Stafetten: Italien.
Fra : Henning Jensen

Dato : 26-05-11 21:40

Lad os blive i Italien. Italienske sange eller sange der handler om,
eller sangere der synger om Italien, Capri, Neapel, Rom o.s.v. Eller
sangere der er italienske.

Der har tidligere været en stafet med "Sange på romanske sprog", men
dette enorme emne kan godt indsnævres en hel del, så hvorfor ikke: Italien!

Renato Rascel blev internationalt berømt i 1957 for sin sang
"Arrivederci Roma". Det blev hurtigt til en film med samme navn, hvori
selveste Mario Lanza synger sangen. Jeg springer eksempler med de to
nævnte over, og vælger i stedet sangen med en enestående dansk
skuespiller og sangerinde, vi havde engang.
Her Lise Ringheim, fra en gammel 78'er, med "Arrivederci Roma":
http://www.youtube.com/watch?v=K8iyY5-W6YY

Samme år, 1957, indgik Tino Rossi en aftale om "Arrivederci Roma" med
Renato Rascel, og Rossi fik eneret på sangen i Frankrig.
Men her er det en ung Tino Rossi som synger en helt anden populær
italiensk sang, "C'est à Capri":
http://www.youtube.com/watch?v=CzE27nroLqg

Connie Francis har 'italienske rødder'. Her med en italiensk popsang af
Tony Renis fra 1962, "Quando quando quando":
http://www.youtube.com/watch?v=ihHTnhJgzcQ

Henning

E.S.
Tino Rossi var dengang ikke hvem som helst. Så det var en ære, og et
stort skridt frem mod berømmelse for Renato Rascel, at Tino Rossi
'overtog' sangen på fransk.
Og stadig, også i nutiden, ligger Tino Rossi mellem nr. 5 og 10 på
lister over de mest populære/mest sælgende sangere i hele verden.
Her f.eks: 2 forskellige links, og der er selvfølgelig flere, og Rossi
figurerer på mange.
http://www.top10land.com/top-ten-best-selling-music-artists.html
http://www.yousaytoo.com/top-10-best-selling-albums-in-the-world/663114

Fra : Max

Dato : 26-05-11 22:23

Hej Henning

> Lad os blive i Italien. Italienske sange eller sange der handler om,

Så skal vi da have en lidt sjov troubadur

Angelo Branduardi - La pulce d'acqua
http://www.youtube.com/watch?v=lblz8g5mQRk&feature=related

og så en halv italiener der synger om en italiensk by

Dario Campeotto: Napoli
http://www.youtube.com/watch?v=0JvzPj4ZIn8

Max

Fra : Henning Jensen

Dato : 27-05-11 13:30

On 26-05-2011 23:23, Max wrote:

> Angelo Branduardi - La pulce d'acqua
> http://www.youtube.com/watch?v=lblz8g5mQRk&feature=related
>
> Dario Campeotto: Napoli
> http://www.youtube.com/watch?v=0JvzPj4ZIn8

Angelo Branduardi, en alsidig kunstner, der godt måtte have en større
andel i "invasionen" sydfra.

Som stor dreng så jeg min første danske film, en "Lille Per" film. Så de
næste 50 år, undgik jeg meget omhyggeligt den danske genre. Men nu er
jeg begyndt, og vel udelukkende af nostalgiske årsager.
Så "Han, hun, Dirch og Dario" har jeg endnu ikke set.
Det er i øvrigt en overraskende god og enkel sang, som jeg således
heller ikke har hørt før.

Hilsen Henning.

Fra : Karina

Dato : 26-05-11 23:42

Den 26-05-2011 22:39, Henning Jensen skrev:
> Lad os blive i Italien. Italienske sange eller sange der handler om,
> eller sangere der synger om Italien, Capri, Neapel, Rom o.s.v. Eller
> sangere der er italienske.

Haha... det første, der poppede op i mit hoved, var selvfølgelig:

http://www.youtube.com/watch?v=CsekbLd7jx8
Shubidua - Parliamo Italiano (wannabee-italiensk i hvert fald )

Mvh
Karina

Fra : Henning Jensen

Dato : 27-05-11 17:36

On 27-05-2011 00:42, Karina wrote:

> Haha... det første, der poppede op i mit hoved, var selvfølgelig:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=CsekbLd7jx8
> Shubidua - Parliamo Italiano (wannabee-italiensk i hvert fald )

Jeg har prøvet at google, for at finde lidt om dette "italiensk kursus",
uden at blive klogere.
Kan du fortælle lidt?

Henning

Fra : Karina

Dato : 27-05-11 22:18

> Jeg har prøvet at google, for at finde lidt om dette "italiensk kursus",
> uden at blive klogere.
> Kan du fortælle lidt?

Den er udsprunget af, at Hardinger havde skrevet den her
italiensk-klingende melodi, lidt Eros Ramazotti-agtig, og så måtte de jo
skrive en italiensk tekst. Der var dog ingen af dem, der kunne
italiensk, så de fandt bare en masse ord, de kendte fra Italien, eller
som lød italienske og satte dem sammen...

Det meget fremtrædende ord stuzzicadenti, som Bunden meget følsomt siger
på et tidspunkt mellem 2 vers betyder noget som romantisk som "tandstikker".

Mvh
Karina

Fra : Henning Jensen

Dato : 27-05-11 22:29

On 27-05-2011 23:18, Karina wrote:

> [...]
>
> Det meget fremtrædende ord stuzzicadenti, som Bunden meget følsomt siger
> på et tidspunkt mellem 2 vers betyder noget som romantisk som

Fin forklaring, tak skal du ha'.

Henning

Fra : Ulrik

Dato : 27-05-11 22:42

On 27-05-2011 23:29, Henning Jensen wrote:

> Fin forklaring, tak skal du ha'.

100% tilfældigt er det dog ikke... Hvis man kan både dansk og italiensk,
vil man kunne finde en masse sjove sætninger og ordspil. Der er dog ikke
nogen sammenhæng i teksten som sådan ud over at det handler om Italien.

/Ulrik

Fra : Karina

Dato : 27-05-11 23:12

> 100% tilfældigt er det dog ikke... Hvis man kan både dansk og italiensk,
> vil man kunne finde en masse sjove sætninger og ordspil. Der er dog ikke
> nogen sammenhæng i teksten som sådan ud over at det handler om Italien.

Det sagde jeg heller ikke Og både du og jeg ved, at der aldrig er
noget, der er tilfældigt i SBDs tekster.

Mvh
Karina

Fra : Ulrik

Dato : 28-05-11 22:34

On 28-05-2011 00:11, Karina wrote:

> Det sagde jeg heller ikke Og både du og jeg ved, at der aldrig er
> noget, der er tilfældigt i SBDs tekster.

Yes yes :) Men det er jo ikke sikkert andre ved det*s*

/Ulrik

Fra : Jan Kronsell

Dato : 26-05-11 23:59

En stjerne fra gamle dage, var Robertino (Loretti) her med Mamma
http://www.youtube.com/watch?v=c2Ddoz-Ew_g

Sophia Loren synger ikke her, men til gengæld ser hun som sædvanligt godt ud
http://www.youtube.com/watch?v=3cK8b11kXT4&feature=related

Og er med sang om end engelsk:
http://www.youtube.com/watch?v=I9IvNh4Iba8&feature=related

Rossini er taget til Schweiz
http://www.youtube.com/watch?v=BiW2EX_Ejjc

Jan

Fra : Max

Dato : 27-05-11 11:35

Hej Jan Kronsell

> Sophia Loren synger ikke her, men til gengæld ser hun som sædvanligt
> godt ud http://www.youtube.com/watch?v=3cK8b11kXT4&feature=related

Det får mig til at tænke på en anden italiensk donna der også har
givet anledning til en del våde drengedrømme :)

Silvana Mangano - T´ho voluto bene
http://www.youtube.com/watch?v=QaVtnOG7B6Y&NR=1

Max

Fra : Henning Jensen

Dato : 27-05-11 16:46

On 27-05-2011 12:34, Max wrote:

> Det får mig til at tænke på en anden italiensk donna der også har
> givet anledning til en del våde drengedrømme :)
>
> Silvana Mangano - T´ho voluto bene
> http://www.youtube.com/watch?v=QaVtnOG7B6Y&NR=1

Et spændende link - og så fra dig...!!!

En lille nostalgisk fodnote, som måske ikke har givet våde drømme, men
for nogle, i stedet mange tårer.
Jeg ville jeg godt have fundet et YouTube-link til en sang med Pier
Angeli, som nu næsten er blevet en legende, hvor hun synger selv. Men
det er der ikke på Tuben.
Men der er et par enkelte syngende stumper med hende her:
http://www.annamariapierangeli.com/singing%20moments.htm

Hilsen Henning.

Fra : Max

Dato : 27-05-11 17:27

Hej Henning

> Et spændende link - og så fra dig...!!!

Jeg har opdaget at kvinder godt kan have
andet end musikalske værdier :)

Max

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-11 17:30

Fra : Henning Jensen

Dato : 27-05-11 16:32

On 27-05-2011 00:58, Jan Kronsell wrote:
> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=c2Ddoz-Ew_g
>
> Sophia Loren synger ikke her, men til gengæld ser hun som sædvanligt

Robertino, hvad var egentlig årsagen til, at han forsvandt fra Danmark?

Det er ikke længe siden, at jeg så en genudgivet CD med Sophia Loren som
sangerinde.

Italienske film og skuespillere - der er også Gina Lollobrigida:
http://www.youtube.com/watch?v=uyg4rOGZS0o&feature=related

Og så er der filmen, hvor jeg stadig synes at melodien er rørende
Den italienske popsagerinde Katyna Ranieri, her med "Gelsomina". Hvem
der har givet Rota's triste melodi en tekst, ved jeg ikke. Hvis jeg
husker rigtigt, så synger Giulietta Masina ikke sangen i filmen.
På dansk blev sangen til "Smil tårerne bort", men hvem sang den egentlig?
http://www.youtube.com/watch?v=XBqzGZ39u74

Henning.

Fra : Max

Dato : 27-05-11 16:37

Hej Henning

> Robertino, hvad var egentlig årsagen til, at han forsvandt fra
> Danmark?

Han mistede vel stemmen. Han synger stadigvæk, men
er en helt anden type nu, er vidst populær i visse egne
af Rusland.

Max

Fra : Michel Husted

Dato : 26-05-11 19:38

On 26 Maj, 22:39, Henning Jensen <h_...@yahoo.com> wrote:
> Lad os blive i Italien. Italienske sange eller sange der handler om,
> eller sangere der synger om Italien, Capri, Neapel, Rom o.s.v. Eller
> sangere der er italienske.

Der er så meget godt derfra, at det er svært at holde sig på tre
sange:

Matia Bazar: "Ti sento" - http://www.youtube.com/watch?v=adN_mak-jzY

Barbara: "A far l'amore comincia tu" - http://www.youtube.com/watch?v=_kt9d5OwjVo

Francesco Napoli: "Balla Balla" - http://www.youtube.com/watch?v=sl2At5A9SJ4

Det er nok overflødigt at tilføje, da mine bud er gedigen pop, der
næppe ville kunne indkassere en stafet, men jeg fraskriver mig den på
forhånd, da jeg jo lige har haft den. Men I kan jo lytte til sangene
og måske inspireres til en sommerferie i Italien

Mange hilsner
Michel

Fra : Henning Jensen

Dato : 27-05-11 19:05

On 27-05-2011 03:38, Michel Husted wrote:

> [...]
>
> Francesco Napoli: "Balla Balla" - http://www.youtube.com/watch?v=sl2At5A9SJ4
>
> Det er nok overflødigt at tilføje, da mine bud er gedigen pop,

Der er ikke noget i vejen med gedigen pop...

Francesco Napoli overraskede, ham har jeg ikke bevidst hørt før.

Henning

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-05-11 12:50

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen
> Lad os blive i Italien. Italienske sange eller sange der handler om, eller
> sangere der synger om Italien, Capri, Neapel, Rom o.s.v. Eller sangere der
> er italienske.

Har mnan sagt "Italien" har man også sagt "Rudy Guavanini". Han er en af de
mest kendte italienske sangere, udenfor Italien:
http://www.youtube.com/watch?v=RplvUJG3WMk&feature=related

Men vi må heller ikke glemme "Die Ladiner". De er fra den selvstyrende
tysktalende del af Italien "Südtirol". Her er
Nicole og Diego med i købet. Det er forsangerens børn:
http://www.youtube.com/watch?v=647S9v6iZyA

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-05-11 12:59

meddelelsen news:4ddf8ff9$0$36561$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> tysktalende del af Italien "Südtirol". Her er
> Nicole og Diego med i købet. Det er forsangerens børn:

Her var den. Dern jeg ledte efter. Det er igen Italienske "Die Ladiner". Her
er det sangen "Erzähl mir deine Träume". Den var et tysk
megahit i vist nok 2006. Den vandt i "Achims Hitparade"s børnehitliste, som
hed "Musikantenprinzen und -prinzessin".

http://www.youtube.com/watch?v=TWZjnnxHkcw

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 27-05-11 13:15

On 27-05-2011 13:50, Åge Halldorsson wrote:

> Har mnan sagt "Italien" har man også sagt "Rudy Guavanini". Han er en af
> de mest kendte italienske sangere, udenfor Italien:
> http://www.youtube.com/watch?v=RplvUJG3WMk&feature=related

Nogle gode bud.
Rudy Giovannini har jeg ikke hør om før, men jeg kan se at der er en del
på Tuben, også denne, "Donna della Raspa":

http://www.youtube.com/watch?v=Nc0EgHwF0-A&feature=related

Henning.

Fra : Eva Schmidt

Dato : 27-05-11 15:21

Her er tre italienske vinderbidrag fra MGP

"Non ho létá" m. Gigliola Cinquetti (1964)
http://www.youtube.com/watch?v=XghKGT_5qF4&feature=related

"Gente di mare" m. Umberto Tozzi & Raf (1987)
http://www.youtube.com/watch?v=mm_aQtsyz4c&feature=related

"Insieme" m. Toto Cutugno (1990)
http://www.youtube.com/watch?v=eGlJyCXNu_M

mvh Eva

--
mvh Eva Schmidt

Fra : Henning Jensen

Dato : 27-05-11 16:17

On 27-05-2011 16:20, Eva Schmidt wrote:
> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=XghKGT_5qF4&feature=related
>
> "Gente di mare" m. Umberto Tozzi & Raf (1987)

Cinquetti er oplagt og det må være en af hendes allerførste succeser.
Grand Prix-nummeret med Cutugno er langt bedre end jeg huskede det.
Umberto Tozzi og Raffaele Riefoli - er begge meget populære, men sangen
havde jeg glemt.

Henning.

Fra : Eva Schmidt

Dato : 27-05-11 16:54

> [...]
> Grand Prix-nummeret med Cutugno er langt bedre end jeg huskede det.
> Umberto Tozzi og Raffaele Riefoli - er begge meget populære, men sangen

Ja og som et lille kuriosum, så var det i Danmark Cinquetti vandt

mvh Eva

Fra : Henning Jensen

Dato : 27-05-11 17:15

On 27-05-2011 17:54, Eva Schmidt wrote:
> Ja og som et lille kuriosum, så var det i Danmark Cinquetti vandt

Hun synger vel endnu?
Her endnu en lille sød sang med hende:
http://www.youtube.com/watch?v=C53D6qqEXcM&feature=related

Henning

Fra : Eva Schmidt

Dato : 27-05-11 17:28

> Hun synger vel endnu?
> Her endnu en lille sød sang med hende:
> http://www.youtube.com/watch?v=C53D6qqEXcM&feature=related
>
> Henning

Tak for linket - den er da ganske rigtigt sød.

Jeg ved faktisk ikke, om hun stadig synger, men hun var med i MGP for
Italien ved en senere lejlighed, men hvilken placering hun fik, husker jeg
ikke.

mvh Eva

Fra : Max

Dato : 27-05-11 17:34

Hej Eva

> Jeg ved faktisk ikke, om hun stadig synger, men hun var med i MGP for
> Italien ved en senere lejlighed, men hvilken placering hun fik,
> husker jeg ikke.

Men hun er vel stadigvæk den eneste vinder Italien har haft,
egentlig sært når man tænker på hvor populær italiensk
pop er i europa.

Max

Fra : Eva Schmidt

Dato : 27-05-11 19:37

> [...]
>

> Men hun er vel stadigvæk den eneste vinder Italien har haft,
> egentlig sært når man tænker på hvor populær italiensk

De vandt faktisk også i 1990 - "Insieme" m. Toto Cutugno.
De har vist været fraværende en del år, men deltog i år med en sang, der
blev nummer 2.

mvh Eva

Fra : -= bgn =-

Dato : 27-05-11 15:34

Italien - så er der lige denne, som jeg selv er på jagt efter på Mp3

Bruno Martino - Come Prima
http://www.youtube.com/watch?v=-gCl9yV_vO4

P.S. Skulle en af jer ligge inde med dette nummer i Mp3-format, så vil jeg
blive utrolig glad for en kopi.

Bo

Fra : Henning Jensen

Dato : 27-05-11 17:27

On 27-05-2011 16:33, -= bgn =- wrote:
> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=-gCl9yV_vO4
>
> P.S. Skulle en af jer ligge inde med dette nummer i Mp3-format, så vil

Tak for dit bud.
Jeg har spurgt rundt efter Bruno Martino med "Come Prima", og ingen har
nummeret med ham.

Den sikkert første indspilning af sangen, var formentlig udgaven med
Tony Dallara. Det er det nærmeste jeg kan tilbyde.

Henning.

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-11 16:25

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Lad os blive i Italien. Italienske sange eller sange der handler om, eller
> sangere der synger om Italien, Capri, Neapel, Rom o.s.v. Eller sangere der
> er italienske.

Jeg vil "bøje" emnet lidt, og undgå den italienske popkultur, som stinker ;)
I stedet vil jeg spille lidt klassisk af nogle af de komponister som står
mit hjerte nært.

Først Giuseppe Verdi, med Triumfmarchen fra Aida:
http://www.youtube.com/watch?v=AssDQbaIP_I

Dernæst Rossinis overture til Barberen i Sevilla:
http://www.youtube.com/watch?v=OloXRhesab0

Til slut Vivaldis fire årstider, her foråret:
http://www.youtube.com/watch?v=l-dYNttdgl0

/Alex

Fra : Henning Jensen

Dato : 27-05-11 17:06

On 27-05-2011 17:24, Alex Linaa wrote:
> [...]

> Dernæst Rossinis overture til Barberen i Sevilla:
> http://www.youtube.com/watch?v=OloXRhesab0
>
> Til slut Vivaldis fire årstider, her foråret:

Glæder mig for tiden over "Il viaggio a Reims".

Hvad med italiensk rock?
Verdensberømt er der jo nok ikke noget af det der er, men har du en
kommentar til det?

Jeg har nogle gange på Nettet 'mødt' gruppen "Porno-Riviste". Jeg synes
ikke de er blandt de store, men hver gang jeg har set navnet, så har jeg
tænkt på Åge.
Kunne det ikke være en gruppe man kunne anbefale Åge at begynde med?

http://www.youtube.com/watch?v=EoeiKokceT4

Henning.

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-11 17:17

> Hvad med italiensk rock?
> Verdensberømt er der jo nok ikke noget af det der er, men har du en
> kommentar til det?

Der er masser af god rock i Italien, men ikke ret meget på originalsporiget,
hvorfor jeg udelod det.
En af mine personlige favoritter er Lacuna Coil:
http://www.youtube.com/watch?v=r_VS2B48c24

> [...]
> tænkt på Åge.
> Kunne det ikke være en gruppe man kunne anbefale Åge at begynde med?

Dem kendte jeg ikke.
Men det er nok ikke noget for Åge. Det er godt nok simpelt, og ca. de samme
akkorder som i schlager, men der er elektriske guitarer med, og en sanger
der bruger hæshed aktivt. Begge dele giver information overflow i Åges ører
;)

Fra : Henning Jensen

Dato : 27-05-11 22:53

Stafetten til dig Alex Linaa.

Det var endnu en stafet med mange vindere, men jeg skal jo vælge een, så
du får stafetten for "Spellbound" med den italienske gruppe Lacuna Coil.

Jeg kan godt lide disse nyere rocknumre, der er komponeret og arrangeret
således, at både sangere og solister bliver hørt.
Et nummer med en fin balance.
Jeg håber ikke, at det er Tuben der har nuppet afslutningen, men at det
er bevidst, at nummeret slutter så brat, for det er virkningsfuldt.
Gad vide om de kan gøre det live?

Tak for al musikken, Henning.

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-11 23:09

> Det var endnu en stafet med mange vindere, men jeg skal jo vælge een, så
> du får stafetten for "Spellbound" med den italienske gruppe Lacuna? Coil.

Ok, den havde jeg ikke set komme. Det var jo næsten dig der provokerede det
frem ;)
Men jeg finder da et nyt emne.

/Alex

Fra : P.Petersen

Dato : 27-05-11 18:28

> [...]
>
> Der har tidligere været en stafet med "Sange på romanske sprog", men dette
> enorme emne kan godt indsnævres en hel del, så hvorfor ikke: Italien!

Hej Henning, dit omvandrende musikleksikon. :)))
Her mine italienske smagsprøver.
Een af de få, der synger så smukt, at jeg kan få tårer i øjnene.
Sukkerdrengen.
Zucchero. Il Volo.
http://www.youtube.com/watch?v=sP5nAeh1ih4

Og igen Zucchero i selskan med en anden stor italiener. Pavarotti.
Miserere.
http://www.youtube.com/watch?v=nFcz7VvBcUA

Og sidst et orkester jeg lyttede meget til i 70'rne.
Premiata Forneria Marconi.
Meget symfoniske og eksperimenterende.
Italiens svar på Focus eller Dr. Dopo Jam.
Celebration.
http://www.youtube.com/watch?v=esHEPt41Sjc&feature=related

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Henning Jensen

Dato : 27-05-11 19:40

On 27-05-2011 19:27, P.Petersen wrote:
få tårer i øjnene.
> [...]
> Premiata Forneria Marconi.
> Meget symfoniske og eksperimenterende.
> Italiens svar på Focus eller Dr. Dopo Jam.

"Have mercy on me, O God", Zucchero og Pavarotti, ja, der er mange store
stjerner "dernede".

PFM, de er spændende. Desværre har jeg tidligere kun tilfældigt lyttet
til dem - en fejl fra min side som der må rådes bod på.

Henning

Fra : Max

Dato : 27-05-11 18:35

Hej Henning

> Lad os blive i Italien. Italienske sange eller sange der handler om,
> eller sangere der synger om Italien, Capri, Neapel, Rom o.s.v. Eller
> sangere der er italienske.

Vi skal da lige have ham her med, i perioder kan man jo forledes
til at tro at alle pizzariaer i Danmark har økonomiske interesser i
denne fyr :)

UN'EMOZIONE PER SEMPRE - 2003 - EROS RAMAZZOTTI
http://www.youtube.com/watch?v=6jvDpP5kvz8&feature=relmfu

Max

Fra : Henning Jensen

Dato : 27-05-11 19:07

On 27-05-2011 19:35, Max wrote:

> [...]
> denne fyr :)
>
> UN'EMOZIONE PER SEMPRE - 2003 - EROS RAMAZZOTTI

Jeg har hele dagen ventet et link med ham.

Henning.

Fra : Michel Husted

Dato : 27-05-11 14:00

On 27 Maj, 19:35, "Max" <Max_J...@post9.tele.dk.invalid> wrote:
> Vi skal da lige have ham her med, i perioder kan man jo forledes
> til at tro at alle pizzariaer i Danmark har økonomiske interesser i
> denne fyr :)

Når DR en sjælden gang spiller italiensk musik, er det med sikkerhed
Eros Ramazotti. Og der er intet galt med hans musik, men der er meget
andet. Også bedre.

Hans nok største hit er "Se bastasse una canzone" (ikke "calzone" for
nu at blive i pizzaland). Det betyder noget i retning af "hvis en sang
var nok".

http://www.youtube.com/watch?v=ZHMHEXHOkFc

Mange hilsner
Michel

Fra : Henning Jensen

Dato : 27-05-11 23:19

On 27-05-2011 22:00, Michel Husted wrote:

> Når DR en sjælden gang spiller italiensk musik, er det med sikkerhed
> Eros Ramazotti. Og der er intet galt med hans musik, men der er meget
> andet. Også bedre.

Der er så mange gode, Mina og Marcella Bella blev vist heller ikke nævnt.
Og alle de gamle fra fortiden sprang jeg bevidst over.
Men du skal da ha' et nummer med en af dem, Norma Bruni med "Amami Di Piu'":
http://www.youtube.com/watch?v=0cl0tF5xEwE&feature=related

Henning