Stafetten: One hit wonders
Fra : Jan Kronsell

Dato : 19-05-11 17:06

Måskee har vi haft temaet i stafetten før, jeg kan ikke huske det. Hvis vi
har ta'r vi det så én gang til.

Jeg lægger ud med tre numre fra 60'erne, men der findes mange flere, både
før og efter dette årti, så kom glad med flere.

1962 var året hvor Bobby Picket hittede med Monster Mash.

http://www.youtube.com/watch?v=J0R_oDEvYUY

Et nummer, der i dag ikke spildes særligt tit, men som var meget populært,
da det kom frem, var den amerikanske duo Zager & Evans hot In the year 2525
fra 1968. De lavede andre ting, men dette var det eneste store hit de havde.

http://www.youtube.com/watch?v=WhNM2K8cmU8

I 1969 var det Norman Greenbamums tur til at hitte med Spirit in the sky
http://www.youtube.com/watch?v=WPPlGFh6OpQ

Værs'go og skyd. Jeg har nok først tid til at lytte til jeres bud i morgen
eftermiddag.

Jan

PS! Dette er ikke et one-hit-wonder men jeg elsker simpelthen den mands
stemme
http://www.youtube.com/watch?v=3ZJF0-GUNQ0&feature=related

Fra : -= bgn =-

Dato : 19-05-11 18:36

Her vil jeg da også gerne lige tilføje nogle ørehængere

Save Your Love — Renee and Renato
http://www.youtube.com/watch?v=FKdrqyroDlI

My Boy Lollipop — Millie Small
http://www.youtube.com/watch?v=ZCUcbRTB6Rs

Video Killed the Radio Star — The Buggles
http://www.youtube.com/watch?v=Iwuy4hHO3YQ

Always Look on the Bright Side of Life — Monty Python
http://www.youtube.com/watch?v=1loyjm4SOa0

Bo

Fra : Ole Damgaard

Dato : 19-05-11 11:45

Uanset om det har været emne før er det et dejligt emne.
One Hit Wonders er musikbranchens overraskelser.
Det er her vi finder de sjove, skæverter - der ender som væsentlige
paranteser i musikhistorien.
Lad os blive i 60'erne og nævne Scott McKenzie, og dette liveclip
fortæller tydeligt hvorfor han aldrig fik mere end de ene One-Hit. Han
kunne hverken synge eller performe - men allligevel elskede vi ham,
fordi han var med til at formidle livsstil i "summer of love".
http://www.youtube.com/watch?v=bch1_Ep5M1s

Og til Holland, der nok er europamestre i anonyme One Hit Wonders.
Schocking Blue dansede vi rigtig meget til på de første diskoteker i
1968 - men ellers hørte vi ikke mere til dem.

http://www.youtube.com/watch?v=2a5AICDKs7g

Og så til denne fløjtende Jack Smith - som i virkeligheden var en helt
anden...!
http://www.youtube.com/watch?v=zQQ5sEOhbjQ

mvh Ole

Fra : Allan Krautwald

Dato : 19-05-11 19:18

"Ole Damgaard" <odg@dr.dk> skrev i en meddelelse

Og til Holland, der nok er europamestre i anonyme One Hit Wonders.
Schocking Blue dansede vi rigtig meget til på de første diskoteker i
1968 - men ellers hørte vi ikke mere til dem.

Nu vil jeg nødigt gå i rette med dig Ole, men Shocking Blue havde faktisk 3
hits i Danmark og en stribe flere i Holland. Disse 2 var også på listerne i
DK og fortjener klart et genhør:

Never marry a railroad man:
http://www.youtube.com/watch?v=Xwy6uIz-Gtg

Send me a postcard:
http://www.youtube.com/watch?v=OlGVsuPP2N4

Fra : Vidal

Dato : 20-05-11 12:12

Den 19-05-2011 19:45, Ole Damgaard skrev:

> Lad os blive i 60'erne og nævne Scott McKenzie, og dette liveclip
> fortæller tydeligt hvorfor han aldrig fik mere end de ene One-Hit. Han
> kunne hverken synge eller performe

Så ringe var han vel heller ikke? Han har sunget sammen
med John Philips af flere omgange og har været med til
at skrive Kokomo.

Han er måske ikke videre overbevisende i denne udgave, men
rammer da den rigtige tone flere gange.

--
Venlig hilsen,

Vidal

Fra : Michel Husted

Dato : 19-05-11 13:42

On 19 Maj, 18:05, "Jan Kronsell" <nos...@nospam.dk> wrote:
> Måskee har vi haft temaet i stafetten før, jeg kan ikke huske det. Hvis vi
> har ta'r vi det så én gang til.

Godt tema!

Og mine bud:

Lipps Inc.: "Funkytown" - http://www.youtube.com/watch?v=5CImrIKNmBo

Rah Band: "Clouds across the Moon" - http://www.youtube.com/watch?v=V4R97AeM6IE

Earth & Fire: "Weekend" - http://www.youtube.com/watch?v=ajssp2wHpRk

Med ønsket om en god lang weekend til alle
Michel

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-05-11 20:50

"Jan Kronsell" <nospam@nospam.dk> skrev i meddelelsen

Nu ved jeg ikke hvad det du skriver betyder. Men hvis det betyder "grupper
som kun har haft eet hit", så er her et bud.

Skal vi plukke jordbær i min have? / Ham der Fredrik (Helle)'

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-05-11 20:59

meddelelsen news:4dd57467$0$56791$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Skal vi plukke jordbær i min have?

.............eller skal vi måske hellere hente cykelpumpen og pumle lidt luft
i dækkene. Ja, lad os tage cyklerne frem, trampe afsted og få en dejlig dag.
Så kan vi lade dem køre i bil, som vil køre i bil. De skal have lov til det.
Dem der kører på cykel får noget mere at se.

SÅ TAR VI CYKLERNE FREM: http://www.youtube.com/watch?v=YomdGxDo-D4

Mads Nørgård havde faktisk kun dette ene hit. Men det var så sandelig også
et hit der cyklede derud af. Det var et meget stort hit midt i 70-erne. Ja,
et af de største.
Jeg tror det er svært at finde nogen som ikke kender denne sang.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-05-11 10:08

> [...]
> som kun har haft eet hit", så er her et bud.
>
> Skal vi plukke jordbær i min have? / Ham der Fredrik (Helle)

Da jeg ikke kan finde den på dansk med Helle, kan vi jo nupse den på svensk.
Så er der dømt "godaw".
Værsågod, så er der en portion KORSbær til alle, plukket direkte ude i
træde-gården. SLUBRE:
http://www.youtube.com/watch?v=CqOCzUrIiDU&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Carl Drud

Dato : 19-05-11 21:21

"Jan Kronsell" <nospam@nospam.dk> writes:

> Måskee har vi haft temaet i stafetten før, jeg kan ikke huske
> det. Hvis vi har ta'r vi det så én gang til.

2 Live Crew - Me So Horny
http://www.youtube.com/watch?v=t0oALRL7uyY

--
Carl

Fra : Henning Jensen

Dato : 19-05-11 21:39

On 19-05-2011 18:05, Jan Kronsell wrote:
> Jeg lægger ud med tre numre fra 60'erne, men der findes mange flere,
> både før og efter dette årti, så kom glad med flere.

Ritchie Valens er bedst husket på grund af sin dramatiske død. "La
Bamba" fra 1958 var hans eneste rigtige hit:
http://www.youtube.com/watch?v=Jp6j5HJ-Cok

Marcie Blane indspillede nogle få singler i begyndelsen af 1960'erne.
Kun dette ene nummer blev et hit: "Bobby's Girl":
http://www.youtube.com/watch?v=2Cfz33QIsdY

Anita Ward blev kun kendt for dette ene nummer: "Ring My Bell" fra 1979.
Det er stadig vældig populært, fordi det bliver regnet blandt de
road-numre, som bør findes i enhver velassorteret lastbil:
http://www.youtube.com/watch?v=kPYese-Hl8M&feature=related

Henning

Fra : Max

Dato : 19-05-11 21:56

Hej Henning

> Ritchie Valens er bedst husket på grund af sin dramatiske død. "La

Men at kalde ham et one hit wonder er lidt hen i hegnet

RITCHIE VALENS-COME ON LETS GO
http://www.youtube.com/watch?v=ozr-EItKGu8

Ritchie Valens-Donna
http://www.youtube.com/watch?v=HMcHbh6HBDk

Ritchie Valens - Framed
http://www.youtube.com/watch?v=yIP369aJE_E

Max

Fra : Henning Jensen

Dato : 19-05-11 22:29

On 19-05-2011 22:55, Max wrote:
> Hej Henning
> Men at kalde ham et one hit wonder er lidt hen i hegnet

Hej Max.

Så bringer jeg endelig en mandlig sanger på banen og så "gør du vrøvl".
Jeg kan i øvrigt se, at wiki ikke er helt uenig med mig, citat:
"Et af de største hits, hvis ikke dét største, som bl.a. gav Ritchie
Valens det helt store gennembrud, var sangen La Bamba."

De fleste "One Hit Wonder's" har indspillet flere end bare eet nummer' -
men hvor kun eet nummer er blevet et hit.
Så må jeg hellere erstatte Valens med en kvinde.
Desireless har også indspillet mere end dette ene nummer. Men kun dette:
"Voyage Voyage", blev kendt og solgt (selv her i Danmark), og er nu et
kult-hit.
http://www.youtube.com/watch?v=6PDmZnG8KsM

Hilsen Henning

Fra : Max

Dato : 19-05-11 22:04

Hej Jan

> Måskee har vi haft temaet i stafetten før, jeg kan ikke huske det.

Det har vi helt bestemt.

> Hvis vi har ta'r vi det så én gang til.

Ja, lad os det, her er ihvertfald en andet forslag end det
jeg vidst gav sidste gang

The Archies Sugar Sugar
http://www.youtube.com/watch?v=0MiQzAo6Cp8

og lidt svensk pop til emnet også

Harpo Movie Star 1976
http://www.youtube.com/watch?v=HrPYHqoLLQI

Max

Fra : Allan Krautwald

Dato : 19-05-11 22:22

> The Archies Sugar Sugar

Der var nu også denne
http://www.youtube.com/watch?v=8opWtyqnPb8

> Harpo Movie Star 1976

Denne med Harpo var også et hit:
http://www.youtube.com/watch?v=h-ejM6Efos4

Fra : Benny Mortensen

Dato : 19-05-11 23:18

"Jan Kronsell" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> morgen eftermiddag.
>
> Jan
>
> PS! Dette er ikke et one-hit-wonder men jeg elsker simpelthen den mands

Det kan godt være jeg jokker lidt i det nu, for jeg mener ganske vist
at Barry McGuire lavede et par albums... Men jeg kunne kun lige
komme i tanker om Eve of Destruction... Så den er her..

http://www.youtube.com/watch?v=ntLsElbW9Xo

Og så kom der et udkald, så i får ikke andre nu...

M.V.H....Benny..

Fra : Kert Rats

Dato : 20-05-11 12:40

"Jan Kronsell" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> Måskee har vi haft temaet i stafetten før, jeg kan ikke huske det. Hvis vi
> har ta'r vi det så én gang til.

Jeg prøver med en gammel kending: The Ketchup Song
http://www.youtube.com/watch?v=vvmRE8pN2Vc

Venligst

Kert Rats

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 20-05-11 12:51

Den 19-05-2011 18:05, Jan Kronsell skrev:

Ifølge den LP der for år tilbage med titlen 'One Hit Wonders', så
kvalificerer de 2 her:

Scott McKenzie med San Fransisco:
http://www.youtube.com/watch?v=2-u3ciH2AfI

1920 Fruitgum Company med Simon Says:
http://www.youtube.com/watch?v=7oNyjkR6wmo

--
Uffe Bærentsen

Fra : Ukendt

Dato : 20-05-11 15:48

Jan Kronsell wrote:
> Måskee har vi haft temaet i stafetten før, jeg kan ikke huske det.
> Hvis vi har ta'r vi det så én gang til.

David Dundas - Jeans On

http://www.youtube.com/watch?v=UWdcZqG02Ls

Michael

Fra : Eva Schmidt

Dato : 20-05-11 16:39

Jeg ved ikke om denne sanger havde flere hits end denne her:

"That´s rock n roll" m. Eric Carmen

mvh Eva

Fra : P.Petersen

Dato : 20-05-11 16:47

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg ved ikke om denne sanger havde flere hits end denne her:
>
> "That´s rock n roll" m. Eric Carmen
>
> mvh Eva

Hej Eva.
Han havde ikke mange og den du nævner kender jeg ikke.
Men den her tror jeg rigtig mange kender.
All By Myself.
http://www.youtube.com/watch?v=D3j_fdSpkmE

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Eva Schmidt

Dato : 20-05-11 16:50

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Hej Eva.
> Han havde ikke mange og den du nævner kender jeg ikke.
> Men den her tror jeg rigtig mange kender.

Jeg ved egentlig heller ikke om mit forslag var et stort hit, men den blev
spillet en del i slutningen af 70´erne og jeg var vild den, kan jeg huske.
Måske kun derfor jeg betragter den som et hit

Den du nævner kender jeg godt, men den var jeg nu ikke nær så begejstret
for.

mvh Eva

Fra : Eva Schmidt

Dato : 20-05-11 16:47

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen

Jeg ved ikke om denne sanger havde flere hits end denne her:

"That´s rock n roll" m. Eric Carmen

http://www.youtube.com/watch?v=5Q_i9GG5wXI

mvh Eva

Fra : Ukendt

Dato : 20-05-11 16:57

"Jan Kronsell" <nospam@nospam.dk> wrote in

> Værs'go og skyd. Jeg har nok først tid til at lytte til jeres bud i
> morgen eftermiddag.

Jeg ved ikke, om Plastic Bertrand havde andre hits end dette hene i hans
hjemland, men denne rædsel blev spillet rigtig meget for så mange år siden,
at det lisså godt ku være løwn

http://www.youtube.com/watch?v=MsXknE8LOEI

gælder osse denne med patrick hernandez

http://www.youtube.com/watch?v=BVgM7qeAlko

Venligst
Lars

Fra : Kert Rats

Dato : 20-05-11 17:26

"Jan Kronsell" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> Måskee har vi haft temaet i stafetten før, jeg kan ikke huske det. Hvis vi
> har ta'r vi det så én gang til.

Her er en hitter, som vi absolut må have med: Malcolm McLaren - Buffalo gals
http://www.youtube.com/watch?v=9SgvJY9xxcA

Jeg har sgu stadig en single med hittet, men kan ikke afspille den, da jeg
ikke råder over en grammofonpladeafspiller

Venligst

Kert Rats

Fra : Jan Kronsell

Dato : 20-05-11 22:07

Så kom jeg hjem fra føs'da og fik lyttet mig igennem en masse gode genhør.
Jeg orker ikke at kommentere dem alle på grund af tidspunktet, men jeg lader
stafetten gå videre til Trekroner for David Dundas.

Jan

Fra : Ukendt

Dato : 21-05-11 00:20

Jan Kronsell wrote:
> [...]
> genhør. Jeg orker ikke at kommentere dem alle på grund af
> tidspunktet, men jeg lader stafetten gå videre til Trekroner for

Jeg takker Jan for stafetten.

Michael

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 20-05-11 23:48

On Thu, 19 May 2011 18:05:44 +0200, Jan Kronsell wrote:

> One-hit-wonders

Jeg ved godt, at stafetten er videre, men I glemte da denne her

Emilia - Big Big World
http://www.youtube.com/watch?v=BUKq7DLo6Ko

--
sayonara