Stafetten: Drengenavne.
Fra : Henning Jensen

Dato : 14-05-11 17:42

Drengenavne er der mange af og her er nogle eksempler.

Emnet har vist ikke været brugt før, men ellers så tager vi det en gang
mere.
Jeg har netop skrevet i et andet indlæg, at jeg har sorteret gamle
plader i dag, så dette emne er nemt, for det er inspireret derfra.

"Dominique".
'Søster Smil' med "Dominique", nummeret som var det helt store
underholdningshit i sidste halvdel af 60'erne. Jeanine Deckers nåede kun
dette eneste hit, og hun tjente, efter eget udsagn, ikke en krone på det.
Hun var også en af dem med et meget meget trist liv, som hun selv
afsluttede alt for tidligt.
http://www.youtube.com/watch?v=wjsU4mqSdhU&feature=related

"Fernando".
Og så en tango med Wiera Gran, sangerinden med de mange navne. En meget
omdiskuteret kvinde i tiden omkring og især efter WW2. Hun 'flygtede'
rundt i Europa og Israel og skiftede flere gange sit kunstnernavn, men
blev alligevel konstant indhentet af sin fortid.
Her er hun med "Fernando":
http://www.youtube.com/watch?v=v0jgya7Ck4s&feature=related

"Avreml".
Ovennævnte Wiera Gran var jøde, så hun har også indsunget sange på yiddish.
Men her er en ægte yiddish sang "Avreml der Marvikher". Det er en meget
populær yiddish/jødisk sang, som er komponeret af Mordechai Gebirtig.
Yiddish er noget uforståeligt rod, en blanding af tysk, polsk og
hebraisk - samt det lokale sprog, som måske kan være russisk.
(Skrivesproget er hebraisk).
Sangen beretter om en lille tyv/svindler, som på grund af sin sociale
skæbne er havnet hvor han er.
Her er sangen sunget af Florian Pollak med Wiens Klezmer-band. Der er
bedre indspilninger på YouTube, men denne emmer af personlighed:
http://www.youtube.com/watch?v=GejKeZMh_Qk&feature=related

"Åge".
Nu hvor politiske sange også er blevet 'in' her i gruppen, så er her
'Ukulele Mads' fra det nordjydske, med STORschlageren** "Stem på Aage".
Her går holdninger, musikalsk "kunnen" og drengenavnet Åge, op i en
"højere helhed" - det hele summer af "kvalitet":
http://www.youtube.com/watch?v=voem7se9yVU

**) Er du til kortspil, så er det her det modsatte af en storslem!!!

Henning

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-05-11 17:54

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen
> Drengenavne er der mange af

Ja, der er jo f.eks. LANGE LARS som kommer fra Langeland:
http://www.youtube.com/watch?v=9czQbvDtqZs

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-05-11 17:58

meddelelsen news:4dceb3ae$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Ja, der er jo f.eks. LANGE LARS som kommer fra Langeland:
> http://www.youtube.com/watch?v=9czQbvDtqZs

Hov! - der er jo også Lars`es modsætning. Nemlig en meget lille person.
Det er MINI MAX:
Jeg kan kun finde dette næseringske link. Og det er kun de første 30
sekunder der er et stykke af sangen
http://www.youtube.com/watch?v=Hk-tySgV11s

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 15-05-11 18:48

On 14-05-2011 18:58, Åge Halldorsson wrote:

> [...]
> Det er MINI MAX:
> Jeg kan kun finde dette næseringske link. Og det er kun de første 30

Hmm...
Du må hellere, som straf, få et link til en anden "MiniMax":

http://www.youtube.com/watch?v=Q1bdelHBAIw&playnext=1&list=PL20329BD26C9F4EA7

Henning.

Fra : Ukendt

Dato : 14-05-11 18:43

meddelelse news:4dceb3ae$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Ja, der er jo f.eks. LANGE LARS som kommer fra Langeland:
> http://www.youtube.com/watch?v=9czQbvDtqZs

Kom nu ind i kampen Åge, i stedet for at poste de same 5-6 naive gamle
dansktoptravere i hver eneste stafet. Der MÅ da være andet end det gamle
l... på din CD-hylde, eller er du så smalsporet?

Fra : Henning Jensen

Dato : 15-05-11 18:42

On 14-05-2011 18:54, Åge Halldorsson wrote:

> Ja, der er jo f.eks. LANGE LARS som kommer fra Langeland:
> http://www.youtube.com/watch?v=9czQbvDtqZs

Et fint bud.

Hun er god til lidt af hvert. Og nok er hun ingen Poul Anka, eller for
den sag skyld Barbara Streisand, men jeg synes alligevel hun også skulle
have forsøgt sig mere indenfor denne genre:

http://www.youtube.com/watch?v=VcPviZDSDCc&feature=related

Henning.

Fra : Ukendt

Dato : 15-05-11 18:46

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> sag skyld Barbara Streisand, men jeg synes alligevel hun også skulle have

Men hun skulle holde sig til dansk, det er måts måts better

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-05-11 19:43

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Hun er god til lidt af hvert.

Nå nånå.

> Og nok er hun ingen Poul Anka, eller for den sag skyld Barbara Streisand,

Nej, men hun er den særdeles dygtig dansktopsangerinde

> men jeg synes alligevel hun også skulle have forsøgt sig mere indenfor
> denne genre:
> http://www.youtube.com/watch?v=VcPviZDSDCc&feature=related

Jeg synes efterhånden du vil have alle grupper og sangere til at synge noget
andet end de gør.
Det tror jeg også jeg vil ind på.
Jeg synes AcDc http://www.youtube.com/watch?v=hkkL_aDrIyU&feature=fvst
skulle prøve at synge noget indenfor denne slags musik
http://www.youtube.com/watch?v=Po0xQzYcZvc

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 15-05-11 19:52

On 15-05-2011 20:43, Åge Halldorsson wrote:

> Jeg synes efterhånden du vil have alle grupper og sangere til at synge
> noget andet end de gør.

Det har jeg absolut ingen fornemmelse af, at jeg synes.
Men jeg har ofte hævdet, at Birthe Kjær burde have udvidet sit repertoire.

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-05-11 19:56

> Det har jeg absolut ingen fornemmelse af, at jeg synes.
> Men jeg har ofte hævdet, at Birthe Kjær burde have udvidet sit repertoire.
>
> Henning.

Jo, men så kan jeg jo også synes at AcDc skulle udvidde sit repertoire til
noget mere Richard Ragnvald-musik.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 15-05-11 20:54

On 15-05-2011 20:56, Åge Halldorsson wrote:
> Jo, men så kan jeg jo også synes at AcDc skulle udvidde sit repertoire
> til noget mere Richard Ragnvald-musik.

Jeg tror ikke, at du skal regne med at de vil "udvide" deres repertoire
til at ligne Ragnvald. Men det var en oplagt ide for Hansi.

Henning.

Fra : P.Petersen

Dato : 15-05-11 22:19

meddelelsen news:4dd021d1$0$56778$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Jo, men så kan jeg jo også synes at AcDc skulle udvidde sit repertoire til
> noget mere Richard Ragnvald-musik.
>
> Hilsen Åge

For pokker Aage.
Lytter du virkelig til Pias yndlingskunstner?
Synes ellers du har givet udtryk for, at du er tilhænger af rød blok. :)
Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-05-11 14:10

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i meddelelsen

> For pokker Aage.
> Lytter du virkelig til Pias yndlingskunstner?

Kun meget få af hans sange. Mange af dem er for kvalmende.
men "Her på min altan" er rigtig god.

> Synes ellers du har givet udtryk for, at du er tilhænger af rød blok. :)

Helt klart

Hilsen Åge

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 14-05-11 18:08

On Sat, 14 May 2011 18:41:54 +0200, Henning Jensen wrote:

> Drengenavne

(og noget "politisk"):

John Mogensen - Erhard:
http://www.youtube.com/watch?v=Chm0wo6U3Dk

Singlen er fra 1971 og har "Fut i Fejemøjet" på B-siden, hvis det skulle
interessere nogen

Og her er en sang om Jackson Taylor:

Dolly Parton - Applejack:
http://www.youtube.com/watch?v=sPPUJFR620Y

--
sayonara
Martin Mose Larsen

Fra : Ã…ge Halldorsson

Dato : 14-05-11 18:20

"Martin Mose Larsen" <mamola.dk@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Dolly Parton - Applejack:
> http://www.youtube.com/watch?v=sPPUJFR620Y

Der er jo også Tom:
http://www.youtube.com/watch?v=w3kXUL0SdF8&feature=related

og Erik: http://www.youtube.com/watch?v=fR6om5zQjWs&feature=related

Hilsen Ã…ge

Fra : Jan Kronsell

Dato : 14-05-11 21:21

meddelelsen news:4dceb9ba$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Martin Mose Larsen" <mamola.dk@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Der er jo også Tom:
> http://www.youtube.com/watch?v=w3kXUL0SdF8&feature=related

Her er den "rigtige" Tom:
http://www.youtube.com/watch?v=9NJgAcJPnZk

Jan

Fra : Henning Jensen

Dato : 15-05-11 19:07

On 14-05-2011 22:21, Jan Kronsell wrote:

> Her er den "rigtige" Tom:
> http://www.youtube.com/watch?v=9NJgAcJPnZk

Et spændende nummer jeg ikke har hørt før. Tak.

Henning

Fra : Henning Jensen

Dato : 15-05-11 18:59

On 14-05-2011 19:19, Ã…ge Halldorsson wrote:

> Der er jo også Tom:
> http://www.youtube.com/watch?v=w3kXUL0SdF8&feature=related
>
> og Erik: http://www.youtube.com/watch?v=fR6om5zQjWs&feature=related

Flere gode bud. Jeg synes dog at Tom Dooley og "The Kingston Trio" hører
sammen.

Henning

Fra : Henning Jensen

Dato : 15-05-11 19:49

On 14-05-2011 19:07, Martin Mose Larsen wrote:

> John Mogensen - Erhard:
> http://www.youtube.com/watch?v=Chm0wo6U3Dk
>
> Dolly Parton - Applejack:
> http://www.youtube.com/watch?v=sPPUJFR620Y

"Erhard" giver mig nogle herlige mindelser om 'gamle dage'.
Jeg solgte, i nogle år, mig selv og min arbejdskraft til Gladsaxe
kommune, og kom derfor engang imellem på Rådhuset. Omkring 1970 var
Erhard borgmester, og Poul Schlüter var viceborgmester. Det var dengang
en kommune med vilde "visioner", men en helt fantastisk kommune for
forældre med små børn.

Dolly Parton går "rent ind". Man kan lide hende eller ej, men hun kan
bare det der med at synge en country-sang.

Henning.

Fra : Henning Jensen

Dato : 16-05-11 00:13

On 14-05-2011 19:07, Martin Mose Larsen wrote:
> John Mogensen - Erhard:
> http://www.youtube.com/watch?v=Chm0wo6U3Dk

Martin Mose Larsen du får stafetten for "Erhard". Og at det er John
Mogensen der synger, er slet ikke noget handicap.
Jeg håber at du vil finde et nyt emne.

Det siger næsten sig selv, at finde en retfærdig vinder, efter alle
disse gode numre, er ikke mulig.
Men du får stafetten for Erhard Jacobsen. Han gjorde så meget godt for
Gladsaxes børnefamilier, men havde nogle rodede og sære, men meget
underholdende opfattelser og meninger, når det drejede sig om politik og
Danmarks Radio.

http://www.youtube.com/watch?v=z6w7mS4SN08&feature=related

Henning.

Fra : Carl Drud

Dato : 14-05-11 18:20

Henning Jensen <h_b_j@yahoo.com> writes:

> Drengenavne er der mange af og her er nogle eksempler.

Jimi Hendrix - Hey Joe
http://www.youtube.com/watch?v=kE3FAY-NOiU

--
Carl

Fra : Eva Schmidt

Dato : 14-05-11 18:48

Godt emne Henning

Her er et superhit fra 1971

"Tom, Tom turn around" m. New World
http://www.youtube.com/watch?v=2IGSFloGuEg

Her er et hit fra 1974:

"Billy, don´t be a hero" m. Paper Lace
http://www.youtube.com/watch?v=KX-JeV37Uqw

Dette drengenavn er temmelig usædvanligt på vores breddegrader - men jeg
elsker bare den sang

"Jesus is coming soon" m. Oak Ridge Boys
http://www.youtube.com/watch?v=3l_LfGjXShg

mvh Eva

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-05-11 19:45

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen

> "Jesus is coming soon" m. Oak Ridge Boys
> http://www.youtube.com/watch?v=3l_LfGjXShg
>
> mvh Eva

Nejjjjjjjjj altså................ Jeg vidste ikke der var skrevet en sang om
Krutte.

Hilsen Åge

Fra : Eva Schmidt

Dato : 14-05-11 22:02

meddelelsen news:4dcecd94$0$56787$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen

> Nejjjjjjjjj altså................ Jeg vidste ikke der var skrevet en sang
> om Krutte.
>
> Hilsen Åge

Jeg troede at han var Gud og ikke Jesus?????

mvh Eva

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-05-11 22:17

> Jeg troede at han var Gud og ikke Jesus?????
>
> mvh Eva

Nårh jan - Så er Jesus nok Alex Linå.
De har jo samme forbogstav i fornavnet.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 15-05-11 18:27

On 14-05-2011 19:47, Eva Schmidt wrote:
> [...]
> elsker bare den sang
> "Jesus is coming soon" m. Oak Ridge Boys

Både "New world" og "Paper Lace" er grupper jeg næsten havde glemt.
Disse numre var ret populære.

"Oak Ridge Boys" er gode, og om navnet, så ja. Men "roder man rundt" i
musik fra Sydamerika, så møder man det af og til.

Henning

Fra : Henning Jensen

Dato : 15-05-11 18:18

On 14-05-2011 19:20, Carl Drud wrote:

> Jimi Hendrix - Hey Joe
> http://www.youtube.com/watch?v=kE3FAY-NOiU

En klassiker fra den gode tid.

Henning.

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 14-05-11 18:51

On Sat, 14 May 2011 19:19:57 +0200, Ã…ge Halldorsson wrote:

> "Martin Mose Larsen" <mamola.dk@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Der er jo også Tom:
> http://www.youtube.com/watch?v=w3kXUL0SdF8&feature=related

De "rigtige" Four Jacks!

> og Erik: http://www.youtube.com/watch?v=fR6om5zQjWs&feature=related

Sørgelig tekst, men godt nummer!

Jeg ville have linket til Buster med Nanna, men det må jeg tilsyneladende
ikke, så her er en version på engelsk! (den er ny for mig!)

Nanna - Buster's World
http://www.youtube.com/watch?v=t_nR92PkLJI

I det mindste _er_ det Nanna!

--
sayonara
Martin Mose Larsen

Fra : Ukendt

Dato : 14-05-11 19:36

Henning Jensen <h_b_j@yahoo.com> wrote in

> [...]
> Jeg har netop skrevet i et andet indlæg, at jeg har sorteret gamle
> plader i dag, så dette emne er nemt, for det er inspireret derfra.

Her er så "The man in black" Johnny Cash med en af mine favoritter "A boy
named Sue"

http://www.youtube.com/watch?v=WOHPuY88Ry4

Rigtig fed fortælling!!

Venligst
Lars

Fra : Henning Jensen

Dato : 15-05-11 18:07

On 14-05-2011 20:35, Daxhund wrote:

> Her er så "The man in black" Johnny Cash med en af mine favoritter "A boy
> named Sue"
> http://www.youtube.com/watch?v=WOHPuY88Ry4

En fin historie og et godt nummer, men især godt fortalt af Johnny Cash.

Henning.

Fra : Jan Kronsell

Dato : 14-05-11 21:32

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=voem7se9yVU
>
> **) Er du til kortspil, så er det her det modsatte af en storslem!!!

Et navn vi ikke hører så tit mere er Arnold, men her er Pink Floyd med deres
første store hit Arnold Layne
http://www.youtube.com/watch?v=EQTFRq1hjtM

Og Brenda Lee sang om sin Bill, som så gerne skulle komme hjem til hende:
Bill Bailey, Won't You Please Come Home
http://www.youtube.com/watch?v=O_TGpSotYqM

Og the Who sang om Boris - som godt nok var en edderkop.
http://www.youtube.com/watch?v=EkU702NRLco

Med tre sange nåede jeg kun a og B, men der er flere på lager med de øvrige
bogstaver i alfabetet .

Jeg tager alligevel ige en mere fra den anden ende af alfabetet: Zorba, her
med Jørgen Ingmanns fantastiske guitarspil.
http://www.youtube.com/watch?v=uHcAg86qqVY

Jan

Fra : Henning Jensen

Dato : 15-05-11 18:04

On 14-05-2011 22:32, Jan Kronsell wrote:

> [...]

> Jeg tager alligevel ige en mere fra den anden ende af alfabetet: Zorba,
> her med Jørgen Ingmanns fantastiske guitarspil.

"Arnold Layne" kender jeg selvfølgelig godt, men det er første gang jeg
ser videoen komplet.

Brenda Lee er altid god, også i dette nummer.

The Who. En af jer henviste mig, for et halvt år siden, til deres
rockopera "Tommy", som jeg med stor fornøjelse har hørt en del gange.

Og "Zorba" i Ingemann's version er næsten bedre end originalen, og var
et stort hit herhjemme.

Henning

Fra : -= bgn =-

Dato : 15-05-11 10:35

Her er så mine indlæg til stafetten:

1910 Fruitgum Company - Simon says
http://www.youtube.com/watch?v=ksR0si3ZloY

Skeeter Davis & Bobby Bare - A dear John letter
http://www.youtube.com/watch?v=wXyeq3bt6TE

Connie Francis - Frankie
http://www.youtube.com/watch?v=-WrBbBjdnM4

John Leyton - Johnny Remember Me
http://www.youtube.com/watch?v=7e4JXwd7XMo

Mike Berry - A Tribute to Buddy Holly
http://www.youtube.com/watch?v=xTlcDRB2gbA

Shelly Fabares - Johnny Angel
http://www.youtube.com/watch?v=hIuYd0GzMjs

Sue Thompson - Norman
http://www.youtube.com/watch?v=umHj1lf_bU8

Beach boys - Sloop John B
http://www.youtube.com/watch?v=09dQmeB_NgU

The Who - Happy Jack
http://www.youtube.com/watch?v=3yijuowRXiM

Whistling Jack Smith - I Was Kaiser Bill's Batman
http://www.youtube.com/watch?v=zQQ5sEOhbjQ

Bo

Fra : Henning Jensen

Dato : 15-05-11 17:50

On 15-05-2011 11:35, -= bgn =- wrote:
> [...]
> Beach boys - Sloop John B
> The Who - Happy Jack
> Whistling Jack Smith - I Was Kaiser Bill's Batman

Det var nogle fine 'navne' du har fundet. Alle numre fra min ungdom.
'1910 Fruitgum Company' havde jeg helt glemt eksistensen af.
Jeg må høre dem en gang mere.

Henning.

Fra : Max

Dato : 15-05-11 18:52

Hej Henning

> Drengenavne er der mange af og her er nogle eksempler.

Her er så en ultimativ dreng, forøvrigt vidst den første
plade jeg fik, med Texas gule rose på den anden side:

Davy Crockett (The Ballad of Davy Crockett) - Preben Uglebjerg
http://www.youtube.com/watch?v=uWmC-G28spw

og en anden type drenge, to gange Billy

Billy Joel-The Ballad Of Billy The Kid
http://www.youtube.com/watch?v=sZpGQeYi8m0&feature=related

Max

Fra : Henning Jensen

Dato : 15-05-11 19:29

On 15-05-2011 19:52, Max wrote:

> Davy Crockett (The Ballad of Davy Crockett) - Preben Uglebjerg
> http://www.youtube.com/watch?v=uWmC-G28spw
>
> Billy Joel-The Ballad Of Billy The Kid
> http://www.youtube.com/watch?v=sZpGQeYi8m0&feature=related

Jeg husker også tydeligt din version af Davy Crockett, og har måske
stadig 78'eren.
Men jeg husker slet ikke, om jeg dengang har hørt den amerikanske
original. Og jeg ved slet ikke om den første udgave var med Giselle
Mackenzie eller Bill Hayes - eller hvem?
Sangen er fra 1955, og samme år begyndte "Illustrerede Klassikere" at
udkomme. Her var nr. 12 "David Crockett".

"The Ballad Of Billy The Kid" er en god live-video.

Henning.

Fra : Max

Dato : 15-05-11 20:07

Hej Henning

> Sangen er fra 1955, og samme år begyndte "Illustrerede Klassikere" at
> udkomme. Her var nr. 12 "David Crockett".

Det år var et godt år for det meste, men ikke for Einstein :)

Men sangen var i filmen med Bill Hayes ifølge denne kilde

http://da.wikipedia.org/wiki/Davy_Crockett

Max

Fra : Max

Dato : 15-05-11 20:32

Hej Henning

> Men sangen var i filmen med Bill Hayes ifølge denne kilde

Men det er åbenbart mere kompliceret end bare sådan lige:

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Ballad_of_Davy_Crockett

Max

Fra : Ukendt

Dato : 15-05-11 20:04

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Drengenavne er der mange af og her er nogle eksempler.

Her er et af mine gamle yndlingsnumre, nemlig Wings med "Richard Cory":
http://www.youtube.com/watch?v=4bmFhAOheZ0
Og for en gangs skyld er det Debby Lane der synger, og ikke Paul McCartney

/Alex

Fra : Henning Jensen

Dato : 15-05-11 21:19

On 15-05-2011 21:04, Alex Linaa wrote:
> Her er et af mine gamle yndlingsnumre, nemlig Wings med "Richard Cory":
> http://www.youtube.com/watch?v=4bmFhAOheZ0
> Og for en gangs skyld er det Debby Lane der synger, og ikke Paul McCartney

En af de spændende ting ved disse stafetter er, at der dukker uventede
numre op.
"Richard Cory" var tidligere for mig, blot titlen på en sang, en sang
blandt så mange andre gode sange. Men når den nu står her alene, så
spørger man sig selv, hvem var Richard Cory?
Og Wiki giver svaret, men ikke hele svaret, så videre til Edwin
Arlington Robinson. Her fortælles der, at det måske er historien om
Robinsons broder, der har indspireret.
Så foruden et godt nummer, så får man en hel historie i tilgift...

Denny Laine er god her, og nummeret her er klart bedre, end Simon &
Garfunkel's eget. Er det den version som Wiki omtaler som live-versionen?

Henning

Fra : Ukendt

Dato : 16-05-11 08:21

> On 15-05-2011 21:04, Alex Linaa wrote:

> Denny Laine er god her, og nummeret her er klart bedre, end Simon &
> Garfunkel's eget. Er det den version som Wiki omtaler som live-versionen?

Jep, versionen er fra "Wings Over America", som er et 3-dobbelt livealbum.
Et rigtig flot album, hvis du spørger mig :)

/Alex

Fra : Henning Jensen

Dato : 16-05-11 08:58

On 16-05-2011 09:20, Alex Linaa wrote:

> Jep, versionen er fra "Wings Over America", som er et 3-dobbelt livealbum.
> Et rigtig flot album, hvis du spørger mig :)

Jeg må straks på jagt. Tak

Henning.

Fra : Jan Kronsell

Dato : 15-05-11 21:34

Vi burde nok lige have Skousen og Ingemann med. Her med Knud Lavard.
http://www.youtube.com/watch?v=S1jr78l5A9A

Og i en helt anden genre: Long gone Lost John med Lonnie Donegan
http://www.youtube.com/watch?v=CfzGhyx3R_U&feature=related

Og endnu et genreskift til Suzanne Vega og Luka
http://www.youtube.com/watch?v=VZt7J0iaUD0

Jan

Fra : Henning Jensen

Dato : 15-05-11 23:48

On 15-05-2011 22:34, Jan Kronsell wrote:
> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=CfzGhyx3R_U&feature=related
>
> Og endnu et genreskift til Suzanne Vega og Luka

Jeg har nogle gange i livet dvælet ved Knud Lavard kapel ved Haraldsted
sø, hvor han så forbryderisk blev myrdet for snart 900 år siden.
Så det er også en sang med nutidige minder.

Lonnie Donegan er ikke en af de sjældne, men underligt nok her i
gruppen. Han var med god grund vældig populær.

Sangen "Luka" med Suzanne Vega, virker utrolig frisk og ny, og alligevel
ser jeg i Wiki, at det er ca. 25 år siden sangen blev udgivet.

Henning

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 15-05-11 22:48

On Sun, 15 May 2011 20:04:02 +0200, Henning Jensen wrote:

> Trods al sin enkelthed og banalitet, så er det faktisk en virkelig fin
> sang.
> Hvilken version er dette egentlig? Er det direkte fra filmen? Det er
> ikke den version jeg har på en Nanna-LP.

Jeg skrev at det _er_ Nanna vi hører, ikke fordi jeg _ved_ det, men fordi
jeg er rimeligt sikker på at det er tilfældet

Jeg har prøvet at søge på Google, men jeg har foreløbig ikke fundet noget
om hvor den engelske version kommer fra.

Hvis alle Nannas albums er på tdcPlay, så er den ikke på nogen af hendes
albums ("Pletskud og vildskud" er en opsamling)

Jeg kan ikke huske at have læst om den i hendes bog "Stjerne for Altid".

Jeg forsker lidt videre ...

Jeg har lige spurgt Eldorado på dr.dk - det skal blive spændende at høre
fra dem

--
sayonara
Martin Mose Larsen

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 16-05-11 00:23

On Mon, 16 May 2011 01:13:08 +0200, Henning Jensen wrote:

> Martin Mose Larsen du får stafetten for "Erhard". Og at det er John
> Mogensen der synger, er slet ikke noget handicap. Jeg håber at du
> vil finde et nyt emne.

Takker
Jeg finder et emne

--