Bob Dylan 70 år idag
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-05-11 19:38

Lad os fejre denne blues/country-sanger med disse sange.

Her er den sang han er mest kendt for, i instrumentaludgave:
http://www.youtube.com/watch?v=rQpwdu3hlUY&feature=related

Så sætter vi gang i countryen. Dert siger "godaw" - Hold på hat, briller,
tandbeskytter og høreapparat. Nu går det løs:
http://www.youtube.com/watch?v=MLlE9ABZ6ow

.......og da det snart er jul (JUL-I), så lad os få noget mere "godaw". lad
os tage denne: http://www.youtube.com/watch?v=a8qE6WQmNus

Hilsen Åge

Fra : Eva Schmidt

Dato : 24-05-11 19:50

meddelelsen news:4ddbfaf2$0$36584$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=MLlE9ABZ6ow
>
> ......og da det snart er jul (JUL-I), så lad os få noget mere "godaw". lad

Åge, nu rabler det vist for dig, Bob Dylan har sgisme aldrig været
countrysanger.
Hvis de hyl, der udstødes, skal være country, så er jeg slet ikke
countryfan, som jeg ellers bilder mig ind.

Næ, må jeg så bede om Alan Jackson, som du også har bragt links med - DET er
country.

mvh Eva

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-05-11 21:02

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen

> Hvis de hyl, der udstødes, skal være country, så er jeg slet ikke
> countryfan, som jeg ellers bilder mig ind.

Nu yder du ikke Bob Dylan helt retfærdighed, når du mener at hans dejlige
countrysange er udstydelse af hyl.

Prøv at lytte til andet af hans dejlige afslappende country. Der er både
hurtig og langsom country, f.eks.

1: Nashwille Skyline Rag
2: Country pie
3: One more night
4: Peggy day
5: To be along with you

Ovenstående numre er mine country-favoritter med ham.

Jeg kan anbefale hans album NASHWILLE SKYLINE. Det er faktisk nok han
ubetinget bedste album - hvis ikke eneste. Det er dejlig glad godaw-musik.
På det album ligger også han mest kendte sang "Lay Lady Lay

På dette link kan du lytte til alle 10 numre på albummer. Du vil føle
Nashvilles nærhed, når du lytter.
http://www.amazon.com/Nashville-Skyline-Bob-Dylan/dp/B0000024UM

Hilsen Åge

Fra : Eva Schmidt

Dato : 24-05-11 21:06

meddelelsen news:4ddc0eac$0$36585$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> På det album ligger også han mest kendte sang "Lay Lady Lay
>
> På dette link kan du lytte til alle 10 numre på albummer. Du vil føle

Jeg kan ikke udstå Bob Dylans stemme - han har skrevet nogle gode sange, han
skal bare lade andre om at synge dem.

mvh Eva

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-05-11 21:11

> Jeg kan ikke udstå Bob Dylans stemme - han har skrevet nogle gode sange,
> han skal bare lade andre om at synge dem.
>
> mvh Eva

Jeg kan altså også kun lide hans countrymusik.
På hans bluesmusik lyder han for hæs. Han forsøger at efterligne Troels
Trier. HAHAHA

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 30-05-11 14:30

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan ikke udstå Bob Dylans stemme - han har skrevet nogle gode sange,
> han skal bare lade andre om at synge dem.

Det er jeg helt enig i Eva.

Men andre har lavet storhed ud af Dylans numre:

http://www.youtube.com/watch?v=bng3agUOYiI

Jeg tror faktisk at Bob Dylan er en af de komponister der er spillet oftest
af andre kunstnere, bare se denne liste:
http://dylancoveralbums.com/songs2.html

/Alex

Fra : Eva Schmidt

Dato : 30-05-11 16:16

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Jeg tror faktisk at Bob Dylan er en af de komponister der er spillet
> oftest af andre kunstnere, bare se denne liste:

Alex altså, jeg vil nu alligevel hellere høre Bob Dylan end Jimi Hendrix
*GG*
Af to onder og så videre.......

mvh Eva

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-11 07:41

> Alex altså, jeg vil nu alligevel hellere høre Bob Dylan end Jimi Hendrix
> *GG*
> Af to onder og så videre.......

Og nu var vi endelig enige, og så alligevel ikke ;)

Men se listen, Dylan har godt nok lavet input til ufatteligt mange
indspilninger gennem tiderne.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-05-11 21:08

meddelelsen news:4ddc0eac$0$36585$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen

Lyt her
One more night: http://www.youtube.com/watch?v=OOiPrGE9jKo

Bob Dylans countrysanger er forresten lavet i samarbejde med Johhny Cash.

Hilsen Åge

Fra : Eva Schmidt

Dato : 24-05-11 21:15

meddelelsen news:4ddc1009$0$36571$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> One more night: http://www.youtube.com/watch?v=OOiPrGE9jKo
>
> Bob Dylans countrysanger er forresten lavet i samarbejde med Johhny Cash.

Nu er det jo ikke Bob Dylan, der synger, så den er da til at holde ud,
selvom jeg synes at "bum-bum" var rigeligt fremhævet.

mvh Eva

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-05-11 21:22

> Nu er det jo ikke Bob Dylan, der synger, så den er da til at holde ud,
> selvom jeg synes at "bum-bum" var rigeligt fremhævet.

Men det er ikke til at finde disse sange på tuben. Det er "cover" det meste
af det. '
Selv om det nok er hans bedste sange i hele hans karriere.

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 24-05-11 20:14

meddelelse news:4ddbfaf2$0$36584$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Lad os fejre denne blues/country-sanger med disse sange.

Hvis du kun kan håne denne store kunstner, så hold dog din kæft.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-05-11 11:30

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> "Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
> meddelelse news:4ddbfaf2$0$36584$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>

> Hvis du kun kan håne denne store kunstner, så hold dog din kæft.

Den side, hører vel også med... Og i øvrigt en side, som du da ofte selv
benytter dig af... Så når nu i bruger den, om de fleste af Åge's
favoritter... Kan i vel ikke bebrejde ham, når han bruger den om jeres...
For det er jo rimeligt tydeligt, i ikke har samme favoritter... Sådan er det
at smide med sten, somme tider kommer de tilbage )

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 25-05-11 11:52

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Den side, hører vel også med...

Ja. Men det er typisk Åge, at han udvælger inferiøre numre og påstår de er
kunstnerens mest kendte. At det så måske er dem Åge selv bedst synes om, er
en ganske anden snak.

Først får påstanden om, at Lay Lady Lay er hans mest kendte nummer og så
postes der en instrumental cover i stedet for originalen.

Så får vi Be alone with you med et spansk coverband, hvad pokker har det med
Dylan at gøre.

Og da han så i det sidste eksempel endelig "rammer" den rigtige Bob Dylan,
er det med en rædsel af en juleparodi.

Hvis du ikke kan indse problemet, er du godt endnu mindre kvik, end jeg i
min vildeste fantasi havde forestillet mig.

Mere brugbare eksempler kunne være disse:
http://www.youtube.com/watch?v=5_swaxOidGU

http://www.youtube.com/watch?v=_zY_cM0_6vA

http://www.youtube.com/watch?v=hk3mAX5xdxo

http://www.youtube.com/watch?v=-J4O2-nsFBA

+ en masse der ikke umiddelbart kan findes på You Tube...

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-05-11 18:05

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> Først får påstanden om, at Lay Lady Lay er hans mest kendte nummer

Det er det vel også ude i den almindelige befolkning, som ikke interesserer
sig specielt for manden. den de nævner på tv har jeg aldrig hørt om.

> Og da han så i det sidste eksempel endelig "rammer" den rigtige Bob Dylan,
> er det med en rædsel af en juleparodi.

Ja, det er så et af hans allerbedste numre. Bortset fra hans country-musik

> Hvis du ikke kan indse problemet, o.s.v.

Hvilket problem?

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 25-05-11 19:07

meddelelse news:4ddd36b3$0$36576$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> hørt om.

> Ja, det er så et af hans allerbedste numre. Bortset fra hans

Ja du viger udenom igen som et børnehavebarn, når du bliver taget i fejl.
Det er så ligegyldigt hvad du mener er godt, men du kan ikke løbe fra, at 2
af dine poster ikke er Dylan. Pak dig nu sammen dit æsel.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-05-11 19:28

> Ja du viger udenom igen som et børnehavebarn, når du bliver taget i fejl.
> Det er så ligegyldigt hvad du mener er godt, men du kan ikke løbe fra, at
> 2 af dine poster ikke er Dylan. Pak dig nu sammen dit æsel.

Vi blev nødt til at nøjes med melodierne. Det er svært at fginde noget med
ham på tuben.Meget er optaget i et skrækkelig lydkvalitet

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 26-05-11 11:48

> [...]
>
> http://www.youtube.com/watch?v=hk3mAX5xdxo
>
> http://www.youtube.com/watch?v=-J4O2-nsFBA
>
> + en masse der ikke umiddelbart kan findes på You Tube...

Hej Allan

Jamen igen, alting er jo relativt... Det er muligt det er en bitter pille at
sluge, men det er jo ikke så længe siden Bob Dylan måtte bide i det sure
æble, at blive anholdt, uden for et koncertsted, og det var meningen han
skulle være fragtet til sit hotel, for at fremskaffe dokumentation på, hvem
han var... Udelukkende af den grund, at den kvindelige betjent, syntes at
han lignede en lazaron, og ikke bare det, men en lazaron med mistænkeligt
tomme lommer....
De nåede dog ikke helt så langt, før hun fik bekræftet via radioen, at
beskrivelsen passede umådeligt godt på Bob Dylan, og at han tilfældigvis,
skulle optræde der, hvor hun havde anholdt ham... hvilket altså fik hans
forklaring til at holde vand.... Der ville nok blive grinet lidt i krogene,
når hun kom på stationen igen, men mon ikke også de fleste, ville være lidt
misundelige... Det er trods alt ikke alle forundt, at få lov at trække rundt
med Bob Dylan

Så der var altså i hvert fald, mindst 1, der kendte endnu mindre til Bob
Dylan, end Åge.... og altså, lad os da så også lige minde os selv om det
faktum, at Bruce Sprinsteen, sneg sig ud fra sit hotel i København, og
listede ned på Strøget med sin guitar... Og faktisk havde underholdt
Strøggæsterne i et par timer, før der var en der genkendte ham... Eric
Clapton blev kun genkendt, på en Psykiatrisk institution, hvor han
frivilligt havde ladet sig indlægge, fordi der en aften blev vist en koncert
med ham på TV.... Hvilket altså fortæller mig, at selv rockstjerner, slet
ikke er så kendte, som man sommetider prøver at gøre dem.

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 30-05-11 14:22

> [...]

> Først får påstanden om, at Lay Lady Lay er hans mest kendte nummer og så
> postes der en instrumental cover i stedet for originalen.

Mon ikke vi skal have et par fakta på bordet?
Lay Lady Lay er IKKE hans mest kendte nummer, men det er altså i hans
single-top-10 Allan.

Her er hans mest populære singler, med rank på den amerikanske hitliste
først:

#2 Like A Rolling Stone - 1965
#2 Rainy Day Women #12 & 35 - 1966
#5 Knockin' On Heaven's Door - 1973
#5 Silvio - 1988
#6 Subterranean Homesick Blues - 1965
#7 Lay Lady Lay - 1969
#7 Positively 4th Street - 1965
#8 Everything Is Broken - 1989
#8 Slow Train - 1989

Det er dog ikke hele historien, for mange af Dylans mest populære numre er
aldrig udkommet på single.

Her er de grammys han har modtaget, som er en anden pegepind på hvilke numre
han er mest kendt for:

Blowin' In The Wind - Single 1994
Like A Rolling Stone - Single 1998
Highway 61 Revisited - Album 2002
Mr. Tambourine Man - Track 2002

Den sidste, og måske mest præcise indikator, er de numre han har med på
Rolling Stone's "500 greatest songs of all time":

#1 Like A Rolling Stone
#14 Blowin' In The Wind
#59 The Times They Are A-Changin'
#68 Tangled Up In Blue
#106 Mr. Tambourine Man
#185 Desolation Row
#190 Knocking On Heaven's Door
#203 Positively 4th Street
#230 Just Like A Woman
#332 Subterranean Homesick Blues
#364 Highway 61 Revisited
#404 Visions Of Johanna

Så mon ikke selv Åge kender nogle af disse topnumre fra Dylans hånd?

/Alex

Fra : -=JF=-

Dato : 25-05-11 20:45

Den 24/05/11 21.14, Allan Krautwald skrev:

> Hvis du kun kan håne denne store kunstner, så hold dog din kæft.

Var det måske en idé om du lavede to lister:
Én med kunstnere man må bitche over, og én med kunstnere der kun må
omtales i rosende vendinger.

--
Mhv.
John

Fra : Allan Krautwald

Dato : 25-05-11 21:43

"-=JF=-" <null@null.null> skrev i en meddelelse

> Var det måske en idé om du lavede to lister:
> Én med kunstnere man må bitche over, og én med kunstnere der kun må
> omtales i rosende vendinger.
>
> --
Slet ikke. Man må bitche alt det man vil over Bob Dylan eller andre...du
fatter ikke pointen vel?

Fra : -=JF=-

Dato : 26-05-11 06:29

Den 25/05/11 22.43, Allan Krautwald skrev:

> Slet ikke. Man må bitche alt det man vil over Bob Dylan eller andre...du
> fatter ikke pointen vel?

Er der så meget at fatte?
Åge har en anden smag(*) og en anden mening om hvad BD er mest kendt for
end du har - og så får han besked på at holde kæft.

Smag og behag er nu engang forskellig, og heldigvis for det.

(*) Guderne skal vide at jeg hverken deler eller forstår Åges smag, men
han må vel have lov at udtrykke den på lige fod med os andre.

--
Mhv.
John

Fra : Allan Krautwald

Dato : 26-05-11 10:55

> (*) Guderne skal vide at jeg hverken deler eller forstår Åges smag, men
> han må vel have lov at udtrykke den på lige fod med os andre.

Selvfølgelig skal han det. Men vi tager den en gang til for prins Knud. Hvad
er meningen med at poste 2 cover versioner og en tåbelig julesang?
Han kunne i det mindste have postet 3 videoer med Bob Dylan.

Fra : -=JF=-

Dato : 26-05-11 16:16

Den 26/05/11 11.54, Allan Krautwald skrev:

> Selvfølgelig skal han det. Men vi tager den en gang til for prins Knud. Hvad
> er meningen med at poste 2 cover versioner og en tåbelig julesang?
Så får prins Knud også en af mig: Smag og behag er forskellig.
Den ene mands skrot er den anden mands guld, og den ene mands tåbelige
julesang er den anden mands julehygge.
Og når alt kommer til alt må han og alle andre vel poste hvad de vil?

> Han kunne i det mindste have postet 3 videoer med Bob Dylan.
Well - Åge er nu engang Åge

--
Mhv.
John

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-05-11 17:44

"-=JF=-" <null@null.null> skrev i meddelelsen

> [...]
> julesang er den anden mands julehygge.
> Og når alt kommer til alt må han og alle andre vel poste hvad de vil?

Som skrevet tidligere var det svært at finde disse sange med Bob Dylan selv.
Det der var, var i en dårlig optagelse og så ville Gud jo også have brokket
sig

Hilsen Åge

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 28-05-11 17:50

On Tue, 24 May 2011 20:37:37 +0200, Åge Halldorsson
<aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> wrote:

> [...]
>http://www.youtube.com/watch?v=MLlE9ABZ6ow
>
>......og da det snart er jul (JUL-I), så lad os få noget mere "godaw". lad

Her rammer du rigtigt, modsat Fona, som fejrer hans 75 års fødselsdag
i weekendens omdelte reklame.

Poul Erik

--
==__o