
> Det er omsonst, at debattere med Aage, men tit hylende morsomt, at læse hans

Jeg er selvfølgelig enig.

Henning

Fra : P.Petersen

Dato : 08-06-11 16:52

> Jeg er selvfølgelig enig.
>
> Henning

Blev lige ramt af en stor undren:
Lytter Aage så til de bildende kunstarter?
Vi kan da prøve med noget, der måske samler kunstarterne.
Ikke ligefrem slager.
http://www.youtube.com/watch?v=tAVk1-MA5N8

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Henning Jensen

Dato : 08-06-11 17:03

On 08-06-2011 17:52, P.Petersen wrote:

> Blev lige ramt af en stor undren:
> Lytter Aage så til de bildende kunstarter?
> Vi kan da prøve med noget, der måske samler kunstarterne.
> Ikke ligefrem slager.
> http://www.youtube.com/watch?v=tAVk1-MA5N8

Ja hvis det er Rieu og hans lakridskonfekt-farvede yndige kvinder der
spiller.
'Din sats' er ikke på Tuben med ham, men her er en af de andre satser
med Rieu:

http://www.youtube.com/watch?v=-KYILkWZJPY

Henning

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-11 17:08

> [...]
> spiller.
> 'Din sats' er ikke på Tuben med ham, men her er en af de andre satser med

Gys! Klasseforskellen bliver ret evident, når man sådan sætter det op over
for hinanden.
Rieu sutter røv sammenlignet med rigtige musikere.

Fra : Henning Jensen

Dato : 08-06-11 17:11

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-06-11 17:36

> [...]

Men han er trods alt den klassiske musiks største navn. bemærk hvordan han
får klassisk musik til at blive festlig. Der er igen "død" i hans musik.
Man føler sig ikke hensat til fortiden ligesom med de mange henningske link:

Her er fest, godaw og balloner. Intet af den kendte mørkemands-stemning, som
tit er indenfor klæassisk musik

http://www.youtube.com/watch?v=0wCntR-95FA&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-11 19:26

meddelelse news:4defa4ef$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Men han er trods alt den klassiske musiks største navn

Rettelse: Han er de bredrøvede pensionisters vej til pseudoklassisk musik.
Musikkens Readers Digest.

>. bemærk hvordan han får klassisk musik til at blive festlig. Der er igen
>"død" i hans musik.

Klassisk musik skal sgu ikke være festlig, med mindre den er skrevet sådan.
Klassisk musik spreder sig over mangfoldige stemninger og følelser, hvilket
Rieu totalt misser og kikser, ved at lave det hele om til sødsuppe.

Jeg tror vi skal lave en ny gruppe news:dk.kultur.muzak alene til Dig Åge,
for musik har du godt nok intet forhold til.

Fra : P.Petersen

Dato : 08-06-11 17:12

> [...]
> spiller.
> 'Din sats' er ikke på Tuben med ham, men her er en af de andre satser med

Nej, den tror jeg ikke Aage hopper på,
Ingen "Godaw" og Potemkin-kulisser.

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Henning Jensen

Dato : 08-06-11 17:16

On 08-06-2011 18:11, P.Petersen wrote:

> Nej, den tror jeg ikke Aage hopper på,
> Ingen "Godaw" og Potemkin-kulisser.

Bemærkede du ikke Rieu's lange Hansi-hår og lidt inde i videoen: en
kvinde til hest?
Dette er et nummer der går 'rent ind'. Det er et nummer der vil vække
fur-ore.

Henning

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-06-11 17:29

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i meddelelsen

> Nej, den tror jeg ikke Aage hopper på,
> Ingen "Godaw" og Potemkin-kulisser.
>
> Med venlig hilsen
> Pelle

Nej, den hopper Åge ikke på. Det virker lidt kedeligt

Hilsen Åge

Fra : P.Petersen

Dato : 08-06-11 18:57

meddelelse news:4defa34b$0$56781$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i meddelelsen

> Nej, den hopper Åge ikke på. Det virker lidt kedeligt
>
> Hilsen Åge

Ja, kender snart din stil Aage.
For meget Hansihår og alt, alt for lidt pige til hest.
Ingen fur-ore denne gang.

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-06-11 19:13

> alt for lidt pige til hest.

HWA? - pige til hest. Pruhhh-ha.

Hwafor noget f.eks. ???
Jeg kender ikke noget pige-til-hest-musik.

Jeg kender noget pige-på-brandbil-musik:
http://www.youtube.com/watch?v=bLbGSCGbQ-k

og noget dreng-på-cykel-musik: http://www.youtube.com/watch?v=FVTqrSKWnis

og noget motorcykel og traktor-som-trækker-en-hestevogns-musik og en tyr som
kigger ind midt i det hele: http://www.youtube.com/watch?v=KTK4kjcSqu0

og noget vandcykel-musik:
http://www.youtube.com/watch?v=Txw3AkbdEGk&feature=related

Men sgu da ikke noget pige-til-hest-musik. Kom med nogle eksempler. Måske
jeg kan lide sådan noget musik

Hilsen Åge

Fra : Hauge

Dato : 08-06-11 19:16

Den 08-06-2011 20:13, Åge Halldorsson skrev:
> Jeg kender ikke noget pige-til-hest-musik.

Det er måske mere pige-På-mÅge?

Mvh Hauge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-06-11 19:19

> Det er måske mere pige-På-mÅge?
>
> Mvh Hauge

Hæhæ

Hilsen Åge

Fra : P.Petersen

Dato : 08-06-11 19:57

meddelelse news:4defbbc6$0$56769$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=Txw3AkbdEGk&feature=related
>

> Men sgu da ikke noget pige-til-hest-musik. Kom med nogle eksempler. Måske

Måske denne her.
Hestevise med Magtens Korridorer.
http://www.youtube.com/watch?v=AetnUiFK_lw

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-06-11 20:00

> Måske denne her.
> Hestevise med Magtens Korridorer.
> http://www.youtube.com/watch?v=AetnUiFK_lw

Er det dansk humor?

Hilsen Åge

Fra : P.Petersen

Dato : 08-06-11 20:06

meddelelse news:4defc6a0$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i meddelelsen

> Er det dansk humor?
>
> Hilsen Åge

Det er ihvertfald ikke tysk.
:)))

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-06-11 20:11

> Det er ihvertfald ikke tysk.
> :)))

Nej det bemærkede jeg, med det der knæppe og sån

Hilsen Åge

Fra : Hauge

Dato : 08-06-11 20:19

Den 08-06-2011 21:10, Åge Halldorsson skrev:
> Nej det bemærkede jeg, med det der knæppe og sån

Du er vist mest til frugtmusik:
http://www.youtube.com/watch?v=LH5ay10RTGY&NR=1&feature=fvwp

Mvh Hauge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-06-11 21:15

> Du er vist mest til frugtmusik:
> http://www.youtube.com/watch?v=LH5ay10RTGY&NR=1&feature=fvwp
>
> Mvh Hauge

Pjat. Vi nupser en rigtig "Banan-sang". Det er igen tyskerne:

Vi giver ordet skråstreg sangen til TOBEE.
Banane citrone:
http://www.youtube.com/watch?v=TgTieHHIH00

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-06-11 21:21

meddelelsen news:4defbbc6$0$56769$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Men sgu da ikke noget pige-til-hest-musik. Kom med nogle eksempler. Måske
> jeg kan lide sådan noget musik

Jeg kan kun finde noget kanin-slager. Her kommer hoppehase Hans. Haha:
http://www.youtube.com/watch?v=MnxNg0q6JnM&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 08-06-11 19:18

On 08-06-2011 18:28, Åge Halldorsson wrote:

> Nej, den hopper Åge ikke på. Det virker lidt kedeligt

Dette må være et nummer for dig. Især køerne udviser stor sangtalent,
Muuuhh...
http://www.youtube.com/watch?v=qzFOw04Uqtw

Henning

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-06-11 19:26

> Dette må være et nummer for dig. Især køerne udviser stor sangtalent,
> Muuuhh...
> http://www.youtube.com/watch?v=qzFOw04Uqtw
>
> Henning

HAHAHAHAHAHA HAHA
Hold da Kæft, mand. Det er da godt nok noget af det vildeste jeg har set
indenfor tysk slager. HAHA HAHAHHH.
Milde Moses. To køer på scensn og MUUUUUHHHHHH. Hahahaha. Nej nej nej nej
nej. Hvad bliver det næste.
De tyskere har Sateme humor i musikken, så det vil noget. Kors! hvor Dansk
TV virker komplet humor-forladt.

Sangen var forresten til toppoint. Den var der gang i.

Savner dog stadig noget "pige-til-hest-musik"

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 08-06-11 19:34

On 08-06-2011 20:26, Åge Halldorsson wrote:

> Savner dog stadig noget "pige-til-hest-musik"

Det er da dig der er specialisten på området, og dig der burde komme med
nogle links indenfor genren.
Men ok, her er så et hestenummer, faktisk et ganske godt nummer,
"Weisses Pferd auf rotem Grund":
http://www.youtube.com/watch?v=UciA1AB14EQ

Henning

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-06-11 19:36

> [...]
> nogle links indenfor genren.
> Men ok, her er så et hestenummer, faktisk et ganske godt nummer, "Weisses

Henning for Fanden. Enten kommer du med oldemor-musik eller også er det
punk-metal-nazi-hewy- rock, eller sån noget

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 08-06-11 19:39

On 08-06-2011 20:36, Åge Halldorsson wrote:

> Henning for Fanden. Enten kommer du med oldemor-musik eller også er det
> punk-metal-nazi-hewy- rock, eller sån noget

Og her et der helt sikkert vil falde i din smag
Markus Becker med "Das rote Pferd". Her er både børn og udstoppede heste:

http://www.youtube.com/watch?v=Idovr2Yjv-A

Henning

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-06-11 19:58

> Og her et der helt sikkert vil falde i din smag
> Markus Becker med "Das rote Pferd". Her er både børn og udstoppede heste:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=Idovr2Yjv-A

Sådan Henning! - Du kan jo godt.
Super festligt nummer. 10 point herfra.

Hilsen Åge

Fra : Hauge

Dato : 08-06-11 19:36

Den 08-06-2011 20:26, Åge Halldorsson skrev:
> De tyskere har Sateme humor i musikken, så det vil noget.

Hmhm..

http://kpn.dk/article2456372.ece

Citat:__
Tyskerne er de mennesker i verden, der har mindst humor.
__

Vil det så sige, at det du kalder humor i tysk musik, mere er grinagtigt?

Mvh Hauge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-06-11 19:53

> Vil det så sige, at det du kalder humor i tysk musik, mere er grinagtigt?
>
> Mvh Hauge

Johh, måske en blanding af begge dele. Lad mig beskrive det på den her måde:

Man sider i sofaen og ser to køer, en brandbil og en dreng der cykler på en
vandcykel og en galende hane og en vild tyr. Og så ryster man på hovedet
og småklukker af grin og tænker: "nej altså, ved i nu hvad - hehe en ko og
en ko mere". Det kan man da ikke. og så griner man igen.
Så tænker man "altså de prøjsere, de er altså sjove" og så småklukker man
igen. Og så tænker man "Det kan man da ikke" igen. Hahaha og mere grin.
Så tænker man "Nej altså, hold da kæft mand, en ko, en ko på scenen, hvad
bliver det næste. hehe. Og s¨å komemr der en brandbil. Iguder.
Man tænker. De tyskleree er altså meget specielle (på den gode måde). De
bader i humor. Og det sjove ved det er at de laver det sjove helt alvorligt.
Men så griner man bare endnu mere. Og tænker: nej altså, ved i nu hvad.
hahaha

Jeg tror de fleste af os kender de mange sjove ting vi har oplevet, eller
fået fortalt, fra de tyske tv-show.

Der er også nogle kommentarer under den der top-liste over mest
humorristiske lande, som kommenterer at man kan forsikre sig for at tyskerne
har humor.
........men OK, hvis afstemninger er foretaget på P3, så er udfaldet
forudsigeligt. I den virkelige verden er de nr. 1 i humor "skør humor" og
"sjove handlinger"
Lidt ligesom HØJ PISTOLFØRING. Der sker noget skørt noget, men helt
alvorligt. Akkurat soM I SLAGERSHOW.

Angående England som også skraber bunden, som et humor-forladt land, ved
alle at det er noget vås. Hvem kender ikke "Halløj på badehotellet"?

Listen må være vendt på hovedet så Tyskland er nr. 1 og Danmark nr. sidst.
Vi griner jo mest når der bliver sagt sjofelheder "tissemand" og "røv" og
"lort".
Tyskerne er måske kommer over det stadie.

Hilsen Åge

Fra : Hauge

Dato : 08-06-11 19:55

Den 08-06-2011 20:53, Åge Halldorsson skrev:
> .. og tænker:
> Så tænker man
> Og så tænker man
> Så tænker man
> Man tænker.
> Og tænker:

Du har sgu humor bette Åge

Mvh Hauge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-06-11 20:04

> Du har sgu humor bette Åge
>
> Mvh Hauge

Jajaja. det er wældigt. Jeg er sgu ikke bettere end dig, do.
Dig med dit Hauge-marked. fede Finn og Bibi og Snif og hvad ved jeg., HA!

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-11 21:18

meddelelse news:4defc786$0$56779$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Jajaja. det er wældigt. Jeg er sgu ikke bettere end dig, do.
> Dig med dit Hauge-marked. fede Finn og Bibi og Snif og hvad ved jeg., HA!

Á propos Fede Finn, så er det totalt forbigået gruppens opmærksomhed, at han
har spillet på en festival i dag, for sit kernepublikum:

http://www.solundfestivalen.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=124&Itemid=197

Bibi og Snif er nogle søde mennesker, så lad være med at genere dem. Ellers
sladrer jeg, og så nægter de at spille inden for en radius af 100 km. fra
Fur :)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-06-11 21:26

> [...]
>
> Á propos Fede Finn, så er det totalt forbigået gruppens opmærksomhed, at
> han har spillet på en festival i dag, for sit kernepublikum:

Hold da op. Det er næsten ene støj-musik, bortset fra Fede Finn og Kandis.

Mener du, at man altså kan tage skade, ikke bare på hørelsen, af al det pop
og rock. hmmmm....... Er Sølundfestivalen for folk der har taget sklade af
pop og rock?

Den får i lov at beholde for jer selv. Jeg nupser VILDSUND, med ene
slager og intet andet. Der slipper man for al det Sølund-rock-pop-larm

Hilsen Åge

Fra : John

Dato : 09-06-11 20:26

> Til dit eksempel må jeg spørge, er han ikke bedre, end at han er nød til
> at så om mime? Kan han ikke synge selv?
> Og hvor er orkesteret henne?

Det er jo mere eller mindre branchen der har bestemt at det er sådan i
TV-shows! Ærgerligt, men derfor kan musikken da godt være god alligevel!

Når man sætter en CD på anlægget, lyder det jo også helt perfekt! Det er da
ikke altid en fordel af høre en live-CD, selvom det da også har sin charme!

John

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-06-11 06:40

> [...]
>
> Når man sætter en CD på anlægget, lyder det jo også helt perfekt! Det er
> da ikke altid en fordel af høre en live-CD, selvom det da også har sin

Jeg er rimeligt overbevist om, at sådan noget ser Tyskerne slet ikke... De
er jo vant til, alt på TV er oversat til tysk... Således at John Wayne siger
Hände Hoch, og ikke Hands up... Til gengæld får de krydser i øjnene, når vi
spolerer vores billeder med undertekster. Som så til gengæld af og til, er
mere irriterende end at mundbevægelserne ikke passer... Så det er jo ikke
bare TV shows i Tyskland.... Sådan er Tysk TV bare... Nå ja, måske var det
sådan de var, for nu har jeg jo ikke haft Tysk TV i 7 år... Så det kan jo
have ændret sig lidt.

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-11 16:44

meddelelse news:4def92c0$0$56767$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Sådan gør man jo med musik.

Nej, ikke kvalitetsmusik der sagtens kan stå alene

>Det er for at gøre det endnu mere se- og
> lyttevenligt. Man sælger jo heller ikke conflakes i en sort pose.
> Der skal være "juhuu" og "Hurlumhej" på forsiden, for at højne salget.

Ja, fordi det er noget usundt lort der er i posen.
Mine havregryn er i en ganske anonym pose, som signalerer kvalitet.
Det samme med vine, whisky...ja stort set alt andet der findes i flere
kvaliteter. Den største kvalitet findes i de indpakninger der ikke behøver
at råbe op, fordi indholdet nemt sælger varen.

> Gammeldags gadelygter, en caraibisk strand, en hængebro, en vandcykel
> ville ogsåp kunne bruges.

Ja, men så tager det fokus fra musikken, og bliver et show for showets
skyld. Men det er måske derfor man uden problemer kan fylde op med noget
bras af monotone metervarer på "musiksiden" i tyske schlagershows.

Fra : John

Dato : 09-06-11 20:22

> [...]
> Jeg synes der er for meget Sussi og Leo over sådan en optræden. Og de
> behøver endda ikke al den lir, men kan skabe den selv.

Det er jo svært at gøre ret meget ved! Det er jo den måde tyskerne har valgt
at lave deres TV-shows. Og der synger man nu engang sjældent live. Jeg så da
også helst at der blev sunget live på TV!

Men jeg har vist tidligere skrevet at det er svært at finde klip på YouTube,
hvor der synges live! Rigtig mange af klippene er jo netop fra TV. Skal man
høre dem live, skal man jo ud til de koncerter der gives masser af steder.

Kan ikke umiddelbart finde nyere klip med ham, som IKKE er fra TV. Det der
ofte er ved klip fra en live-optræden er jo at de halter meget
kvalitetsmæssigt på lyden!

> Jeg vil prøve at lytte til et par numre mere med ham.

God fornøjelse. Det er ikke fordi han er én af mine favoritter, men han har
da lavet nogle gode numre!

John

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-06-11 21:09

> God fornøjelse. Det er ikke fordi han er én af mine favoritter, men han
> har da lavet nogle gode numre!

Han er nu heller ikke lige min kop kaffe. Han har dog lavet mage gode sange.
Det er sån lidt ligesom med Helene. Hun laver en masse gode sange, men
samtidig og så en del trælse langsomme kedsommelige søvndyssende sange.
Man føler sig ikke altid "midt i i paradiset" når hun synger.

Hilsen Åge

Fra : John

Dato : 09-06-11 21:29

> [...]
> men
> samtidig og så en del trælse langsomme kedsommelige søvndyssende sange.

Jeg synes jo det er dejligt at hun optræder med en bred form for musik! Jeg
kan rigtig godt lige hendes up-tempo-numre som "Mitten Im Paradies", "Und
Morgen Früh ...", "Hundert Prozent" m.v. Så er publikum oppe på mærkerne!
Men når hun f.eks. synger "Memories" fra en eller anden musical, får hun
stående oversioner!

> Man føler sig ikke altid "midt i i paradiset" når hun synger.

Jo, man føler sig netop "Mitten Im Paradies" når man er til koncert med
hende!

John

Fra : John

Dato : 08-06-11 10:33

> [...]
> Men der må være mange flere, måske ikke alle lige strømlinede, men det gør
> måske heller ikke så meget - der trænger til lidt variation, og gerne

Det er svært at finde noget der ikke har været i TV! I modsætning til i
Danmark er der jo masser af musik i tysk TV! Selvfølgelig optræder de også
på scenerne rundt om i Tyskland, men der jo sjældent gode optagelser derfra!
De links jeg er kommet med, er som regel en klip fra en DVD fra koncert!

I huske måske Anna-Maria Zimmermann som var ude for et forfærdeligt
helikopterstyrt i efteråret. Hun er nok ved at komme sig, og optrådte første
gang i lørdags. Kan ikke helt afgøre om dette synges live, men der er da i
hvert fald et orkester med på scenen. Det er der ellers sjældent i dette
show!

Det er heller ikke hvad jeg betegner som traditionel schlager, men kan
rigtig gode lide den alligevel. Hvad synes I?
http://www.youtube.com/watch?v=FBGFhjazyag. Der er klippet i denne version,
så hvis I vil høre den i fuld længde er den her:
http://www.youtube.com/watch?v=y1oxeTYGAkU

John

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-06-11 15:35

> Det er heller ikke hvad jeg betegner som traditionel schlager, men kan
> rigtig gode lide den alligevel. Hvad synes I?
> http://www.youtube.com/watch?v=FBGFhjazyag.

Den er rimelig god. Den består eksamen. Hun har dog lavet bedre sange.

Man må nok sige at FESTE DER VOLKSMUSIK er meget varieret. Der var alt lige
fra volksmusik (Heidis Erben) til slager (Roland Kaiser).
Der er noget for enhver sang indenfor det folkelige. Der kommer faktisk
også altid et par sange hvor der råbes lidt vel meget. Der må da
også være noget for Linå. underligt han ikke ser det. Men måske begynder han
nu.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 08-06-11 16:17

On 08-06-2011 11:32, John wrote:

> [...]
> også på scenerne rundt om i Tyskland, men der jo sjældent gode
> optagelser derfra! De links jeg er kommet med, er som regel en klip fra

Prøv at lytte til radioen en gang imellem, og læg mærke til hvem der
synger og hvad de synger, i stedet for udelukkende at hente inspiration
fra de forudsigelige og ensartede optrædender i disse TV-shows.

De fleste af disse TV-shows har et budget der skal overholdes. Der er
'plads' til en enkelt eller to stor "stjerne", resten er metervare,
eller små børn.
Børn og dyr gør sig altid godt og er billige.

Jeg synes iøvrigt der ligger rigtig mange u-Ågede klip på YouTube, altså
klip der ikke er med TV-"stars". Der er virkelig nogen der kæmper ude i
felten, og forsøger at yde det ypperste. Selvfølgelig ikke altid med
lige meget held. Men da hellere det, end et strømlinet TV-nummer som
solisten står og mimer til.

Henning

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-06-11 16:22

> Der er virkelig nogen der kæmper ude i felten, og forsøger at yde det
> ypperste.

Lad dem kæmpe løs. Når de så er blevet professionelle, kan vi tale om hvor
vidt det er noget for mig.
Jeg lytter ikke som forsøgsperson. Kvaliteten skal være hjemme fra første
strofe der kommer ud af munden på dem.

< Selvfølgelig ikke altid med lige meget held.

Nej, og netop derfor holder jeg mig fra det mere Henningske musik

> Men da hellere det, end et strømlinet TV-nummer som solisten står og mimer
> til.

Så tollerant er jeg ikke. Kvalitet her og nu.

Hilsen Åge

Fra : John

Dato : 09-06-11 20:32

> Prøv at lytte til radioen en gang imellem, og læg mærke til hvem der
> synger og hvad de synger, i stedet for udelukkende at hente inspiration
> fra de forudsigelige og ensartede optrædender i disse TV-shows.

Jeg hører rigtig meget schlager i radioen. Hører jævnligt "Radio Paloma -
100 % deutscher schlager". De spiller alle de nye hits, blandet med de gode
gamle "kult-schlagere".

> [...]
> små børn.
> Børn og dyr gør sig altid godt og er billige.

Tja, jeg ved snart ikke. Jeg tror bestemt ikke at "Feste Der Volksmusik" og
"Musikantenstadl" er billige at lave! Men udover TV-showene, tager begge
programmer turné hvert år, og her er det i hvert fald live! De var jo begge
i Danmark i foråret. Var selv med til Florian Silbereisens "Frühlingsfest",
og det var sgu bare i orden!

> [...]
> meget held. Men da hellere det, end et strømlinet TV-nummer som solisten

Vil da meget gerne se hvad du har fundet!

John

Fra : Henning Jensen

Dato : 09-06-11 21:32

On 09-06-2011 21:31, John wrote:

> Vil da meget gerne se hvad du har fundet!

Det bør da være jer slager-fan der briefer om det nyeste.
Det er mig der vil vide og lære.

Der er en musikverden uden for TV-studierne, med unge sangere der
seriøst prøver at synge, og uden snyd og forud-programmering. Er I
slager-elskere slet ikke klar over det?
Her er f.eks. en to af de unge der er på vej op. Ja de ligger faktisk
tæt på toppen lige nu i Tyskland

Claudia Koreck med "Latte Macchiato", og bemærk at hun evner og tør stå
og synge på en scene selv. Og helt uden fyld, såsom børn og andre kreaturer:
http://www.youtube.com/watch?v=S6FlJ5W7lUA&feature=related

Ina Müller med "Lieber Orangenhaut", et nummer der i bund og grund er en
slager, men her spillet med langt større fantasi, end alle Åges numre er:
http://www.youtube.com/watch?v=oPh0dHfEXXo

Henning

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-06-11 21:40

> Der er en musikverden uden for TV-studierne, med unge sangere der seriøst
> prøver at synge, og uden snyd og forud-programmering. Er I slager-elskere
> slet ikke klar over det?

Jeg er egentlig ret ligeglad. Det skal bare lyde godt og vså skal der være
halvdelen til øjet. Så er den ikke længere.

> [...]
> synge på en scene selv. Og helt uden fyld, såsom børn og andre kreaturer:

Kedsommelig musik

> Ina Müller med "Lieber Orangenhaut", et nummer der i bund og grund er en
> slager, men her spillet med langt større fantasi, end alle Åges numre er:
> http://www.youtube.com/watch?v=oPh0dHfEXXo

Det var da en dejlig sang du der har fundet. Hende må de gerne invitere med
i næste slagershow. Det vil passe fint ind i disse shows meget variende
musik.
Hun får faktisk samtlige 10 point herfra.

Hilsen Åge

Fra : John

Dato : 09-06-11 21:56

> Det bør da være jer slager-fan der briefer om det nyeste.
> Det er mig der vil vide og lære.

Ja, men de må jo ikke være fra fjernsynet af! Og det er jo som sagt i
særdeles svært at finde!

> Der er en musikverden uden for TV-studierne, med unge sangere der seriøst
> prøver at synge, og uden snyd og forud-programmering. Er I slager-elskere
> slet ikke klar over det?

Ja, det er da givetvis! Derfor går jeg også en en koncert i ny og næ. Det er
en stor oplevelse i forhold til at se det på TV! Men de nye unge
schlager-sangere jeg kender, kender jeg fra TV! Jeg bor jo ikke i Tyskland,
så min kilde til nye navne er jo naturligt nok TV'et!

> [...]
> synge på en scene selv. Og helt uden fyld, såsom børn og andre kreaturer:

Røvkedeligt i mine ører! Og så har det absolut ingenting med schlager at
gøre! Har heller aldrig hørt om hende.

> Ina Müller med "Lieber Orangenhaut", et nummer der i bund og grund er en
> slager, men her spillet med langt større fantasi, end alle Åges numre er:
> http://www.youtube.com/watch?v=oPh0dHfEXXo

Også ukendt for mig, og igen er der ikke "nok" schlager over det!

Tror lige vi skal have Franziska. Jeg har fundet et klip hvor hun synger
live: http://www.youtube.com/watch?v=rQ-fLPXGADA. Men det lyder meget bedre,
hvis det var et klip fra TV. http://www.youtube.com/watch?v=Y0V33ZqBNNA

John

Fra : Henning Jensen

Dato : 09-06-11 22:06

On 09-06-2011 22:55, John wrote:

> Ja, men de må jo ikke være fra fjernsynet af! Og det er jo som sagt i
> særdeles svært at finde!

Det undrer mig at du synes det, jeg synes at det er dem der er flest af.

Henning

Fra : John

Dato : 09-06-11 22:11

> Det undrer mig at du synes det, jeg synes at det er dem der er flest af.

Men så er det ikke schlager! Og dem der er, er næsten alle i så dårlig en
teknisk kvalitet, at de ikke er værd at se!

Der er selvfølgeligt masser af live-klip med Helene Fischer og Andrea Berg,
men det er jo også klip fra en udgivet DVD.

Du får lige Hansi live: http://www.youtube.com/watch?v=iJ2JuSEo7Yg

John

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-06-11 22:21

> Du får lige Hansi live: http://www.youtube.com/watch?v=iJ2JuSEo7Yg

Godt nummer, selv om den tilhører den afdeling af musik, som normalt får mig
til at falde i søvn. Stille og rolig musik KAN være godt,
hvis det udføres så professionelt som Hansi-mand gør her.

Man kan vist roligt sige at han kan de langsomme sange og de

HURTIGE SANGE. Wruhmmmmmmmm.....................
http://www.youtube.com/watch?v=hKeLsoTC2vY

Voldsom forskel, hwa? - og hold da kaje, hvor der er flot show på her.

Bemærk det roterende pariserhjul inde i studiet. Huuu hej vilde mænd.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-06-11 22:26

meddelelsen news:4df1394c$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Voldsom forskel, hwa? - og hold da kaje, hvor der er flot show på her.
>
> Bemærk det roterende pariserhjul inde i studiet. Huuu hej vilde mænd.

Men vi kan da godt gå tilbage til de langsomme sange. Igen af høj kvalitet:

En skøn dag:
http://www.youtube.com/watch?v=L7dB126Leqw&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-11 22:39

meddelelse news:4df1394c$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "John" <videovideo999@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Godt nummer......

Sjov dialog, specielt hvis man ser ned over tråden og ophavsmændene på denne
gren.

Der er sgu lidt John og Åge over jer to

http://www.youtube.com/watch?v=gPv1yK3Klu4

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-06-11 07:07

> [...]
> meddelelse news:4df1394c$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Sjov dialog, specielt hvis man ser ned over tråden og ophavsmændene på

Det tror jeg de vil vedkende sig, til enhver tid

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-06-11 07:06

> [...]
>
> Voldsom forskel, hwa? - og hold da kaje, hvor der er flot show på her.
>
> Bemærk det roterende pariserhjul inde i studiet. Huuu hej vilde mænd.

Jamen det er da et flot nummer, men her kan du virkeligt høre, den der
dåselyd som Alex med god grund hader.... Og det er jo ikke på grund af
mangel på musikere... For dem er der jo nok af... Altså må der være en anden
grund.... Jeg gætter på, man pumper lyden, så den ikke kommer til at lyde
tam, på en halv eller heldårlig TV højttaler... Hvilket gør, at alt andet
end mellemtone, vil lyde kraftigt overdimensioneret, hvis det høres gennem
noget, der er lidt bedre end en halvdårlig tv eller computer højttaler...
Samme teknik brugte man for en del år siden, specielt var TV2 slemt udsat
for det... For at de skulle fylde mere, afspillet på en Ghetto blaster.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-06-11 16:48

> Jamen det er da et flot nummer, men her kan du virkeligt høre, den der
> dåselyd som Alex med god grund hader....

Jeg tror som bare det er en dårlig youtube-optagelse

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-06-11 11:24

meddelelse news:4df23ccd$0$56787$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Jeg tror som bare det er en dårlig youtube-optagelse
>
> Hilsen Åge

Tja, men bare den nærmest hvinende diskant, var lige ved at sende mig på
jagt efter 4 * så tykke kabler til højttalerne... Men selve nummeret OK,
bare en møgelendig kvalitet, uanset årsagen.

M.V.H....Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 09-06-11 22:29

On 09-06-2011 23:10, John wrote:

> Men så er det ikke schlager! Og dem der er, er næsten alle i så dårlig
> en teknisk kvalitet, at de ikke er værd at se!

Jamen hvad med at lytte til noget musik? Man behøver da ikke at se det
på TV hele tiden.
Og man kan da også låne musik på biblioteket, hvilket jeg selv benytter
mig meget af.

Jeg synes også at du fordrejer det hele lidt. Jeg har intet imod klip
fra TV med sang og sangere. Men jeg har indæt meget imod klip med
sangere der ikke selv synger.

> Du får lige Hansi live: http://www.youtube.com/watch?v=iJ2JuSEo7Yg

Nu fandt du lige et enkelt nummer med Hinterseer, men 99 ud af 100 gange
så står han mimer på scenen, og det er at tage røven på folk.

Dertil kommer så, at jeg synes at alt Hansi's musik er fremstillet og
målrettet til en ganske bestemt målgruppe: dem omkring 60 eller 60+. Det
kan du også se på de få glimt der er af publikum på dit YouTube-klip.
Og Åge skriger på fornyelse og ungdommelighed, hvordan hænger det sammen?

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-06-11 22:34

> Og Åge skriger på fornyelse og ungdommelighed, hvordan hænger det sammen?

Sådan her:

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-06-11 07:40

meddelelse news:4df13c63$0$56785$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Sådan her:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=FVTqrSKWnis
>
> Hilsen Åge

Sådan nogle skolepulte har vi også haft. Men cyklen var lidt for gammel

M.V.H....Benny..

Fra : John

Dato : 09-06-11 22:42

> Jamen hvad med at lytte til noget musik? Man behøver da ikke at se det på
> TV hele tiden.
> Og man kan da også låne musik på biblioteket, hvilket jeg selv benytter
> mig meget af.

Nej, og det gør jeg da absolut heller ikke! Jeg indrømmer at jeg gerne ser
de tyske TV-shows. Så ser man jo også nogle nye navne, som man måske ikke
kendte i forvejen! Hvis der så er nogen jeg synes er gode, undersøger jeg
hvad de ellers har lavet, og downloader så noget musik med dem på f.eks.
bibzoom eller TDC Play. I sjældne tilfælde køber jeg så CD'erne. Når jeg er
i Tyskland, skal jeg da også altid lige se om der er noget jeg kan bruge!

> Jeg synes også at du fordrejer det hele lidt. Jeg har intet imod klip fra
> TV med sang og sangere. Men jeg har indæt meget imod klip med sangere der
> ikke selv synger.

Nej, men det findes jo stort set ikke i tyske TV-shows! Alternativet er jo
at lade være med at se det, og så havde jeg jo ikke dem samme viden om de
kunstnere!

> Nu fandt du lige et enkelt nummer med Hinterseer, men 99 ud af 100 gange
> så står han mimer på scenen, og det er at tage røven på folk.

Hvis du finder klip fra hans årlige Open Air Show i hans hjemby Kitzbühel,
så er de i hvert fald altid sunget live!!! Og dem er der mange af på
YouTube!

> [...]
> kan du også se på de få glimt der er af publikum på dit YouTube-klip.
> Og Åge skriger på fornyelse og ungdommelighed, hvordan hænger det sammen?

Tja, der kommer jo flere og flere til hans årlige fan-vandring og Open Air
Show i Kitzbühel. I år var billetterne solgt på 5 min.!
Og der er da også mange børn og unge til koncerter, selvom der nok er
overvægt at folk over 50.

Man kan sige hvad man vil om Hansi, men han kan noget ingen andre kan! Og
han gør folk glade!

John

Fra : Henning Jensen

Dato : 09-06-11 22:47

On 09-06-2011 23:42, John wrote:

> Nej, men det findes jo stort set ikke i tyske TV-shows! Alternativet er
> jo at lade være med at se det, og så havde jeg jo ikke dem samme viden
> om de kunstnere!

Jeg kan ikke lade være med drillende at spørge, hvordan får man et
indtryk af en sanger i dine TV-show's, når de ikke selv synger?

Det er da fuldstændig det samme som at sætte en blind til at vurdere
Picasso.

Henning

Fra : John

Dato : 09-06-11 23:20

> Jeg kan ikke lade være med drillende at spørge, hvordan får man et indtryk
> af en sanger i dine TV-show's, når de ikke selv synger?

Selvom de desværre ikke synger i selve TV-showet, så HAR de jo da sunget
sangen, i og med at den jo indspillet!

Mener du så at man heller ikke kan få et indtryk af en sanger, ved at høre
en CD med dem?

> Det er da fuldstændig det samme som at sætte en blind til at vurdere
> Picasso.

Det er jeg rimelig uenig i! Hvis der ikke var lyd på fjernsynet havde du
ret!

John

Fra : Henning Jensen

Dato : 10-06-11 06:16

On 10-06-2011 00:19, John wrote:

> Selvom de desværre ikke synger i selve TV-showet, så HAR de jo da sunget
> sangen, i og med at den jo indspillet!

Ja, det gør de også gjort andre steder i verden inklusive Danmark.
Når de så senere rejser rundt og giver koncerter, eller optræder i TV,
så synger de selv, og så kan man vurdere deres evner.
Det gør hovedparten af tyske sangere også - undtagen TV-show-sangerne.
En undtagelse er der dog, blandt disse TV-stars, og det er Rieu, han og
hans orkester er endnu ikke begyndt at mime på scenen, men det vil ikke
undre mig, hvis det også vil komme.

Her i området hvor jeg bor, er vi så heldige at Sussi og Leo kommer og
giver koncert, vistnok i forbindelse med et Sankt Hans arrangement. Jeg
skal selvfølgelig hen og høre dem.
De kunne med stor fordel benytte sig af din tyske TV-model, og nøjes med
at mime til færdig-fabrikerede numre. Men det der er sjovt ved f.eks.
disse to "kunstnere" er ikke deres musik, men det at se og høre den
fanden-i-voldskhed, hvormed de kaster sig ud i opgaven.

Henning

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-06-11 16:53

> men det at se og høre den fanden-i-voldskhed,

mener du "selv-ydmygelse" ?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-06-11 16:52

> Jeg kan ikke lade være med drillende at spørge, hvordan får man et indtryk
> af en sanger i dine TV-show's, når de ikke selv synger?

Fordi man faktisk ikke ved om han synger live.
Når du ser en film i tv, så er det heller ikke live.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-06-11 07:37

> [...]
> kan du også se på de få glimt der er af publikum på dit YouTube-klip.
> Og Åge skriger på fornyelse og ungdommelighed, hvordan hænger det sammen?

Hej Henning...

Jamen hvordan sætter man alder på musik... ? Jeg kan huske, og her skal vi
altså tænke meget langt tilbage, jeg hørte radio, og optog fra radio'en...
Og ja, det står så lysende klart... Det var Odd Wolstad, der sang
Jerusalem.... Min far kom og trykkede på stopknappen, og sagde, ingen grund
til at optage det gamle lort...
Det gik aldrig op for ham, at jeg virkeligt kunne lide nummeret, og det kan
jeg stadig... Her ca 44 år senere... Jeg kan også stadig lide Dizzy med
Tommy Roe, som vel et par år senere blev en landeplage... Og nå ja, der nok
blevet tilføjet et par stykker siden... Nogle numre nye, andre, væsentligt
ældre end jeg selv... Så hvordan sætter man alder på musik.... Svaret må vel
kunne fortælle os... Hvorfor der overhovedet er nogen, der lytter til
klassisk musik i dag, selv om, hvis alderen havde noget med musik at gøre,
så burde det vel have været gemt og glemt, før vi overhovedet blev født....
Eller hvad ?..

M.V.H....Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 10-06-11 07:56

On 10-06-2011 08:37, Benny Mortensen wrote:

> [...]
> så burde det vel have været gemt og glemt, før vi overhovedet blev født....

Du må da efterhånden have bemærket, at jeg ikke sætter alder på den
musik jeg linker til. Jeg er da vist den eneste her i gruppen, der meget
ofte linker til musik fra før WW2.
Denne tråd er startet, til dels som svar på Åges evindelige og tåbelige
påstande og vrøvl, om krav på nye numre, som han dog aldrig selv linker
til.

Du har ret, Wolstad sang også "Jerusalem", men var det ikke din kollega,
landmanden Hr. Andersson, der var mest kendt for sangen?

Henning

Fra : Henning Jensen

Dato : 10-06-11 10:23

On 10-06-2011 08:55, Henning Jensen wrote:

> Du har ret, Wolstad sang også "Jerusalem", men var det ikke din kollega,
> landmanden Hr. Andersson, der var mest kendt for sangen?

Du skal da også ha' linket til "Jerusalem".
Andersson indspillede den flere gange, dette er den 'store' version, men
den findes også i flere udgaver på de 'små' 78'ere:
http://www.youtube.com/watch?v=nWldb5fqCjE

Henning:)

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-06-11 10:50

> [...]
> Andersson indspillede den flere gange, dette er den 'store' version, men
> den findes også i flere udgaver på de 'små' 78'ere:

Bukker og takker... Men må nok engang erkende, at hans version ikke taler
til mig, på samme måde som Odd Wolstads gør... Som sagt, jeg kan ikke
forklare hvorfor, bare konstatere, at det gør den ikke... Skulle du ved
gennemgangen af disse små 78'ere, møde Den gamle Skærslippers forårssang med
Johannes Meyer, så send bare en kopi herover...

M.V.H....Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 10-06-11 11:09

On 10-06-2011 11:50, Benny Mortensen wrote:

> [...]
> gennemgangen af disse små 78'ere, møde Den gamle Skærslippers forårssang med
> Johannes Meyer, så send bare en kopi herover...

Jeg har desværre ikke selv Woldstads version, desværre. Men jeg ved den
eksisterer.
Jeg skal en af de kommende dage se om jeg har Meyer.

Hilsen Henning.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-06-11 12:32

> Jeg har desværre ikke selv Woldstads version, desværre. Men jeg ved den
> eksisterer.
> Jeg skal en af de kommende dage se om jeg har Meyer.
>
> Hilsen Henning.

Det ville da være ren gummiost, hvis du har den

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-11 11:00

> [...]

> Andersson indspillede den flere gange, dette er den 'store' version, men
> den findes også i flere udgaver på de 'små' 78'ere:

Så skal du have linket til en anden Jerusalem:

http://www.youtube.com/watch?v=CN11bI1_sZo

Fra : Henning Jensen

Dato : 10-06-11 11:14

On 10-06-2011 11:59, Alex Linaa wrote:

> Så skal du have linket til en anden Jerusalem:
> http://www.youtube.com/watch?v=CN11bI1_sZo

Foruden at være et meget fint nummer, så er det komponeret og udført med
stor respekt for teksten.

Henning.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-06-11 12:13

> "Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Så skal du have linket til en anden Jerusalem:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=CN11bI1_sZo

Ikke så dårligt, men man kan vel godt sige, stilen blev brudt

Emerson... Gætter på, der er tale om Keith Emerson ?

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-06-11 10:43

> [...]
>
> Du har ret, Wolstad sang også "Jerusalem", men var det ikke din kollega,
> landmanden Hr. Andersson, der var mest kendt for sangen?

Det var også grunden, at jeg undrede mig over, at du denne gang, fik sat
alder på publikum... Ikke fordi, aldersmæssigt passede det jo meget godt på
Hinterseer selv, som vel må være 57 år gammel nu, så set i det lys, ville
der vel ikke være noget usædvanligt ved dette...
Okay, lad os da bare sige, at mange af Åge's tråde, kan virke lidt
tåbelige... Men så på den anden side... Det er jo ham der tegner hele
gruppen, og resten af gruppen, der glemmer selv at starte tilsvarende
tråde... Hvis de nu startede lige så mange tråde, der havde mere kød på sig
end Åge's... Ville Åge's tråde ikke samle den koloenorme opmærksomhed... Så
vi har ikke rockfolket til at sidde og brokke sig over schlager musik i
Åge's tråde... Så havde de sat ovre i en rock tråd, og enten skændtes over,
at denne tråd imod alle odds, var endnu mere tåbelig end Åge's schlager
tråde... Eller de ville sidde og dunke hinanden i ryggen. Når der virkeligt
skulle lægges tryk på, så endda så hårdt, så vedkommende fik et
hosteanfald....

Jamen hvad er nye numre, og for hvem... Normalt siger jeg, at jeg ikke er
til Jazz, men kom engang til at henvise til Zapataedo, med Larry Coryell....
Meget langt fra et nyt nummer, men åbenbart nyt, for de fleste herinde... Og
altså, allerede dengang jeg opdagede det, altså omkring 1984, var det ikke
noget nyt nummer... Men både Zapatatedo og Larry Coryell var dengang også
nyt for mig... Og de sidste link's jeg gav, var vel fra 1960 - 75... Altså i
det store hele, bare noget jeg selv syntes er godt musik... Somme tider er
gruppen enig med mig, og somme tider er den ikke... Og det er vel i bund og
grund, sådan det skal være...

M.V.H....Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 10-06-11 11:07

On 10-06-2011 11:42, Benny Mortensen wrote:

> [...]
> tåbelige... Men så på den anden side... Det er jo ham der tegner hele
> gruppen, og resten af gruppen, der glemmer selv at starte tilsvarende

Jeg synes at det er herligt, at Åge starter så mange nye tråde op. Men
var endnu det ikke mere herligt, hvis det var med et reelt indhold,
altså rigtig schlager-musik, som man kunne forholde sig til - lytte til?
Både gammelt, men da også nyt.

Tysk schlager har frembragt utrolig mange gode numre, i de 60 år genren
har eksisteret. Hvor ville det dog være både relevant og spændende at
drøfte dem, både de nye og gamle.

Det Åge linker til, er sædvanligvis ikke tysk slager. Se for eksempel på
mange af hans links, blot i denne ene tråd. Det er en meget gammel og
dårlig kogt suppe, kogt på numre hvor copyrighten er udløbet, og med små
skolebørn og små tøser i lårkort, og så en rød brandbil.
Helt ærligt, det er nærmest pinligt!
Det er og bliver TV og ikke schlagermusik.

Jeg synes i øvrigt, at der er mange andre der starter nye tråde op, jeg
selv inklusive. Hvor bliver du af?

Henning

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-06-11 12:31

> [...]
> Det er og bliver TV og ikke schlagermusik.
>
> Jeg synes i øvrigt, at der er mange andre der starter nye tråde op, jeg

Tja, men når han nu lever og ånder gennem TV'et....
Hvor skulle han så få andet fra ?

Mig, jamen jeg har jo ingen forstand på musik, og er tonedøv, så hvad skulle
jeg skrive om )

M.V.H....Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 10-06-11 13:44

On 10-06-2011 13:31, Benny Mortensen wrote:

> Mig, jamen jeg har jo ingen forstand på musik, og er tonedøv, så hvad skulle
> jeg skrive om )

Åge klarer det da udmærket.

Men hvad med at prøve på noget du har forstand på?
http://www.youtube.com/watch?v=4dmRLaNOK6A&feature=related

Henning.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-06-11 11:21

> Åge klarer det da udmærket.
>
> Men hvad med at prøve på noget du har forstand på?
> http://www.youtube.com/watch?v=4dmRLaNOK6A&feature=related
>
> Henning.

He He... Lidt pudsig sang...

Af sønner har han fire, af døtre har han Otto )

Nå man skulle da syntes, at 6 børn, burde være nok til...
At han var holdt op med at løbe efter ungdommelige skønheder

Jeg håber aldrig strømmen bliver så stærk i min å...
For så står det ikke godt til mere... Så tror jeg sgu vejen er væk.
Men OK, jeg behøver heller ikke ride derud,
jeg kan da godt nå midten fra brinken....
Men hun kunne bo godt og ubemærket der,
Det er ikke en, man sådan lægger mærke til.

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-06-11 06:48

> [...]
> slager, men her spillet med langt større fantasi, end alle Åges numre er:

Ja det er ren gummiost, nå nej, det hedder blød lykke

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-06-11 21:22

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> De fleste af disse TV-shows har et budget der skal overholdes.

Det har alle show

> Der er 'plads' til en enkelt eller to stor "stjerne", resten er metervare,
> eller små børn. Børn og dyr gør sig altid godt og er billige.

Det kan umuligt være de samme show du taler om, som jeg ser. Disse show
virker til at have et u-anet voldsomt stort budget. Jeg har heller ikke lige
lagt mærke til at der kun skulle være
"plads" til et enkelt eller to store stjerner. De show jeg ser har som regel
næsten ene store og kendte stjerner i hvert eneste show. Det drejer sig
bl.a. om FESTE DER VOLKSMUSIK
og MUSIKANTENSTADL.
Hvilke show tænker du på, der kun har en enkelt eller to
stjerner?

Du får det også til at lyde som om de mange medvirkende børn er sån noget
næsten gratis metervare. Det tror jeg langt fra tilfældet. Hvis du tænker på
de mange børn som giver showoptræden i forbindelse med de mange slagersange
i showet, så drejer det sig altså om de fast medvirkende børn fra
VOLKSMUSIKSPATZEN, som er fast angageret til medvirken i FESTE DER
VOLKSMUSIK. De gav f.eks. opvisning til den nok så omtale "Brandbils-sang
med "Heidis erben". Den fra lørdagens FESTE DER VOLKSMUSIK. Det gør de
løbende showet igennem, sammen med de voksne showfolk fra DEUTSCHE
FERNSEHBALLET DES MITTELDEUTSCHER RUNDFUNK.

VOLKSMUSIKSPATZEN-børnene er fra en stor danse-og showskole fra Berlin. Den
hedder Dance-point. De er dybt professionelle.
http://www.youtube.com/watch?v=AekVkF8ZBMM&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-06-11 21:34

meddelelsen news:4df12b81$0$56786$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> VOLKSMUSIKSPATZEN-børnene er fra en stor danse-og showskole fra Berlin.
> Den hedder Dance-point. De er dybt professionelle.
> http://www.youtube.com/watch?v=AekVkF8ZBMM&feature=related

Skal vi nupse den her fra lørdagens meget omtalte show, som en del af os
nok så:
her folkde VOLKSMUSIKSPATZEN sig rigtigt ud til APRES SKI HIT-musik

Fra : Henning Jensen

Dato : 09-06-11 21:36

On 09-06-2011 22:34, Åge Halldorsson wrote:

> [...]
> nok så:
> her folkde VOLKSMUSIKSPATZEN sig rigtigt ud til APRES SKI HIT-musik

Det er ikke musik men TV-udsendelser du linker til. Det hører hjemme i
den anden gruppe.

Henning

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-06-11 21:41

> Det er ikke musik men TV-udsendelser du linker til. Det hører hjemme i den
> anden gruppe.
>
> Henning

bare drej hovedet ud til siden, så ser du det ikke

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 09-06-11 21:44

On 09-06-2011 22:41, Åge Halldorsson wrote:

> bare drej hovedet ud til siden, så ser du det ikke

Det vil jeg prøve.
Jeg vil lige slukke for lyden først.

Henning

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-06-11 15:20

> [...]

> Her Cora, som blev vældig populær med dette hit, "Komm wir fahren nach
> Amsterdam". Hun er slet ikke så ringe endda:

Arhh... nej. Helt ringe er den da ikke. der er liv i sangen.
Men der er nu meget der er langt bedre.

Hilsen Åge