Mirella er på sin stamcafe i Holland
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-05-11 19:38

Der giver hun en lille sang.

http://www.youtube.com/watch?v=g43K6mMRinQ&feature=related

Den sangerinde har jeg aldrig hørt om før. Hun synger ellers godt, hvad. Der
er "godaw" i sangen

Hilsen Åge

Fra : Michel Husted

Dato : 29-05-11 19:05

On 29 Maj, 20:37, Ã…ge Halldorsson <aa.h@fjern-det-som-står-
herpost.tele.dk> wrote:
> Den sangerinde har jeg aldrig hørt om før. Hun synger ellers godt, hvad. Der
> er "godaw" i sangen

Absolut super musik! Jeg havde heller aldrig hørt om hende, men
bestemt udmærket.

Men hvad med en tur forbi den foretrukne café:

Audrey Landers: "My favourite café on the harbour" -
http://www.youtube.com/watch?v=7fMxKG-H__g

Denne sang er i øvrigt også oprindeligt hollandsk.

Mange hilsner
Michel

Fra : Henning Jensen

Dato : 30-05-11 07:20

On 30-05-2011 03:04, Michel Husted wrote:

> Men hvad med en tur forbi den foretrukne café:
>
> Audrey Landers: "My favourite café on the harbour" -
> http://www.youtube.com/watch?v=7fMxKG-H__g
>
> Denne sang er i øvrigt også oprindeligt hollandsk.

Et godt spørgsmål. Vader Abraham bliver få steder krediteret for sangen,
og årstallet 1975 bliver nævnt. Men jeg mener at det er en fejl.
Sædvanligvis tillægges sangen den franske sangskriver Eddy Marnay, som
komponerede sange til f.eks. Édith Piaf, og Mireille Mathieu, og Céline
Dion.
Den franske tekst er af Kartner:
"Le Vieux Café De La Rue Damérique"
http://www.youtube.com/watch?v=AfT_Nso_X2E

Jeg vil dog foretrække en helt anden café: "Rick's Café Américain".
'Play it again', her ikke med Sam. men med Billie:
http://www.youtube.com/watch?v=vYoet7-qDHI&feature=related

Henning.