Opbevaring af CD'er?
Fra : Steen

Dato : 06-06-11 13:57

Jeg må nok indse at jeg bliver nødt til at finde en mere pladsbesparende
løsning til opbevaring af CD'er og DVD'er.
Nogen der har erfaring med en god og billig løsning, til omkring 1000
skiver (evt. link)?
En kuffert med plasticlommer eller lign?

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 06-06-11 16:39

Steen wrote:
> [...]
> skiver (evt. link)?
> En kuffert med plasticlommer eller lign?

Prøv evt. at holde øje med, når der kommer tilbud i ALDI på deres CD
opbevaringssystemer. Det er et faktisk ret pænt kabinet med 2 skuffer og
plads til i alt ca. 150 og 300 CD/DVD i forede lommer hængt op som i et
hængemappesystem. - Svjh. plejer de at koste 99kr. hhv. 199kr..
Modulerne kan sammenbygges både i bredde og højde.

Ellers er det nok de såkaldte DJ kufferter, du skal gå efter. De kan fås
både i computerforretninger og radioforretninger. - Jeg så bl.a. en
sådan i ComputerCity med plads til 96 stk. i hængemapper til 349kr.. -
Jeg syntes det var dyrt...

Silvans store 'værktøjskasser' med lås kunne også være en løsning. Der
er plads til 3x28 stk. i alm. enkelt jewelcase og ca. 250stk. kun i en
foret pose. Prisen er svjh. 169kr.. De ligner i øvrigt meget DJ
kufferterne fra ComputerCity...

mvh. Erik Richard

Fra : Steen

Dato : 06-06-11 17:39

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

> [...]
> er plads til 3x28 stk. i alm. enkelt jewelcase og ca. 250stk. kun i en
> foret pose. Prisen er svjh. 169kr.. De ligner i øvrigt meget DJ

Fint, jeg vil prøve at holde øje de forskellige steder.
Tak for det

Fra : CeeJay

Dato : 07-06-11 06:22

Den 06-06-2011 14:56, Steen skrev:
> [...]
> skiver (evt. link)?
> En kuffert med plasticlommer eller lign?

Hej Steen,

Jeg kan anbefale at kigger på f.eks. Nierle.dk (det er en tysk
leverandør) - de har DJ kufferter i alle størrelser - og som regel til
rimelige penge. Har selv nogle stykker af dem der kan tage 800 CD i
hængelommer. Priser er som regel ca 200 for kuffrt med plads til 500
skiver - og 350 for en med plads til 800 skiver.

/Carsten

Fra : Steen

Dato : 07-06-11 15:11

CeeJay <cj@sport.dk> wrote:

> [...]
> hængelommer. Priser er som regel ca 200 for kuffrt med plads til 500
> skiver - og 350 for en med plads til 800 skiver.

Super. Har allerede en kuffert model "Heavy Metal" i kiggerten.
Egentligt meget passende, da samlingen stort set kun består af rock,
punk og metal

Fra : Michel Husted

Dato : 07-06-11 05:02

On 6 Jun., 14:56, ist...@gmail.com (Steen) wrote:
> [...]
> skiver (evt. link)?
> En kuffert med plasticlommer eller lign?

Jeg har lidt samme problem, da jeg har omkring 3000 cd'er, hvoraf ca.
1000 befinder sig i skuffer og skabe. Resten står på reoler. Jeg har
købt nogle smalle og høje af slagsen, der tager 360 cd'er hver. De
fleste står i øvrigt i soveværelset. Det gør mine 3000 lp'er og 4000
singler også. Man er vel samler

Mange hilsner
Michel