Stafetten: 1977
Fra : Carl Drud

Dato : 31-05-11 17:35

I mangel på bedre bliver stafetten denne gang er musik udgivet 1977. Som
f.eks:

Sex Pistols - God Save the Queen
http://www.youtube.com/watch?v=xJmouowPH5k&

Fleetwood Mac - Go your own way
http://www.youtube.com/watch?v=GE7sGbnbqxk

--
Carl

Fra : P.Petersen

Dato : 31-05-11 18:49

"Carl Drud" <carl.drud@gmx.com> skrev i meddelelsen
>I mangel på bedre bliver stafetten denne gang er musik udgivet 1977. Som
> [...]

Hej Carl.

Puha, der skal huskes og checkes, var 21 dengang. :)
Men prøver med dem her.
Du nævner selv Sex Pistols og 1977 var et af de store år i punken.
Det var bare så fedt med anarki og gang i den.
Garage rock, der kunne rense ud i det lidt selvhøjtidelige musikmiljø.
Så her får du lidt mere punk fra 1977.

Ramones. Sheena Is A Punk Rocker.
http://www.youtube.com/watch?v=-nlX7P0nhaI&feature=related

The Clash fra deres første album. Remote Control.
http://www.youtube.com/watch?v=_AZNmAtv0IQ

Eddie & The Hot Rods. Ignore Them.
http://www.youtube.com/watch?v=TS0laXfVSoY&feature=related

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Kurt Lund

Dato : 31-05-11 19:22

"Carl Drud" <carl.drud@gmx.com> wrote

Queen - We Are the Champions
http://www.youtube.com/watch?v=04854XqcfCY

Kim Larsen - This is My Life
http://www.youtube.com/watch?v=MNTdod18L9c

Jomfru Ane Band - Plutonium
http://www.youtube.com/watch?v=qo8p82oxklA

- er hvad jeg lige kan komme i tanke om.

--
Kurt Lund

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-05-11 19:45

"Carl Drud" <carl.drud@gmx.com> skrev i meddelelsen

>I mangel på bedre bliver stafetten denne gang er musik udgivet 1977.

RING RINGELING: http://www.youtube.com/watch?v=Aso0-C86duw&feature=related
(Henning Vilen og Malene)

HALOOOO!: http://www.youtube.com/watch?v=vywWdCWaQZA (Jan og Rene)

Aldrig mer må jeg titte på dig: http://www.youtube.com/watch?v=jQ7wiPifwNY

Hov, nu kommer Karl Herman og Små Lasse og hvem ved jeg:
http://www.youtube.com/watch?v=jM0HhvR2rWA

Jens og Peter er jo som vi ved vild med dejlige damemennesker. De er helt
tovlige med kærlighed. Ulla la la.
Det er dog kun den første jeg kan finde, men det er altså kærlighedssangen
der er fra 1977: http://www.youtube.com/watch?v=DDVoDxuLrzc

Jaja, det er jo disse ting der hænder, ja det er såmænd. Det siger også
Wenche Mühre: http://www.youtube.com/watch?v=ieqGFAOP9Cs

Det skulle blive varmt i weekenden, men Ingjerd Helen sioger at der kommer
en kold kold vinter: http://www.youtube.com/watch?v=YJbx8zUBvAQ

Så kan Små Palle jo varme sig ved Lasses nye pige, hvis Lasse da ikke
opdager det: http://www.youtube.com/watch?v=tl4Zv1IDcdE

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 31-05-11 20:10

"Carl Drud" <carl.drud@gmx.com> skrev i en meddelelse
>I mangel på bedre bliver stafetten denne gang er musik udgivet 1977. Som
> f.eks:

Mull of Kintyre-Wings
i øvrigt den mest solgte single i UK i 70'erne
http://www.youtube.com/watch?v=nYhTye_A9H0

Tonight's the night-Rod Stewart
http://www.youtube.com/watch?v=IZr6AE-u2UM

Hotel California-Eagles
http://www.youtube.com/watch?v=1ygI3BZxdCY

Fra : Henning Jensen

Dato : 31-05-11 20:53

On 31-05-2011 18:35, Carl Drud wrote:
> I mangel på bedre bliver stafetten denne gang er musik udgivet 1977. Som

Jerry Lee Lewis var i København i en af de første måneder i 1977. Samme
år udkom LP'en "Country Memories", hvor nummeret "Middle Age Crazy", er
den første skæring:
http://www.youtube.com/watch?v=sj0o0QO2riY

Ella Fitzgerald sammen med 'The Tommy Flanagan's Trio' i Montreux i
1977. Samtidig udkom LP'en med dem: "Montreux '77".
Nummeret hun synger her, "You Are the Sunshine of My Life", er også med
på LP'en og er nummer 10.
http://www.youtube.com/watch?v=igVQJsqKH1o

Der blev optaget en udsendelse om og med Thad Jones, i København
sommeren 1977. Her optrådte han og Aura sammen.
Thad Jones var blevet ansat som dirigent for DR's Big Band. Desværre ved
jeg ikke om der også blev udgivet en LP i denne anledning??? Der er
heller ikke noget klip fra denne TV/video optagelse på Tuben.
Thad Jones spiller og Aura synger "I wish you well":
http://www.youtube.com/watch?v=PGq2aWWev38

Henning

Fra : Henning Jensen

Dato : 31-05-11 23:09

On 31-05-2011 21:53, Henning Jensen wrote:

> [...]
> Thad Jones var blevet ansat som dirigent for DR's Big Band. Desværre ved
> jeg ikke om der også blev udgivet en LP i denne anledning???

Det viser sig at der er indspillet en LP i 1977. Ikke her i landet, men
i Sverige.
LP-coveret man ser på videoen er fra en LP, som blev indpillet i
Sveriges Radio's studie, den 28. og 29. januar 1977.
Det er formentlig en 25 cm. LP, for der er kun 8 numre.
Sangen de synger, er nummer 7.

Henning

Fra : Max

Dato : 31-05-11 21:12

Hej Carl

> I mangel på bedre bliver stafetten denne gang er musik udgivet 1977.

Fin oplæg. 1977 var året C V Jørgensen slog igennem på de
danske scener med LP'en Storbyens små oaser, og jeg ville
gerne have spillet hans store hit, Bellevue, men nogle næve-
nyttige paphoveder fra SME eller EMI har fjernet nummeret
fra røret, underligt at de paphoveder ikke fatter at det er
gratis reklame, så de slap for hjælpen i denne omgang.

Men så skal vi da have et nummer med en fed musiker

Meat Loaf - Bat out of Hell
http://www.youtube.com/watch?v=F9WeTf67YLY

Max

Fra : Kert Rats

Dato : 31-05-11 22:29

"Carl Drud" <carl.drud@gmx.com> skrev i en meddelelse
>I mangel på bedre bliver stafetten denne gang er musik udgivet 1977.

Sailor havde mange gode hits. Her er et af dem fra 1977, måske ikke et hit,
men fra 1977:
http://www.youtube.com/watch?v=3IlF66fa-fY&feature=related
One Drink Too Much.

Andy Gibb får vi her i en liveoptagelse:
http://www.youtube.com/watch?v=S-xfFqWaK1s
I Just Want To Be Your Everything (Live 1977)

Carl E. Simon med en James Bond-klassiker:
http://www.youtube.com/watch?v=OMOd1JJvwlM
Nobody Does It Better

Venligst

Kert Rats

Fra : Kert Rats

Dato : 01-06-11 16:03

"Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=S-xfFqWaK1s
> I Just Want To Be Your Everything (Live 1977)
>
> Carl E. Simon med en James Bond-klassiker:

Vi må lige ha' en vovsesang med. Det er Shubiduas udødelige Vuffelivov fra
1977:
http://www.youtube.com/watch?v=PnA-YLj8_1A

Venligst

Kert Rats

Fra : Jan Kronsell

Dato : 31-05-11 22:58

"Carl Drud" <carl.drud@gmx.com> skrev i meddelelsen
> I mangel på bedre bliver stafetten denne gang er musik udgivet 1977. Som
> [...]
1977 var året, hvor Sebastian kom med albummet Ulvehøjen. Her et udvalg:
http://www.youtube.com/watch?v=s0g0xBxfHkE

Canadiske Bachman Turner Overdrive kom med albummet Freeways, der blandt
andre talte Just for you.
http://www.youtube.com/watch?v=-St0VrqZi2E

En meget stor canadier udsendte samme år albummer Death of a Ladies man. Her
er nummeret Memories
http://www.youtube.com/watch?v=USWLHcRIdBU

Jan

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-11 08:04

"Carl Drud" <carl.drud@gmx.com> skrev i en meddelelse
>I mangel på bedre bliver stafetten denne gang er musik udgivet 1977. Som
> f.eks:

Foreigners "Cold As Ice":
http://youtube.com/watch?v=KWDj_2QxdoQ
Her fra en noget senere koncert

Og igen Supertramps smukke "Give A Little Bit":
http://youtube.com/watch?v=OMxRjioUh2s

Fra : Henning Jensen

Dato : 01-06-11 17:00

On 01-06-2011 09:03, Alex Linaa wrote:

> Foreigners "Cold As Ice":
> http://youtube.com/watch?v=KWDj_2QxdoQ
> Her fra en noget senere koncert
>
> Og igen Supertramps smukke "Give A Little Bit":
> http://youtube.com/watch?v=OMxRjioUh2s

Begge dine links giver mig desværre denne besked:

http://dl.dropbox.com/u/2775481/links.JPG

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-06-11 17:09

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Begge dine links giver mig desværre denne besked:
>
> http://dl.dropbox.com/u/2775481/links.JPG
>
> Henning.

Linås link er forkerte. Her er de rigtige:

Supertramp "Give A Little Bit":
http://www.youtube.com/watch?v=9Ks_Fv6jfY8

Foreigners "Cold As Ice":
http://www.youtube.com/watch?v=AQaCy2lgb0I

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-11 17:17

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Begge dine links giver mig desværre denne besked:
>
> http://dl.dropbox.com/u/2775481/links.JPG

Ups, sorry.
Jeg må tilstå jeg havde lidt travlt, så jeg kopierede mine egne links fra
den oprindelige "dagens år" for 1977

Tak for hjælpen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-06-11 17:06

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> http://youtube.com/watch?v=KWDj_2QxdoQ
> Her fra en noget senere koncert
>
> Og igen Supertramps smukke "Give A Little Bit":

Linkene duer ikke

Hilsen Åge

Fra : Carl Drud

Dato : 01-06-11 17:26

"Kert Rats" <nat@hestedag.nu> writes:

> Carl E. Simon med en James Bond-klassiker:

Du mener vel Carly Simon?

--
Carl

Fra : Carl Drud

Dato : 01-06-11 17:33

"Kurt Lund" <lund@fabel.dk> writes:

> Jomfru Ane Band - Plutonium
> http://www.youtube.com/watch?v=qo8p82oxklA

Kurt stafetten er din for det her bidrag.

--
Carl

Fra : Carl Drud

Dato : 02-06-11 15:44

"Kert Rats" <nat@hestedag.nu> writes:

> Jeps.
> Jeg kan bare ikke lade være med at pjatte med sprog, bogstavering og udtale,
> hvis det kan afføde en spøjssomhed.

Carry on

--
Carl