Stafetten: Haven, parken, lunden ...
Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 18-05-11 10:20

Det er snart svært at finde på et ubrugt emne, så
i dag bliver stafetten: Haven, parken, lunden, den
grønne oase i byen, bakken med udsigten, stranden,
i det hele taget alle mål for en tur ud i det grønne.

Der er desværre ikke ret megen grøn natur at *se*
på i mine tre eksempler:

Gitte Hænning - Tag med ud å' fisk
http://www.youtube.com/watch?v=UjM0yBy0rqo

"Tryk På" - Shu.bi.dua, live Charlottenlund Fort 1990
http://www.youtube.com/watch?v=W_lSqPu-F1A

Liva Weel - Gå med i lunden (1932)
http://www.youtube.com/watch?v=_Obt9Bw2aA4

--
Herluf :·)

Fra : Eva Schmidt

Dato : 18-05-11 12:17

"Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJERN@privat.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Gitte Hænning - Tag med ud å' fisk
> http://www.youtube.com/watch?v=UjM0yBy0rqo
>
> "Tryk På" - Shu.bi.dua, live Charlottenlund Fort 1990

Jamen så må vi da have et Garden Party med Rick Nelson
http://www.youtube.com/watch?v=fxdiraVxwkI

mvh Eva

Fra : Henning Jensen

Dato : 18-05-11 12:28

On 18-05-2011 11:20, Herluf Holdt, 3140 wrote:

> i dag bliver stafetten: Haven, parken, lunden

Clarence Williams med "Beer Garden Blues", et af numrene fra
forbudstidens USA:
http://www.youtube.com/watch?v=_9pdLk1mdYs

"In An Old Dutch Garden". Jeg foretrækker denne udgave med Eddy Duchin
og hans orkester, fremfor Glenn Miller's version:

Francisco Canaro's argentinske vals "El jardin del amor", er også i
nutiden en meget populær melodi.
Canaro's kæreste gennem en periode, den berømte, spændende, men mystiske
argentinske tango-sangerinde Ada Falcón, er der en version med på
YouTube (med Canaro og hans orkester).
Men denne her, med Francisco Canaro selv, hvor han tillige synger duet
med sig selv, synes jeg er bedre:
http://www.youtube.com/watch?v=3Gc2lk85CVk

Henning

Fra : Henning Jensen

Dato : 18-05-11 12:32

Om igen.. der forsvandt en linie og linket ??????

http://www.youtube.com/watch?v=Q84C1UKxbc4

Francisco Canaro's argentinske vals "El jardin del amor", er også i
nutiden en meget populær melodi.
Canaro's kæreste gennem en periode, den spændende, men mystiske

Fra : P.Petersen

Dato : 18-05-11 12:33

> [...]
> grønne oase i byen, bakken med udsigten, stranden,
> i det hele taget alle mål for en tur ud i det grønne.

Hej Herluf.
Først lidt Bruce med Secret Garden.
http://www.youtube.com/watch?v=xtMhtMc1GW8

Og så Linkin PARK. Med Numb.
Fantastisk nummer.
http://www.youtube.com/watch?v=kXYiU_JCYtU

Sidst Beatles med Norwegian Wood.
http://www.youtube.com/watch?v=lY5i4-rWh44

Heller ikke så meget natur i de her videoer men jeg går bare en tur i
stedet for. :)

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Kert Rats

Dato : 18-05-11 12:55

> [...]
>
> Gitte Hænning - Tag med ud å' fisk
> http://www.youtube.com/watch?v=UjM0yBy0rqo
>
> "Tryk På" - Shu.bi.dua, live Charlottenlund Fort 1990

A Walk in the Park med Nick Straker Band:
http://www.youtube.com/watch?v=-wJMAg6jc1s
Fed disco-melodi fra dengang, jeg var inde at springe, dvs. være
slangetæmmer

Her er den i en lidt mere raf version:
http://www.youtube.com/watch?v=_o_Ob5-CWno&feature=related

Venligst

Kert Rats

Fra : Claus Skaarup (Arbej~

Dato : 18-05-11 13:52

Den 18-05-2011 11:20, Herluf Holdt, 3140 skrev:
> Det er snart svært at finde på et ubrugt emne, så
> i dag bliver stafetten: Haven, parken, lunden, den
> grønne oase i byen, bakken med udsigten, stranden,
> i det hele taget alle mål for en tur ud i det grønne.

Den er jeg med på:

Chicago - Saturday in the park: http://www.youtube.com/watch?v=UTFD1C4tVIg
Mezzoforte - Garden party: http://www.youtube.com/watch?v=gmSDTutGyIw
Annika - Flower in my garden: http://www.youtube.com/watch?v=UbtvczcOyrQ

He he: http://www.youtube.com/watch?v=PBo3hNzP1RI

Hvad er det nu den her hedder:

Jeg kan ikke plante solskin, jeg kan ikke plante smil
Jeg kan ikke gøre en masse men'sker glaaaade
Jeg kan bare gå og rode i mit lille gartneri
Med mit skuffejern, min rive og min spade

Google er ikke min ven her.

Mvh. Claus

Fra : Michel Husted

Dato : 18-05-11 08:15

> [...]
> Jeg kan ikke gøre en masse men'sker glaaaade
> Jeg kan bare gå og rode i mit lille gartneri
> Med mit skuffejern, min rive og min spade

"Den gamle gartners sang". Og nu havde jeg lige fortrængt den fra min
barndom med Giro 413.

Nej, det er faktisk en sød sang.

Mange hilsner
Michel

Fra : Ole Damgaard

Dato : 18-05-11 11:56

On 18 Maj, 16:14, Michel Husted <michelsan...@gmail.com> wrote:

> "Den gamle gartners sang". Og nu havde jeg lige fortrængt den fra min
> barndom med Giro 413.
>
> Nej, det er faktisk en sød sang.
>
> Mange hilsner
> Michel

Nej - det er to forskellige sange.
Den, der bliver citeret her hedder "Den unge gartners morgensang" og
var med Bjørn Tidmand.
mvh ole

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 18-05-11 15:30

> [...]
>grønne oase i byen, bakken med udsigten, stranden,
>i det hele taget alle mål for en tur ud i det grønne.

Ikke så meget grønt, men en park er der da tale om, nemlig Asbury Park N.J.
Springsteen med "Blinded By The Light":
http://www.youtube.com/watch?v=jCu0VjAWX3o
fra albummet "Greetings From Asbury Park N.J."

Beatles med "Octopus's Garden":
http://www.youtube.com/watch?v=FobvhVgZOCI

Og til sidst, Volbeat med "The Gardens Tale":
http://www.youtube.com/watch?v=Jg64lEafD7Q

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Michel Husted

Dato : 18-05-11 08:47

On 18 Maj, 11:20, "Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJ...@privat.dk>
wrote:
> Det er snart svært at finde på et ubrugt emne, så
> i dag bliver stafetten: Haven, parken, lunden, den
> grønne oase i byen, bakken med udsigten, stranden,
> i det hele taget alle mål for en tur ud i det grønne.

Her et par ret af mine ret ukendte favoritter.

Denne er simpelthen skøn. Jeg er vild med dem efter deres hit "Clouds
across the Moon"
Rah Band: "Perfumed Garden" - http://www.youtube.com/watch?v=wHrdS79mbS8

Så bliver det oprigtigt ikke smukkere. Jeg har alle albums med de
norske vindere af MGP med "Nocturne":
Secret Garden: "Songs from a Secret Garden" - http://www.youtube.com/watch?v=wasYNNfnfVE

Og så igen - en tur i den fortryllede skov kunne jeg godt tænke mig:
Sweet People: "La fôrét enchantée" - http://www.youtube.com/watch?v=rEy6brKwS-Y

Mange hilsner
Michel

Fra : Henning Jensen

Dato : 18-05-11 15:48

On 18-05-2011 11:20, Herluf Holdt, 3140 wrote:

> i dag bliver stafetten: Haven, parken, lunden

Hvordan kunne jeg dog glemme denne her, Ketelby's "I en klosterhave":

http://www.youtube.com/watch?v=AP8GUEsyio4

Hvem sang den egentlig på dansk? Jeg mener at huske, at det var en
kvindestemme, var det Katy Bødtger?

Henning

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 18-05-11 17:00

> [...]
> grønne oase i byen, bakken med udsigten, stranden,
> i det hele taget alle mål for en tur ud i det grønne.

Skal vi plukke jordbær i min have:
http://www.youtube.com/watch?v=CqOCzUrIiDU&feature=related (Her på svensk:
Nu er det pludselig korsbær, i en gård hvor man træder)

Nu falmer skoven trindt om land:
http://www.youtube.com/watch?v=f9njq0q_8hM&feature=related

Jeg ved hvor der findes en have så skøn:
http://www.youtube.com/watch?v=1TJtMTiwHU8

I skoven skulle være gilde:
http://www.youtube.com/watch?v=Ysg6d_VdZVs&feature=related

I skovens dybe stille ro:
http://www.youtube.com/watch?v=wxVoXpFK6As&feature=related

Jeg elsker de grønne lunde:
http://www.youtube.com/watch?v=0GihlMN3CRU&feature=related

Alt det med guld og grønne skove, Bjørn Tidmand

Gå med i Lunden: http://www.youtube.com/watch?v=_Obt9Bw2aA4

I en gammel landsbyhave, Raquel Rastenni

Hilsen Åge

Fra : Carl Drud

Dato : 18-05-11 17:32

"Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJERN@privat.dk> writes:

> Det er snart svært at finde på et ubrugt emne, så
> i dag bliver stafetten: Haven, parken, lunden, den
> grønne oase i byen, bakken med udsigten, stranden,
> i det hele taget alle mål for en tur ud i det grønne.

Muddy Waters - Walking Thru the Park
http://www.youtube.com/watch?v=m_oSt1XsFdM

--
Carl

Fra : Martin Bak

Dato : 18-05-11 21:11

> [...]
> i det hele taget alle mål for en tur ud i det grønne.
>
> Der er desværre ikke ret megen grøn natur at *se*

Her folder Passer og Sprogøe sig ud med "Will you give love".
Passer får "heaven" til at blive til "haven".

http://www.youtube.com/watch?v=3Ng6IidGrQM

Fra : Jan Kronsell

Dato : 18-05-11 22:21

> [...]
>
> Gitte Hænning - Tag med ud å' fisk
> http://www.youtube.com/watch?v=UjM0yBy0rqo
>
> "Tryk På" - Shu.bi.dua, live Charlottenlund Fort 1990

Så må vi sige med Grundtvig og Erik Grip: Velkommen i det grønne.
http://www.youtube.com/watch?v=0PqAupaDWo0

Og allerede Steppeulvene skulle ud i de grønne lunde i første linje i sangen
Du skal ud hvor du ikke bunde.
http://www.youtube.com/watch?v=hLdAiS0u7Aw

Nu desværre afdøde finske Anki Lindquist har sammen med Cumulus lavet en
version af I fjol så gick jag med herrarna i hagen
http://www.youtube.com/watch?v=CxTMxsCpH3o

Til sidst svenske Ultima Thule med deres version af "Nu grönsker det", hvor
vi også skal på en vandretur i det grønne.
http://www.youtube.com/watch?v=BfFNC1vj6o4

Jan

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 19-05-11 06:58

Jan Kronsell skrev:

> [...]
>
> Til sidst svenske Ultima Thule med deres version af "Nu
> grönsker det", hvor vi også skal på en vandretur i det grønne.

Hej Jan og alle I andre.

Altså sikke mange gode, grønne sange. Nu har
jeg lyttet alle igennem. De har alle har på fineste
måde ramt lige ind i emnet.

Jan Kronsell, du skal have stafetten for disse fire
grønne pletskud:

Grundtvig/Erik Grip, Steppeulvene, Anki Lindquist,
som jeg ikke kendte, og til sidst en gang fed, rå
guitar med Ultima Thule.

--
Herluf :·)

Fra : Jan Kronsell

Dato : 19-05-11 09:53

> [...]
> grønne pletskud:
>
> Grundtvig/Erik Grip, Steppeulvene, Anki Lindquist,
> som jeg ikke kendte, og til sidst en gang fed, rå

Jeg takker for æren og vender tilbage med et nyt emne, så snart jeg kan få
hjernen i omdrejninger

Jan

Fra : Benny Mortensen

Dato : 19-05-11 04:59

> [...]
>
> Gitte Hænning - Tag med ud å' fisk
> http://www.youtube.com/watch?v=UjM0yBy0rqo
>
> "Tryk På" - Shu.bi.dua, live Charlottenlund Fort 1990

Hej Herluf

Tja, det lykkedes da at finde den, men desværre her i en noget miserabel
tilstand.
Okay, han er der vist ikke, men ønsker sig derhen...

Lill Ingmars - På en bänk i en storstad...

http://www.youtube.com/watch?v=_WWysAUxoDA&feature=related

Og hvorfor så ikke lige snuppe Hardinger, med Walk mand...

http://www.youtube.com/watch?v=Ph4F4zmozeU

Og nu skal vi jo ikke glemme Bamse, bare fordi han er død,
Så her er han med vennerne i Kongens have

http://www.youtube.com/watch?v=4ehGXMXe-sE

Og nu da i har fundet de gamle Danske frem, så lad os da lige dyrke lidt
misbrug.
Bjørn Tidmand, når det bli'r sommer igen...

http://www.youtube.com/watch?v=SqmKb65DPaQ

Den er så sød, og man ser allerede her, hans problemer med hårpragten

M.V.H....Benny..

Fra : Jensen

Dato : 19-05-11 05:19

wrote:
> Det er snart svært at finde på et ubrugt emne, så
> i dag bliver stafetten: Haven, parken, lunden, den
> grønne oase i byen, bakken med udsigten, stranden,
> i det hele taget alle mål for en tur ud i det grønne.

Shu-bi-dua - Den Grønne
http://www.youtube.com/watch?v=A1GzYVZI9c8

Shu-bi-dua - Sommergryder
http://www.youtube.com/watch?v=8rTT_jHrRug